Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 31 July 2013, 21:44   #511
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik zal een poging wagen. Want het is vreselijk moeilijk, zo niet ondoenlijk, om dat unieke proces in woorden weer te geven. Ik heb meerdere momenten in mijn leven gekend, waarin ik "down under" was. En bij mij is dat heftig. Ik moet me dan ook volkomen terugtrekken in mezelf. Letterlijk en figuurlijk. Afstand van alles en iedereen. Geen enkele beïnvloeding van buitenaf. Niet van anderen, niet van tv, krant, wahtever.

Ik moet me compleet en in alle vrijheid kunnen overgeven aan dat wat er op dat moment is. En dat is heftig. En ik ga daarin tot het uiterste, hetgeen vertaald naar dagelijks leven betekent, tot suicidale neigingen en zelfs pogingen aan toe. Daarin je eigen slachtofferrol durven erkennen, is mij niet zonder slag of stoot afgegaan. Om maar iets te noemen.

Ik heb al mijn zogenaamde idealen (opletten Cynthia) aan een nauwgezet onderzoek onderworpen. Ik ben bereid geweest om iedere overtuiging, zelfs de meest diepgewortelde en gevoeligste, aan de werkelijkheid te toetsen, op basis van ervaren/aangaan/leven/doen/voelen/beleven......

Niet alleen in de geest, maar ook in het lichaam. Je kunt ze niet los van elkaar zien. Dit even voor Cynthia.

In antwoord op jou....mijn laatste heftige periode dateert gelukkig alweer van enige jaren terug. Maar ik kan je zeggen dat ik zo'n anderhalf jaar, onafgebroken heb gejankt. Ik had dan ook een een hele hoop ingehouden. Gejankt, geschreeuwd, gekrijst, mezelf de haren uit mijn hoofd getrokken......enfin, you name it.....

Maar het heeft me ook tot de meest schitterende inzichten gebracht. En het heeft me opnieuw Liefde in de vorm van een liefdesrelatie gebracht. En ook op alle andere fronten ben ik oprecht gelukkig en tevreden met hoe mijn leven zich vorm geeft.

Mihaela, denkt dat ik me te snel tevreden stel hiermee. En ik snap dat wel, maar zij weet niet waar ik helemaal vandaan kom. En dat hoeft ook niet. Want dat is alleen van belang voor mijn unieke proces. Zo lang dat maar gezien wordt is er niet zoveel aan de hand. En op die grenslijn is denk ik, waar het hier op het forum steeds over gaat. En ik geniet daar nog steeds van. Ik ben hier al jaren. Tot vervelens toe. Gelukkig ben jij nieuw, dus ik stort me mooi op jou. Is de rest ook weer blij.
Goed, ik wilde me niet in mengen, maar je hebt zelf om gevraagd (je riep mijn naam)
Mijn vraag is Nadje, want ik herinner me dat jij mij eerder ook vertelde over de fase toen je zo huilde, mijn vraag is dus: was toen een relatie uit gegaan, toen je zo huilde?

en ook nog iets, ook al ga je zo diep als je kan, volgens jou dan, als je eruit komt, en je gedrag nog steeds zo oppervlakkig is, zoals jij hier laat zien, dan ben je niet tot op de bodem gegaan, maar heb je alsnog voor het veilige gekozen, en je ego niet helemaal doorzien.
Er zijn er meer die Suïcidaal zijn, maar dat hoef niet te betekenen dat ze weten wat ze zijn als ze dat bijna nooit meer hebben, maar het kan soms alleen op duiden dat ze rust in hun leven hebben gevonden.
Rust gevonden hebben in je leven, en werkelijk 'weten wat je bent' zijn er twee verschillende dingen.
Mihaela is offline  
Oud 31 July 2013, 21:53   #512
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Voor mij niet. Ik weet/voel dat ik in wezen vrede ben. Liefde, harmonie, zorgeloosheid, vertrouwen, genieten etc. Ik weet dat ik dat (in essentie) ben. En dat manifesteert zich derhalve dus ook in mijn persoonlijke leven. Ze vallen juist steeds meer samen. Wat ik geloof is/wordt waar(heid). Althans, zo is het hier.
Zo straal je niet uit Nadje, en zo zie ik jou niet.
Ik zie wat jij hier laat zien, en dat is een persoon met een duidelijk aanwezige ego, met veel behoeftes, en die behoeftes bepalen je leven.
Je praat je behoeftes ook goed, daar is vervolgens niets mis mee, het is je leven en je hebt het recht om je leven zo te lijden zoals je wilt. Maar als je wilt doen lijken dat jij werkelijk weet wat je bent, zie ik alleen dat wat je laat zien, en niet wat ze zelf meent te zien.
Mihaela is offline  
Oud 31 July 2013, 22:04   #513
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Waarom? Waarom mag Mazhiri daar niet over beslissen? Het is haar draadje toch?
Ik vind het zelf prettiger om de tekst te schrijven op het draadje waar over Nadje gaat.
Daar gaat het over Joz?, en het is overzichtelijker vind ik om het draadje vrij te houden van ons inmenging en beinvloeding zo lang mogelijk.
Mihaela is offline  
Oud 31 July 2013, 22:06   #514
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Maar als je wilt doen lijken dat jij werkelijk weet wat je bent, zie ik alleen dat wat je laat zien, en niet wat ze zelf meent te zien.
Ik wil niet doen lijken dat ik werkelijk weet wat ik ben. Ik doe gewoon maar wat ik doe, omdat ik niet anders kan, en waar dat op lijkt? Geen idee. Waarschijnlijk nergens op. In ieder geval voor iedereen lijkt het weer ergens anders op. Ik geloof niet dat jij ziet wat ik laat zien. Jij gelooft wat jij (zelf) wilt zien. En datzelfde doe ik (andersom) ook. Waarom? Voor mij is er niks anders. Alles begint en eindigt steevast met en bij mezelf. Hoe ik het ook wendt of keer, ik kan niet anders dan uiteindelijk altijd maar weer bij mezelf uitkomen. Daarom doe ik de naam van dit forum al jaren alle eer aan, hoewel Rennie dat uiteraard zal bestrijden. Te vuur en te zwaard. En jij vermoedelijk ook afgaande op je reacties. Strijd je strijd, zo lang dat nodig is, ik wil wel figureren in jouw droom/overtuiging/idee/ideaal/conditionering/gedachte, zo lang je maar beseft dat het jouw droom is. En die van jou alleen. Ik ga na de voorstelling namelijk gewoon weer naar huis. En jij moet met jezelf naar bed en jezelf morgenvroeg weer onder ogen komen. Toch? En ik ook. Dat spreekt voor zich.
Nadje is offline  
Oud 31 July 2013, 22:08   #515
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik vind het zelf prettiger om de tekst te schrijven op het draadje waar over Nadje gaat.
Hier gaat het over Joz?, en het is overzichtelijker vind ik.
Juist omdat het het draadje van Jose is, gaat het er niet om wat jij ervan vindt. Kun je daarmee leven, denk je?
Nadje is offline  
Oud 31 July 2013, 22:08   #516
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat is niet aan jou.
Het is wel aan mij waar ik mijn tekst neer zet. Ook nadat ik een tekst ergens neer gezet heb, kan ik alsnog daarna de tekst verzetten als ik vind dat een draadje helemaal van onderwerp veranderd door mijn inmenging.
Zo dus bij deze besloten.
Ik vind het draadje van Jos? een prachtige gelegenheid voor haar proces, als een tempel dat vrede en rust mag uitstralen, zo lang mogelijk.
Mihaela is offline  
Oud 31 July 2013, 22:11   #517
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Juist omdat het het draadje van Jose is, gaat het er niet om wat jij ervan vindt. Kun je daarmee leven, denk je?
Je begrijpt iets niet Nadje, ik beslis waar ik mijn tekst neer zet.
Alleen de Admin heeft daar de macht om boven mijn beslissing te staan.
Ook al zou Jos? zeggen dat zij graag de teksten daar wilt hebben, ik vind ze niet passend, en bij deze beslis ik ze om hier te zetten.
Mihaela is offline  
Oud 31 July 2013, 22:13   #518
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Ik vind je vandaag wat defensief reageren. Daar kan ik dan niet zoveel mee. Ik wil echt wel wat dieper gaan maar alleen als dat groei/besef of zoiets voor ons betekend. Als jij zo defensief doet dan stagneer ik. Je mag mij ook spiegelen. Ga je gang. Maar reacties puur als reactie op je geraaktheid dat vind ik dan niet echt spiegelen maar meer een uiten van wat er bij jou dwars zit. Wat zit dwars?
Cynthia is offline  
Oud 31 July 2013, 22:14   #519
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik ga na de voorstelling namelijk gewoon weer naar huis.
Ik ben nu al thuis Nadje..
Mihaela is offline  
Oud 31 July 2013, 22:19   #520
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik wil niet doen lijken dat ik werkelijk weet wat ik ben. Ik doe gewoon maar wat ik doe, omdat ik niet anders kan, en waar dat op lijkt? Geen idee. Waarschijnlijk nergens op. In ieder geval voor iedereen lijkt het weer ergens anders op. Ik geloof niet dat jij ziet wat ik laat zien. Jij gelooft wat jij (zelf) wilt zien. En datzelfde doe ik (andersom) ook. Waarom? Voor mij is er niks anders. Alles begint en eindigt steevast met en bij mezelf. Hoe ik het ook wendt of keer, ik kan niet anders dan uiteindelijk altijd maar weer bij mezelf uitkomen. Daarom doe ik de naam van dit forum al jaren alle eer aan, hoewel Rennie dat uiteraard zal bestrijden. Te vuur en te zwaard. En jij vermoedelijk ook afgaande op je reacties. Strijd je strijd, zo lang dat nodig is, ik wil wel figureren in jouw droom/overtuiging/idee/ideaal/conditionering/gedachte, zo lang je maar beseft dat het jouw droom is. En die van jou alleen. Ik ga na de voorstelling namelijk gewoon weer naar huis. En jij moet met jezelf naar bed en jezelf morgenvroeg weer onder ogen komen. Toch? En ik ook. Dat spreekt voor zich.
Ik vind je zeker Ok Nadje, niets mis mee met jou. Mijn beeld over jou is niet zoals je denkt, of iig geval is zeer zeker geen nare beeld.

Alleen ik zie wat je laat zien, en het is Ok wat je laat zien, maar wat ik zie is dat jij jezelf onbewust anders voordoet bij jezelf, dan dat jij werkelijk in het leven staat. Ik zie je dingen schrijven over jezelf, en vervolgens zie ik forumgedrag dat je laat zien, en die twee komen niet met elkaar overheen.
Je zegt iets met je worden, maar je doet wat anders met je gedrag.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.