Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 May 2013, 23:28   #501
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
... dank ik Advaita almachtig voor iedere dag.
Ben je ook toegetreden tot de clan?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 23:38   #502
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ben je ook toegetreden tot de clan?
Zelfs als het uit mn tenen komt hou ik mn humor, Rob.
Humor heeft mn leven gered, met name zelfspot.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 23:40   #503
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Zelfs als het uit mn tenen komt hou ik mn humor, Rob.
Humor heeft mn leven gered, met name zelfspot.
Dat is mooi. Humor is een kenmerk van het ware.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 23:44   #504
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat is mooi. Humor is een kenmerk van het ware.
Als je om jezelf lacht, dan neem je jezelf niet zo serieus.
Mensen nemen zichzelf te serieus.

Trouwens?ik zou wel gek zijn om een illusie serieus te nemen?ik ben toch niet gek?
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 23:45   #505
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
De mensen intereseren hem kennelijk geen barst. En dat is nou net het verschil tussen Renoir en mij.
Ik heb Renoir dit nooit zien schrijven over iemand, en dan denk ik omdat hij dat ook niet dacht.

Maar fijn voor je dat je uiteindelijk gelijk kreeg in alles, en hem totaal ontmaskerd hebt,.....uiteindelijk werd het een door jou zo verafschuwde polemiek.

Maar voor mij was je toch binnenkort een te overheersende en grote "verpester" geworden dat ik zelf wel was weg gebleven, maar dit word nu voor mij gedaan.

Voor jou Niets,.....bah.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 23:46   #506
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Als je om jezelf lacht, dan neem je jezelf niet zo serieus.
Mensen nemen zichzelf te serieus.

Trouwens?ik zou wel gek zijn om een illusie serieus te nemen?ik ben toch niet gek?
Maar die hel waar je in zat, die je er bijna toe bracht om jezelf van het leven te beroven, die nam je behoorlijk serieus, niet?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 23:52   #507
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Maar die hel waar je in zat, die je er bijna toe bracht om jezelf van het leven te beroven, die nam je behoorlijk serieus, niet?
Yep. Dan wordt het leven verdomde serieus hoor Rob. Of het nou een illusie is of niet. Of het nou door ego komt of niet, het ziet er verdomde echt uit. En ook al weet je alles wat er te weten valt, je komt dan niet weg met bij elkaar gefantaseerde 'waarheid". Dat vervalt dan opeens allemaal tot gelul hoor.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 00:02   #508
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Yep. Dan wordt het leven verdomde serieus hoor Rob. Of het nou een illusie is of niet. Of het nou door ego komt of niet, het ziet er verdomde echt uit. En ook al weet je alles wat er te weten valt, je komt dan niet weg met bij elkaar gefantaseerde 'waarheid". Dat vervalt dan opeens allemaal tot gelul hoor.
Wat maakt een hel tot een hel dan?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 00:16   #509
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Wat maakt een hel tot een hel dan?
Een mens schept zijn eigen hel door zijn eigen denken.
Maar om het "wat" te omschrijven? Nee, dat lukt mij niet.
Zelfs het bijpassend gevoel "herinneren" lukt me niet eens helemaal.
Het is een ongrijpbaar iets. Maar het heeft mij wel een diepgeworteld gevoel van compassie gegeven met hen die er (nog) in zitten.
Tegelijkertijd geeft het een gevoel van frustratie omdat je de uitweg weet, maar die niet kan overbrengen. Uit Liefde zou je iemand willen helpen, ook al is het een volslagen vreemde. Het probleem is dat je de medewerking nodig hebt van het slachtoffer. Het slachtoffer moet de WIL kunnen opbrengen.

Dat is de crux, hoe krijg je iemand zover om zichzelf uit zn misere te bevrijden? Hoe krijg je iemand uit die vicieuze cirkel van zelf-medelijden?
Hoe doorbreek je dat fokking ego? Ook jouw professie staat daar onmachtig in Rob. Het is immers de persoon zelf die het werk moet doen.

Ik weet hoe de hel er uit ziet. Zou ik morgen kanker krijgen en dit jaar nog dood gaan, dan zou het mij geen zak kunnen schelen. Maar terug naar die hel zou ik nooit meer willen. En ik heb hem zelf geschapen. Eigenlijk kan je alleen weten hoe die er uit ziet als je er zelf in hebt gezeten.

En vanuit die ervaring ga je anders in het leven staan. Dacht je nou echt dat ik warm of koud word van het getrol van Hans? Of dat ik warm of koud word van Renoirs ego die weer eens dreigt met forumsluiting?

Anyway, ik ga eens lekker mij overgeven aan de nachtrust. Welterusten Rob.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 00:55   #510
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht

En vanuit die ervaring ga je anders in het leven staan. Dacht je nou echt dat ik warm of koud word van het getrol van Hans? Of dat ik warm of koud word van Renoirs ego die weer eens dreigt met forumsluiting?
Toch laat het getrol je niet koud want je benoemt het regelmatig, ook het zogenaamde ego van Renoir rakel je regelmatig op(lachende mannetje?)
Opvallend dat het je niks doet, maar toch op wilt merken,....verbinding zoeken? jij?


Je zegt heel makkelijk dingen,.....uit liefde een ander willen helpen?
Is dat mij trol-gedrag toeschrijven? of ben ik niet meer te helpen,...of wil je me wakker schudden?


Je zegt: Het probleem is dat je de medewerking nodig hebt van het slachtoffer,.....probleem?(probleem-eigenaar?)
Compassie, liefde,....nee hoor,....jezelf verbergen achter een sturende en "helpende" rol.
Eigenlijk zo'n beetje alles wat je Renoir verwijt of toeschrijft zit je zelf voller van dat ik in Renoir gezien heb.
Met de opmerking dat ik heel weinig heb met Renoir zijn "weg"


En dan is er altijd nog het laaghangende fruit wat je kunt gebruiken als je er niet op in wilt gaan,...soms zijn hokjes best handig.
Hans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Het verlichte etalage forum' Frog Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 71 22 August 2012 21:42
Gazelle/Sagnaar/Guido/Ben Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 43 27 July 2011 23:03


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.