Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 January 2014, 23:35   #501
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Mijn gevoel stemt niet overeen met dat wat Vagebond aangeeft, dus zal mijn gevoel wel te maken hebben met mezelf en niet met Vagebond.

Maar je hebt een punt (jahaaa, ik weet het: wel twee :) ), het gevoel klopt wel, maar de gedachte erachter mogelijk niet. Dat is dus aan mij om te onderzoeken. De pest van onderzoeken is alleen zo vaak, dat daar weer denken aan te pas komt......
Een gevoel klopt altijd, Sterre. Anders zou je dat gevoel niet hebben, nietwaar?

En al dat gezwets in de hersenpan is slechts om duidelijk te maken dat gevoelens zich niet laten verwoorden?.
Freerider is offline  
Oud 30 January 2014, 23:59   #502
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Mijn gevoel stemt niet overeen met dat wat Vagebond aangeeft, dus zal mijn gevoel wel te maken hebben met mezelf en niet met Vagebond.

Maar je hebt een punt (jahaaa, ik weet het: wel twee :) ), het gevoel klopt wel, maar de gedachte erachter mogelijk niet. Dat is dus aan mij om te onderzoeken. De pest van onderzoeken is alleen zo vaak, dat daar weer denken aan te pas komt......
Jouw gevoel heeft met jou te maken. En met jou alleen. De vraag zou mi. niet zozeer moeten zijn of het klopt, of welke gedachte er mogelijk aan dat gevoel ten grondslag zou kunnen liggen, want daar kunnen we inderdaad weer tal van redenen voor bedenken, maar zou zich meer moeten richten op wat dat gevoel jou duidelijk wil maken. Het heeft een boodschap voor jou. Het dient zich aan, het is er. Het bestaansrecht ervan behoeft geen rechtvaardiging, daar het er al is. Het heeft geen bevestiging nodig. Wat er is, is er. Waarom het er is, brengt je naar het denken inderdaad en leidt dus alleen maar af. Je kunt alleen onderzoek doen naar iets dat er niet is. Want wat er is, daarnaar hoeft niet gezocht te worden. Da's de gein van het hele grapje.
Nadje is offline  
Oud 31 January 2014, 00:00   #503
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Een gevoel klopt altijd, Sterre. Anders zou je dat gevoel niet hebben, nietwaar?

En al dat gezwets in de hersenpan is slechts om duidelijk te maken dat gevoelens zich niet laten verwoorden?.
Gevoelens laten zich prima verwoorden, maar dat betekent niet dat ze per definitie (voor iedereen) waar zijn.
Nadje is offline  
Oud 31 January 2014, 00:49   #504
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik zei dat ik geneigd ben de confrontatie aan te gaan, dat is m.i. iets anders dan de confrontatie zoeken.
Wat is het verschil?
Nadje is offline  
Oud 31 January 2014, 10:34   #505
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Hoezo klopt jouw gevoel niet? Omdat een ander iets anders ervaart dan jij? Wat heeft dat met jouw gevoel te maken? Vreemde conclusie.
Waar gaat dit heen?

Op gezette tijden wanneer je haar leest zit ze in de shit en zijn de woorden van een grote mate van uitzichtloosheid. Vreemd genoeg geeft ze vervolgens aan er een eind aan te maken wanneer ze binnen de door haar gestelde termijn haar zin niet krijgt. Al met al verkeert ze doorgaans doorgevraagd in een toestand die is te typeren als menselijk drama en ontstaat er her en der een gevoel over haar toestand alsook de aandrang haar liefdevol te benaderen.

Wanneer je naar haar toe uiting geeft aan dat gevoel krijg je verrassenderwijs steevast te horen dat er geen sprake is van leed, drama of iets dergelijks.
Op die wijze heb ik mijn gevoel omtrent haar al *tig keer moeten bijstellen.
Rennie is offline  
Oud 31 January 2014, 10:37   #506
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Wat is het verschil?
Het verschil is dat je op een confrontatie in gaat of dat je het zelf uitlokt.
Rennie is offline  
Oud 31 January 2014, 10:38   #507
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Het is me toch allemaal wat met dat gevoel.
Freerider is offline  
Oud 31 January 2014, 10:38   #508
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Het is me toch allemaal wat met dat gevoel.
Ja h?, jij was een van degenen die haar liefdevol ging benaderen, uit gevoelloosheid ?
Rennie is offline  
Oud 31 January 2014, 10:44   #509
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja h?.
En dat terwijl het zo eenvoudig is. Als ik compassie voel met Vaagje, dan voel ik dat. En dan schrijf ik wat aardigs naar haar. Ik geef uiting aan MIJN gevoel.
Meer is er niet. Iedere vorm van geestelijk lijden is verder door Vaagje zelf op te lossen, ik hoef daar niets mee.
Freerider is offline  
Oud 31 January 2014, 10:52   #510
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het verschil is dat je op een confrontatie in gaat of dat je het zelf uitlokt.
Ik zie het verschil niet, maar dat zal aan mij liggen.
Nadje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.