Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 September 2022, 18:09   #541
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
"Ik ben" Laurens en als je tot de kern van de zaak wil gaan is dat het enige en werkelijk het enige dat een mens, een bewust schepsel, met zekerheid kan zeggen... Al de rest is verstandelijk gestuurde nonsens taal...
Dit gezegd hebbende reduceer je de laatste 40 quotes wederom weer tot nonsens. Je ziet Marie dat het altijd maar weer verspilde moeite is iemand iets aan het verstand te peuteren als ten lange leste steeds weer blijkt dat ie geen afstand wilt doen van de heersende opvattingen.
 
Oud 20 September 2022, 18:10   #542
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Inderdaad en als een vogel zonder kop zijn eigen kop op het hakblok leggen...
Kortom het gaat een veertigtal quotes verder wederom niks worden met je.
 
Oud 20 September 2022, 20:26   #543
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat is een heel goede vraag, waar ik mee zit want ik weet dat ik het niet aan een 'ik' kan koppelen omdat dat er niet is. Opmerkzaamheid moet daarom een gebeuren zijn dat gewoon op zichzelf staat. Wellicht dat iemand anders hier een plausibele verklaring voor heeft.
Jij weet, gelooft dat een 'ik' er niet is en ik weet, geloof dat het 'ik' het enige is waarvan ik kan zeggen dat het bestaat...
'ik ben'...
Dus ik weet meer dan jou..., want alles in de vuilbak kieperen is geen weten...
marie is offline  
Oud 20 September 2022, 20:27   #544
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je kunt dat in zeven sloten ook gewoon met een korreltje zout nemen. Het ging er over dat je de regie van je leven in je eigen hand wilt houden. De regie is ook dat je probeert te voorkomen dat je anderen in een sloot duwt. Anderen niet kunnen benadelen is overigens verlies aan ego.
Ooit van liefde gehoord???

En inderdaad liefde zit niet vast in 'ego'...
marie is offline  
Oud 20 September 2022, 20:31   #545
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ontdekt is dat gedachten niet waar zijn. Ik weet niet in hoeverre verstand daaraan heeft bijgedragen, ik denk eerder dat verstand mij zou tegenhouden me met zoiets bezig te houden. Voor verstand is dit een onzinnige bezigheid.

Dat moet je dus allesbehalve doen, dat iets van mij aannemen. Daar is waarvoor telkens gewaarschuwd is door mij maar naar ik meende zelfs door vrijwel iedereen hier. Neem niks aan, onderzoek.

Ik merk dat je mijn woorden veelvuldig vertaald naar een eigen idee daarover en dan klopt er niks meer van. Er zijn geen gedachten die wel of niet geloofd worden, er is geen doorstoten naar gedachten die er wel toe doen. Verder moet je niet gaan beredeneren naar waartoe het zal leiden, je moet doen. Er blijft vanzelf iets over dat uiteindelijk zijn waarde heeft weten te behouden.

Hou het nou maar gewoon bij onderzoek naar de geloofwaardigheid van gedachten. Ik heb er hier in deze quote zo al weer in stuk of tien de revue zien passeren aangaande mij waarvan ik kan zeggen dat ze niet waar zijn. Al is de reden dat je je eigen gedachten liever voor waar neemt dan de mijne.
Zelfs al zou jouw riedeltje gelden voor 99% van de gedachten, dan nog is het geen waarheid... en enkel dwaze en stomme blablabla...
marie is offline  
Oud 20 September 2022, 20:33   #546
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dit gezegd hebbende reduceer je de laatste 40 quotes wederom weer tot nonsens. Je ziet Marie dat het altijd maar weer verspilde moeite is iemand iets aan het verstand te peuteren als ten lange leste steeds weer blijkt dat ie geen afstand wilt doen van de heersende opvattingen.
Welke opvatting, Laurens??? 'Ik ben' is een vaststelling, geen opvatting...
marie is offline  
Oud 20 September 2022, 22:17   #547
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Jij weet, gelooft dat een 'ik' er niet is en ik weet, geloof dat het 'ik' het enige is waarvan ik kan zeggen dat het bestaat...
'ik ben'...
Dus ik weet meer dan jou..., want alles in de vuilbak kieperen is geen weten...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ooit van liefde gehoord???
En inderdaad liefde zit niet vast in 'ego'...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Zelfs al zou jouw riedeltje gelden voor 99% van de gedachten, dan nog is het geen waarheid... en enkel dwaze en stomme blablabla...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Welke opvatting, Laurens??? 'Ik ben' is een vaststelling, geen opvatting...
Marie je bent me er eentje.
 
Oud 21 September 2022, 10:47   #548
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dit gezegd hebbende reduceer je de laatste 40 quotes wederom weer tot nonsens. Je ziet Marie dat het altijd maar weer verspilde moeite is iemand iets aan het verstand te peuteren als ten lange leste steeds weer blijkt dat ie geen afstand wilt doen van de heersende opvattingen.
De Waarheid nemen voor een heersende opvatting??? Meer de Waarheid afschrijven als zijnde enkel een gedachte en gedachten zijn per definitie voor jou onwaar; want jij hebt zogezegd alle gedachten onderzocht???

Wie dwaalt er hier denk je???

En wat blijft er over van jouw gezegde dat Waarheid Waarheid ziet...
Niets dus...
marie is offline  
Oud 21 September 2022, 11:02   #549
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
De Waarheid nemen voor een heersende opvatting???
Zover zijn we nog niet bij je, Waarheid is voor de grote jongens, bij jou gaat het nog om de subjectief beleefde waarheid. De huidige subjectief beleefde waarheid zijn je opvattingen, de ideeën die ja alsmaar spuit. Die neem je al voor waar, daar geloof je in en daar moet je beginnen.

Citaat:
Meer de Waarheid afschrijven als zijnde enkel een gedachte en gedachten zijn per definitie voor jou onwaar; want jij hebt zogezegd alle gedachten onderzocht???
Je snapt er geen lor van Marie.
Hou maar op over Waarheid te spreken, dat heb je toch maar van horen zeggen. Je hebt geen idee waar je over spreekt. Het is een en al domheid wat je uitkraamt en er is je tot niets te bewegen waardoor je zelf zult gaan ont'dekken. Ont'dekken is het woord niet afschrijven.

Citaat:
Wie dwaalt er hier denk je???
Ik hoef me dat niet af te vragen.

Citaat:
En wat blijft er over van jouw gezegde dat Waarheid Waarheid ziet...
Niets dus...
Een onnavolgbare conclusie. Hopeloos.
De rede is kapot bij je, zal ik het bij gebrek aan beter maar weer noemen, zodat ik voor mezelf weet dat ik niet te veel energie meer in je moet steken. Het blijkt iedere keer weer zinloos dat te doen.
 
Oud 21 September 2022, 11:11   #550
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Zover zijn we nog niet bij je, Waarheid is voor de grote jongens, bij jou gaat het nog om de subjectief beleefde waarheid. De huidige subjectief beleefde waarheid zijn je opvattingen, de ideeën die ja alsmaar spuit. Die neem je al voor waar, daar geloof je in en daar moet je beginnen.

Je snapt er geen lor van Marie.
Hou maar op over Waarheid te spreken, dat heb je toch maar van horen zeggen. Je hebt geen idee waar je over spreekt. Het is een en al domheid wat je uitkraamt en er is je tot niets te bewegen waardoor je zelf zult gaan ont'dekken. Ont'dekken is het woord niet afschrijven.

Ik hoef me dat niet af te vragen.

Een onnavolgbare conclusie. Hopeloos.
De rede is kapot bij je, zal ik het bij gebrek aan beter maar weer noemen, zodat ik voor mezelf weet dat ik niet te veel energie meer in je moet steken. Het blijkt iedere keer weer zinloos dat te doen.
Oh neen, mijn rede zit niet vast in allerlei voorgekauwde onzin, waar anderen met handen en voeten blijken aan vast te zitten...
Vanaf het begin van mijn ontstaan, bij mijn opvoeding van thuis uit, wezen ze erop dat jijzelf en alleen jijzelf verantwoordelijk waart voor je leven, voor je denken en voor je wel of niet slagen...
Neen, ik moest niet afkomen dat ik iets deed omdat anderen het mij wijsgemaakt hadden...
En zelfs nu niet...

Ten andere bij ons thuis werd er heel wat afgediscuteerd en iemand die met nonsens afkwam werd onmiddellijk op de ongerijmdheid van wat hij vertelde gewezen...

Onderzoeken is mijn natuur en als er dan anderen hier komen zeggen dat ik zou weigeren tot onderzoek over te gaan dan weet ik wel wie weigert en wie niet...

neen, Laurens, met dat smoesje kom je er niet...
marie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.