Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 February 2014, 16:15   #531
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Vagebond ziet heel precies hoe en waar anderen zichzelf kwetsen. Toevallig is het Vagebond die er stem aan geeft en toevallig is het ook nog eens Vagebond die, in dit geval een glans, uitnodigt ook haar verhaal te doen ipv iemand sterkte te wensen. Want met haar pijn en verdriet of weet ik veel voor zichzelf te houden kwetst zonder het in de gaten te hebben zichzelf in alle vormen, en toevallig ben ik als een deel van haarzelf er een van, en ik ben niet van plan daar mijn mond over te houden, al staan er nog zoveel Freeriders in de weg om dat tegen te houden.
Jij kan alleen jezelf kwetsen. Het speelt zich allemaal volledig daarbinnen in jou af. Gisteren was je gekwetst door een paar stukjes tekst tussen mij en Tandem. Als zich dat buiten jouw blikveld had afgespeeld, dan was die gekwetstheid er niet geweest. En aangezien het mijn tekst was die jou kwetste, leek het alsof ik de 'kwetser' was. Het was dus niet de tekst die jou kwetste, het was een gebeurtenis uit jouw verleden die dat deed. Toch vond je het nodig om mij daar even attent op te maken en vooral met de toevoeging dat ik niet hoefde te reageren.

Wat ik al dan niet van de kwestie zou vinden, interesseerde je geen bal.
Jij was je 'ding' kwijt en een ander zoekt het maar uit.

Wat dat 'verhaal kwijt kunnen' , daar zijn massa' s psychologen, vriendinnen, maatschappelijk werkers etc voor. Praatpalen die verwerking mogelijk maken en heel erg nuttig. Dat zou ook op dit forum kunnen. Mensen kunnen een luisterend oor zijn. Maar voorlopig heb jij meer behoefte er aan om anderen te kwetsen. Die mogen voor jou boksbal zijn. Nou, je mag mij gebruiken. Ik vind dat niet erg.

Citaat:
Dat is mooi, waarom zit je dan toch niet op een uitleg te wachten? Toch te pijnlijk voor jezelf misschien?
Als jij wilt uitleggen wat verkrachting voor jou betekend, dan vind ik dat prima.
Als die wens in jou leeft: ga je gang. Ik zeg alleen dat ik met de materie bekend ben en dat het geen verrassingen zal bevatten.

Citaat:
Ik zie alles, en ik weet dat je liegt.
Handig he? Dat je dat zo via internet kan zien?

Citaat:
Maar goed ik wil best ff met je mee gaan hoor en geloven hoor dat je de waarheid spreekt. Als er geen gekwetstheid is dan hoef ik me toch ook niet om jou te bekommeren want in de heelheid van alles voel ik aan mijn water dat er geen gekwetstheid in je is, dus wat zeur je nou?

Ik heb me al aangeboden als boksbal. Als het oplucht om mij te proberen te kwetsen, dan vind ik dat prima. Ik ben een man, misschien is dat nog wel helpend. Ik zou ook zomaar zo' n smeerlap kunnen zijn, nietwaar? Een leugenaar ben ik in ieder geval al in jouw beeldvorming. Dus alles wat ik schrijf kan ook uit mn grote duim komen.



Citaat:
Waarom zou ik me voor jou interesseren beste Freerider? Je hebt net zitten beweren dat je geen bekommernis behoeft want er is niks in jou dat die bekommernis behoeft. Ik ben best bereid je daar in te volgen hoor of verlang je van mij dat ik de schijn ophou? Is geen probleem je zegt het maar.
De allerbeste reden om je voor een ander te interesseren is Liefde.
Maar aan 'schijn ophouden' heb ik een broertje dood, scheld me dan liever verrot. Ik ben niet geinteresseerd in schijnheiligheid of hypocrisie.
Freerider is offline  
Oud 1 February 2014, 16:18   #532
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
toevoeging bij het vorige bericht.

Wat is dat voor een bullshit Freerider? Jij vindt dat jij vanuit mijn perspectief belangrijker zou moeten zijn dan ieder ander, incl mezelf? Belachelijk, ik onderscheid geen verschillende mate's van belangrijkheid in personages. Ik vind mezelf even belangrijk als ieder ander. Wanneer je daar problemen mee hebt lijkt me dat vooral jou probleem te zijn Freerider.
Ik heb er geen problemen mee, ik gaf mijn visie.
Jij een andere visie? Prima. Ik had je instemming niet verwacht, duszzz..
Freerider is offline  
Oud 1 February 2014, 16:37   #533
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Ik heb er geen problemen mee, ik gaf mijn visie.
Jij een andere visie? Prima. Ik had je instemming niet verwacht, duszzz..
Wat nog het meest komisch is in deze meneer Freerider is dat jij je eigen visie niet toepast op jezelf. Niet om het een of ander, het is maar even dat je het weet.

Zo en dan nu verder met de rest van de bullshit.
Vagebond is offline  
Oud 1 February 2014, 17:05   #534
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wat nog het meest komisch is in deze meneer Freerider is dat jij je eigen visie niet toepast op jezelf. Niet om het een of ander, het is maar even dat je het weet.

Zo en dan nu verder met de rest van de bullshit.
Neem de tijd, Vaagje..neem de tijd. En je hoeft me niet perse met 'meneer' aan te spreken, maar het mag wel.
Freerider is offline  
Oud 1 February 2014, 17:26   #535
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Jij kan alleen jezelf kwetsen. Het speelt zich allemaal volledig daarbinnen in jou af. Gisteren was je gekwetst door een paar stukjes tekst tussen mij en Tandem. Als zich dat buiten jouw blikveld had afgespeeld, dan was die gekwetstheid er niet geweest. En aangezien het mijn tekst was die jou kwetste, leek het alsof ik de 'kwetser' was. Het was dus niet de tekst die jou kwetste, het was een gebeurtenis uit jouw verleden die dat deed. Toch vond je het nodig om mij daar even attent op te maken en vooral met de toevoeging dat ik niet hoefde te reageren.

Wat ik al dan niet van de kwestie zou vinden, interesseerde je geen bal.
Jij was je 'ding' kwijt en een ander zoekt het maar uit.

Wat dat 'verhaal kwijt kunnen' , daar zijn massa' s psychologen, vriendinnen, maatschappelijk werkers etc voor. Praatpalen die verwerking mogelijk maken en heel erg nuttig. Dat zou ook op dit forum kunnen. Mensen kunnen een luisterend oor zijn. Maar voorlopig heb jij meer behoefte er aan om anderen te kwetsen. Die mogen voor jou boksbal zijn. Nou, je mag mij gebruiken. Ik vind dat niet erg.
Mag ik ff lachen misschien beste Freerider. Ik heb nergens gezegd dat jij en/of Tandem mij gekwetst had, dus waar haal je dat vandaan, eigen verzinseltje misschien? Ik las een paar stukjes tekst waardoor ik de behoefde voelde er iets over te zeggen, verboden misschien in een topic wat ik notabe zelf geopend had?

Verder moet ik heel hard lachen wanneer ik de woorden 'buiten jou blikveld' lees. Jij bent kennelijk zo helderziende dat jij weet wat zich hier bij mij in huis afspeelt. Knappe jongen ben je hoor dat je dat ziet. Helaas moet ik je teleurstellen dat je woorden niet kloppen. Op of af het forum ik ben niet in staat mezelf te ontvluchten.

Mbt tot dat geen behoefde voelen aan reactie is het niet in je opgekomen dat het mogelijk voor anderen bestemd was dan jij? Nee zeker? Nou die die zin was niet bestemd voor jou, maakt verder niet uit.

Ach en dat psychologenvoer heb heb ik gister al van Renoir gelezen hoor Freerider, daar zit ik echt op te wachten.

Ik heb totaal niet de behoefde mensen te kwetsen, ik pik het alleen niet dat men zichzelf kwetst via mij, want dat doet namelijk zeer, ja zelf in de eenheid bestaat er zoiets als pijn. En nogmaals jij weet niet wat er hier bij mij zich afspeelt verder weet je niet wat ik van anderen wel of niet voel cq ervaar.

Jij bent hier de gekwetste beste Freerider, please laat het dat te ontkennen.

Citaat:
Ik heb me al aangeboden als boksbal. Als het oplucht om mij te proberen te kwetsen, dan vind ik dat prima. Ik ben een man, misschien is dat nog wel helpend. Ik zou ook zomaar zo' n smeerlap kunnen zijn, nietwaar? Een leugenaar ben ik in ieder geval al in jouw beeldvorming. Dus alles wat ik schrijf kan ook uit mn grote duim komen.
tjonge hoe je de weg toch kwijt kan zijn...waar haal je het vandaan dat ik jou zou willen kwetsen? Niet alles heeft met Freerider te maken hoor Freerider. En nee hoor schatje ik heb verder ook niet de behoefde iets op jou te projecteren. Ik zit geheel en al met mezelf in een afgesloten ruimte, en godbetere mij, ik heb daar een klein stukje van met jullie gedeeld, heel verschrikkelijk allemaal. Want de een wenst me sterkte omdat ze niks anders in te brengen heeft, de ander denkt dat ik me door hem gekwetst heb gevoelt, belachelijk. En ondertussen zijn er een paar verdwenen, en staat alleen Freerider in het middelpunt van de belangstelling omdat hij niet verder kon kijken dan zijn eigen gekwetstheid. Tja het kan verkeren natuurlijk.


Citaat:
De allerbeste reden om je voor een ander te interesseren is Liefde.
Maar aan 'schijn ophouden' heb ik een broertje dood, scheld me dan liever verrot. Ik ben niet geinteresseerd in schijnheiligheid of hypocrisie.
Fijn zo want wat je over mij beweerd klopt van geen kant.
Vagebond is offline  
Oud 1 February 2014, 17:34   #536
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Mag ik ff lachen misschien beste Freerider. Ik heb nergens gezegd dat jij en/of Tandem mij gekwetst had, dus waar haal je dat vandaan, eigen verzinseltje misschien? Ik las een paar stukjes tekst waardoor ik de behoefde voelde er iets over te zeggen, verboden misschien in een topic wat ik notabe zelf geopend had?

Verder moet ik heel hard lachen wanneer ik de woorden 'buiten jou blikveld' lees. Jij bent kennelijk zo helderziende dat jij weet wat zich hier bij mij in huis afspeelt. Knappe jongen ben je hoor dat je dat ziet. Helaas moet ik je teleurstellen dat je woorden niet kloppen. Op of af het forum ik ben niet in staat mezelf te ontvluchten.

Mbt tot dat geen behoefde voelen aan reactie is het niet in je opgekomen dat het mogelijk voor anderen bestemd was dan jij? Nee zeker? Nou die die zin was niet bestemd voor jou, maakt verder niet uit.

Ach en dat psychologenvoer heb heb ik gister al van Renoir gelezen hoor Freerider, daar zit ik echt op te wachten.

Ik heb totaal niet de behoefde mensen te kwetsen, ik pik het alleen niet dat men zichzelf kwetst via mij, want dat doet namelijk zeer, ja zelf in de eenheid bestaat er zoiets als pijn. En nogmaals jij weet niet wat er hier bij mij zich afspeelt verder weet je niet wat ik van anderen wel of niet voel cq ervaar.

Jij bent hier de gekwetste beste Freerider, please laat het dat te ontkennen.

tjonge hoe je de weg toch kwijt kan zijn...waar haal je het vandaan dat ik jou zou willen kwetsen? Niet alles heeft met Freerider te maken hoor Freerider. En nee hoor schatje ik heb verder ook niet de behoefde iets op jou te projecteren. Ik zit geheel en al met mezelf in een afgesloten ruimte, en godbetere mij, ik heb daar een klein stukje van met jullie gedeeld, heel verschrikkelijk allemaal. Want de een wenst me sterkte omdat ze niks anders in te brengen heeft, de ander denkt dat ik me door hem gekwetst heb gevoelt, belachelijk. En ondertussen zijn er een paar verdwenen, en staat alleen Freerider in het middelpunt van de belangstelling omdat hij niet verder kon kijken dan zijn eigen gekwetstheid. Tja het kan verkeren natuurlijk.


Fijn zo want wat je over mij beweerd klopt van geen kant. Het gaat hier voornamelijk over jou en jou gekwetstheid en mijn daar mee bezig zijn.
Oh?sorry voor het misverstand dan! Er is geen gekwetstheid. Noch bij jou, noch bij mij.. Ik meende het over jou te hebben en jij over mij. Er hoeft geen sterkte gewenst, er hoeft geen zwakte gewenst. Jij staat niet in het middelpunt van de belangstelling, ik sta niet in het middelpunt van de belangstelling.

Eigenlijk bleek het allemaal een hoax. Ok, het woord 'verkrachting' werd genoemd. Maar iedere 10 seconde word er ergens ter werled een vrouw verkracht, niks bijzonders.

Gelukkig bleek je er om te kunnen lachen, dan heeft het toch nog wat opgeleverd. Man man man?wat kunnen we ook een spoken verzinnen he? Allemaal met die hersentjes van ons.

Nou ja..kunnen we dit onderwerp ook weer afsluiten. Achteraf was het niks.
Freerider is offline  
Oud 1 February 2014, 17:42   #537
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

hoe blind ben je eigenlijk beste Freerider, vertel me dat eens als je kunt?

Ik zeg dat ik me door jou niet gekwetst voel en gelijk is alles een hoax? Ben je een verkrachter misschien en wil je daar graag over vertellen?

Dat mag hoor, is voor mij geen probleem.

Vertel maar eens hoe dat is dat ene moment bij je dood dat je even mag voelen wat je daden in de andere kapot gemaakt heeft. Wil je hard rennen om jezelf te ontwikkelen zodat je degene, die je als een waardeloos kapot en gebroken ding achter heb gelaten, te helpen?

Hoe is dat voor jou wanneer je als een engel voor dat kapotte en gebroken ding staat en ziet dat ze zichzelf kapot knokt om tot vergeving te komen of weet ik veel wat te komen en daar niet toe te kunnen komen omdat ze steeds terug valt in de ervaring?
Vagebond is offline  
Oud 1 February 2014, 17:58   #538
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
hoe blind ben je eigenlijk beste Freerider, vertel me dat eens als je kunt?

Ik zeg dat ik me door jou niet gekwetst voel en gelijk is alles een hoax? Ben je een verkrachter misschien en wil je daar graag over vertellen?

Dat mag hoor, is voor mij geen probleem.

Vertel maar eens hoe dat is dat ene moment bij je dood dat je even mag voelen wat je daden in de andere kapot gemaakt heeft. Wil je hard rennen om jezelf te ontwikkelen zodat je degene, die je als een waardeloos kapot en gebroken ding achter heb gelaten, te helpen?


Ik ben een leugenaar, weet je nog? Dat had jij al vastgesteld via het machtige medium internet. En deze leugenaar verteld jou dat de enige vrouw die ik ooit heb 'geneukt' mijn eigen vrouw is. En zelfs daar is de laatste tijd geen sprake meer van. Vanwege ziekte en psychisch ongenoegen. Ze is namelijk een lotgenote van jou?

Maar wat kan jou dat allemaal schelen? Dit verzin ik gewoon ter plekke. Jij bent degene die zielig is en dat dient in stand te worden gehouden. Die slachtofferrol is veel te aantrekkelijk om in te wentelen. Je hebt jezelf tot 'waardeloos en gebroken ding' gedegradeerd en dat dient in stand te worden gehouden. Van mij mag het hoor, als jij dat wilt?. Ik voel evengoed compassie met jou. Of jij dat nou goed vind of niet. En Renoir mag emmers commentaar geven, boeit mij niks.

Maar al het leed wat jou (of mij of een ander) is aangedaan is alleen ongedaan te maken niet alleen door te vergeven, maar ook door verliefd te worden op hen, die jou wat hebben aangedaan. Niet langer hopen, wensen dat hij, hun in de hel zullen branden. Maar compassie betonen met verkrachters. Inzien hoe ver zij zijn afgedwaald van hun werkelijke ZIJN.

Ja, je leest het goed. Ik heb compassie met zowel de verkrachters als de verkrachtten.

Wijziging aangebracht door Freerider op 1 February 2014 om 19:27.
Reden: interpunctie
Freerider is offline  
Oud 1 February 2014, 19:51   #539
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Ik ben een leugenaar, weet je nog? Dat had jij al vastgesteld via het machtige medium internet. En deze leugenaar verteld jou dat de enige vrouw die ik ooit heb 'geneukt' mijn eigen vrouw is. En zelfs daar is de laatste tijd geen sprake meer van. Vanwege ziekte en psychisch ongenoegen. Ze is namelijk een lotgenote van jou?
Ik had idd nav ons gesprek vast gesteld dat je gelogen hebt over wat je beweegt. Je wordt, en dat is duidelijk te zien, bewogen door je eigen pijn en verdriet. Dat je vrouw lotgenote is vindt ik vooral rot voor je vrouw. Ik vraag me af of je voor haar ook zo liefdevol bent als voor mij, want het komt mij voor dat jij jezelf eerst en vooral belangrijker vind dan de ander. Maakt niet uit hoor, is maar even voor de weet.

Citaat:
Maar wat kan jou dat allemaal schelen? Dit verzin ik gewoon ter plekke. Jij bent degene die zielig is en dat dient in stand te worden gehouden. Die slachtofferrol is veel te aantrekkelijk om in te wentelen. Je hebt jezelf tot 'waardeloos en gebroken ding' gedegradeerd en dat dient in stand te worden gehouden. Van mij mag het hoor, als jij dat wilt?. Ik voel evengoed compassie met jou. Of jij dat nou goed vind of niet. En Renoir mag emmers commentaar geven, boeit mij niks.
Idd Freerider klopt helemaal. Je kent idd het hele verhaal als geen ander......Je zult gewoon moeten aanvaarden dat mensen daar zijn waar ze zijn of jij dat nu wel of niet leuk vind dat doet helemaal niet ter zake. U doet zich voor als de verlichtte hier dus wij verwachten van U dat dat u geduld met ons weet op te brengen mbt tot waar wij zijn. Wij zitten niet te wachten op gescheld uwerzijds, want anders gaat het niet over ons maar over U.


Citaat:
Maar al het leed wat jou (of mij of een ander) is aangedaan is alleen ongedaan te maken niet alleen door te vergeven, maar ook door verliefd te worden op hen die jou wat hebben aangedaan. Niet langer hopen, wensen dat hij, hun in de hel zullen branden. Maar compassie betonen met verkrachters. Inzien hoe ver zij zijn afgedwaald van hun werkelijke ZIJN.
Jaja dat gezedenpreek kennen we nu wel onderhand. We weten dat wij geen recht hebben om onze weg te bewandelen vanaf punt nul waarin dat gewoon nog gewenst wordt Freerider of jij dat nu wel of niet leuk vindt. En verder ben jij niet op de hoogte van de hoeveelheid compassie die ik wel of niet bij mezelf, in welke vorm ook, ervaar. Ik verwijt mezelf in elk geval niet dat er wraakgevoelens mbt mezelf zijn, die zijn er en die mogen er zijn tot ze er niet meer zijn.

Citaat:
Ja, je leest het goed. Ik heb compassie met zowel de verkrachters als de verkrachten.
Nou nou, wat zijn we stoer dat je dat zomaar tegen een slachtoffer durft te zeggen? Bij mij is dat niet anders hoor wanneer ik niet in de herbeleving zit. En ik schoot gisteravond, Jesus wat erg, in de herbeleving, het is een schande idd. Heeft jou vrouw nooit zeker Freerider? Of is het voor niks dat jullie nooit meer neuken? Ik kan me er namelijk van alles bij voorstellen hoor, maak je maar niet druk.
Vagebond is offline  
Oud 1 February 2014, 20:05   #540
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik had idd nav ons gesprek vast gesteld dat je gelogen hebt over wat je beweegt. Je wordt, en dat is duidelijk te zien, bewogen door je eigen pijn en verdriet. Dat je vrouw lotgenote is vindt ik vooral rot voor je vrouw. Ik vraag me af of je voor haar ook zo liefdevol bent als voor mij, want het komt mij voor dat jij jezelf eerst en vooral belangrijker vind dan de ander. Maakt niet uit hoor, is maar even voor de weet.
Ik blijf het knap vinden dat jij via internet kan zien wat mij beweegt.
Zo' n gave zou ik ook wel willen hebben. Jammer voor je is alleen dat alleen IK weet wat mij beweegt?.. Alles wat jij DENKT te weten ontspruit zich aan je fantasie...

Citaat:
Idd Freerider klopt helemaal. Je kent idd het hele verhaal als geen ander......Je zult gewoon moeten aanvaarden dat mensen daar zijn waar ze zijn of jij dat nu wel of niet leuk vind dat doet helemaal niet ter zake. U doet zich voor als de verlichtte hier dus wij verwachten van U dat dat u geduld met ons weet op te brengen mbt tot waar wij zijn. Wij zitten niet te wachten op gescheld uwerzijds, want anders gaat het niet over ons maar over U.
Jij bevind je precies in de goede fase van je ont-wikkeling.
Net als ik?

Anders hadden we ons wel ergens anders bevonden he?

Citaat:
Jaja dat gezedenpreek kennen we nu wel onderhand. We weten dat wij geen recht hebben om onze weg te bewandelen vanaf punt nul waarin dat gewoon nog gewenst wordt Freerider of jij dat nu wel of niet leuk vindt. En verder ben jij niet op de hoogte van de hoeveelheid compassie die ik wel of niet bij mezelf, in welke vorm ook, ervaar. Ik verwijt mezelf in elk geval niet dat er wraakgevoelens mbt mezelf zijn, die zijn er en die mogen er zijn tot ze er niet meer zijn.
Jij hebt daar een punt aan. Je mag je net zo lang in wraak, angst, boosheid etc wentelen als je zelf belieft. Totdat je er op een dag uit stapt. Of misschien doe je dat nooit. De keuze is geheel aan jou.

Citaat:
Nou nou, wat zijn we stoer dat je dat zomaar tegen een slachtoffer durft te zeggen? Bij mij is dat niet anders hoor wanneer ik niet in de herbeleving zit. En ik schoot gisteravond, Jesus wat erg, in de herbeleving, het is een schande idd. Heeft jou vrouw nooit zeker Freerider? Of is het voor niks dat jullie nooit meer neuken? Ik kan me er namelijk van alles bij voorstellen hoor, maak je maar niet druk.
Ja, jouw voorstellingsvermogen is legendarisch?nu je inlevingsvermogen nog?.
Freerider is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.