Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 August 2022, 21:13   #491
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik heb vastgesteld dat GZO (gedachtenonderzoek) een doodlopende weg is, dat is alles.
Om redenen van dit soort ongefundeerde uitspraken laat ik je ook niet toe op het algemeen forum en daarom ook sta ik nieuwe leden (alsook vele oud leden die hier op dit besloten forumdeel toch al niet deelnemen) niet toe hier te lezen. Dit gedeelte is inmiddels van alles afgesloten en nu kan ik nieuwe leden gaan verwelkomen die bij voorkeur affiniteit hebben en hopelijk wél ontvankelijk (blijken te) zijn voor het doen van gedegen zelfonderzoek en daardoor niet onmiddellijk ontmoedigd geraken door figuren zoals jij, of, eveneens net als jij, alleen maar komen om te filosoferen en te discussiëren. Zo dat toch weer het geval is verdwijnen ze net als jij naar hier achter de schermen.

Dit is, en blijft dan ook, nog steeds een forum voor het doen van GZO.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Hallo Marcel, wat leuk om een nieuw forumlid te begroeten. Welkom. Ik mag niet posten waar jij bevindt. Ik speel in de 2e klasse (tweeheid) in dit opgedeelde forum.
Marcel kan hier dus niet lezen.
 
Oud 9 August 2022, 21:54   #492
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Er is duidelijk sprake van geloof in je gedachten, alles wijst daar op. Er is duidelijk sprake van onbereidwilligheid je 'ik' te onderzoeken, daarover laat je je regelmatig uit, ook nu (zonder 'ik' ben je niets). Je zult dus met deze handicaps geen meter verder komen. Wellicht dat je mentaal wat verlossing kunt vinden maar gedegen zelfonderzoek is van een geheel ander kaliber.

Met 'Ik ben de weg, de Waarheid en het leven' is niet handhaving van een ik bedoelt, het wil juist zeggen dat je de 'ik' NIET bent maar de dat je de weg, de Waarheid en het leven bent. Gebruik dat dus liever niet als excuus om niet aan een gedegen zelfonderzoek aangaande je 'ik' te beginnen.
Er is duidelijk sprake van een totale onwil om te lezen wat gezegd wordt maar dat je vol vooroordelen zit en dat je enkel leest wat je denkt, jij denkt dat de andere zegt...
Waar zeg ik dat ik absoluut mijn 'ik' wil in stand houden; mijn 'ik' is de navelstreng die mij bindt aan het zijn en eens ik geboren, heeft die navelstreng geen enkele zin meer...
Inderdaad, ik ben de weg, de waarheid en het leven en ik heb die 'ik' nodig om de weg, de waarheid en het leven te kunnen zijn..., of moet ik hier zeggen te kunnen worden...

Hou op met je onnozel commentaar over mijn 'ik' dat 'ik' absoluut zou moeten onderzoeken... Ik gooi niet weg wat ik nodig heb om, juist zoals jij zelf zegt " terug naar de ultieme waarheid die je altijd al was vóór de beïnvloeding van buitenaf, dus op naar Waarheid die nog in je is te vinden."

Als ik het zeg is het een bewijs van mijn ik-zijn en de volgende regel zegt jij hetzelfde en dat zou dan ineens geen bewijs meer zijn van het 'ik'-zijn...

Weet wat je wil maar spreek niet met gespleten tong...
marie is offline  
Oud 9 August 2022, 22:25   #493
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Vasthouden, tegenhouden, grijpen.. ego van het gemoed. De vitalisering van het gemoed door de natuurlijke overlevingsdrang te betrekken op de zelf-beeld beleving.
Zie hier.. 'de wereld'.
Dóórzien van die 'aangeleerde' neigingen laat de 'hoofd-claim' een 'ik te zijn.. geruisloos verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Guido is offline  
Oud 9 August 2022, 22:40   #494
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Om redenen van dit soort ongefundeerde uitspraken laat ik je ook niet toe op het algemeen forum en daarom ook sta ik nieuwe leden (alsook vele oud leden die hier op dit besloten forumdeel toch al niet deelnemen) niet toe hier te lezen. Dit gedeelte is inmiddels van alles afgesloten en nu kan ik nieuwe leden gaan verwelkomen die bij voorkeur affiniteit hebben en hopelijk wél ontvankelijk (blijken te) zijn voor het doen van gedegen zelfonderzoek en daardoor niet onmiddellijk ontmoedigd geraken door figuren zoals jij, of, eveneens net als jij, alleen maar komen om te filosoferen en te discussiëren. Zo dat toch weer het geval is verdwijnen ze net als jij naar hier achter de schermen.

Dit is, en blijft dan ook, nog steeds een forum voor het doen van GZO.


Marcel kan hier dus niet lezen.
Ik zie het ego van een forumbaas die alles onder controle wenst te houden.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 9 August 2022, 22:42   #495
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Vasthouden, tegenhouden, grijpen.. ego van het gemoed. De vitalisering van het gemoed door de natuurlijke overlevingsdrang te betrekken op de zelf-beeld beleving.
Zie hier.. 'de wereld'.
Dóórzien van die 'aangeleerde' neigingen laat de 'hoofd-claim' een 'ik te zijn.. geruisloos verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Het gemoed zal geledigd moeten worden, doorzien helpt niet. Het gemoed zorgt voor controle dwang. Het gemoed wil dit, wil dat, wil zus, wil zo.
Het onveranderlijke 'zijn' is niet behept met dat soort zaken, ook niet behept met een persoonlijk gemoed c.q. 'willen'.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 9 August 2022, 23:29   #496
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Het gemoed zal geledigd moeten worden, doorzien helpt niet. Het gemoed zorgt voor controle dwang. Het gemoed wil dit, wil dat, wil zus, wil zo.
Het onveranderlijke 'zijn' is niet behept met dat soort zaken, ook niet behept met een persoonlijk gemoed c.q. 'willen'.
..

Het gemoed is geledigd du moment het 'ik er niet langer beslag op legt.
Guido is offline  
Oud 10 August 2022, 08:15   #497
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Er is duidelijk sprake van een totale onwil om te lezen wat gezegd wordt maar dat je vol vooroordelen zit en dat je enkel leest wat je denkt, jij denkt dat de andere zegt...
Ik lees wel wat er gezegd wordt, behalve alle onzin die je uitkraamt of er telkens aan toevoegt. Meer nog dan dat lees ik tussen de regels door.

Om over slecht lezen door te gaan het ontgaat je dat ik telkens bestrijd dat ik zou oordelen (oftewel vooroordelen zou hebben). Dat je het als 'oordelen' oppakt afkomstig is van ego en dat je dát ego of 'ik' dus juist moet onderzoeken. Het beperkt je in het goed lezen omdat het een perceptie heeft.

Citaat:
Waar zeg ik dat ik absoluut mijn 'ik' wil in stand houden; mijn 'ik' is de navelstreng die mij bindt aan het zijn en eens ik geboren, heeft die navelstreng geen enkele zin meer...
Je bent verknocht aan je 'ik' en werkt daar ook mee. Je ageert de hele tijd als zou je iets moeten ontkennen, onder andere je 'ik', en dat staat er niet (nooit), er staat dat je 'ik' moet onderzoeken.

Je hebt allemaal kletspraat, tussen de regels door is heel wat anders waar te nemen.

Citaat:
Inderdaad, ik ben de weg, de waarheid en het leven en ik heb die 'ik' nodig om de weg, de waarheid en het leven te kunnen zijn..., of moet ik hier zeggen te kunnen worden...
Over slecht lezen gesproken er stond juist dat je dat 'ik' niet nodig hebt. Er is geen 'ik' in de zin 'ik ben de weg, de waarheid en het leven'. Met het weg, waarheid en leven ZIJN valt het 'ik' juist weg. Als je waarheid bent is 'ik' dan niet meer van enige betekenis, het kan weg.

Citaat:
Hou op met je onnozel commentaar over mijn 'ik' dat 'ik' absoluut zou moeten onderzoeken... Ik gooi niet weg wat ik nodig heb om, juist zoals jij zelf zegt " terug naar de ultieme waarheid die je altijd al was vóór de beïnvloeding van buitenaf, dus op naar Waarheid die nog in je is te vinden."
Daar houd ik niet over op, omdat je het niet doet dat onderzoeken maar me wél blijft lastig vallen met al je 'ik' verhaaltjes. Acht jaar lang gezwam op dit forum, hoe lang denk je nog door te gaan.
 
Oud 10 August 2022, 08:22   #498
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik zie het ego van een forumbaas die alles onder controle wenst te houden.
Natuurlijk zie je dat, je doet niet aan waarheidvinding van je eigen aannames.
 
Oud 10 August 2022, 09:05   #499
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
..

Het gemoed is geledigd du moment het 'ik er niet langer beslag op legt.
Maar dat is ook het moment van Waarheid.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 10 August 2022, 09:08   #500
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Natuurlijk zie je dat, je doet niet aan waarheidvinding van je eigen aannames.
Beste man, je hoeft maar over een vingerhoedje zelfkennis te beschikken om te zien dat degene die wartaal uitslaat de forumbaas himself is. Maar jezelf langs de meetlat van zelfkennis leggen is er niet bij (introspectie).

Iedereen ziet dat hier (behalve mss Rob) en wie het niet ziet, die zegt daarmee ook wat over zichzelf.

Enfin, met Marcel zal het wel net zo aflopen als met https://www.waarheidvinding.nl/showthread.php?t=3554

Kennelijk ben je je buren en familie aan het uitnodigen. Of ben je het zelf zoals vroeger. En nee, die gedachte ga ik niet op waarheid onderzoeken.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afbeelding heeft het verkeerde formaat Lyme Forum; regels, vragen, idee 13 15 November 2011 06:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.