Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 May 2013, 17:34   #491
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Dat dacht ik niet. Ik zie waar Renoir wandelt omdat ik er zelf heb gewandeld.


Tenzij er het woordje "hebt" is weggevallen bij je. Dan wordt de zin zo :
Ik denk niet dat dat is wat Moi bedoelt. (maar nu spreek ik even voor mijn beurt).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ook op een forum als dit waar de intentie er heus wel is zie ik velen maar dwalen.
Zowel jij als Renoir, daarin doen jullie niet voor elkaar onder, zien enkel (nou ja voornamelijk) dwaalwegen, dwalenden en dwaalleren. Ik zeg het nog maar eens, maar what you see, is what you get. Als daar steeds de focus op ligt, op die dwalingen, is ook dat wat je zult zien. Zo werkt dat nu eenmaal.

Ik zie hier (ook) hele andere dingen. Maar dan moet je wel bereid zijn om te (willen) zien. Je kunt de essentie of het ware of de Waarheid (ja die met die hoofdletter) overal en in alles zien. Maar jullie zijn beiden zo gefocussed op dat dwalen, dat jullie zelf dwalende(n) zijn (geworden). En correct me if I'm wrong, maar ik denk dat dat is waar Moi op doelde.

Dat wat je ziet is datgene dat je zelf oproept. Jullie zijn te blind om dat te zien. Je bent de schepper van je eigen wereld. Maar jullie geloven nog steeds in het sprookje dat als de wereld nou maar eenmaal zal veranderen, dan........grow up boys.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 17:43   #492
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Het zijn altijd nog de mannen die zo nodig oorlogen moeten ontketenen. Wat dat betreft kunnen jullie nog een hoop van vrouwen leren. Wij zijn wijzer op dat gebied. En dat alles om maar een beetje indruk op ons te maken. Nou ik ben not impressed.

@ Niets, mij aanspreken op grof taalgebruik? Daar had je nog een issuetje he? Onderzoek dat eens. Dan doe je nog 's iets nuttigs. Ik bedoel maar.

@ Rennie, hou 's op met dat geneuzel over het sluiten van het forum. Leg dat toch niet steeds op ons bordje. Het is jouw forum tenslotte. Beslis zelf eens wat je wilt. Neem je verantwoordelijkheid eens.

Foei, jullie zijn net twee vervelende pubers, maar dan erger. Jullie moeten allebei een schop onder je hol krijgen. En goed ook! Moeders heeft gesproken. Vlerken!!
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 19:27   #493
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Hans, ik bemoei me niet zo met het laaghangend fruit. Ik vind het ego van Renoir interessanter dan die van jou. Ik begrijp best dat het hard aankomt. Maar jij bent probleemeigenaar.

Dus het komt hard bij mij aan dat je liever naar een ander zijn zogenaamde ego kijkt?

Proest,....
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 19:32   #494
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Jij lijkt me wel een type wat uit onzekerheid de sterkste groep opzoekt.

Er is een probleem?er is helemaal geen "groep Niets". Ik bevestig Vagebond nu, maar zal hem als hij uit zn nek gaat kletsen of gaat trollen zoals jij niet sparen.
Ik moet toegeven, mensenkennis is je niet vreemd!
Kan je het forum niet overnemen, je lijkt me een goede voorganger.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 19:38   #495
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Wie dacht je dat dat lachende mannetje gisteren heeft geplaatst?

Ach Renoir,.....je hebt hem beledigd, het lachende mannetje komt elke keer terug hier,....
Hij heeft tegen je opgekeken, hij wilde gezien door je, maar nu heb je hem een lachend mannetje genoemd, iets wat vast niet de eerste keer was.

En dan word het lachende mannetje furieus, met zijn slimme egootje weet lachende mannetje alle "aanvallen" af te weren.
Weet zelfs nog een paar lachende mee te krijgen,....

Lachende mannetje nu toch,.....
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 20:36   #496
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik moet toegeven, mensenkennis is je niet vreemd!
Kan je het forum niet overnemen, je lijkt me een goede voorganger.
Jammer alleen dat die dienaren het ook zo vaak mis hebben.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 20:40   #497
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Jammer alleen dat die dienaren het ook zo vaak mis hebben.

Voorganger,...mis......laaghangend fruit,.....toen lachte het mannetje nog niet.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 20:53   #498
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat is de moeilijkheid nou juist niet, daar komt advaita om de hoek kijken.

Je bent bezig het kind met het badwater weg te gooien. Ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk het is maar heb dit forum opgericht omdat ik mogelijkheden zag en anderen daarmee hulp te bieden.

Ik hoef mijn haan echt geen victorie te laten kraaien, het is me nog steeds te doen om behulpzaamheid. Ook bij jou probeerde ik behulpzaam te zijn door je er op te wijzen dat je ego niet van het onderzoek kunt ontheffen, maar je hebt er een ordinaire egostrijd van gemaakt. Ik was me in het draadje 'Radje neemt een verkwikkend badje' al aan het indekken voor verdere aantijgingen van (met name) jouw kant. Zo wil ik niet bezig zijn.

Het enige dat ik nu volmondig kan toegeven is dat Sagnaar gelijk heeft gehad en dat een forum als dit alleen de wapens smeed om elkaar te slim af te zijn. Ik denk dat ik er beter aan doe deze wapenfabriek te ontmantelen. Ik doe hem zelfs niet meer over aan anderen, dit forum heeft de verkeerde uitwerking.

Tenzij er iemand is die me het tegendeel kan bewijzen overweeg ik tot sluiting.
Renoir, als jouw hulp bieden bestaat uit 'de advaita manier' dan flikker je toch een ieder van het forum af die volgens jou daar niet aan voldoet.

Als je een ieder 'zijn/haar manier' hier gunt en zelf geen 'ego-strijd' aan gaat dan valt die wapenfabriek toch reuze mee.

Voor 'ego-strijd' heb je 2 ego`s nodig.

Kwestie van niet reageren op 'ego-strijd'.

Je kunt toch aanvoelen of iemand open staat voor een bepaalde hulp of niet en zo niet dan gooi je geen olie meer op het mogelijk te ontstane egovuur maar geef je de ander bv enkel gelijk of reageert zelf niet meer.

Heb ik gelijk of niet.

Waarom zou je het forum niet aan een ander overdoen?

Het zou me niet verbazen dat er hier ook mensen zijn, al zijn het maar meelezers die 'bewuster geworden zijn'.

Als ik voor mezelf spreek dan kan ik zeggen dat dankzij dit forum ik nu bewust Weet hoe bewust en egoloos ik al niet was en dat ik eerst dacht al klaar te zijn maar nu Weet klaar te zijn.

Dus wat mij betreft mag je de boel opdoeken of overdoen aan een ander, ik zal me bij die ander niet meer inschrijven, ik ben hier enkel nog uit dankbaarheid t.o.v. jou.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 20:57   #499
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Renoir, als jouw hulp bieden bestaat uit 'de advaita manier' dan flikker je toch een ieder van het forum af die volgens jou daar niet aan voldoet.

Als je een ieder 'zijn/haar manier' hier gunt en zelf geen 'ego-strijd' aan gaat dan valt die wapenfabriek toch reuze mee.

Voor 'ego-strijd' heb je 2 ego`s nodig.

Kwestie van niet reageren op 'ego-strijd'.

Je kunt toch aanvoelen of iemand open staat voor een bepaalde hulp of niet en zo niet dan gooi je geen olie meer op het mogelijk te ontstane egovuur maar geef je de ander bv enkel gelijk of reageert zelf niet meer.

Heb ik gelijk of niet.

Waarom zou je het forum niet aan een ander overdoen?

Het zou me niet verbazen dat er hier ook mensen zijn, al zijn het maar meelezers die 'bewuster geworden zijn'.

Als ik voor mezelf spreek dan kan ik zeggen dat dankzij dit forum ik nu bewust Weet hoe bewust en egoloos ik al niet was en dat ik eerst dacht al klaar te zijn maar nu Weet klaar te zijn.

Dus wat mij betreft mag je de boel opdoeken of overdoen aan een ander, ik zal me bij die ander niet meer inschrijven, ik ben hier enkel nog uit dankbaarheid t.o.v. jou.
Mooi Aart. Dankjewel voor je bijdrage. KiSs
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 23:23   #500
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik denk niet dat dat is wat Moi bedoelt. (maar nu spreek ik even voor mijn beurt).



Zowel jij als Renoir, daarin doen jullie niet voor elkaar onder, zien enkel (nou ja voornamelijk) dwaalwegen, dwalenden en dwaalleren. Ik zeg het nog maar eens, maar what you see, is what you get. Als daar steeds de focus op ligt, op die dwalingen, is ook dat wat je zult zien. Zo werkt dat nu eenmaal.

Ik zie hier (ook) hele andere dingen. Maar dan moet je wel bereid zijn om te (willen) zien. Je kunt de essentie of het ware of de Waarheid (ja die met die hoofdletter) overal en in alles zien. Maar jullie zijn beiden zo gefocussed op dat dwalen, dat jullie zelf dwalende(n) zijn (geworden). En correct me if I'm wrong, maar ik denk dat dat is waar Moi op doelde.

Dat wat je ziet is datgene dat je zelf oproept. Jullie zijn te blind om dat te zien. Je bent de schepper van je eigen wereld. Maar jullie geloven nog steeds in het sprookje dat als de wereld nou maar eenmaal zal veranderen, dan........grow up boys.
Nee. De wereld zal niet veranderen en kan ook niet veranderen. Over 100 jaar is er nog steeds ego. Maar voor het individu is er bevrijding mogelijk.

Jij weet als geen ander wat voor shit er is in de maatschappij, Nadje. En ik ken jou inmiddels goed genoeg dat ik weet dat het jou een lief ding waard is als je ook maar 1 (zegge: een) mens kan bevrijden uit de hel waarin ze leven.

En ik ben iemand die de hel van binnen heeft gezien. En die er ook weer uit is gekomen. Ergo: door het ervaren van de hel (geschapen door mn eigen ego) dank ik Advaita almachtig voor iedere dag. Ik had nog maar twee keuzes: of ik maak een einde aan mijn ellendige leven of ik zoek de uitweg uit de hel en wel direct!

Ik heb gezien wat ik gezien heb en ik heb ervaren wat ik ervaren heb. Ik zou innig wensen dat iedereen die in de hel verkeert die uitweg zou vinden. Dit forum zou daar aan kunnen bijdragen. Al zou maar 1 (zegge een) van de leden hier er wat aan hebben.

Maar dit forum is opgezet om Renoir zijn ego te dienen. En nu het "contraproduktief" is dient het zijn ego niet meer. En dan mag het wel dicht.
Wat de leden er hier van vinden zal Renoir zijn ego worst zijn. Als ie een kerel is, dan draagt hij de boel over aan een ander (als die er is) en laat het voor wat het is. Maar dat laat zijn ego niet toe.

Om dat geld zit hij niet verlegen. Nee, iedereen moet aan de advaita. De mensen intereseren hem kennelijk geen barst. En dat is nou net het verschil tussen Renoir en mij.

Het zal mij de rozen zijn hoe iemand zijn "zelfverwezenlijking" doet. En hoe lang hij er over doet. Het hoeft voor mij niet eens, velen zijn gelukkig zonder zelfkennis. Maar mijn leven is niet meer mogelijk zonder de Liefde te dienen. Liefde is mijn religie en dat is de Essentie die Renoir gemist heeft.

Hij sluit de tent hier maar als het hem belieft, daarmee bewijst hij mijn gelijk en die van Vagebond. We zullen zien?.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Het verlichte etalage forum' Frog Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 71 22 August 2012 21:42
Gazelle/Sagnaar/Guido/Ben Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 43 27 July 2011 23:03


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.