Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 May 2013, 15:33   #531
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ach die Sigaar af en toe kan hij toch iets schrijven waarvan je niet vermoed dat het uit zijn fysieke pen vloeit. Mooi stukje.
Mooi stukje ?.... Welnee , het rammelt aan alle kanten , of je moet nog iets hebben met rammelaars, dan kan ik je bekoring wel vatten.
Ik heb nog nooit een quote geplaatst die niet' rammelde. (nooit gelezen ook trouwens:)

Ik schaar mij graag in de traditie van de Bij-bel....herrie maken, om de 'schijn' stiltes te irriteren.

Je weet wat de Bij-bel gebracht heeft he.. de een na de andere oorlog, subjectief en objectief.
TING'''''''''' next round.

Zee?n met energie worden er in de forums gestort.....niet als een Wake up call , maar als de Bel voor...bedtijd.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 18 May 2013, 16:31   #532
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Mooi stukje ?.... Welnee , het rammelt aan alle kanten
Zeg sigaar, je krijgt van mij niet snel complimenten mbt tot duidelijk-/helderheid cq eenvoud, dus ik zou het maar in mijn zak steken als ik jou was.

Er is een tijd van valse bescheidenheid en er is een tijd om het gewoon te laten. De tijd om het te laten lijkt me nu aangebroken te zijn.

Rammel emmertje, rammel....
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 18 May 2013, 17:04   #533
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Wel... Niets.
Ik heb nog nooit een goeroe na geblaat , die laat ik blaten , en voor de rest kunnen ze wat mij betreft stuk voor stuk op de brandstapel.
Verder heb ik aan mijn 'eigen' geblaat meer dan genoeg, oordopjes helpen niet...jammer genoeg, en mijn ogen afplakken ook niet, dus.... ik geef er gewoon niks om, (dat geblaat) dan is het best dragelijk allemaal...........WiNk
Dat klinkt als mij.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 10:49   #534
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Als het echt Duidelijk' en ''Helder'' is....dan heb je eenvoudig niks meer te zeggen !
One big sorry ! voor al de leraren , vertellers , satsang gevers , verlichten , ect.
They all knew and know about what is wrong in all their talks, and that is.....that they talk about it.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 10:51   #535
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Als het echt Duidelijk' en ''Helder'' is....dan heb je eenvoudig niks meer te zeggen !
One big sorry ! voor al de leraren , vertellers , satsang gevers , verlichten , ect.
They all knew and know about what is wrong in all their talks, and that is.....that they talk about it.
Tenzij (mits, maar) je weet 'wat' je bent en je (in)ziet dat 'het' niet bij jezelf ophoudt.

Je bedoeld dus dat 'jij' in persoon het 'duidelijk' en 'helder' hebt, voor ego is dat genoeg idd.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 11:11   #536
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Tenzij (mits, maar) je weet 'wat' je bent en je (in)ziet dat 'het' niet bij jezelf ophoudt.

Je bedoeld dus dat 'jij' in persoon het 'duidelijk' en 'helder' hebt, voor ego is dat genoeg idd.
10 sterren Non-dualiteit.

Waar het niet' bij 'jezelf' ophoudt....daar heb je eenvoudig niks meer te zeggen , dan daagt overDuidelijk' de praktijk van....Zwijgen !
Waar het wel bij 'jezelf' ophoudt is er een onophoudelijke stroom van gezwets en oeverloos gelul, de praktijk van het .....Zwelgen.

sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 11:23   #537
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Als het echt Duidelijk' en ''Helder'' is....dan heb je eenvoudig niks meer te zeggen !
One big sorry ! voor al de leraren , vertellers , satsang gevers , verlichten , ect.
They all knew and know about what is wrong in all their talks, and that is.....that they talk about it.
Dat is ook de reden dat ik geen Satsang geef, ik weiger te spreken.

Daarom typ ik zo graag.

Sukkel.

Krijg je hier weer van die mensen die hun kop gaan dicht houden omdat het ze zogenaamd 'Duidelijk en Helder Heineken' is.

Van die Sem, Moi en Looro types.

Tis weer duidelijk dat ik er weer niets van begrepen heb.

Maar goed, kan maar duidelijk zijn.

En ja ik voel me aangesproken.

Heel pijnlijk moment.

Heb ik nou wat gezegd, nee toch.

Tis zo simpel.

Roze wolk, over en sluiten.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 12:06   #538
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
10 sterren Non-dualiteit.

Waar het niet' bij 'jezelf' ophoudt....daar heb je eenvoudig niks meer te zeggen , dan daagt overDuidelijk' de praktijk van....Zwijgen !
Het houdt niet bij jezelf op, je bent in een bestaan en leeft in dualiteit, het is allemaal vermeend maar niettemin is dat je ervaring.

Het is de EEN'heid die je bent waarom het niet bij jezelf ophoudt. Je vertegenwoordigde in je eerdere quote het egocentrisme, in wiens beleving het leven kennelijk om zichzelf draait. Het is een grove misvatting dat er zich niets meer beweegt wanneer Bewustzijn gekend is.

Citaat:
Waar het wel bij 'jezelf' ophoudt is er een onophoudelijke stroom van gezwets en oeverloos gelul, de praktijk van het .....Zwelgen.
Waar ik opmerkte dat het daar kennelijk bij jou ophoudt... het zijn je eigen woorden.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 13:43   #539
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het houdt niet bij jezelf op, je bent in een bestaan en leeft in dualiteit, het is allemaal vermeend maar niettemin is dat je ervaring.

Het is de EEN'heid die je bent waarom het niet bij jezelf ophoudt. Je vertegenwoordigde in je eerdere quote het egocentrisme, in wiens beleving het leven kennelijk om zichzelf draait. Het is een grove misvatting dat er zich niets meer beweegt wanneer Bewustzijn gekend is.



Waar ik opmerkte dat het daar kennelijk bij jou ophoudt... het zijn je eigen woorden.


Een onophoudelijke stroom van oeverloos.....Zwelgen.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 14:40   #540
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

''Helderheid'' is licht noch schaduw ! Licht is de schaduw van ''Helderheid''.
In licht zit evenredig veel potentie aan....duisternis.

Alleen ''Helderheid'' is vrij van licht noch duister !

Onder het mom van licht....is veel duister gaande.
Onder het mom van duister laat zich veel licht kennen.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Het verlichte etalage forum' Frog Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 71 22 August 2012 21:42
Gazelle/Sagnaar/Guido/Ben Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 43 27 July 2011 23:03


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.