Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 August 2018, 11:33   #501
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Elias Amidon: "the concept of me", een YouTube klip.

Net naar geluisterd, en even in mee gegaan..
Fijn hoe hij de 'diepte' verkent.

Wat mij meer aantrekt is als iemand niet alleen maar praat over dat wat niet is, zoals Jeff doet, want dat is voor mij overduidelijk, maar 'dat wat is'
verkent/verhult..
Mihaela is offline  
Oud 27 August 2018, 11:37   #502
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Ik had het boek ook besteld bij de bieb. Toen ik erin begon te lezen wist ik dat het een van de weinige boeken was dat ik wilde hebben.
En verder dan bladzijde 100 gekomen?
Mihaela is offline  
Oud 27 August 2018, 11:46   #503
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Elias Amidon: "the concept of me", een YouTube klip.

Net naar geluisterd, en even in mee gegaan..
Fijn hoe hij de 'diepte' verkent.

Wat mij meer aantrekt is als iemand niet alleen maar praat over dat wat niet is, zoals Jeff doet, want dat is voor mij overduidelijk, maar 'dat wat is'
verkent/verhult..
Ok.
Ik ervaar het blijkbaar anders dan jij het ervaart.
Iona is offline  
Oud 27 August 2018, 11:51   #504
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
En verder dan bladzijde 100 gekomen?
Ik heb geen haast, ben een langzame lezer. Ben inmiddels 100 blz verder.
Iona is offline  
Oud 27 August 2018, 12:31   #505
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Ok.
Ik ervaar het blijkbaar anders dan jij het ervaart.
Het boek van Jeff vond ik fijn om te lezen, anders had ik het niet uitgelezen. Met wat hij schreef was ik het er mee eens, en ik ben blij dat iemand duidelijk maakt, bv. hoe men van een guru afhankelijk wordt.
Ik ervoer weinig diepte in zijn boek, en ik merkte zijn behoefte om steeds zichzelf schouderklopjes te geven. Het hinderde me niet, maar het gaf me de indruk dat ik een boek las van een medelid van dit forum bv. Gewoon een zoeker die satsangs geeft, en boeken schrijft.

Het is zeker oké dat wij het anders beleven.

Het is wel interessant, voor mij in ieder geval, om te kijken of wij ons aangevallen voelen, en of de drang onstaat om Jeff te verdedigen, en of ik het gevoel heb dat ik mijn mening niet kan geven zonder dat een ander in verdediging schiet, en hoe ik daarmee omga..
Tijdens het gesprek zag ik dat bij mij regelmatig het bovengenoemde zich voordeed.

Ik had het begrepen dat je bij blz. 100 gestopt was, en niet meer verder wilde lezen, maar dat had ik dus verkeer begrepen.


Fijne dag Iona.
Mihaela is offline  
Oud 27 August 2018, 12:55   #506
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het boek van Jeff vond ik fijn om te lezen, anders had ik het niet uitgelezen. Met wat hij schreef was ik het er mee eens, en ik ben blij dat iemand duidelijk maakt, bv. hoe men van een guru afhankelijk wordt.
Nog enkele blz zag ik net en dan begin ik aan dat hoofdstukje over goeroes.
Zelf heb ik mijn "aandeel" inmiddels wel duidelijk daar waar ik tegenop liep met de leraar. Het geeft enorm veel ruimte merk ik.

Citaat:
Ik ervoer weinig diepte in zijn boek, en ik merkte zijn behoefte om steeds zichzelf schouderklopjes te geven. Het hinderde me niet, maar het gaf me de indruk dat ik een boek las van een medelid van dit forum bv. Gewoon een zoeker die satsangs geeft, en boeken schrijft.
Helemaal prima natuurlijk hoe dat voor jou is.

Citaat:
Het is wel interessant, voor mij in ieder geval, om te kijken of wij ons aangevallen voelen, en of de drang onstaat om Jeff te verdedigen, en of ik het gevoel heb dat ik mijn mening niet kan geven zonder dat een ander in verdediging schiet, en hoe ik daarmee omga..
Tijdens het gesprek zag ik dat bij mij regelmatig het bovengenoemde zich voordeed.
Mooi deze zelfreflectie!

Citaat:
Ik had het begrepen dat je bij blz. 100 gestopt was, en niet meer verder wilde lezen, maar dat had ik dus verkeer begrepen.
Fijne dag Iona.
Ook jij een fijne dag Mihaela.
Iona is offline  
Oud 27 August 2018, 20:13   #507
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Alles wat hier geschreven wordt zijn hoe dan ook verwijzingen naar Zien, naar het intrinsieke, heeft niets met woorden, kennis of doel of de ander te maken.
Alles wat hier geschreven wordt heeft als doel klaarder te zien; en dan vooral klaarder in zichzelf te zien. Help het een ander, geen probleem, maar het is zeker niet de optie om de anderen te zeggen wat ze wel of niet moeten denken en/of doen...
marie is offline  
Oud 27 August 2018, 20:49   #508
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Alles wat hier geschreven wordt heeft als doel klaarder te zien; en dan vooral klaarder in zichzelf te zien. Help het een ander, geen probleem, maar het is zeker niet de optie om de anderen te zeggen wat ze wel of niet moeten denken en/of doen...
Helemaal mee eens.
Iona is offline  
Oud 28 August 2018, 10:10   #509
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Alles wat hier geschreven wordt heeft als doel klaarder te zien; en dan vooral klaarder in zichzelf te zien. Help het een ander, geen probleem, maar het is zeker niet de optie om de anderen te zeggen wat ze wel of niet moeten denken en/of doen...
Toen jij mij benaderde met de opmerking dat ik mijn uitvindingen "boven mijn bed moet ophangen", en nog een paar anderen opmerking ergens, was dat niet belerend bedoeld?
Op mij kwam over alsof jij zei: Uiteindelijk heeft Mihaela het begrepen, laten wij maar hopen dat ze het ook zo houdt.
Dat insinueert dat jij altijd geweten hebt, en een ander nu pas door krijgt.
Op mij komt dat hooghartig en belerend over.

Benaderde jij mij volkomen onbevangen de laatste weken?
Ik ervoer jou 'op ruzie uit', een beetje prikkelen, in ieder geval niet onbevangen en geïnteresseerd in de huidige ervaring die ik deelde, maar nog steeds aan vast houden aan een beeld over een Mihaela in jouw beleving..


Is dat zo Marie, of is het alleen maar mijn beleving (perceptie)?
Mihaela is offline  
Oud 28 August 2018, 19:51   #510
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Jeff Foster - 'Life Without A Centre' - Interview by Iain McNay

Leuke interview.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.