Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 November 2012, 01:31   #511
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
De vleselijke liefde is een uitstekende ingang om kennis te maken met De Liefde. Wat ik zeg zal je banaal in de oren klinken, maar als je niet in staat bent tot een volledig orgasme, dan is er ook geen ruimte voor de waarheid binnen te komen. Het gaat om volledige overgave. Ik zeg niet dat er geen andere wegen zijn tot overgave, maar de vleselijke liefde is een ingang die voor veel mensen makkelijk binnen het bereik ligt. Hoewel, makkelijk is te makkelijk gezegd. Als je veel frustratie rond seksualiteit met je meedraagt dan kan het verdomd lastig zijn. Het is een weg die je zou kunnen gaan. Heling van opgelopen frustratie en pijn is dan het eerste om mee aan de slag te gaan.
Mee eens. Ik weet niet hoe je het zelf bedoelt wat waarheid betreft maar het resoneert. Seksualiteit volledig kunnen beleven is veel meer dan alleen maar lichamelijke bevrediging. Eenheid niet alleen met de partner maar ook met de wereld het energieveld om je heen. Opgaan in al wat is is meer dan wat als zo banaal wordt gezien.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2012, 02:24   #512
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Geest en lichaam beinvloeden elkaar, en zelfs al ga je een tijdje alleen maar voor de vleselijke lusten, het dient op een bepaalde manier toch altijd weer om het evenwicht te herstellen tussen beide. De lichamelijke toenadering en/of vereniging bevordert m.i. het geestelijke welzijn en andersom.

Dit los van elkaar willen zien brengt al afscheiding, zelfs al overheerst een tijdje het een of andere. Het kan zelfs nodig zijn en ook daar is niets mis mee. Zolang we er geen oordeel over hoeven te hebben. (En dan heb ik het uiteraard niet over mensen die anderen schade toe willen brengen).

De man (nelijke) kant bereikt via de fysiek de geest en de vrouw(elijke) kant bereikt via de geest de fysieke kant. En samen kom je tot eenheid.

Ondanks alle clicheverhalen bergen zowel man en vrouw deze beide kanten in zich, waardoor seksualiteit en relatie beleving bij man en vrouw m.i. niet zo zwart wit is als men vaak aanneemt en/of wij ons aan laten praten. Enige wat afscheiding brengt zijn wij zelf met onze gedachten/meningen enz. hierover.

Vanzelfsprekendheid en natuurlijkheid in dit soort dingen ontstaat juist door er geen krampachtige (aan) dacht meer aan te hoeven/willen besteden.
Niet door extreme afwijzing maar ook niet door extreem voor keurgedrag. Beide laat hooguit al dan niet ongezonde en overtrokken persoonlijke betrokkenheid zien.

En of het hierin nu gaat om het romantische sausje of om andere facetten die in ons moderne leven al dan niet een rol spelen maakt niet uit. Er is verschil tussen ergens aan vastzitten/verslaafd te zijn of gewoon een voorkeur ergens voor hebben.

Als je dat toelaat in je leven merk je pas dat je beide kanten in je hebt die beide tot uitdrukking kunnen komen al naar gelang je aanleg en
wat er nog zo bij komt kijken en wat je nog van alles al dan niet op te ruimen hebt op dit gebied.

Uiteraard is dit geen knop die je zomaar omdraait en kan je niemand dit voorkauwen. Alles wat we(in)zien kan je ook alleen maar zelf zien. Dus het is niet mijn bedoeling hier iets te claimen. Maar wilde ik toch even aanreiken, misschien kan de een of ander er nog wat mee.
Nee ik heb in elk geval niks aan bovenstaande geleuter. Het is een verhaaltje dat stamt uit de kleutertijd die ik inmiddels, de laatste keer dat ik keek tenminste, nagenoeg achter me heb gelaten. Voor de rest van de hier schrijvende en of lezenden durf ik bijna de hand in het vuur te steken dat het hen ook niet onbekend voorkomt. Met andere woorden oud nieuws dus en voor sommigen onder ons inmiddels in verregaande staat van ontbinding oud nieuws.

Maar goed als jij denkt dat hier nog mensen zijn die e.e.a. niet in de gaten hebben, wie zal ik dan zijn om je uit de droom te helpen.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2012, 08:14   #513
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nou voor deze ene keer dan, wat een aannames weer.....

Op een geven moment wordt de vleselijke liefde en het volledige orgasme idd. banaler dan banaal. Maw het stelt niks, niets, nada, nothing voor vergeleken bij wat daarna komt. Maar ik gun het jou natuurlijk van harte er hoog van op te geven. Ondertussen been there, done that, en misschien wel op een veel dieper/ander niveau dan waar jij je überhaubt een voorstelling bij kan maken.

En nee tantra is geen gemakkelijke manier en/of gemakkelijke ingang naar......weet ik toevallig vanuit ervaring, dus ga iemand anders voor de gek houden wil je maar mij niet if you'll excuse me.....
We kunnen elkaar een inkijk gunnen in de weg die we bewandeld hebben.
Dat doe ik, als ik vertel over hoe seksualiteit een opstapje kan zijn naar overgave.
Ik heb er geen punt mee als je dat afwijst en desnoods met de grond gelijk wilt maken.
Vertel me van jouw weg van overgave, is dan mijn vraag.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2012, 08:52   #514
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

...retoreerde de diplomaat..
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2012, 09:24   #515
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
We kunnen elkaar een inkijk gunnen in de weg die we bewandeld hebben

Tijd voor een uitstrijkje ?
:-))
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2012, 09:38   #516
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Tijd voor een uitstrijkje ?
:-))
Nou hebben hier verschillende mensen hun inzicht laten zien en ik wordt daar stil van, ik reflecteer daar op, ik laat de betekenissen, de verschillende invalshoeken tot mij doordringen.

En ineens verschijnen dan weer de relativerende opmerkingen, de retorerende diplomaat (wil je laten zien dat je een trukje door hebt ?) en het uitstrijkje (heb je een frustratie op sexueel gebied dat je het moet weglachen ?). Kortom, welke gedachten zitten er achter zulke opmerkingen ?

Kunnen jullie misschien niet ernstig zijn, want ernst past niet bij een gerealiseerde toestand ? Is het te spannend dat je het moet weglachen ?
Wat is de aard van jullie opmerkingen waarom komt juist dit naar boven en niet iets mededeelzaams, iets wat bijdraagt aan het inzicht in wat hier gaande is ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2012, 09:52   #517
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
ach ik begrijp dat Kleine Marsje niet meer zoveel in mars heeft.
Hou op schei uit.

http://www.youtube.com/watch?v=tz8rbwTxjR4

(Maar ik mag niet klagen.
Er zijn er al een aantal uit dit leven verdwenen die een stuk jonger waren.
Ik vind het al een hele prestatie dat ik ouder ben dan mijn vader, op wie ik veel lijk.
Soms denk ik dat ik in "bonustijd" leef.)

Maar mocht echt de nood aan de man komen, dan zijn er altijd nog voorbind-hulpstukken.
Die vrouwen moeten niet denken dat ze daar alleenrecht op hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ach het brein kan je altijd nog doen kwijlen wanneer een aantrekkelijk en vruchtbare dame, die te koop loopt met haar waar, langszij loopt.
Lanszij lopen hoeft niet eens.
Het is maar net hoe de hormoonhuishouding is.
Ik moest onlangs een groot aantal dossiers doornemen waarin o.a. zwartwit pasfotootjes
van juffrouwen. Dat deed opwinden.
Maar als het allemaal op een laag pitje staat, dan mag er van alles langszij komen,
het roept niets op dan wat genegenheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Gelukkig dan maar dat je dan nog een handdoek bij de hand hebt om je mond schoon te poetsen zodat het in ieder geval nog wat lijkt voor mw.
Volgens mij kun je beter je neus snuiten voor je Langerhans-eilandjes.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2012, 10:00   #518
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nou hebben hier verschillende mensen hun inzicht laten zien en ik wordt daar stil van, ik reflecteer daar op, ik laat de betekenissen, de verschillende invalshoeken tot mij doordringen.

En ineens verschijnen dan weer de relativerende opmerkingen, de retorerende diplomaat (wil je laten zien dat je een trukje door hebt ?) en het uitstrijkje (heb je een frustratie op sexueel gebied dat je het moet weglachen ?). Kortom, welke gedachten zitten er achter zulke opmerkingen ?

Kunnen jullie misschien niet ernstig zijn, want ernst past niet bij een gerealiseerde toestand ? Is het te spannend dat je het moet weglachen ?
Wat is de aard van jullie opmerkingen waarom komt juist dit naar boven en niet iets mededeelzaams, iets wat bijdraagt aan het inzicht in wat hier gaande is ?
Jongen..
Luister en huiver.
Er zijn bij mijn weten vier maanstanden en die hebben een nogal nadrukkelijk effect op jouw gesteldheid m.i

Een weekje Hilarisch.
Een weekje Zwaarmoedig.
Een weekje Serieus.
Een weekje Onverschillig.

Wetenschap van de kouwe grond )
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2012, 10:05   #519
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Jongen..
Luister en huiver.
Er zijn bij mijn weten vier maanstanden en die hebben een nogal nadrukkelijk effect op jouw gesteldheid m.i

Een weekje Hilarisch.
Een weekje Zwaarmoedig.
Een weekje Serieus.
Een weekje Onverschillig.

Wetenschap van de kouwe grond )
In dat geval moet ik een reden verzinnen, je hebt niks met duidelijkheid.
Je bent niet zo'n ster in het verhelderen van de zaken, je probeert de gestelde vragen angstvallig te vermijden door in de de aanval te gaan.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2012, 10:18   #520
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nee ik heb in elk geval niks aan bovenstaande geleuter. Het is een verhaaltje dat stamt uit de kleutertijd die ik inmiddels, de laatste keer dat ik keek tenminste, nagenoeg achter me heb gelaten. Voor de rest van de hier schrijvende en of lezenden durf ik bijna de hand in het vuur te steken dat het hen ook niet onbekend voorkomt. Met andere woorden oud nieuws dus en voor sommigen onder ons inmiddels in verregaande staat van ontbinding oud nieuws.

Maar goed als jij denkt dat hier nog mensen zijn die e.e.a. niet in de gaten hebben, wie zal ik dan zijn om je uit de droom te helpen.

Ik denk niks van dit deelde uiteindelijk alleen maar.
Je reactie geeft geen verbazing en is wat mij betreft ook oke.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.