Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 November 2014, 12:22   #491
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wil je het spel goed spelen moet je niet gaan gissen, Glans.
Wat maakt het nou uit wie wie is. Het ging toch om het wad.
Oh nee wat. Zit nog in het scenario van Wad(d)en post.

Sorry moest even dollen, mijn ochtendritueel KiSs
Dat is ook de kern van zelfkennis. Niet zomaar wat gissen, je moet net zo lang zoeken totdat je weet. In de kern eenvoudig.
Theo is offline  
Oud 25 November 2014, 12:25   #492
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Over dollen gesproken. . Gnostiek heeft ook mijn interesse, Maria, dus als ik daar eens vragen voer heb, weet ik je te vinden. Al ga ik het liefst nog verder terug, maar dat voert nu of topic.
Ulla is offline  
Oud 25 November 2014, 12:32   #493
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Dat is ook de kern van zelfkennis. Niet zomaar wat gissen, je moet net zo lang zoeken totdat je weet. In de kern eenvoudig.
Of je herkent Het of je herkent Het niet. Dan speelt het gissen geen dominante rol meer en wordt het ondergeschikt dat wat je meent en denkt en gist. Een leuke bijzaak en nodigt uit om te dollen. "Ein bisschen Spass muss sein" Voor wie het liedje kent.

Ik moet hier wel heel erg om lachen, ik ga nu dollen in de douche.
Ulla is offline  
Oud 25 November 2014, 12:41   #494
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
"Wat tegenwerking" is natuurlijk van een andere orde dan "levenssap droogleggen, crimineel".

Ik denk dat je de antwoorden niet in/met je verstand gaat vinden, zoals je lijkt te proberen. Met logisch redeneren ga je er niet komen. Ik vroeg wat je voelt als je hier zo inlogt terwijl het je tegelijkertijd zo tegenstaat en daarop antwoordde je niet. Je hoeft mij ook niet te antwoorden, maar ik geloof dat het geen kwaad kan om eens bij dat gevoel stil te staan.
Oh ik wil daar wel op antwoorden, geen probleem. Wat ik voel sinds ik dit forum gevonden heb en waarom ik hier blijf inloggen?
Hewel hier wordt over de oorzaken van het bestaan geredetwist, een mens leeft niet van brood alleen maar van elk woord dat komt uit de mond van God.
Buiten dit forum, in mijn dagelijks leven spreek ik met niemand over zulke zaken, dus dit forum is voor mij als een openbaring waar ik mijn diepste roerselen vrij kan uiten en die diepste roerselen zijn de reden van mijn bestaan.
Dus het zal zeker niet wat tegenwerking zijn die mij tegenhoudt. Dat ik mij dit keer zo sterk heb uitgedrukt is omdat ik afwil van die mantra dat het mijn bekrompen, slecht opgevoed en egoïstisch ego is dat in de weg zit.
Ik doe al meer dan veertig jaar zelfonderzoek; kom dan nu niet zeggen dat het mij daar aan ontbreekt. Ik ken het reilen en het zeilen van de mensen in het algemeen en het ego, indien u wil in het bijzonder.
Neem mij dan nu ook niet voor een leek die bezig is het alfabeth van buiten te leren.
marie is offline  
Oud 25 November 2014, 12:45   #495
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Het is in feite vrij eenvoudig. De mensen om je heen (dus ook op dit forum) vallen in twee groepen te onderscheiden.

Zij waar je niks aan hebt. En zij waar je gevoelsmatig wat mee kunt.

De eerste groep laat je links liggen, met de tweede ga je aan de slag.

Als Theo niet goed voelt bij jou, dan negeer je mij hoofdzakelijk en beperk je je tot een oppervlakkige babbel. Of andersom. Mij maakt het niet uit.
Het ligt eveneens aan jou om te weten of Marie je nog iets te zeggen heeft of niet en of je haar liever links laat liggen of niet. De toekomst zal het voor allebei uitwijzen; wij zijn per slot van rekening vrije mensen hier.
marie is offline  
Oud 25 November 2014, 12:47   #496
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Nog even over die Christelijke concepten... volgens mij is het onderscheid tussen persoonlijke natuur en Christusnatuur hetzelfde als die tussen de persoonlijke natuur en de Boedha-natuur. Gnostiek en boedhisme, advaita, zen, sufi, het is volgens mij in de basis allemaal een beetje hetzelfde. Of, zoals Krishna zei, "welke weg je ook neemt, aan het einde ervan sta ik".
Gooi , in je ijver om 'ego'-loos te zijn, die 'ik' dan ook niet weg.
marie is offline  
Oud 25 November 2014, 12:54   #497
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Niet. De egomens kan dat niet. Maar ieder mens heeft een tweeledige bezieling. De egomens is het prominentst aanwezig en probeert de Christusmens in ons weg te drukken. Wij mensen (iedereen dus) 'zien'.
En wat we als eerste zullen waarnemen is de egomens.

Het universele pad is om de Christusmens in je zelf te bevrijden.
Bevrijden van de onderdrukking van de egomens.
Vrijwel iedereen ervaart liefde. Maar zodra er maar even iets mis dreigt te gaan treedt de egomens in ons naar voren en drukt zich dusdanig op dat het zicht op de liefde al weer weg is.

Het individuele pad is om dit systeem te doorgronden via de driehoek Liefde-voelen, denken, handelen.

De valkuil is dat de egomens eerst denkt en daar naar gaat handelen en vervolgens het resultaat voor waar verslijt.
Ik hou van het gezegde, denken met het hart, voelen met het verstand.
marie is offline  
Oud 25 November 2014, 12:57   #498
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Oh ik wil daar wel op antwoorden, geen probleem. Wat ik voel sinds ik dit forum gevonden heb en waarom ik hier blijf inloggen?
Hewel hier wordt over de oorzaken van het bestaan geredetwist, een mens leeft niet van brood alleen maar van elk woord dat komt uit de mond van God.
Buiten dit forum, in mijn dagelijks leven spreek ik met niemand over zulke zaken, dus dit forum is voor mij als een openbaring waar ik mijn diepste roerselen vrij kan uiten en die diepste roerselen zijn de reden van mijn bestaan.
Dus het zal zeker niet wat tegenwerking zijn die mij tegenhoudt. Dat ik mij dit keer zo sterk heb uitgedrukt is omdat ik afwil van die mantra dat het mijn bekrompen, slecht opgevoed en egoïstisch ego is dat in de weg zit.
Ik doe al meer dan veertig jaar zelfonderzoek; kom dan nu niet zeggen dat het mij daar aan ontbreekt. Ik ken het reilen en het zeilen van de mensen in het algemeen en het ego, indien u wil in het bijzonder.
Neem mij dan nu ook niet voor een leek die bezig is het alfabeth van buiten te leren.
En waar in bovenstaande tekst staat wat je voelt? Ik lees alleen maar redenen?
Maria is offline  
Oud 25 November 2014, 13:03   #499
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
En waar in bovenstaande tekst staat wat je voelt? Ik lees alleen maar redenen?
Dan lees je slecht; een openbaring is niets redelijk, in tegendeel, dat is zuiver gevoelsmatig. Leven van elk woord dat komt uit de mond van God, als dat enkel rede is? Diepere gevoelsroerselen dan leven zijn er niet.

Dat je misschien geen afgescheidenheid ziet in mijn voelen en denken drukt de zin 'denken met het hart voelen met het verstand' misschien beter uit.
marie is offline  
Oud 25 November 2014, 13:09   #500
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat denk je maar.
dolletjes
glans is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.