Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 August 2022, 15:34   #521
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dit forum is bedoelt voor degenen die aan gedegen zelfonderzoek doen. Wat iedereen aan zelfkennis inbrengt zal mij worst wezen want daar gaat het niet over. Zoals altijd weer gezegd tegen ego's 'er zijn hier geen meetlatten in gebruik om iemand de maat te nemen, al pikken ego's dat als zodanig op'. Wat er gezegd wordt is stante pede gezien om bij zelfonderzoek behulpzaam te zijn.


Je spreekt hier namens nogal wat forumdeelnemers. Heb je die vooraf geraadpleegd? Of zuig je dit maar even uit je duim om je woorden kracht bij te zetten?


Ik koester geen enkele verwachting.


Onderzoek die gedachte.


Voorspelbaar. Het is allemaal natte vinger werk.
Inderdaad, al je opmerkingen zijn enkel natte vingerwerk...

Tot nu toe ben ik nog kalm gebleven want je weet maar nooit dat je ergens nog gelijk had...
Nu weet ik dat je dat niet hebt en dat je bovendien niet de eerlijkheid ten opzichte van jezelf en ten opzichte van derden hebt om dat in te zien en dat in tegendeel, jouw groot ego, dat je niet kunt opzij zetten want het komt steeds in vergrootte maat terug, jou totaal verblind...

Het gevaar van sekten is niet veraf...
marie is offline  
Oud 10 August 2022, 15:44   #522
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Het bijzondere van Waarheid is dat het geen Bewustzijn nodig heeft om Waarheid te Zijn.
Daarentegen heeft bewustzijn Bewustzijn nodig om vast te kunnen stellen dat het Bewustzijn is..
...
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 10 August 2022, 15:50   #523
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
...
Maar zonder bewustzijn kun jij zelfs niet weten wat wel of niet waar is...
En zonder bewustzijn mag alles en zijn tegendeel waar zijn; voor jou, als levend wezen, heeft het geen zin...
marie is offline  
Oud 10 August 2022, 16:16   #524
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Het bijzondere van Waarheid is dat het geen Bewustzijn nodig heeft om Waarheid te Zijn.
En zo is dat

Citaat:
Daarentegen heeft bewustzijn Bewustzijn nodig om vast te kunnen stellen dat het Bewustzijn is..

Dat dan weer niet.... Er is niet zoiets als bewustzijn en Bewustzijn.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 10 August 2022, 17:08   #525
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Mensen willen wel eens hun hart luchten over jouw wangedrag. Een volstrekt normaal verschijnsel. Waar jij natuurlijk jezelf al weer direct boven plaatst (alternatieve roddelcircuit). Veel doorzichter dan Laurens tref je ze niet aan.
Ikken hebben dat nodig inderdaad. Hier was sprake van gewoon een gangbare bemerking als 'roddelcircuit' met een betekenis als wat er zich achter de schermen buiten het zicht van de gemeenplaats afspeelt. Geen waardeoordeel in ieder geval. Aangezien dit een zelfkennisforum is moet hier met open vizier gestreden kunnen worden zonder achterklap.

Citaat:
Het hilarische is nog wel dat jij je gruwelijk misdragen moet hebben op dat zogenaamde Remon forum. Diverse malen geband etc etc. En wat gebeurde er op dit forum waar jij de baas bent? De ene ban en manipulatie na het andere.
In de ogen van Remon zal dat zeker zo geweest zijn, hij had graag een lieflijk forum en ik was daar nogal confronterend. Fijn voor je dat je hierin wat medestand hebt kunnen vinden over de figuur Laurens. Ik bestrijd dat er hier ooit sprake is geweest van manipulatie, ik wil simpelweg geen contraproductieve activiteiten. Dat je deelneemt betekend dat je hebt ingestemd met de forumvoorwaarden. Moet je niet achteraf gaan klagen.

Citaat:
Maar God heeft humor, hij heeft je iemand als Boni op je dak gestuurd. Zo krijgt iedereen wat hem toekomt: jij hebt andermans forum om zeep geholpen en God heeft een dienaar bestuur in de persoon van Boni om dit forum om zeep te helpen.

Oh wacht....je was zelf God.... (grapjas)
Ik kan goed met Boni door één deur ik wil hier op dit forum geen aanhoudende aanbeveling voor het gebruik van psychedelica al werd hij na enige tijd wel wat irritant drammerig confronterend. Ik heb over psychedelica recentelijk nog een mailcorrespondentie gevoerd met Boni. Maar je zult liever je eigen gedachten laten prevaleren, dus deze uitleg zal je allerminst op andere gedachten brengen.
 
Oud 10 August 2022, 17:26   #526
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Het je wel eens van niet-doen gehoord, Laurens? Wei wu wei. Zo te zien niet, de doener leeft volop in jou met al je manipulaties.
Gedegen zelfonderzoek is gebaseerd op doen.
Als je weet wat je bent kan er niks gedaan worden, wanneer er geloof is in je bestaan wél.

Citaat:
Stel dat die Marcel daadwerkelijk een nieuwe deelnemer is. En hij komt er achter dat jij er een forumgevangenis op na houdt waar iedereen zit en waar hij niet lezen kan/mag?
Dan kun je kletsen als Brugman, maar dan praat je hem jouw filosofietje over GZO niet aan. Net zoals ik dat zelf ook nooit aangenomen heb van een manipulerende , narcistische forumbaas die iedere deelnemer oordeelt. Behalve hen die hem naar de mond praten.....
Je maakt mij hiermee alleen maar duidelijk dat je niet in staat bent tot transparant zien. Als Marcel geen transparantie in ego zaken ervaart en van hetzelfde kaliber is mag hij hier straks met jou achter de schermen in conclaaf. Wees blij dat je hier nog wat van je lading kwijt kunt, bij Remon werd mij dat zelfs niet meer toegestaan. Forum onwelgevallige leden worden overal geweerd.
 
Oud 10 August 2022, 17:30   #527
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Maar ik ben ook een idioot, Laurens. Dus 'iedereen' heeft gelijk! Weet je wat het is, beste vriend? Jij meende altijd je spelletjes met 'ons' te spelen. Maar vice versa was dat ook het geval. Voorspellen wanneer jij 'ego zag' was best wel een aardig spel. Het was geen grote kunst om jou 'ego te laten zien'.
Ik meende niks.
Ik doe niet aan spelletjes spelen.
Ik ben hier niemand zijn vriend.
Aan voorspellen doe ik niet.

Citaat:
Hilariteit ten top natuurlijk, want daarmee werd tevens jouw 'gave' onderuit gehaald.
Daar doen we het hier achter de schermen voor hé. Goedkoop vermaak.
Ik heb geen gave.
Er werd niets onderuit gehaald.
 
Oud 10 August 2022, 17:31   #528
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Het bijzondere van Waarheid is dat het geen Bewustzijn nodig heeft om Waarheid te Zijn.
Daarentegen heeft bewustzijn Bewustzijn nodig om vast te kunnen stellen dat het Bewustzijn is..
...
 
Oud 10 August 2022, 17:36   #529
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Laurens, weet jij waarom Boudha in het lachen schoot toen hij inzag waarom alles draaide???
Jij komt met het fabeltje af dat hij inzag dat 'ik' zijn 'ik' niet bestond...
Oké, als prinsje opgevoed in weelde waarvan alle grilletjes werden ingewilligd zou je kunnen zeggen dat dat een schok moest zijn om in te zien dat zijn 'ikje' niet van tel was...
Maar ik geloof dat Boudha al veel verder geëvolueerd was dan dat dwaze en zelfs verkeerd inzicht... Wat Boudha heeft ingezien was dat het enige dat hij op aarde kon hebben en kon bezitten juist zijn 'ik' was... Ben je 'ik', bezit je 'ik' en je bent de koning van het AL...
Als prins opgevoed om zogezegd te regeren heeft hij ingezien dat alles wat hij kon bezitten, hij dat alleen maar bij zichzelf moest zoeken; dat het volstond om zuiver te zijn; 'ik ben'
Poetin, en al die grote helden... Weet dat ze naakter dan Job verdwijnen en dat in plaats van ook maar iets verkregen te hebben dat ze zichzelf hebben weggegooid...
En dan jij hier maar afkomen dat het 'ik' niet zou bestaan, terwijl het juist het 'ik', gezuiverd van alle vuil dat door de eeuwen heen erop geankerd is, het enige is dat wij mensen hier op aarde hebben...
Je moet het maar doen en nu AUB, ga je eigen verhaaltjes eens na in plaats van anderen te willen controleren...
De eerste en voornaamste eigenschap die je moet hebben is integer, eerlijk en onbevooroordeeld met jezelf om te gaan...
Voilà je gaat je 'ik' nooit of te nimmer verliezen, dat is wat ik alsmaar zeg en je blijft ontkennen.
 
Oud 10 August 2022, 17:41   #530
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Wanneer ga jij daar eens aan beginnen???
Om van dit soort gezeur af te zijn verklaar ik bij herhaling het gedegen zelfonderzoek afgerond te hebben. Een ontvankelijke deelnemer zal dat in overweging nemen en niet meer met dit soort kreten afkomen. Met de afronding geef ik aan de kwalificatie in huis te hebben daarover te kunnen meepraten en wat ik hier doe is alsmaar figuren tegenspreken die hélèmaal nooit niks aan gedegen zelfonderzoek doen of zelfs maar bereid zijn daar aan te beginnen.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afbeelding heeft het verkeerde formaat Lyme Forum; regels, vragen, idee 13 15 November 2011 06:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.