Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 February 2018, 21:36   #541
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
...kan er mij nu iemand eindelijk eens aanwijzingen geven naar "gedegen" zelfonderzoek?
Ik zat begin januari vorig jaar met dezelfde vraag.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
En neen, niet jij Katerie, hoewel ik je humor goed kan smaken. Even serieus nu.
ha, maar ik kan ook serieus zijn hoor.
Ik was al goed bezig vorig jaar op 9 jan. 2017 volgens Loroo.
Zie citaat uit topic 'Ander begin als beschikbaarheid ....'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
...
@Katerie: Het doen van gedegen zelfonderzoek is het doorzien van ego. Dat is de enige aanwijzing waar het op staat om tot zelf-verwerking te komen.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2018, 22:16   #542
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Als je hierin weerstand voelt, en er daarom meer van maakt dan het er is bedoeld is dat dus ook het soort signaal wat ik bedoel. En heb je al onderzoeks- stof.
Onderzoek het dan die weerstand van jou, ik hou je niet tegen. Maar onderzoek het bij jou, niet bij mij. Dat laatste is niets dan afleiding. Ik onderzoek dat ook, daar moet je niet mee inzitten, als het een belemmering wordt om ego zelf te onderzoeken, de bron van alle weerstand. Dat is de echte onderzoek-stof en daar hoor ik je niet over piepen. Je blijft hangen in de symptomen van ego, signalen en onderzoeken of de signalen waar zijn. Daar kan je een heel eind mee bezig zijn. Boeddhisten zijn daar erg bedreven in.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het onderzoek begint hoe dan ook met alle weerstanden willen zien en ze niet weg te willen praten.
Een gouden tip: laat je niet afleiden door het schijnbaar of niet wegpraten van andermans weerstanden. Jouw zelfonderzoek gaat om jou. En je gedegen zelfonderzoek gaat nog een stap verder, nl. om het doorzien van deze laatste, niet de verhalen van deze laatste. Als ik het juist voorheb tenminste, men moet mij maar corrigeren als dat niet zo is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Je kunt ook de zoekfunctie van het forum gebruiken en de termen intoetsen en in de desbetreffende topics gaan lezen. Er is al heel veel over geschreven.
Dat zal wel. Maar het blijft verstandig om zelf te ontdekken waar het nu precies om gaat. En om de vele verhalen van ego te doorzien kan het nu echt toch niet gaan, wel om ego doorzien (waardoor alle verhalen tegelijk doorzien worden, onmiddelijk). Mooie verwijzingen uit het Boeddhisme blijf ik toch nog een beetje koesteren, één daarvan is: "als je onkruid wilt verwijderen, dan moet je de wortel verwijderen, de stengels afbreken heeft geen enkele zin."

Een prettige avond nog en dankjewel en ook voor jou success, want die wortel moet jij toch ook nog vinden.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2018, 22:36   #543
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
.

Een gouden tip: laat je niet afleiden door het schijnbaar of niet wegpraten van andermans weerstanden. Jouw zelfonderzoek gaat om jou. En je gedegen zelfonderzoek gaat nog een stap verder, nl. om het doorzien van deze laatste, niet de verhalen van deze laatste. Als ik het juist voorheb tenminste, men moet mij maar corrigeren als dat niet zo is.
Je meent het niet!
Gedegen zelfonderzoek gaat een stap verder?
Verder dan wat?
Zie je niet wat hier gaande is Dorje? Dag in dag uit jengelen om onderzoek dit onderzoek dat, je zit ieder uurtje op je scherm te turen, je zegt dat je geen tv hebt, maar letters door jou getypt verschijnen continue.
Had je maar een tv, een filmpje gekeken, en dan lekker voor je kind zorgen, in plaats van de hele dag met je kop gevuld met onzin, de hele dag in tracé verkeren..
Wat is 'verkeerd, wat is 'afleiding', wat is 'weerstand'?
Alleen maar onzin komt uit je ..
Je hebt het helemaal niet juist, want 'juist' en 'verkeerd' zijn verzinsels...
Doe geen moeite om te reageren, ik lees je onzin niet meer...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2018, 22:59   #544
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je meent het niet!
Gedegen zelfonderzoek gaat een stap verder?
Verder dan wat?
Zie je niet wat hier gaande is Dorje? Dag in dag uit jengelen om onderzoek dit onderzoek dat, je zit ieder uurtje op je scherm te turen, je zegt dat je geen tv hebt, maar letters door jou getypt verschijnen continue.
Had je maar een tv, een filmpje gekeken, en dan lekker voor je kind zorgen, in plaats van de hele dag met je kop gevuld met onzin, de hele dag in tracé verkeren..
Wat is 'verkeerd, wat is 'afleiding', wat is 'weerstand'?
Alleen maar onzin komt uit je ..
Je hebt het helemaal niet juist, want 'juist' en 'verkeerd' zijn verzinsels...
Doe geen moeite om te reageren, ik lees je onzin niet meer...
Wow!
Uitgeraasd?
Ik wou nog één ding toevoegen, maar heb je verstilling gerespecteerd, doe het dan nu maar, ook al ga je het niet lezen:
Ik zie je graag Miha, ook je fulmineren, wat ik niet graag zie is je lijden eronder. Daarom wens ik je opnieuw door de frustratie heen.
Tot over een jaartje ofzo, als de gemoederen bedaard zijn.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2018, 00:47   #545
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Onderzoek het dan die weerstand van jou, ik hou je niet tegen. Maar onderzoek het bij jou, niet bij mij. Dat laatste is niets dan afleiding. Ik onderzoek dat ook, daar moet je niet mee inzitten, als het een belemmering wordt om ego zelf te onderzoeken, de bron van alle weerstand. Dat is de echte onderzoek-stof en daar hoor ik je niet over piepen. Je blijft hangen in de symptomen van ego, signalen en onderzoeken of de signalen waar zijn. Daar kan je een heel eind mee bezig zijn. Boeddhisten zijn daar erg bedreven in.
Dorje, mijn zaken hebben in jouw vraag (en antwoorden) om aanwijzingen niets te zoeken. Je kunt het mooi brengen maar mooi niet, mooi zelf houden en wil je het dan toch niet onderzoeken bewaar het maar op zolder tot je er wel aan toe bent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Een gouden tip: laat je niet afleiden door het schijnbaar of niet wegpraten van andermans weerstanden. Jouw zelfonderzoek gaat om jou. En je gedegen zelfonderzoek gaat nog een stap verder, nl. om het doorzien van deze laatste, niet de verhalen van deze laatste. Als ik het juist voorheb tenminste, men moet mij maar corrigeren als dat niet zo is.
Zolang je het zelf niet hebt gedaan weet je er niets van behalve van toeten en blazen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Dat zal wel. Maar het blijft verstandig om zelf te ontdekken waar het nu precies om gaat. En om de vele verhalen van ego te doorzien kan het nu echt toch niet gaan, wel om ego doorzien (waardoor alle verhalen tegelijk doorzien worden, onmiddelijk). Mooie verwijzingen uit het Boeddhisme blijf ik toch nog een beetje koesteren, één daarvan is: "als je onkruid wilt verwijderen, dan moet je de wortel verwijderen, de stengels afbreken heeft geen enkele zin."
Een belangrijke aanwijzing was zelf doen, zelf onderzoeken, zelf ontdekken.

Zo te zien is het niet gauw goed, aanwijzingen niet goed, de manier waarop niet, en het alternatief aanbod ook al niet..dan toch maar weer gauw terug naar de oude schuilplaats. Was de Boeddha toch nog niet dood.

Wil je echt onderzoek doen gaat het niet echt over rozen.

Ik wens je alles goeds. xxx
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2018, 00:49   #546
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Onderzoek het dan die weerstand van jou, ik hou je niet tegen. Maar onderzoek het bij jou, niet bij mij.

En je gedegen zelfonderzoek gaat nog een stap verder, nl. om het doorzien van deze laatste, niet de verhalen van deze laatste.

het blijft verstandig om zelf te ontdekken waar het nu precies om gaat.
Een beetje corrector zal dit kladje op de stapel leggen bij: "Mogelijk voor publicatie". Een vakman zal de heimelijke wens toejuichten van: "Laat hem dat in goden naam ook gedegen uitvoeren."
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2018, 00:51   #547
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dorje:...
Zolang je het zelf niet hebt gedaan weet je er niets van.
helaba, schrijft Laurens soms door jouw account?
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2018, 00:57   #548
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
helaba, schrijft Laurens soms door jouw account?
Dat kun je als denkend mens toch zien.
Iets wat je niet hebt gedaan kun je ook niet weten hoe het gaat.

Heb hier een gitaar staan, net een cursus NHA besteld..ik wenste iemand vertelde mij hoe in ieder geval het stemmen gaat.. ik moet het toch echt zelf gaan doen. Waar ben ik aan begonnen, maar ik ga het doen. Op zoek naar een metronoom dan maar....
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2018, 01:29   #549
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat kun je als denkend mens toch zien.
Iets wat je niet hebt gedaan kun je ook niet weten hoe het gaat.
Dus jij hebt gedegen zelfonderzoek gedaan en afgerond, ego is doorzien?
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2018, 08:49   #550
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Een beetje corrector zal dit kladje op de stapel leggen bij: "Mogelijk voor publicatie". Een vakman zal de heimelijke wens toejuichten van: "Laat hem dat in goden naam ook gedegen uitvoeren."
Eindelijk, een vakman!

Het kladje mag voor mijn part de vuilbak in. Het stelt niets voor. Het laatste is dat wat ik wil, het zelf ontdekken waar het precies om gaat. Ik heb het gehad met al die persoonlijke issues, het is een eindeloos proces, je ziet ze voornamelijk bij de ander, en als je het ziet bij jezelf, dan lost het even op, om daarna weer terug te komen. Er komt geen einde aan, ik geloof er niet meer in.

Ik ben niet vrij van persoonlijke issues, ook niet omtrent jou, Nowee, laat ik daar duidelijk over zijn, er is nog steeds weerstand en afkeer, maar het wordt niet meer geloofd. De ego issues, zowel bij mij als bij jouw, spelen zich af in denkbeeldigheid, begrijp mij niet verkeerd: in die van mij. Het geloof erin is er echter niet meer. Vandaar dat ik nu kan openstaan voor je vakmanschap.

Beoefen je vak, geef mij aanwijzigen a.u.b.. Hoe doorzie je ego? Met wat? Hoe geraak je uit ego om ego te doorzien? Of is dat niet eens nodig? Wordt ego doorzien met dat wat niet meer in de issues gelooft? Hoe? Niet letterlijk, ik weet dat het niet mentaal te begrijpen is, maar het is aan te wijzen. Wil je aanwijzen?
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
Ander Begin, Doorpakken, Doorzien, Ego, Keerpunt


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. Puppetji Forum; regels, vragen, idee 22 18 December 2014 23:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.