Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 August 2018, 20:50   #491
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat ik nu in een boek waardeer kan zijn dat ik door een zin verstilt raak, dat het inspireert om er anders naar te kijken, en vervolgens een soort van ruimtelijkheid ervaar. Alsof het kader verdwijnt. (controledrang).
Mooi!

Citaat:
Het komt nog voor dat ik beroerd raak, maar soms is het een zinnetje, en niet een hele boek.
Ik heb in de laatste jaren niet echt meer een favo..
Herkenbaar!

Citaat:
Ik lees nu en dan wat, of luister ik naar een YouTube filmpje, maar er zijn er geen personen die mij voor lange tijd bij blijven.
Ook herkenbaar. Toch nu is het ff ander met het boek van Jeff evenals het boekje Een open pad momenteel wel mijn belangstelling mijn belangstelling heeft. Er wordt in beide boeken gesproken ten opzichte van directe ervaringen.

Citaat:
Uiteindelijk heeft ieder mens zijn te verlopen proces, zijn eigen verhaal, en een eigen toneelstuk uit te voeren hier op aarde, dus wil ik/kan ik ook niet te lang degene als voorbeeld zien, want het toneelstuk wordt snel zichtbaar.
Dat gold ook voor mij totdat zich alles even flink door elkaar geschud werd. Deze twee boeken waren me zeer welkom ter verdere inspiratie tot verdiept non-duaal bewustzijn.

Citaat:
Vroeger had ik bv. bij J. Krishnamurti. Ik deed over een hoofdstuk lezen net zo lang over als ik nu met het boek van Jeff deed. Ieder zin ervoer ik als doordrongen door mysterie en uitnodigende dieptes, ik kon er met mijn denken niet bij, en toch was er iets wat met mijn diepste resoneerde ..
Ook herkenbaar.

Citaat:
Nu is voor mij 'de stilte in mezelf 'het antwoord, juist geen beroering. Daar waar ik extase en diepe smart van elkaar niet meer kan onderscheiden, in mezelf, is mijn favo boek.oh ja, en naar de lucht kijken, ieder dag 20 min. tot dat mijn kader helemaal weg valt...
Mooi.
Iona is offline  
Oud 26 August 2018, 20:53   #492
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik bedoelde inderdaad massa- voer onder de 'zoekers', en die zijn er niet zo veel.. al is het tegenwoordig een beetje interessant, om Nondualiteits-praatjes te houden.
Ik vind het een 'mode- verschijnsel', zoals vele anderen.. Het is zoals ik zijn boek ervoer.
Verder is het voor mij niet echt belangrijk of Jeff een beetje verliefd op zichzelf is of niet, want ik ben zelf ook nog steeds verzonken in mijn verhalen, dus aan mij om daar mijn blik op te richten.
Jeff had voor mij weinig diepte, als het voor jou anders is, is het alleen maar mooi..
Dank je wel Mihaela.
Iona is offline  
Oud 26 August 2018, 21:01   #493
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Aan Ulla, aan Iona...

Om te bereiken dat wij kunnen zeggen dat "uw wil geschiede" moeten inderdaad de illusie verdwijnen dat de door ons bepaalde activiteit een verwezenlijking als eindbestemming heeft, maar moeten wij ons volkomen kunnen overgeven aan elk imminent moment.
Om dat te bereiken zullen we, zoals Ulla stelt, vele verhaaltjes moeten doorlopen en blijven het allemaal maar verhaaltjes... Hoewel elk afgelopen verhaaltje, als het ten minste eindigt bij het inzicht dat het maar een verhaaltje is en dat het er in wezen niet toe doet, een 'tijdelijk' enorm gevoel van vrijheid en goddelijkheid kan bewerkstelligen...
En toch zullen we, vooral in het begin door de verhaaltjes moeten en ze zeker niet uit de weg gaan.... want de verhaaltjes wijzen ons uiteindelijk waar wij gebonden zijn en zullen blijven indien we er niet achter komen dat het maar verhaaltjes zijn...
Een ding, niets moet, het Leven, eens bevrijd toont zelf de weg...
Verhaaltjes zien , de beeldvorming zien, is genoeg.
Iona is offline  
Oud 26 August 2018, 21:04   #494
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wat ik van hem heb gelezen dat hij uit een ernstige depressie is gekomen. Of dat uiteindelijk een verliefdheid op zichzelf als gevolg heeft kan ik mij niet zo goed voorstellen. En idd dat mag..misschien verliefd op wat hij heeft ontdekt. Dit is het eerste boek wat ik lees van hem. Ik denk dat je ook gewoon blij bent dat je daaruit bent gekomen. ( uit de depressie). Hij schrijft vrij vlot, als je dat bedoelt met er is geen stilte te bekennen. Ware stilte heeft daar geen last van, die ben je of komt uit jezelf.
Ook al bereikt hij een mens dan is dat mooi.
En die ene heeft hij bereikt.
Iona is offline  
Oud 26 August 2018, 22:11   #495
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Ook al bereikt hij een mens dan is dat mooi.
En die ene heeft hij bereikt.
Ik wilde zeggen: Trump heeft ook een paar bereikt, maar ik houd het neutraal, en ga ik dat niet zeggen...



Inspiratie is altijd welkom...
Mihaela is offline  
Oud 26 August 2018, 22:50   #496
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Ieder vanuit zijn eigen perceptie natuurlijk.
Ik lees het niet als oppervlakkig, in tegendeel. Er is een rechtstreeks zien.

In de boekwinkel moest ik het boek bestellen daar heel weinig mensen werkelijke interesse hadden in non-dualiteit.
Mooi!

Als je boeken niet perse allemaal wilt houden kun je ook lenen bij de bieb.
Op Ameland krijg ik ze ook niet, maar de bieb bestelt ze en dan worden ze vanaf de wal over gebracht.
Ulla is offline  
Oud 26 August 2018, 23:17   #497
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Mooi!

Als je boeken niet perse allemaal wilt houden kun je ook lenen bij de bieb.
Op Ameland krijg ik ze ook niet, maar de bieb bestelt ze en dan worden ze vanaf de wal over gebracht.
Ik had het boek ook besteld bij de bieb. Toen ik erin begon te lezen wist ik dat het een van de weinige boeken was dat ik wilde hebben.
Iona is offline  
Oud 26 August 2018, 23:20   #498
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik wilde zeggen: Trump heeft ook een paar bereikt, maar ik houd het neutraal, en ga ik dat niet zeggen...



Inspiratie is altijd welkom...
Iona is offline  
Oud 27 August 2018, 08:54   #499
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Verhaaltjes zien , de beeldvorming zien, is genoeg.
Als je vertrekt van 'niets moet' is alles genoeg...
Als je vertrekt van de zekerheid dat 'alles goed is zoals het is' omdat het inherent zo is dan ook is de verhaaltjes zien, de beeldvorming zien, genoeg...
Maar het zijn maar verhaaltjes... hoe echter is het 'zijn'.
En het is het Zijn zijn dat telt...
marie is offline  
Oud 27 August 2018, 10:02   #500
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Als je vertrekt van 'niets moet' is alles genoeg...
Als je vertrekt van de zekerheid dat 'alles goed is zoals het is' omdat het inherent zo is dan ook is de verhaaltjes zien, de beeldvorming zien, genoeg...
Maar het zijn maar verhaaltjes... hoe echter is het 'zijn'.
En het is het Zijn zijn dat telt...

Alles wat hier geschreven wordt zijn hoe dan ook verwijzingen naar Zien, naar het intrinsieke, heeft niets met woorden, kennis of doel of de ander te maken.
Iona is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.