Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 August 2022, 17:42   #531
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Inderdaad, al je opmerkingen zijn enkel natte vingerwerk...

Tot nu toe ben ik nog kalm gebleven want je weet maar nooit dat je ergens nog gelijk had...
Nu weet ik dat je dat niet hebt en dat je bovendien niet de eerlijkheid ten opzichte van jezelf en ten opzichte van derden hebt om dat in te zien en dat in tegendeel, jouw groot ego, dat je niet kunt opzij zetten want het komt steeds in vergrootte maat terug, jou totaal verblind...
Je wilt hier helemaal niks, waarom vertrek je niet gewoon. Ik zeg je wat ik zie en dat wordt gedaan om je de gelegenheid te geven daar op te reflecteren of het waarheid voor je bevat. Ik ben helemaal niet uit op mijn gelijk. Of ik gelijk heb of dat je me wel of niet ziet zitten boeit me geen ene fuck. Je hebt je hier door inschrijving bereid verklaard aan de forumteneur deel te nemen en het enige wat je inmiddels alweer acht jaar aan het doen bent is overal dwars tegenin gaan en lariekoek verkopen.

Citaat:
Het gevaar van sekten is niet veraf...
Ja ik hou je hier gevangen, je kunt nergens meer heen.

 
Oud 10 August 2022, 17:50   #532
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Maar zonder bewustzijn kun jij zelfs niet weten wat wel of niet waar is...
En zonder bewustzijn mag alles en zijn tegendeel waar zijn; voor jou, als levend wezen, heeft het geen zin...
Je bent totaal niet in staat Waarheid te herkennen, alsmaar die persoonlijke correcties.
 
Oud 10 August 2022, 19:09   #533
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Dat dan weer niet.... Er is niet zoiets als bewustzijn en Bewustzijn.
Ik kan er nog wel een draai aan geven, maar dan sluipt het 'gezochte' erin..
Deze was er gewoon in een keer, Pats.

Sorry.
Guido is offline  
Oud 10 August 2022, 19:32   #534
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Ik kan er nog wel een draai aan geven, maar dan sluipt het 'gezochte' erin..
Deze was er gewoon in een keer, Pats.

Sorry.
Hou je gewoon bij wat je schreef. Alleen in het 'niets' is duidelijk dat er geen verschil is tussen Bewustzijn en bewustzijn.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 10 August 2022, 19:34   #535
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je bent totaal niet in staat Waarheid te herkennen, alsmaar die persoonlijke correcties.
Schreef de man die tot 2 x Waarheid 'herkende' bij Bassie...

(Ja, wrijf het er nog maar eens in)

Je kan Marie wel de maat nemen, maar jij bent daar niet toe gerechtigd.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 10 August 2022, 19:37   #536
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
knip
Het ging me er maar om dat andere deelnemers een charlatan leerden herkennen. Zodat we smakelijk konden lachen om dat 'ik zie ego bij je'.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 10 August 2022, 19:47   #537
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Dat is geen hoofd-claim een 'ik' te zijn; dat is zuiver en alleen het enigste dat wij mensen hebben hier op aarde...
Iets anders zeggen dat is braaf geloven wat derden je proberen wijs te maken...
Hoe gemakkelijk om maar te kakelen en dat jij zou zien dat ik dat doe omdat ik mijn 'ik' niet wil verliezen... Hoe gemakkelijk en hoe dwaas, want jullie zitten niet in mijn kop en bovendien het zijn jullie die dwaas anderen napraten zonder te weten waar de klepel hangt...
Hier komen zeggen dat wij naar de toestand van voor alle indoctrinaties moeten teruggaan om dan via ons 'ik' dat weet, terug de waarheid te vinden en, misschien de enige persoon hier die dat gedaan heeft daarna komen en blijvend komen uitmaken dat hij zijn 'ik' niet kan loslaten...
Er zit een zeer sterke overlevingsdrang in de stamboom lijn waar jouw momentele existentie een voortbrengsel van is.
Die overlevingsdrang wordt ook nog eens theatraal uitvergroot doordat je die 'drive' betrekt op een zelf-beeld beleving/ervaring.
Je bent een gevoelige vrouw, en hebt in de loop der jaren een manier/instelling ontwikkeld die jouw gevoelskwetsbaarheid (Subjectief gemoed) beschermt, middels een overactief.. verbeeldingsvermogen.
Je bent een vrouw, en dan is de gevoelsbeleving nogal een dingetje.

Je voelt je sterk, maar bent niet in staat de kracht ervan adequaat te plaatsen/vertalen.
Dat komt omdat je ontzettend veel energie geïnvesteerd hebt in een zelf-beeld 'gevoel'.
Nu je dieper dan je gecreëerde 'zekerheid, wilt weten Wat je bent, is die door jou zelf gemaakte zekerheid.. je grootste obstakel en struikelblok. Je staat voor een groot dilemma.
Guido is offline  
Oud 10 August 2022, 19:48   #538
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Hou je gewoon bij wat je schreef. Alleen in het 'niets' is duidelijk dat er geen verschil is tussen Bewustzijn en bewustzijn.
..
Guido is offline  
Oud 10 August 2022, 20:11   #539
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Over de maat nemen gesproken (ik zie ego bij jou) , het directe zien meet met geen enkele maat. Het is daar niet toe in staat. Het is het ego wat de maat neemt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Maät

Jezus was niet de eerste die het 'de maat nemen' ter berde bracht.

Citaat:
Dit principe is altijd onzichtbaar en onveranderlijk op de achtergrond aanwezig. Als een reflector heeft het zelf geen deel aan de gebeurtenissen, maar worden die er wel door beïnvloed.
In de geestelijke mens zit een 'reflector' die reflecteert op 'de wereld'. Op het moment dat de reflectie 'nul' is is het gewicht gelijk aan de veer. Dat is het moment dat Waarheid zich te volle kan mededelen aan de mens.

Citaat:
In India lijkt het concept maät sterk overeen te komen met dat van de dharma: de natuurlijke orde die in stand dient te worden gehouden.
Weet hebben van Waarheid is ook weet hebben van de 'natuurlijke orde' oftewel de kosmische principes welke 'de wereld' regeren. Dan beweer je niet meer op een forum dat de wereld vermeend is, want dan begrijp je de wereld.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 10 August 2022, 20:31   #540
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Voilà je gaat je 'ik' nooit of te nimmer verliezen, dat is wat ik alsmaar zeg en je blijft ontkennen.
Wat ik blijf ontkennen is dat ik geen gedegen onderzoek doe...
Het is geen gedegen onderzoek wanneer van op voorhand wordt zegt welke het resultaat van dat onderzoek moet zijn... Dat is niet meer dan zuivere indoctrinatie...
Jij zegt hier dat je de plaats van het verstand goed inziet en van de andere kant laat je jezelf in de luren leggen door datzelfde verstand...
marie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afbeelding heeft het verkeerde formaat Lyme Forum; regels, vragen, idee 13 15 November 2011 06:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.