Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 November 2014, 13:10   #501
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo Bekijk bericht
Het strekt dan inderdaad niet verder dan kennis. Ik kan je niet schetsen hoe onvoorstelbaar mooi egoloosheid is vanuit welke hoek dan ook bezien, je moet dat zelf ervaren.
nee dat kan jij niet schetsen en dit hoef jij ook niet voor mij te doen.
dit weet ik, inderdaad uit ervaring.

Wijziging aangebracht door glans op 25 November 2014 om 13:57.
glans is offline  
Oud 25 November 2014, 13:30   #502
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Dan lees je slecht; een openbaring is niets redelijk, in tegendeel, dat is zuiver gevoelsmatig. Leven van elk woord dat komt uit de mond van God, als dat enkel rede is? Diepere gevoelsroerselen dan leven zijn er niet.

Dat je misschien geen afgescheidenheid ziet in mijn voelen en denken drukt de zin 'denken met het hart voelen met het verstand' misschien beter uit.
???? "Openbaring" is toch geen gevoel Marie? Blij, opgelucht, verdrietig, boos, dat zijn gevoelens.

Heel veel mensen verwarren gevoelens met gedachtes. Door te zeggen "ik voel met het verstand" schoffel je m.i. de zaak onder de zoden en geef je een draai aan gevoelens om ze hanteerbaar te maken. De waarheid ligt ook voorbij gevoelens, net zoals het voorbij verstand ligt, maar volgens mij moet je je ook van je gevoelens toch eerst heel bewust worden voordat ze "oplossen".
Maria is offline  
Oud 25 November 2014, 13:34   #503
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
???? "Openbaring" is toch geen gevoel Marie? Blij, opgelucht, verdrietig, boos, dat zijn gevoelens.

Heel veel mensen verwarren gevoelens met gedachtes. Door te zeggen "ik voel met het verstand" schoffel je m.i. de zaak onder de zoden en geef je een draai aan gevoelens om ze hanteerbaar te maken. De waarheid ligt ook voorbij gevoelens, net zoals het voorbij verstand ligt, maar volgens mij moet je je ook van je gevoelens toch eerst heel bewust worden voordat ze "oplossen".
Openbaring geen gevoel? Openbaring is iets dat door elke vezel van je lichaam gebeurt en zeker niet alleen je verstand aanspreekt; het verstand kent bovendien geen openbaringen; het verstand kent alleen maar afgeleiden van wat al bestaat; men gaat gewoon een stapje verder; men kan in het beste geval een doorbraak doen, maar dat is geen openbaring.

Vooral daar in den beginne openbaringen zogezegd van God komen.
marie is offline  
Oud 25 November 2014, 13:42   #504
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Openbaring geen gevoel? Openbaring is iets dat door elke vezel van je lichaam gebeurt en zeker niet alleen je verstand aanspreekt; het verstand kent bovendien geen openbaringen; het verstand kent alleen maar afgeleiden van wat al bestaat; men gaat gewoon een stapje verder; men kan in het beste geval een doorbraak doen, maar dat is geen openbaring.

Vooral daar in den beginne openbaringen zogezegd van God komen.
Ja, maar ik vroeg je hoe je je voelt als je hier op het forum schrijft, bij al die dingen die hier gebeuren, wanneer je protesteert of wanneer je bijval krijgt of geeft.
Maria is offline  
Oud 25 November 2014, 14:32   #505
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
De egomens is het prominentst aanwezig en probeert de Christusmens in ons weg te drukken.
Ach ja... de egomens als anti-christ'.
Doet mij denken aan een duiding van een ziener 10 jaar geleden in persoonlijk gesprek:
Citaat:
Ziener: als wij konden geboren worden als appeltjes die van de bomen vallen, en nooit geen zoogtijd moesten doormaken, dan bestond er geen erfzonde.
De erfzonde wordt doorgegeven met de moedermelk...
En de begeerte wordt aangewakkerd door de moedermelk.
Want de baby, tijdens het zogen, begint te genieten van de melk die hij binnenkrijgt.
Niet alleen van de melk die hij binnenkrijgt begint hij te genieten, maar ook van de tepel waar hij aan zuigt.
Daar begint het.
Dat mag. Dat is niet negatief voor onze baby?s.
Het negatieve is dat later, mensen van die emotie heel hun leven slachtoffer blijven.
Dat is het gevaarlijke.
Puppetji is offline  
Oud 25 November 2014, 14:41   #506
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Ja, maar ik vroeg je hoe je je voelt als je hier op het forum schrijft, bij al die dingen die hier gebeuren, wanneer je protesteert of wanneer je bijval krijgt of geeft.
Ik voel mij heel goed, vooral als ik bijval krijg; ik voel mij ook heel goed wanneer ik de nodige argumenten vind om te protesteren; ik voel mij ontdaan als ze weer met die flauwe kul van 'ego'-verslaving afkomen terwijl ik, volgens mij, mijn ego al heel goed onderzocht heb en ik van mijn ego niet verdraag dat hij achter mijn rug om zou handelen, en waarvoor ik hem in het oog houd en dat weet hij; ik voel mij geirriteerd als men mij als een onnozel kind behandelt terwijl ik dikwijls denk dat ik meer ingezien en begrepen heb dan zij die mij hier zo dwaas behandelen.

Vreemd nu vraag je absoluut naar mijn gevoelens en neem je mijn uitdrukking van gevoelens, die voor mij van veel waarde zijn niet aan. En nu ga je afkomen dat al die, nu opgesomde gevoelens ego-werking is en dat ik dus niet ego-vrij zou zijn, wat ik ten andere nooit beweerd heb, want voor mij zijn gevoelens, evenzeer, als het al niet meer is dan het verstand of de rede, wegen naar inzicht.
marie is offline  
Oud 25 November 2014, 16:12   #507
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik voel mij heel goed, vooral als ik bijval krijg; ik voel mij ook heel goed wanneer ik de nodige argumenten vind om te protesteren; ik voel mij ontdaan als ze weer met die flauwe kul van 'ego'-verslaving afkomen terwijl ik, volgens mij, mijn ego al heel goed onderzocht heb en ik van mijn ego niet verdraag dat hij achter mijn rug om zou handelen, en waarvoor ik hem in het oog houd en dat weet hij; ik voel mij geirriteerd als men mij als een onnozel kind behandelt terwijl ik dikwijls denk dat ik meer ingezien en begrepen heb dan zij die mij hier zo dwaas behandelen.
OK, dus je voelt je goed, ontdaan en ge?rriteerd. Dat "goed" is wel wat algemeen. Blij? Trots? Voldaan?

Citaat:
Vreemd nu vraag je absoluut naar mijn gevoelens en neem je mijn uitdrukking van gevoelens, die voor mij van veel waarde zijn niet aan
Dat dat voor jou vreemd is, is voor mij veelzeggend, net als de moeite die het je kennelijk kost als het om antwoorden vwb gevoel (in de vorm van emotie) gaat. Het gevolg van je gevoelens (wat jij "uitdrukking van gevoelens" noemt) is hier veelvuldig te lezen, daar hoef ik niet om te vragen. Ik ben op de een of andere manier altijd meer geïnteresseerd in het opsporen van "hiaten", in dat wat er NIET staat, juist omdat het niet voor niks is dat het er niet staat.

Citaat:
En nu ga je afkomen dat al die, nu opgesomde gevoelens ego-werking is en dat ik dus niet ego-vrij zou zijn, wat ik ten andere nooit beweerd heb, want voor mij zijn gevoelens, evenzeer, als het al niet meer is dan het verstand of de rede, wegen naar inzicht.
Nee hoor, daar wilde ik het helemaal niet over hebben. Ik had in mijn eerdere post ook al aangegeven dat ook gevoelens, net als gedachtes, de waarheid niet zijn, maar dat is nu niet aan de orde. Ik denk dat je pas je doel bereikt (iets van met je hoofd in de hemel en de voeten op aarde, of iets in die richting) als je ook die gevoelens (emoties) bij jezelf onderzoekt. Dat heb je tot op heden niet gedaan, dus wie weet of het werkt. Aan die gevoelens (zoals "ontdaan") bijvoorbeeld gaat weer een behoefte vooraf. Bijvoorbeeld waar je schrijft "ik voel mij ontdaan als ze weer met die flauwe kul van 'ego'-verslaving afkomen terwijl ik, volgens mij, mijn ego al heel goed onderzocht heb en ik van mijn ego niet verdraag dat hij achter mijn rug om zou handelen, en waarvoor ik hem in het oog houd en dat weet hij" zou dus kunnen staan (als voorbeeld) "als ze op mij antwoorden met "egoverslaving" dan voel ik mij ontdaan omdat het voor mij belangrijk is om gezien en erkend te worden in al het onderzoek dat ik al gedaan heb". Op die manier hou je alles bij jezelf, en uiteindelijk dus ook de oplossing.

Aangezien dit topic "Marie's perikelen" heet, dit leek me wel een perikel.
Maria is offline  
Oud 25 November 2014, 16:46   #508
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Ik ben op de een of andere manier altijd meer geïnteresseerd in het opsporen van "hiaten", in dat wat er NIET staat, juist omdat het niet voor niks is dat het er niet staat.


Begrijpelijk dat jij in hiaten geïnteresseerd bent. Je schept afstand door jezelf een rol aan te meten tegenover Marie, je opent je hart niet.
Een rol die jij uitstekend speelt, ``Maria De Hiaat``.

Je zoekt de pijnpunten bij een ander, terwijl jij je eigen pijn uit de weg gaat.
Daar is de Hiaat Maria.. Zoek bij jezelf.
Mihaela is offline  
Oud 25 November 2014, 17:24   #509
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Begrijpelijk dat jij in hiaten geïnteresseerd bent. Je schept afstand door jezelf een rol aan te meten tegenover Marie, je opent je hart niet.
Een rol die jij uitstekend speelt, ``Maria De Hiaat``.

Je zoekt de pijnpunten bij een ander, terwijl jij je eigen pijn uit de weg gaat.
Daar is de Hiaat Maria.. Zoek bij jezelf.

Laten we dit maar even aan Marie over.
Maria is offline  
Oud 25 November 2014, 17:46   #510
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Laten we dit maar even aan Marie over.
Het ging over jou Maria, en hoe jij op de eelt van een ander drukt, om jezelf veilig te stellen.. daar is de Hiaat. Niet uit de weg gaan weer.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.