Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 May 2013, 07:16   #511
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Ik heb me vergist, het waren geen 12cm maar 12inch.

Hallo, is daar iemand.

Ik voel me zo alleen.

Zo, advaita.

Zo, direct zienerig.

Is dat nu wat ik ben.

Saai hoor.

Ik verdwijn maar weer in het wit.

Maar ja, wie weet was ik wel nooit zichtbaar/verschenen en zag men enkel wit.

Wat zag ik zelf?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 07:36   #512
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Een mens schept zijn eigen hel door zijn eigen denken.
Maar om het "wat" te omschrijven? Nee, dat lukt mij niet.
Zelfs het bijpassend gevoel "herinneren" lukt me niet eens helemaal.
Het is een ongrijpbaar iets. Maar het heeft mij wel een diepgeworteld gevoel van compassie gegeven met hen die er (nog) in zitten.
Tegelijkertijd geeft het een gevoel van frustratie omdat je de uitweg weet, maar die niet kan overbrengen. Uit Liefde zou je iemand willen helpen, ook al is het een volslagen vreemde. Het probleem is dat je de medewerking nodig hebt van het slachtoffer. Het slachtoffer moet de WIL kunnen opbrengen.
Het zelfde denken dat de hel schept, schept het slachtoffer.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Dat is de crux, hoe krijg je iemand zover om zichzelf uit zn misere te bevrijden? Hoe krijg je iemand uit die vicieuze cirkel van zelf-medelijden?
Hoe doorbreek je dat fokking ego? Ook jouw professie staat daar onmachtig in Rob. Het is immers de persoon zelf die het werk moet doen.
Het is immers de persoon zelf die het werk moet doen. Wat nu?
Hoe kan iemand die een boom wil omzagen dat doen zonder zaag?
Wat kun je doen? Faciliteren, het juiste gereedschap aanreiken.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 09:35   #513
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Het zelfde denken dat de hel schept, schept het slachtoffer.




Het is immers de persoon zelf die het werk moet doen. Wat nu?
Hoe kan iemand die een boom wil omzagen dat doen zonder zaag?
Wat kun je doen? Faciliteren, het juiste gereedschap aanreiken.
Exact.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 09:49   #514
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik was me in het draadje 'Radje neemt een verkwikkend badje' al aan het indekken voor verdere aantijgingen van (met name) jouw kant. Zo wil ik niet bezig zijn.
Renoir op de valreep.....wat zit er achter dat indekken en waarom zou je daar door laten leiden?

Citaat:
Het enige dat ik nu volmondig kan toegeven is dat Sagnaar gelijk heeft gehad en dat een forum als dit alleen de wapens smeed om elkaar te slim af te zijn. Ik denk dat ik er beter aan doe deze wapenfabriek te ontmantelen. Ik doe hem zelfs niet meer over aan anderen, dit forum heeft de verkeerde uitwerking.

Tenzij er iemand is die me het tegendeel kan bewijzen overweeg ik tot sluiting.
Gooi je hierboven het kind nu juist niet weg met het badwater?

Zou het misschien binnen de mogelijkheden kunnen liggen dat je je door je emoties laat leiden en voor iets in jezelf, als gevolg daarvan, aan het wegrennen bent cq niet onder ogen wilt komen?

Weet ik niet hoor, ik ben ook maar een dom trientje .

Ik zie namelijk niet wat jij ziet mbt tot die wapens smeden ed, alis het natuurlijk wel zo dat de pareltjes niet voor het oprapen liggen maar dan in de natuur zijn pareltjes nu eenmaal zeldzaam, of je moet van kunstmatig gefabriceerde pareltjes houden WiNk
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 12:15   #515
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Dit forum is in handen van de strijd tussen Renoirs ego en "dat wat hij is".
De kwestie hier die begon met "dom gelul" is de zaag waar Rob het over heeft.
De zaag is aangereikt aan Renoir. Hij kan zijn ego er mee afzagen. Of hij kan het forum er mee afzagen.

En dat er vrije wil bestaat, dat gaan we zien?want de keuze ligt bij Renoir.

Tot dusver had Renoir de MACHT over de goegemeente met de dreiging om het forum te stoppen. Zijn MACHT heb ik hem ontnomen. Wat hij ook beslist, de dreiging zal een bot wapen zijn geworden.

Hij had al een maand terug kunnen weten dat Niets zich niet commiteert aan MACHT. Macht is namelijk ego?.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 12:23   #516
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Al zou maar 1 (zegge een) van de leden hier er wat aan hebben.
Dat is wat Renoir ook altijd geroepen heeft. Hij heeft vermoedelijk die ene niet kunnen vinden.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 12:30   #517
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat is wat Renoir ook altijd geroepen heeft. Hij heeft vermoedelijk die ene niet kunnen vinden.
Ik besef nu pas dat ik in "die ene" Renoir heb gezocht. Laat er geen misverstanden over bestaan: Renoir wil er mee kappen door mijn gedrag. (druppel/emmer)
De hele goegemeente kijkt hoe Renoir gaat kiezen tussen zijn eigen ego en Liefde (voor de goegemeente) Terug naar zijn machtspositie is uitgesloten. En hij weet ook dat ik niet zal veranderen. Als hij mij wegstuurt komt er gewoon weer een nieuwe Niets in zijn leven (karma)

Ik wil Renoir graag laten "zien", nu heeft hij de kans. En om zijn gezicht te redden mag hij er best een lulpraatje of een kutsmoesje om heen bouwen.
Die verzint zijn ego wel.

Maar mijn inschatting is dat hij voor zn ego kiest. Doetjes kiezen voor hun ego tenslotte.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 12:36   #518
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik besef nu pas dat ik in "die ene" Renoir heb gezocht. Laat er geen misverstanden over bestaan: Renoir wil er mee kappen door mijn gedrag. (druppel/emmer)
De hele goegemeente kijkt hoe Renoir gaat kiezen tussen zijn eigen ego en Liefde (voor de goegemeente) Terug naar zijn machtspositie is uitgesloten. En hij weet ook dat ik niet zal veranderen. Als hij mij wegstuurt komt er gewoon weer een nieuwe Niets in zijn leven (karma)

Ik wil Renoir graag laten "zien", nu heeft hij de kans. En om zijn gezicht te redden mag hij er best een lulpraatje of een kutsmoesje om heen bouwen.
Die verzint zijn ego wel.

Maar mijn inschatting is dat hij voor zn ego kiest. Doetjes kiezen voor hun ego tenslotte.
Mooie analyse. Ik kan daar zo de mijne tegenover zetten. Dat jij daar weinig waarde aan hecht doet daar niks aan af. Waarmee ik maar gezegd wil hebben, dat je de ene zo voor de andere kunt inruilen. Ergo, het betreft hier onwaarheid. Want wat waar is gaat ten alle tijde op, onder alle omstandigheden. Als je begrijpt wat ik bedoel. WiNk
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 13:46   #519
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Laat er geen misverstanden over bestaan: Renoir wil er mee kappen door mijn gedrag. (druppel/emmer)
Dat lijkt me te veel eer voor je, Niets.

We hebben hier wel meer Nietsen over de vloer gehad.

That's all in the game.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 14:00   #520
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat lijkt me te veel eer voor je, Niets.

We hebben hier wel meer Nietsen over de vloer gehad.

That's all in the game.
Hier moet ik je geheel in bijtreden Rob. Het lijkt me dat Niets een serieuze misvatting aanhangt van Renoirs aanwezigheid en meer nog een overschatting maakt van zijn eigen kunnen. Alsof hij (ervan uitgaande dat niets mannelijk is) de gave bezit anderen het 'zien' te geven.
Looro is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Het verlichte etalage forum' Frog Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 71 22 August 2012 21:42
Gazelle/Sagnaar/Guido/Ben Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 43 27 July 2011 23:03


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.