Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 September 2022, 16:58   #501
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Forumtechnisch is het belangrijk te weten waar je het over hebt als je spreekt over Waarheid en die definitie is inderdaad door mij gegeven. Dat ik dat zo kan bepalen is omdat ik het gebeuren rond gedegen zelfonderzoek heb uitgedacht en daarmee een forum ben gestart. Hier hanteren we gewoon datgene wat ik als Waarheid heb gedefinieerd, om het uniform en simpel te houden. Je kunt een heel boek over waarheid schrijven en dat is niet wat we hier willen.
Ja dag. Zie je nou zelf niet wat voor dictator je bent? Jouw versie van 'waarheid' moet koning kraaien. Terwijl je geen notie hebt van Waarheid.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 19 September 2022, 16:59   #502
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat is nou precies de reden om het bij eenduidige termen te houden.
Er worden ellenlange discussies gevoerd om die overeenstemming te bereiken en die zijn behalve helemaal niet nodig ook nog eens erg hinderlijk. Alles wat wordend is, is ook veranderlijk, dus daar hoeft dan al niet meer over worden gesoebat. Het volgende gegeven is dat verschijnselen veranderlijk zijn en dat datgene wat veranderlijk is geen nader onderzoek behoeft. Dat scheelt enorm in de benodigde tijd om het gedegen zelfonderzoek af te kunnen ronden.

Dat is wat ik probeer door te voeren op het algemeen forum. Geen gesoebat meer zoals hier achter de schermen waar eenieder alle verschijnselen meent breed uit te moeten meten.
Ik wens geen overeenstemming te bereiken. Zeker niet met onwetenden. Ik zou je van dienst kunnen zijn, maar in je hoogmoed ben je God zelve. Hopeloos....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 19 September 2022, 18:49   #503
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het tweede deel van de zin kan niet kloppen, je toont je alsmaar de doener en van dat weten kan dus geen sprake zijn. Het is ook weer de doener die aangeeft zich niet door de gecorrumpeerden te willen laten laten leiden. Je hebt de regie van je leven stevig in handen.

Dat kunnen de meeste mensen wel niet zeggen en wordt in deze wereld eerder als een goede eigenschap gezien...
Maar ik weet goed genoeg dat ik de doener niet ben...
marie is offline  
Oud 19 September 2022, 18:51   #504
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat moet helemaal niet, alleen als het veranderlijk is is het geen Waarheid. Hoe Bassie daar uitdrukking aan geeft neem ik niet over, daar hebben we al bestaande en uitermate adequate woorden voor die al bewezen hebben geen nadere uitleg meer te behoeven.


Dat is niet verplicht te doen, maar als je wilt weten wat er werkelijk waar is zul je dat wat niet waar blijkt te zijn moeten gaan wegstrepen.
Dat ga je dus niet doen want je hangt nog te zeer aan je eigen waarheid.
Ik zie de waarheid niet en kan dus ook niet aan mijn eigen waarheid vasthangen... en wat onwaar is valt vanzelf weg...
marie is offline  
Oud 19 September 2022, 18:55   #505
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ja idd. Dus je kunt er van alles voor invullen en met waar je het mee invult krijgt het betekenis. Het is een 'zijn' van de persoon 'ik' met een aanvullende hoedanigheid, dik, piloot, forumlid.
en verdomme het is nu toch juist al die aanvullende hoedanigheden die wegvallen... Men schrapt hier maar op los, tot zelfs het 'ik' en nu men voor één keer alles behalve de twee woorden 'ik ben' moet weglaten; nu zou dat ineens mentaal niet kunnen...
marie is offline  
Oud 19 September 2022, 22:43   #506
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Forumtechnisch is het belangrijk te weten waar je het over hebt als je spreekt over Waarheid en die definitie is inderdaad door mij gegeven. Dat ik dat zo kan bepalen is omdat ik het gebeuren rond gedegen zelfonderzoek heb uitgedacht en daarmee een forum ben gestart. Hier hanteren we gewoon datgene wat ik als Waarheid heb gedefinieerd, om het uniform en simpel te houden. Je kunt een heel boek over waarheid schrijven en dat is niet wat we hier willen.
Serieus?
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 19 September 2022, 23:00   #507
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Ik denk van wel....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 20 September 2022, 09:04   #508
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik wens geen overeenstemming te bereiken. Zeker niet met onwetenden. Ik zou je van dienst kunnen zijn, maar in je hoogmoed ben je God zelve. Hopeloos....
Er staat 'er worden ellenlange discussies gevoerd om overeenstemming te bereiken', en je antwoord is 'ik wens geen overeenstemming te bereiken'.
Dat is typisch weer iets van ego om alleen maar van zichzelf uit te gaan.
Maar ook al 'wens' jij dat niet dan gebeurt dat toch omdat ook anderen meewerken aan het eindeloos discussiëren. Afgezien daarvan ben je ook nog eens een keer de oorzaak van dat discussiëren omdat je alsmaar totaal niet gebruikelijke woorden introduceert, die eerst nog een af- dan wel overeenstemming vereisen. Dat steeds weer gepaard gaat met een hoop gekrakeel.

Verder bieden we elkaar onze diensten al gedurende een lange tijd aan en wat betreft de door jou aangeboden diensten had ik al opgemerkt dat ze niet in lijn staan met mijn eigen gedegen zelfonderzoek. Je hanteert een geheel eigen onderzoek met nogal vele nutteloze elementen waarin zoekers, zoals buiten jou zelf een Sam of Marie nodeloos blijven hangen.
 
Oud 20 September 2022, 09:16   #509
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ja dag. Zie je nou zelf niet wat voor dictator je bent? Jouw versie van 'waarheid' moet koning kraaien.
Ja dat is zo. En dat komt omdat gedegen zelfonderzoek een uitgekristalliseerde werkwijze is, gedestilleerd uit eeuwenoude pogingen om tot realisatie te komen. Het is niet datgene waar jij mee bezig bent, het al zoekend ventileren van je bevindingen die alsmaar moeten worden tegengesproken om uitgekristalliseerd te geraken. Daar kun je opnieuw weer eeuwen mee bezig blijven.

Allemaal eigenwijsheid van ego die de regie niet uit handen wenst te geven om welke reden we maar moeten blijven hameren op alle tegenwerkingen van ego. Waar gedegen zelfonderzoek trouwens handig op inspeelt want je hebt geen externe autoriteit nodig om je op het juiste pad te houden en je kunt het geheel en al allemaal zelf ontdekken (de door ego vereiste autonomie).

Je moet het alleen maar doen. Maar zelfs dat heeft ego als struikelblok er aan te beginnen.
 
Oud 20 September 2022, 09:27   #510
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Dat kunnen de meeste mensen wel niet zeggen en wordt in deze wereld eerder als een goede eigenschap gezien...
Maar ik weet goed genoeg dat ik de doener niet ben...
Dan heb je te prematuur al het verkeerde opgegeven. Je bent de doener tot je het niet meer bent.

Je kunt het gedegen zelfonderzoek doen omdat je een doener bent.

De regie in handen houden is ook een eigenschap van de doener.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.