Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 May 2018, 20:06   #521
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het is belangrijk het leven voor de volle 100% te leven want er is voor het ik geen ander leven dan dit nu geleefde leven.
Het is onmogelijk om minder dan 100% te leven, voor zo lang het duur kent.
Een vermeende 'wereld' voor werkelijk houden vreet energie.. begoocheling ten top.(...)
Guido is offline  
Oud 20 May 2018, 08:01   #522
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Wanneer de geest is aangetrokken tot de materie begint de schepping. Maar dat scheppen is in zijn essentie niet functioneel, het had net zo goed niet kunnen gebeuren. Al het geschapene is vermeend en bestaat bij de gratie van het geloof er in. We spelen in een vermeende wereld een vermeende rol, anderen doen dat ook en zo lijkt er van alles gaande waar wij denken invloed te hebben en bouwen er onze luchtkastelen. Vanwege het hechte geloof in de rol kunnen (of willen) we ons de eindigheid ervan niet voorstellen dus scheppen we een hemel waar alles gewoon weer doorgang kan vinden. De kerk wilde de gelovigen op het goede pad houden en schiep daarnaast nog een hel en daar stonken we ook weer in. In India is het dan weer de straf opnieuw geboren te moeten worden. Je geloof maakt wat je zult worden of zijn.
De geest is niet 'onherroepelijk' aangetrokken tot de materie, is dat het geval dan is er sprake van een verslaving, scheppen kan enorm verslavend zijn. Het is belangrijk het leven voor de volle 100% te leven want er is voor het ik geen ander leven dan dit nu geleefde leven. In een vermeende wereld is geloof de verlengstok van de scheppende geest om het onmogelijke te creëeren waar we ver mee van huis zijn. Gedegen zelfonderzoek heeft aan het ontmantelen van geloof al een dermate grote kluif dat het vrijwel onmogelijk is er zelfs nog maar aan te beginnen.
Oke; hier ga je naar de kern van jullie geloof; bewijzen kun je het ook niet.
Het gaat er dus niet alleen om om het aardse leven als verbeelding voor te stellen, want slechts tijdelijk en dus vergankelijk en er weinig toe doende....
Het gaat er dus niet alleen om om alle geloof als verbeelding en verzinsel voor te stellen want zonder het minste belang in dit aardse leven...
Het gaat er om om alles als zonder belang voor te stellen want slechts voorkomend als een gevolg van een aantrekkingskracht van de geest tot de materie die niet functioneel is en evengoed niet had kunnen plaatsgrijpen...
Wij en alles wat er is is niet meer dan het oplichten van sterren die onmiddelijk daarna in het niets verdwijnen...
Alles wat gebeurt, gebeurt en verdwijnt...
Oké voor de overduidelijke klaarheid van wat je beweert...
In het boek der engelen spreken ze over het eerste beginsel als 'de wet' waar alles, zelfs God, aan ondergeschikt zou zijn; iets wat voor mij heel moeilijk was om te begrijpen en waar ik nu misschien de aantrekkingskracht van de geest tot de materie en het omgekeerde in kon zien, met zoals je zegt het begin van de schepping... of ik zover ga om te zeggen dat dat alles zinloos zou zijn en dus zelfs wetteloos zou zijn???
En dan heb je gelijk, zonder zin, hoef het voor mij misschien niet meer...

Vergeet wel niet dat we in het leven rondom ons, en dan heb ik het totaal niet over het geloof en wat de mensen ervan gemaakt hebben... Maar in het natuurlijk leven zien dat er weinig doelloos gebeurt, maar alles er steeds op gericht is van de voortplanting, tot het leven zelf om dat leven in stand te houden en dus alles behalve doelloos is... Ofwel zou met de schepping het doel en dus de zin van het leven mee geboren zijn en, volgens jou, dus mee verdoemd zijn om gewoon mee te verdwijnen...

Of zou het kunnen dat het leven zelf, wel of niet via het geloof, want onze denkwereld en het geloof zijn misschien ook geest die scheppen, zich over de dood heen verder plant???
Er zijn genoeg bewijzen van leven na de dood om het hier niet af te doen als zuiver geloof...

Enfin, bedankt voor de duidelijkheid en het meedelen van de kern van jullie verhaal... Het is wel duidelijk dat velen die dat geloven het hier voor bekeken houden en dan heb ik het over Looro...
Elk verhaal heeft dan inderdaad geen zin meer...
Terwijl misschien de zin misschien in het scheppen van verhalen, die zich zelfs tot over de dood heen overleven, ligt...
Wie weet? In den beginne was het woord (de geest) die tot de mensen is gekomen... En de materie die nu de geest leidt...?
marie is offline  
Oud 20 May 2018, 08:03   #523
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Het is onmogelijk om minder dan 100% te leven, voor zo lang het duur kent.
Een vermeende 'wereld' voor werkelijk houden vreet energie.. begoocheling ten top.(...)
En wat doet vrij energie dan???
marie is offline  
Oud 20 May 2018, 10:02   #524
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
En wat doet vrij energie dan???
Dat verwerkt zichzelf.. Recycling.
Een verwerking zonder voorwaarden, de materie hoeft aan niks te voldoen omdat het nergens aan voldoet.(...)

Waar er vanuit gegaan wordt dat het wel ergens aan voldoet.. zit je in de vermeende 'wereld'.

Het wordt een prachtige dag zonnetje etc...
Guido is offline  
Oud 20 May 2018, 15:44   #525
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Dat verwerkt zichzelf.. Recycling.
Een verwerking zonder voorwaarden, de materie hoeft aan niks te voldoen omdat het nergens aan voldoet.(...)

Waar er vanuit gegaan wordt dat het wel ergens aan voldoet.. zit je in de vermeende 'wereld'.

Het wordt een prachtige dag zonnetje etc...
Het weerbericht dreigt met onweer dat plaatselijk heel hevig kan zijn...
Maar het onweer doet natuurlijk wat het wil want de materie hoeft aan niks te voldoen...
marie is offline  
Oud 21 May 2018, 09:31   #526
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard (...)





(...)
Guido is offline  
Oud 21 May 2018, 21:55   #527
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht




(...)
In feite ipv de hele tijd te hameren op zelfonderzoek en 'wie of wat ben ik' zouden jullie beter jullie onderzoeksterrein verplaatsen naar 'wie of wat is de geest' want jullie vergeten dat de mens niet alleen stof is, maar ook geest...

En dat vrije energie, ontdaan van alle geloof en ongeloof belangrijk is, daar ga ik voor de volle 100% akkoord met je...

Maar dat wil niet zeggen dat er niets meer te vertellen of te onderzoeken is...
marie is offline  
Oud 21 May 2018, 23:35   #528
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
In feite ipv de hele tijd te hameren op zelfonderzoek en 'wie of wat ben ik' zouden jullie beter jullie onderzoeksterrein verplaatsen naar 'wie of wat is de geest' want jullie vergeten dat de mens niet alleen stof is, maar ook geest...
Geest is adem, maar zuurstof hoeft zichzelf niet te ademen.(...)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
En dat vrije energie, ontdaan van alle geloof en ongeloof belangrijk is, daar ga ik voor de volle 100% akkoord met je...
Energie is vrij! verrijkend 'belang' geestelijk of materieel is in de waan gevangen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Maar dat wil niet zeggen dat er niets meer te vertellen of te onderzoeken is...
'Doe gedegen zelfonderzoek, en het vertellen wordt niet veel meer dan loze kreten, en het onderzoeken heft zichzelf op.
Guido is offline  
Oud 22 May 2018, 07:51   #529
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Geest is adem, maar zuurstof hoeft zichzelf niet te ademen.(...)



Energie is vrij! verrijkend 'belang' geestelijk of materieel is in de waan gevangen.



'Doe gedegen zelfonderzoek, en het vertellen wordt niet veel meer dan loze kreten, en het onderzoeken heft zichzelf op.
Weet je hoe elementaire deeltjes ontstaan???
Vrije energie die in een kringloop om zichzelf begint te draaien...

Je hebt gelijk belang is enkel waan... Zou het kunnen dat dat denken waan is want we kunnen niet terug naar de begintoestand... een begintoestand die misschien nooit geweest is... of die elke dag opnieuw begint... eeuwig in zichzelf...
marie is offline  
Oud 22 May 2018, 20:21   #530
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Weet je hoe elementaire deeltjes ontstaan???
Deeltjes?.. waar dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Vrije energie die in een kringloop om zichzelf begint te draaien...
Doet mij denken aan Marie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Je hebt gelijk belang is enkel waan... Zou het kunnen dat dat denken waan is want we kunnen niet terug naar de begintoestand... een begintoestand die misschien nooit geweest is... of die elke dag opnieuw begint... eeuwig in zichzelf...
De Werkelijkheid is geen toestand! Je kunt zoeken in toestanden (Subjectieve waan) totdat je een ons weegt.. de Werkelijkheid zul je er niet in vinden, hooguit toestanden.
Guido is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.