Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 August 2018, 20:45   #511
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Toen jij mij benaderde met de opmerking dat ik mijn uitvindingen "boven mijn bed moet ophangen", en nog een paar anderen opmerking ergens, was dat niet belerend bedoeld?
Op mij kwam over alsof jij zei: Uiteindelijk heeft Mihaela het begrepen, laten wij maar hopen dat ze het ook zo houdt.
Dat insinueert dat jij altijd geweten hebt, en een ander nu pas door krijgt.
Op mij komt dat hooghartig en belerend over.

Benaderde jij mij volkomen onbevangen de laatste weken?
Ik ervoer jou 'op ruzie uit', een beetje prikkelen, in ieder geval niet onbevangen en geïnteresseerd in de huidige ervaring die ik deelde, maar nog steeds aan vast houden aan een beeld over een Mihaela in jouw beleving..


Is dat zo Marie, of is het alleen maar mijn beleving (perceptie)?
Mihaela, de opmerkingen van de laatste dagen van jou en anderen interesseerde mij en daarom ging ik erop in... Ze liggen ergens in het verlengde van hoe ik nu denk...

Jij schrijft hier veel en indien ik jou wou triggeren waren er gelegenheden genoeg, maar dat interesseert mij niet...

Ik gun je jouw leven en jouw ervaringen in alle vrijheid. Kom ik belerend over, excuseer, het is de bedoeling niet want als ik één ding geleerd heb is het dat iedereen het voor zichzelf moet uitzoeken...

Het verwonderd je misschien, maar ik heb niets tegen jou en ik denk dat het dan ook jouw perceptie is dat ik ruzie wil zoeken...
marie is offline  
Oud 28 August 2018, 22:52   #512
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Jeff Foster - 'Life Without A Centre' - Interview by Iain McNay

Leuke interview.
Ik heb naar het interview gekeken. Gek genoeg boeide het me niet zo.
Iona is offline  
Oud 28 August 2018, 23:24   #513
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Jij schrijft hier veel en indien ik jou wou triggeren waren er gelegenheden genoeg, maar dat interesseert mij niet...
..
Deze zin bevalt me niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik gun je jouw leven en jouw ervaringen in alle vrijheid. Kom ik belerend over, excuseer, het is de bedoeling niet want als ik één ding geleerd heb is het dat iedereen het voor zichzelf moet uitzoeken.....
Ja, je komt belerend op mij over.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het verwonderd je misschien, maar ik heb niets tegen jou en ik denk dat het dan ook jouw perceptie is dat ik ruzie wil zoeken...
Oke, ik begrijp het. Het is jouw manier die ik als belerend en hooghartig ervaar. Voor mij geen punt( meer), want wetende dat het niet persoonlijk naar mij gericht is, maar dat het simpelweg jouw manier van uitdrukken is, die ik als belerend en hooghartig ervaar, ga ik dat( je stijl) negeren.
Ik zou kunnen zeggen dat ik bij mezelf ga kijken wat bij mij getriggerd wordt, maar ik ga dat zeker niet doen. Sommigen mensen vind ik simpelweg niet fijn, en dat mag van mij.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Mihaela, de opmerkingen van de laatste dagen van jou en anderen interesseerde mij en daarom ging ik erop in... Ze liggen ergens in het verlengde van hoe ik nu denk.....
Oké.
Ik wens je voldoeninggevende gesprekken..
Mihaela is offline  
Oud 29 August 2018, 10:03   #514
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Deze zin bevalt me niet.

Ja, je komt belerend op mij over.

Oke, ik begrijp het. Het is jouw manier die ik als belerend en hooghartig ervaar. Voor mij geen punt( meer), want wetende dat het niet persoonlijk naar mij gericht is, maar dat het simpelweg jouw manier van uitdrukken is, die ik als belerend en hooghartig ervaar, ga ik dat( je stijl) negeren.
Ik zou kunnen zeggen dat ik bij mezelf ga kijken wat bij mij getriggerd wordt, maar ik ga dat zeker niet doen. Sommigen mensen vind ik simpelweg niet fijn, en dat mag van mij.

Oké.
Ik wens je voldoeninggevende gesprekken..
Oké, afgesloten dan die discussie?
marie is offline  
Oud 30 August 2018, 23:55   #515
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Ook al bereikt hij een mens dan is dat mooi.
En die ene heeft hij bereikt.
Hij heeft idd niet diep beschreven wat hij bedoelde met zijn worden maar
dat was ook niet nodig..wat hij aanroerde was herkenning. De subtiele woorden waren voldoende. Je laten vallen in wat er met je of door je heen gebeurt.
Er berust schoonheid in zelfs een dieper vreugde ondanks de gevoelens. Dat komt vrij. Zo ongeveer heeft hij het ook benoemd en ik ervaar dat zo. Heen door de pijn en het verdriet schemert de essentie doorheen. Dat wat je uiteindelijk "red" omdat het nooit vergaat. Omdat je dat zelf bent.
Ulla is offline  
Oud 31 August 2018, 00:08   #516
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Hij heeft idd niet diep beschreven wat hij bedoelde met zijn worden maar
dat was ook niet nodig..wat hij aanroerde was herkenning. De subtiele woorden waren voldoende. Je laten vallen in wat er met je of door je heen gebeurt.
Er berust schoonheid in zelfs een dieper vreugde ondanks de gevoelens. Dat komt vrij. Zo ongeveer heeft hij het ook benoemd en ik ervaar dat zo. Heen door de pijn en het verdriet schemert de essentie doorheen. Dat wat je uiteindelijk "red" omdat het nooit vergaat. Omdat je dat zelf bent.
Pure herkenning!
Iona is offline  
Oud 2 September 2018, 13:49   #517
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Right questions, right problems are those that refer to being and change of being, how to find the weak sides of our being and how to fight against them. We must understand that, before acquiring new knowledge, we must realize our limitations and the fact that our limitations are really limitations of our being. Our knowledge remains on the same level. It grows in a certain direction, but this growth is very limited. We must see what a restricted field we live in, always deceiving ourselves, always imagining things to be different from what they are. We think it is very easy to change something, but it is only when we sincerely try that we realize how difficult, how almost impossible it is. The idea of change of being is the most important idea of all. Theories, systems, diagrams are only a help; they help concentration and right thinking, but there can be only one real aim, and that is to change our being, for if we want to change something in our own understanding of the world, we must change something in ourselves.

P.D. Ouspensky, The Fourth Way
Mihaela is offline  
Oud 3 September 2018, 13:02   #518
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Right questions, right problems are those that refer to being and change of being, how to find the weak sides of our being and how to fight against them. We must understand that, before acquiring new knowledge, we must realize our limitations and the fact that our limitations are really limitations of our being. Our knowledge remains on the same level. It grows in a certain direction, but this growth is very limited. We must see what a restricted field we live in, always deceiving ourselves, always imagining things to be different from what they are. We think it is very easy to change something, but it is only when we sincerely try that we realize how difficult, how almost impossible it is. The idea of change of being is the most important idea of all. Theories, systems, diagrams are only a help; they help concentration and right thinking, but there can be only one real aim, and that is to change our being, for if we want to change something in our own understanding of the world, we must change something in ourselves.

P.D. Ouspensky, The Fourth Way
Ik vind het makkelijker in het nederlands te lezen dus ik heb het op de vertaler gezet:

"We moeten zien wat een beperkt gebied wij leven, altijd een illusie, altijd imagining dingen anders te zijn dan wat ze zijn. Wij denken het is heel gemakkelijk om iets te veranderen, maar het is alleen wanneer we oprecht proberen dat we beseffen hoe moeilijk, hoe bijna onmogelijk is. Het idee van verandering van wordt is het belangrijkste idee van allemaal. Theorieën, systemen, diagrammen zijn alleen een hulp; ze helpen concentratie en juiste denken, maar kan er maar één echte doel, en dat is om te veranderen onze wezen, voor als we iets willen wijzigen in onze eigen inzicht in de wereld, moeten we iets in onszelf veranderen."

Wijziging aangebracht door Iona op 3 September 2018 om 15:41.
Iona is offline  
Oud 3 September 2018, 14:21   #519
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Ik vind het makkelijker in het nederlands te lezen dus ik heb het op de vertaler gezet:

"We moeten zien wat een beperkt gebied wij leven, altijd een illusie, altijd imagining dingen anders te zijn dan wat ze zijn. Wij denken het is heel gemakkelijk om iets te veranderen, maar het is alleen wanneer we oprecht proberen dat we beseffen hoe moeilijk, hoe bijna onmogelijk is. Het idee van verandering van wordt is het belangrijkste idee van allemaal. Theorieën, systemen, diagrammen zijn alleen een hulp; ze helpen concentratie en juiste denken, maar kan er maar één echte doel, en dat is om te veranderen onze wezen, voor als we iets willen wijzigen in onze eigen inzicht in de wereld, moeten we iets in onszelf veranderen."
Zo.. wat een mooie vertaling. Dit is niet zomaar door de vertaler gehaald?
Mihaela is offline  
Oud 3 September 2018, 15:25   #520
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zo.. wat een mooie vertaling. Dit is niet zomaar door de vertaler gehaald?
Jawel dat is-ie wel. Geen woord aan veranderd. Viel mij ook al op dat het er mooi vertaald uitkam.
Iona is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.