Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 September 2022, 09:34   #511
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik zie de waarheid niet en kan dus ook niet aan mijn eigen waarheid vasthangen... en wat onwaar is valt vanzelf weg...
Waarheid ligt in ieder mens verscholen en het heeft met 'ik' te maken dát het is verscholen. Dus dat wat je zegt 'ik zie de waarheid niet' is exact de juiste weergave van vrijwel iedere mens zijn toestand en is tevens een indicatie hoe dat is op te lossen.
Waarheid moet gezocht worden en ik staat in de weg.
 
Oud 20 September 2022, 09:37   #512
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
en verdomme het is nu toch juist al die aanvullende hoedanigheden die wegvallen... Men schrapt hier maar op los, tot zelfs het 'ik' en nu men voor één keer alles behalve de twee woorden 'ik ben' moet weglaten; nu zou dat ineens mentaal niet kunnen...
Zo lijkt dat, maar wat je niet ziet is dat het (iedere invulling) een beperking is, je bent véél meer dan een piloot, een bakken, moeder, of lid van dit forum of het kerkkoor.
Ook meer dan een 'ik'. Je bent het Zijn van 'ik ben' en 'ik' is daarom te veel.
 
Oud 20 September 2022, 09:40   #513
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Er staat 'er worden ellenlange discussies gevoerd om overeenstemming te bereiken', en je antwoord is 'ik wens geen overeenstemming te bereiken'.
Dat is typisch weer iets van ego om alleen maar van zichzelf uit te gaan.
Maar ook al 'wens' jij dat niet dan gebeurt dat toch omdat ook anderen meewerken aan het eindeloos discussiëren. Afgezien daarvan ben je ook nog eens een keer de oorzaak van dat discussiëren omdat je alsmaar totaal niet gebruikelijke woorden introduceert, die eerst nog een af- dan wel overeenstemming vereisen. Dat steeds weer gepaard gaat met een hoop gekrakeel.

Verder bieden we elkaar onze diensten al gedurende een lange tijd aan en wat betreft de door jou aangeboden diensten had ik al opgemerkt dat ze niet in lijn staan met mijn eigen gedegen zelfonderzoek. Je hanteert een geheel eigen onderzoek met nogal vele nutteloze elementen waarin zoekers, zoals buiten jou zelf een Sam of Marie nodeloos blijven hangen.
Ik ga van mijn eigen zelfkennis uit en die zegt dat jij een kletsmeier bent die allerlei termen op één grote hoop gooit. Je begrijpt er eigenlijk niks van en bent nog nooit bezig geweest met 'zelfkennis' in algemene zin.

Vervolgens begrijp je de door mij gebruikte termen dan weer niet en dan noem je dat 'niet gebruikelijke woorden'. En dan hou ik me nog in, veel deelonderwerpen, daar zijn de users hier niet eens aan toe. Jij al helemaal niet.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 20 September 2022, 09:42   #514
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Serieus?
Ja, je kunt een heel boek over waarheid schrijven, en nee dat willen we hier niet.
 
Oud 20 September 2022, 09:44   #515
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ja dat is zo. En dat komt omdat gedegen zelfonderzoek een uitgekristalliseerde werkwijze is, gedestilleerd uit eeuwenoude pogingen om tot realisatie te komen. Het is niet datgene waar jij mee bezig bent, het al zoekend ventileren van je bevindingen die alsmaar moeten worden tegengesproken om uitgekristalliseerd te geraken. Daar kun je opnieuw weer eeuwen mee bezig blijven.

Allemaal eigenwijsheid van ego die de regie niet uit handen wenst te geven om welke reden we maar moeten blijven hameren op alle tegenwerkingen van ego. Waar gedegen zelfonderzoek trouwens handig op inspeelt want je hebt geen externe autoriteit nodig om je op het juiste pad te houden en je kunt het geheel en al allemaal zelf ontdekken (de door ego vereiste autonomie).

Je moet het alleen maar doen. Maar zelfs dat heeft ego als struikelblok er aan te beginnen.
Fijn dat je zelf toegeeft dat je een dictator bent. Maar die vaststelling heb ik jaren terug natuurlijk al gedaan....

Wie wezenlijk zelfkennis heeft, die weet ook dat het zo niet werkt. Niemand luistert er hier naar jou, behalve een paar trouwe vazallen zoals Rob en momenteel Guido. Die je vervolgens weer zult afvallen mochten ze ooit daadwerkelijk zelfkennis opdoen.

Geef mij dan maar Marie, ook kakelt ze soms de grootste onzin. Ze laat zich i.i.g. niet ringeloren door een forumbaas.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 20 September 2022, 09:44   #516
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik denk van wel....
Gedachten zijn hier het onderwerp van onderzoek.
 
Oud 20 September 2022, 09:45   #517
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Gedachten zijn hier het onderwerp van onderzoek.
Bij mij niet, zoals bekend. Dat gepriegel in de marge daar hou ik me niet mee bezig.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 20 September 2022, 09:58   #518
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik ga van mijn eigen zelfkennis uit
Natuurlijk doe je dat, Osho zei het al 'een vol glas is niet te vullen dus kom niet tot me met een gevuld glas'. Heb de bereidheid iets op te willen steken.

Citaat:
en die zegt dat jij een kletsmeier bent die allerlei termen op één grote hoop gooit.
Dat is niet waar de zelfkennis die hier gepropageerd wordt over gaat, het is geen onderzoek naar anderen maar naar jou zelf.

Citaat:
Je begrijpt er eigenlijk niks van en bent nog nooit bezig geweest met 'zelfkennis' in algemene zin.
Dat is vanuit jouw point of view helemaal niet verwonderlijk, omgekeerd is dat vanuit mijn point of view aangaande jou precies hetzelfde.

Citaat:
Vervolgens begrijp je de door mij gebruikte termen dan weer niet en dan noem je dat 'niet gebruikelijke woorden'. En dan hou ik me nog in, veel deelonderwerpen, daar zijn de users hier niet eens aan toe. Jij al helemaal niet.
Allereerst heeft dit niks met zelfonderzoek te maken, je weet wel het onderzoek naar jou zelf en niet de ander. Maar ik wil je aannames wel ontzenuwen hoor.
Ik zie regelmatig in een door jou gebruikte term iets bekends met een normaal gebruikelijke naam. En dan begint de discussie al met wat je daar nou mee beoogt. Een nieuwe naam daarvoor te introduceren terwijl we er een mooie kenbare betekenis van hebben. Daarbij snijdt je onderwerpen aan die totaal niet relevant zijn in het kader van de doelstelling van dit forum en bevindingen die niet stroken met mijn eigen bevindingen verkregen middels het doen van gedegen zelfonderzoek.
 
Oud 20 September 2022, 10:06   #519
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Fijn dat je zelf toegeeft dat je een dictator bent.
Ja heel fijn, ego smult van bekentenissen.

Citaat:
Maar die vaststelling heb ik jaren terug natuurlijk al gedaan....
Tuurlijk, je bent je tijd ver vooruit.

Citaat:
Wie wezenlijk zelfkennis heeft, die weet ook dat het zo niet werkt.
Jij dus.

Citaat:
Niemand luistert er hier naar jou, behalve een paar trouwe vazallen zoals Rob en momenteel Guido. Die je vervolgens weer zult afvallen mochten ze ooit daadwerkelijk zelfkennis opdoen.
De wens is de vader van de gedachte. Kom op heb je niks beters?

Citaat:
Geef mij dan maar Marie, ook kakelt ze soms de grootste onzin. Ze laat zich i.i.g. niet ringeloren door een forumbaas.
Ringeloren moet je als ego vertrouwd in de oren klinken, een ego laat zich niet graag ringeloren. En het ego van Marie zal dat aanspreken wat je zegt, zich door Laurens te laten ringeloren, daar moet je als ego toch niet aan denken. Ik denk dat Marie door jouw zien wel meer vertrouwen in je heeft.
 
Oud 20 September 2022, 10:10   #520
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Bij mij niet, zoals bekend. Dat gepriegel in de marge daar hou ik me niet mee bezig.....
Je hebt gewoon nog niet door dat alles gedachten zijn.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.