Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 January 2014, 16:06   #491
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Je hebt/kent wel gelijkgestemden Vagebond?
Ik ken mensen die, net als ikzelf - ik schrijf bv op dit forum voor zolang het duurt -, belangstelling hebben in bewustwording/zelfkennis, maar vindt over het algemeen weinig aansluiting bij deze mensen vanwege mijn geneigdheid de confrontatie met mezelf en de ander hierin aan te gaan of zoals anderen het noemen 'de grens opzoek of me beweeg op het scherpst van de snede voor zover mogelijk' wat m.i. de enige plaats is waar die bewustwording/zelfkennis plaats kan vinden ect.. Zal niet iedereen het mee eens zijn ben ik bang.

Hoe dan ook er zullen in die zin vast ook gelijkgestemden zijn, ik ken er wel een paar eerlijk gezegd, maar daar heb ik dan weer niet al te veel-, of zelfs geen contact mee vanwege verschillende redenen.

Citaat:
Wat is btw de reden dat je de naam Vagebond hebt gekozen? De naam intrigeert me, het is een naam die voor mij 'vrijheid' uitstraalt.
Idd Sterre, dat is dan ook één van de redenen waarom ik die naam gekozen heb. Vrijheid en ongebondenheid.

Een andere reden is dat Vagebonden over het algemeen diegenen zijn die vanwege hun ZIJN anderen ongezegd uitdagen tot het doen van zelfonderzoek. De meesten van ons worden door de gevestigde orde, vanuit angst, gezien als uitschot, voldoende voorbeelden van, diegenen die gecorrigeerd moeten worden, voldoende voorbeelden van, of anders gemeden dienen te worden, voldoende voorbeelden van, en/of gebannen, voldoende voorbeelden van, cq ge?soleerd moeten worden, voldoende voorbeelden van, wanneer ze te dicht in de buurt komen, zodat zij gevestigde orde niet zullen besmetten met hun ideeën over ZIJN. Tja wat zullen we daar nu van denken, niet?
Vagebond is offline  
Oud 25 January 2014, 16:17   #492
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Ik moet er vandoor vanwege een afspraak buiten de deur: was al begonnen met het geven van een reactie, maar drukte op verkeerde toets....... weg woorden (zucht).

Morgen (of overmorgen) kom ik er op terug!

Geniet lekker van je vrijheid dit weekend, dan doe je je naam eer aan!
Of moet je werken? Dan wens ik je veel werkgenot.

toedels :)
Sterre is offline  
Oud 27 January 2014, 00:21   #493
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik ken mensen die, net als ikzelf - ik schrijf bv op dit forum voor zolang het duurt -, belangstelling hebben in bewustwording/zelfkennis, maar vindt over het algemeen weinig aansluiting bij deze mensen vanwege mijn geneigdheid de confrontatie met mezelf en de ander hierin aan te gaan of zoals anderen het noemen 'de grens opzoek of me beweeg op het scherpst van de snede voor zover mogelijk' wat m.i. de enige plaats is waar die bewustwording/zelfkennis plaats kan vinden ect.. Zal niet iedereen het mee eens zijn ben ik bang.
Ik lees een tegenstelling in je bewering.... wil je aansluiting of wil je confrontatie?
Weet je btw dat er ook mensen zijn, die geloven dat ze alleen maar kunnen 'voelen' als ze zichzelf verwonden (automutilatie)? Of die zichzelf verwonden omdat ze denken dat ze daarmee 'schuld'gevoel kunnen inlossen?

Wel geloof ik dat (innerlijke) strijd/confrontatie een leermoment is, maar niet in het bewust opzoeken ervan..... al kan ik dat soms zelf wel eens doen (onbewust over het algemeen) als ik een klotebui heb.....

Citaat:
Hoe dan ook er zullen in die zin vast ook gelijkgestemden zijn, ik ken er wel een paar eerlijk gezegd, maar daar heb ik dan weer niet al te veel-, of zelfs geen contact mee vanwege verschillende redenen.
Volgens mij is ieder mens uniek, maar vinden we altijd wel ergens (bij iemand) raakvlakken...... Lastig alleen als die raakvlakken op het "scherpst van de snede" liggen....

Citaat:
Idd Sterre, dat is dan ook één van de redenen waarom ik die naam gekozen heb. Vrijheid en ongebondenheid.

Een andere reden is dat Vagebonden over het algemeen diegenen zijn die vanwege hun ZIJN anderen ongezegd uitdagen tot het doen van zelfonderzoek.
Is het niet voldoende (voor wie dan ook) om jezelf uit te dagen dan? Ik heb in ieder geval al mn handen vol aan mezelf :p

Citaat:
De meesten van ons worden door de gevestigde orde, vanuit angst, gezien als uitschot, voldoende voorbeelden van, diegenen die gecorrigeerd moeten worden, voldoende voorbeelden van, of anders gemeden dienen te worden, voldoende voorbeelden van, en/of gebannen, voldoende voorbeelden van, cq ge?soleerd moeten worden, voldoende voorbeelden van, wanneer ze te dicht in de buurt komen, zodat zij gevestigde orde niet zullen besmetten met hun ideeën over ZIJN.
Die vervelende anderen toch altijd ;)

Citaat:
Tja wat zullen we daar nu van denken, niet?
Ach, zolang we maar niet ons denken worden ........ Gedachten komen en gaan: en natuurwetten zorgen er wel voor dat wat naar boven komt, ook weer naar beneden gaat.....
Sterre is offline  
Oud 27 January 2014, 01:19   #494
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Ik lees een tegenstelling in je bewering.... wil je aansluiting of wil je confrontatie?
Weet je btw dat er ook mensen zijn, die geloven dat ze alleen maar kunnen 'voelen' als ze zichzelf verwonden (automutilatie)? Of die zichzelf verwonden omdat ze denken dat ze daarmee 'schuld'gevoel kunnen inlossen?
Ik zoek geen aansluiting.

Ja ik weet van mensen die automutileren, ik kom deze mensen wel eens tegen in mijn werk Verrassend dat je deze associatie maakt. Ik bedoel met de confrontatie aan gaan iets anders. Ik bedoel er mee dat dat je je eigen angsten, frustraties e.d. onder ogen komt

Citaat:
Wel geloof ik dat (innerlijke) strijd/confrontatie een leermoment is, maar niet in het bewust opzoeken ervan..... al kan ik dat soms zelf wel eens doen (onbewust over het algemeen) als ik een klotebui heb.....
Dit is niet waar ik het over heb. Door het leven heen kom je die dingen in jezelf of de ander tegen waar je aan kan loslaten. Je kunt er natuurlijk van weg lopen maar de ervaring leert dat het altijd blijft terug komen tot je de confrontatie ermee aangaat. Ik bedoel dus dat je er dan niet meer voor wegloopt maar blijft waar je bent en dat eet en verteerd wat voor je staat.

Citaat:
Volgens mij is ieder mens uniek, maar vinden we altijd wel ergens (bij iemand) raakvlakken...... Lastig alleen als die raakvlakken op het "scherpst van de snede" liggen....
Tja ik zie mezelf niet zo uniek zijn Sterre, en nee dat is geen probleem voor me. En tja soms kan een mens dat zo treffen, niet dat ik daar nu perse op zit te wachten, maar soms heeft het leven iets dergelijks nu eenmaal voor je in petto en dan heb je daar gewoon mee te dealen, zo simpel als wat.....

Citaat:
Is het niet voldoende (voor wie dan ook) om jezelf uit te dagen dan? Ik heb in ieder geval al mn handen vol aan mezelf :p
Tja, weet je wat het is Sterre ik kom alleen mezelf tegen

Citaat:
Die vervelende anderen toch altijd ;)
Nee hoor, ik herken mezelf er wel in, hoe ik ooit zelf was.
Ik kwam ooit ook eens een vagebond tegen, meerdere keren zelfs. Ik was nogal wuft en trok mijn neus voor hem op wanneer ik hem weer eens op mijn pad vond. Tot op een dag iets, een ondeugende glinstering, in zijn ogen me trof en me naast hem neer liet neerstrijken op de stoeprand. En daar legde ik alles wat ik niet was van me af en werd het zelfde als hem. Het was een van de gelukkigste dagen van mijn leven.

Citaat:
Ach, zolang we maar niet ons denken worden ........ Gedachten komen en gaan: en natuurwetten zorgen er wel voor dat wat naar boven komt, ook weer naar beneden gaat.....
gelukkig dan maar, want ik weet niet wat jij dacht terwijl je mijn posting las maar het was geheid wat anders dan ik in gedachten had terwijl ik schreef
Vagebond is offline  
Oud 27 January 2014, 10:07   #495
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond
Ik kwam ooit ook eens een vagebond tegen, meerdere keren zelfs. Ik was nogal wuft en trok mijn neus voor hem op wanneer ik hem weer eens op mijn pad vond. Tot op een dag iets, een ondeugende glinstering, in zijn ogen me trof en me naast hem neer liet neerstrijken op de stoeprand. En daar legde ik alles wat ik niet was van me af en werd het zelfde als hem. Het was een van de gelukkigste dagen van mijn leven.
Mooi?.
Freerider is offline  
Oud 27 January 2014, 23:14   #496
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik zoek geen aansluiting.
okay, dan heb ik je verkeerd begrepen toen ik jouw "maar vindt over het algemeen weinig aansluiting" las. Zoek je dan wel (bewust) confrontatie?

Citaat:
Ja ik weet van mensen die automutileren, ik kom deze mensen wel eens tegen in mijn werk Verrassend dat je deze associatie maakt.
Komt mogelijk door je opmerking op "het scherpst van de snede" en de confrontatie met anderen zoeken me zo pijnlijk en vermoeiend lijkt. Werk je in de psychiatrie?

Citaat:
Ik bedoel met de confrontatie aan gaan iets anders. Ik bedoel er mee dat dat je je eigen angsten, frustraties e.d. onder ogen komt.

Dit is niet waar ik het over heb. Door het leven heen kom je die dingen in jezelf of de ander tegen waar je aan kan loslaten. Je kunt er natuurlijk van weg lopen maar de ervaring leert dat het altijd blijft terug komen tot je de confrontatie ermee aangaat. Ik bedoel dus dat je er dan niet meer voor wegloopt maar blijft waar je bent en dat eet en verteerd wat voor je staat.

Tja ik zie mezelf niet zo uniek zijn Sterre, en nee dat is geen probleem voor me. En tja soms kan een mens dat zo treffen, niet dat ik daar nu perse op zit te wachten, maar soms heeft het leven iets dergelijks nu eenmaal voor je in petto en dan heb je daar gewoon mee te dealen, zo simpel als wat.....
ok, helder

Citaat:
Tja, weet je wat het is Sterre ik kom alleen mezelf tegen
Wie niet?

Citaat:
Nee hoor, ik herken mezelf er wel in, hoe ik ooit zelf was.
Ik kwam ooit ook eens een vagebond tegen, meerdere keren zelfs. Ik was nogal wuft en trok mijn neus voor hem op wanneer ik hem weer eens op mijn pad vond. Tot op een dag iets, een ondeugende glinstering, in zijn ogen me trof en me naast hem neer liet neerstrijken op de stoeprand. En daar legde ik alles wat ik niet was van me af en werd het zelfde als hem. Het was een van de gelukkigste dagen van mijn leven.
Hartverwarmend om te lezen ....

Citaat:
gelukkig dan maar, want ik weet niet wat jij dacht terwijl je mijn posting las maar het was geheid wat anders dan ik in gedachten had terwijl ik schreef
Geen flauw idee wat ik toen dacht, ik had alleen de behoefte om je te begrijpen, zoiets. Wat had jij dan in gedachten toen je schreef?
Sterre is offline  
Oud 28 January 2014, 01:31   #497
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
okay, dan heb ik je verkeerd begrepen toen ik jouw "maar vindt over het algemeen weinig aansluiting" las. Zoek je dan wel (bewust) confrontatie?
Daar kan ik kort over zijn, het antwoord is nee.

Citaat:
Komt mogelijk door je opmerking op "het scherpst van de snede" en de confrontatie met anderen zoeken me zo pijnlijk en vermoeiend lijkt. Werk je in de psychiatrie?
Ik zei dat ik geneigd ben de confrontatie aan te gaan, dat is m.i. iets anders dan de confrontatie zoeken.

Ja ik werk in de de psychiatrie idd.

Citaat:
Geen flauw idee wat ik toen dacht, ik had alleen de behoefte om je te begrijpen, zoiets. Wat had jij dan in gedachten toen je schreef?
Je vroeg of ik gelijkgestemden kende. Ik liet er mijn gedachten over gaan. Kwam tot de conclusie dat ik er geen ken of anders geen tot nauwelijks contact mee heb. Dat is overigens geen drama hoor Sterre. Ik vind dat verder prima zo.
Vagebond is offline  
Oud 30 January 2014, 22:59   #498
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik zei dat ik geneigd ben de confrontatie aan te gaan, dat is m.i. iets anders dan de confrontatie zoeken.
Kun je voor mij het verschil duidelijk maken zoals jij dat ervaart?

Citaat:
Ja ik werk in de de psychiatrie idd.
Dat is werk wat best confronterend is. Het ooit als 18-jarige vakantiewerk gedaan op een gesloten afdeling (schoonmaakwerk), het is een indrukwekkende ervaring geweest.

Citaat:
Je vroeg of ik gelijkgestemden kende. Ik liet er mijn gedachten over gaan. Kwam tot de conclusie dat ik er geen ken of anders geen tot nauwelijks contact mee heb. Dat is overigens geen drama hoor Sterre. Ik vind dat verder prima zo.
Mooi dat je het niet als drama ervaart en het prima vind, ik krijg af en toe het gevoel bij je teksten dat het anders is. Maar dan klopt mijn gevoel dus niet.
Ook weer opgehelderd.

Heb btw moeten denken door je naam en je verhaal aan een stukje uit de krant wat ik paar maanden terug heb gelezen. Een stukje wat me als net zo hartverwarmend heeft geraakt als jouw ervaring met de zwerver:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1086...ecremeerd.html
Sterre is offline  
Oud 30 January 2014, 23:12   #499
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Mooi dat je het niet als drama ervaart en het prima vind, ik krijg af en toe het gevoel bij je teksten dat het anders is. Maar dan klopt mijn gevoel dus niet.
Ook weer opgehelderd.
Hoezo klopt jouw gevoel niet? Omdat een ander iets anders ervaart dan jij? Wat heeft dat met jouw gevoel te maken? Vreemde conclusie.
Nadje is offline  
Oud 30 January 2014, 23:27   #500
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Hoezo klopt jouw gevoel niet? Omdat een ander iets anders ervaart dan jij? Wat heeft dat met jouw gevoel te maken? Vreemde conclusie.
Mijn gevoel stemt niet overeen met dat wat Vagebond aangeeft, dus zal mijn gevoel wel te maken hebben met mezelf en niet met Vagebond.

Maar je hebt een punt (jahaaa, ik weet het: wel twee :) ), het gevoel klopt wel, maar de gedachte erachter mogelijk niet. Dat is dus aan mij om te onderzoeken. De pest van onderzoeken is alleen zo vaak, dat daar weer denken aan te pas komt......
Sterre is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.