Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 December 2021, 02:42   #41
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Beiden zijn geslepen genoeg om je te benaderen. Voor eigen gewin.

Maar dit zijn slechts 'mijn' 5 stuivers.
Overigens nu ik hier zo over nadenk zou je misschien toch gelijk kunnen hebben. Want ik zie mw Mihaela Boni wel aanzetten tot een dergelijke daad. Ik hoor haar woorden aan Boni al in mijn hoofd galmen. Let op hier komen ze:' Boni als jij nu een beetje gaat slijmen bij vagebond want die heeft een zwak voor je dan kan jij misschien via haar weer terug komen op het forum en dan ga jij bij Laurens slijmen om mij terug te krijgen want Laurens heeft zonder het te beseffen een zwak voor mij.. ect', iets dergelijks. Ja dat lijkt mij wel een realistisch scenario.. ik wacht in spanning het mailtje van Boni af.
__________________
Ontwaken is een proces...

Wijziging aangebracht door Vagebond op 17 December 2021 om 03:04.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 17 December 2021, 11:22   #42
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Als ik zoiets als dit lees dan denk ik alleen maar om welke reden verzin je alsmaar meer verhaaltjes. Wil je jezelf pijnigen, denk je mogelijk een verdorven kind te zijn en heb je (mogelijk onbewust) dus straf verdient, roep je dat veelbesproken karma dan maar over jezelf af. Wat is hier aan de hand?
  Met citaat reageren
Oud 17 December 2021, 11:29   #43
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dus niet nu het olijke duo volgens Laurie definitief van het forum is geschopt. Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden maar iets in mij is ondanks alles bedroeft dat het zo heeft moeten lopen. Tis niet anders.
Aan zelfonderzoek doen we hier niet.
We ervaren verwondbaarheid dus dan maar de psychologische gedachtegangen volgen. De gedachte zal zijn wat een ander overkomt kan ook mij overkomen en dat gun ik mijzelf niet. Heel in de verte wordt gevoeld dat ik die ander ben en dat ik mezelf pijn doe anderen te zien worden buitengesloten.

Dan zijn er die hebben te maken met een rechtvaardigheidsgevoel waar ze in een ver verleden, om niet langer navolgbare reden, grof onrecht is aangedaan. Dan volgt er onwillekeurig een hevig verlangen naar rechtvaardiging en is rechtvaardigheid 'des lebens leitmotief' geworden.

Ergens zit dus een vaag onderontwikkeld gevoel dat middels de ratio omgezet wordt in gedachten en die gedachten worden vervolgens geloofd. Dit principe van gedachtenvorming kan doorbroken worden met de simpele methode van ene Byron Katie. Het zijn maar drie vragen en een omkering, gepraktiseerd is er niks meer aan het handje.
  Met citaat reageren
Oud 17 December 2021, 11:37   #44
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Als ik zoiets als dit lees dan denk ik alleen maar om welke reden verzin je alsmaar meer verhaaltjes. Wil je jezelf pijnigen, denk je mogelijk een verdorven kind te zijn en heb je (mogelijk onbewust) dus straf verdient, roep je dat veelbesproken karma dan maar over jezelf af. Wat is hier aan de hand?
Als ik zoiets als jou tekst van hierboven lees Laurens, dan denk ik:' hoe naïef kun je zijn?' Ik zeg daarom alleen maar dit: een gewaarschuwd mens telt voor twee meer is er niet aan de hand, met dank aan Sam, en daar kan je het dan verder mee doen.

KiSs
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 17 December 2021, 11:40   #45
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Aan zelfonderzoek doen we hier niet. We ervaren verwondbaarheid dus dan maar de psychologische gedachtegangen volgen. De gedachte zal zijn wat een ander overkomt kan ook mij overkomen en dat gun ik mijzelf niet. Heel in de verte wordt gevoeld dat ik die ander ben en dat ik mezelf pijn doe anderen te zien worden buitengesloten.

Dan zijn er die hebben te maken met een rechtvaardigheidsgevoel waar ze in een ver verleden, om niet langer navolgbare reden, grof onrecht is aangedaan. Dan volgt er onwillekeurig een hevig verlangen naar rechtvaardiging en is rechtvaardigheid 'des lebens leitmotief' geworden.

Ergens zit dus een vaag onderontwikkeld gevoel dat middels de ratio omgezet wordt in gedachten en die gedachten worden vervolgens geloofd. Dit principe van gedachtenvorming kan doorbroken worden met de simpele methode van ene Byron Katie. Het zijn maar drie vragen en een omkering, gepraktiseerd is er niks meer aan het handje.
Lieve schat, wat heb je hier toch weer een mooi verhaaltje verzonnen, voor wie heb je dat geschreven?
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 17 December 2021, 11:41   #46
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Als ik zoiets als jou tekst van hierboven lees Laurens, dan denk ik:' hoe naïef kun je zijn?' Ik zeg daarom alleen maar dit: een gewaarschuwd mens telt voor twee meer is er niet aan de hand, met dank aan Sam, en daar kan je het dan verder mee doenö.

KiSs
Natuurlijk Sem is op jouw hand in de bestrijding van ene Darsho en Mihaela. Lekker groepsvormig je sterk voelen. Bewustwordingspogingen worden niet op prijs gesteld.
  Met citaat reageren
Oud 17 December 2021, 11:43   #47
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Lieve schat, wat heb je hier toch weer een mooi verhaaltje verzonnen, voor wie heb je dat geschreven?
Waar jij weigert aan zelfonderzoek te doen heb ik een paar psychologische getinte voorzetjes gedaan om op te reflecteren. Maar ego zou ego niet zijn om het niet ver van zich af te werpen. Het wentelt zich liever in zijn vermeende onrecht. Zowel gedachtenonderzoek als psychologie zijn niet aan je besteed kennelijk. Je voelt je dan kennelijk toch beter thuis in geweeklaag en in je pijntjes.
  Met citaat reageren
Oud 17 December 2021, 11:52   #48
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Natuurlijk Sem is op jouw hand en bewustwordingspogingen worden niet in dank afgenomen.
Ik zeg nogmaals:' hoe naïef kun je zijn, wanneer je zelf niet in de gaten hebt hoe er openlijk, zonder schaamte, met je ballen wordt gespeeld', tis geen probleem voor mij. Dus ik zeg nogmaals:' een gewaarschuwd mens telt voor twee'.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 17 December 2021, 12:08   #49
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Natuurlijk Sem is op jouw hand in de bestrijding van ene Darsho en Mihaela. Lekker groepsvormig je sterk voelen. Bewustwordingspogingen worden niet op prijs gesteld.
Ik vraag me af waar je blindheid vandaan komt Laurie. Ik schreef eerder nog dat ik deze mensen niet gebannen zou hebben maar dat ik jou niet ben en ik daarom beslissing respecteer. Waar zie jij dat ik een behoefde voel het olijke duo te bestrijden waar jij ze een ban hebt gegeven omdat ze Rob te na kwamen? En kom nu niet met het excuus dat ze de forumregels hebben overtreden want ze hebben beiden al meer dan eens de zelfde forumregel overtreden zonder dat daar een sanctie op stond, maar zodra de naam van Rob genoemd wordt dan zijn ineens de poppen aan het dansen. Je bent veel te doorzichtig Laurie, zelfs voor mij.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 17 December 2021, 12:12   #50
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Waar jij weigert aan zelfonderzoek te doen heb ik een paar psychologische getinte voorzetjes gedaan om op te reflecteren. Maar ego zou ego niet zijn om het niet ver van zich af te werpen. Het wentelt zich liever in zijn vermeende onrecht. Zowel gedachtenonderzoek als psychologie zijn niet aan je besteed kennelijk. Je voelt je dan kennelijk toch beter thuis in geweeklaag en in je pijntjes.
Lieverd, ik gun je je verhaaltje, no problemo.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 07:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.