Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 November 2014, 17:51   #511
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Maria: Begrijpelijk dat jij in hiaten geïnteresseerd bent. Je schept afstand door jezelf een rol aan te meten tegenover Marie, je opent je hart niet.
Een rol die jij uitstekend speelt, ``Maria De Hiaat``.

Je zoekt de pijnpunten bij een ander, terwijl jij je eigen pijn uit de weg gaat.
Daar is de Hiaat Maria.. Zoek bij jezelf.
ik zat beteuterd, eenzaam, verveeld, ontgoocheld, kwaad op mijzelf, kwaad op 'god' naar mijn pc scherm turend te kijken totdat ik deze post van je zag verschijnen en die bracht me aan het lachen!


Happy discussing ladies.
Ik richt me maar terug op het overtypen van een gescand document van een Medium over 'verliefdheid'.
Paar citaten:

Citaat:
U zal zich afvragen of het misschien niet oneerbiedig is, verliefd te worden op "hogere" of "lagere" wezens (huisdieren als een hond, kat etc.). Neen, verliefdheid in zichzelf is de kracht van verbinding en herinnering dat alles liefde is.

Verliefdheid kan zich dus op alles en allen neerzetten, en dit vanuit de natuurlijke goddelijk functie. God zelf is op alles en allen verliefd, dus op Zijn Eigen uitgeademde inhoud. Daarom is zelfliefde de uitkomst, en de waarheid.
Dus liefde is al wat er is. En zelfliefde de uitkomst en de waarheid.
GEVONDEN d? Waarheid bij deze!
Al you need is love (beatles song).
Puppetji is offline  
Oud 25 November 2014, 18:09   #512
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
ik zat beteuterd, eenzaam, verveeld, ontgoocheld, kwaad op mijzelf, kwaad op 'god' naar mijn pc scherm turend te kijken totdat ik deze post van je zag verschijnen en die bracht me aan het lachen!
Wat vond je amusant?
Mihaela is offline  
Oud 25 November 2014, 18:11   #513
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
ik zat beteuterd, eenzaam, verveeld, ontgoocheld, kwaad op mijzelf, kwaad op 'god'.
Zullen wij een onderwerp hierover beginnen, vind ik een treffende onderwerp.
Gewoon over onze eigen ervaringen hebben, in plaats van boven op de ander te springen met adviezen en de les te willen geven?
Gewoon van mens tot mens in deze ondoorgrondelijke, wonderbaarlijke, en hevige leven?
Mihaela is offline  
Oud 25 November 2014, 18:30   #514
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat vond je amusant?
Het nooit eindigende menselijk schouwspel te zien verdergaan op dit forum en te herkennen in mijzelf volgens het micro en macrokosmos principe, 'zo buiten zo binnen'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
ik zat beteuterd, eenzaam, verveeld, ontgoocheld, kwaad op mijzelf, kwaad op 'god'...
Zullen wij een onderwerp hierover beginnen, vind ik een treffende onderwerp.
Gewoon over onze eigen ervaringen hebben, in plaats van boven op de ander te springen met adviezen en de les te willen geven?
Gewoon van mens tot mens in deze ondoorgrondelijke, wonderbaarlijke, en hevige leven?
Ja, start maar een onderwerp als je wil. Misschien neem ik er wel aan deel. Herkenning zal er sowieso wel zijn.
Puppetji is offline  
Oud 25 November 2014, 18:30   #515
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Dat dat voor jou vreemd is, is voor mij veelzeggend, net als de moeite die het je kennelijk kost als het om antwoorden vwb gevoel (in de vorm van emotie) gaat. Het gevolg van je gevoelens (wat jij "uitdrukking van gevoelens" noemt) is hier veelvuldig te lezen, daar hoef ik niet om te vragen. Ik ben op de een of andere manier altijd meer geïnteresseerd in het opsporen van "hiaten", in dat wat er NIET staat, juist omdat het niet voor niks is dat het er niet staat.
Maria, nu ben je aan het zeveren en aan het duimzuigen; als het er niet staat dan is dat omdat het mij niet interesseert en/of dat het voor mij van geen enkel belang is.

Vreemd, inderdaad, want jij komt mij zeggen dat ik zo goed als gevoelloos ben, en dus in feiten zo goed als aangekomen; want het zijn meer de gevoelens dan ons verstand dat ons verraad als we het niet zijn.
Jij ziet in mijn beschrijving een gevoelloos mens, terwijl ikzelf, zoals je het ook gezegd heb het gevoel als heel belangrijk vind op mijn weg naar zelfkennis en zelfverwezenlijking.
Niet voor niets dat ik jullie beschuldig van het afbreken van mijn 'ik' ipv mijn 'ego' hier op het forum. Want ik weet verdomme goed dat ik niet gevoelloos ben, maar misschien dat mijn gevoelens zich al opgeschoven hebben naar een hoger niveau?
Ha, ha, de beste van vandaag. Inderdaad is het hoognodig om zich regelmatig terug te trekken in zijn Eigen stilte en heeft het verdomme goed gedaan om een beetje Osho te lezen, want nu begrijp ik eindelijk wat jullie hier allemaal vertellen en nu weet ik ook heel duidelijk waar ik sta daarin en dat is zeker niet aan het begin.

Citaat:
Ik denk dat je pas je doel bereikt (iets van met je hoofd in de hemel en de voeten op aarde, of iets in die richting) als je ook die gevoelens (emoties) bij jezelf onderzoekt. Dat heb je tot op heden niet gedaan, dus wie weet of het werkt.
Maria, waar haal je het dat ik mijn gevoelens niet onderzoek? Dat is het grootste verzinsel dat ik vandaag te horen heb gekregen.
marie is offline  
Oud 25 November 2014, 18:40   #516
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Vreemd, inderdaad, want jij komt mij zeggen dat ik zo goed als gevoelloos ben
Nee, ik zei niet dat je gevoelloos bent, alleen dat je er (volgens mij) niet bij stilstaat. Sterker nog, ik denk dat het juist voor de heel gevoelige mensen het moeilijkst is om bij stil te staan, en ik zeg het uit eigen ervaring.

Voor de rest ... de zin is mij vergaan om er nog verder op door te gaan. Voor mij hoef je er helemaal niets mee, het was voor jou bedoeld en kennelijk kan je er niets mee, dus dan laat ik het hierbij.
Maria is offline  
Oud 25 November 2014, 18:41   #517
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je zoekt de pijnpunten bij een ander, terwijl jij je eigen pijn uit de weg gaat.
Soms gaat dat zo, dat overkomt mij wel eens als ik het even niet meer zie zitten. Oftewel de pijn komt op een andere manier eruit. Mooi is dan als iemand je erop wijst, inzichtelijk wordt het pas als ik het zelf ook zie. En nog mooier als je het samen in_ziet. Dan komt het weer samen en maakt het niet meer uit. En kun je weer verder.
Ulla is offline  
Oud 25 November 2014, 18:52   #518
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Nee, ik zei niet dat je gevoelloos bent, alleen dat je er (volgens mij) niet bij stilstaat. Sterker nog, ik denk dat het juist voor de heel gevoelige mensen het moeilijkst is om bij stil te staan, en ik zeg het uit eigen ervaring.

Voor de rest ... de zin is mij vergaan om er nog verder op door te gaan. Voor mij hoef je er helemaal niets mee, het was voor jou bedoeld en kennelijk kan je er niets mee, dus dan laat ik het hierbij.
Ok?, ik neem je niets kwalijk, maar echt, ik erken mij er niet in, maar ik wil het wel voor mijzelf eens verder bestuderen.
marie is offline  
Oud 25 November 2014, 21:24   #519
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Nee, ik zei niet dat je gevoelloos bent, alleen dat je er (volgens mij) niet bij stilstaat. Sterker nog, ik denk dat het juist voor de heel gevoelige mensen het moeilijkst is om bij stil te staan, en ik zeg het uit eigen ervaring..
Wat ik heel jammer vind is dat je bijna nooit iets over deelt. Afstandelijk en klinisch ga je wel de sores van Marie analyseren, maar waar is de mens Maria, met haar dagelijkse uitdagingen waarin ze zichzelf tegenkomt? Of gaat bij jou altijd perfect en issueloos?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Voor de rest ... de zin is mij vergaan om er nog verder op door te gaan. .
Je geeft Marie de feedback, en als het bij jou terug komt vergaat je je zin. Flauw.
Ook al kom het als een aanval op je over, is het meer een uitnodiging voor mensen zoals jij, en nog een paar op het forum die het altijd veilig in de 'adviserende' rol schuilen, om de masker opzij te schuiven.
Zeker laat Marie in overvloed, onbedekt, gedachten en emoties zien die in botsing met elkaar zijn.
Iedereen die het lef heeft om iets te bespreken wat in dagelijkse leven speelt zou dat laten zien, in grotere of kleinere maten.
In wezen gaat het over iets van jezelf durven laten zien, een onbewaakt moment, controle los laten, en durven delen wat jij op je weg ondervindt.

maar zolang als ik je lees houd jij het veilig, en laat je niets van je innerlijke beslommering zien.
Mihaela is offline  
Oud 25 November 2014, 21:28   #520
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ja, start maar een onderwerp als je wil. Misschien neem ik er wel aan deel. Herkenning zal er sowieso wel zijn.
doe ik binnenkort..
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.