Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 November 2012, 15:37   #551
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
er is idd niks vreugdevols te beleven in een wereld die draait op derderangsheid en uiterlijkheden.

Kleding is functioneel omdat ik helaas geen voldoende dicht vachtje van mezelf heb om het zonder te kunnen. Haar, een natuurlijk gegeven wordt afgeschoren omdat onethisch zou zijn. In plaats daarvan besproeien wij ons met kunstmatigheid om nare luchtjes camoufleren, zegge en schrijve natuurlijke luchtjes.

Kijk effen naar die avatar van onze Nadje! Ik hoef er maar even naar te kijken om spontaan mijn tenen, die er niet voor gemaakt zijn mijn hele gewicht te dragen, te breken. Iets dergelijks kan toch onmogelijk seksie zijn. De mensen (mannen en vrouwen) die dat wel vinden zijn in mijn ogen totaal geschift

Ik leef in een wereld met volstrekt geschiften die mij raar/vies aankijken omdat ik het haar onder mijn oksels- of dat van mijn benen niet afscheer, me niet opschilder, seksie lingerie, en/of ander opsmuk draag om te behagen zo men zegt. Ik ervaar niet de behoefde stompzinnig met mijn kontje draaien cq ongevraagd met een geile kut neer te ploffen op elke pik die zich aandient en of in navolging daarvan het rijzen van de pik bij het zien van volstrekte kunstmatigheid te belonen.

En nee ik ben niet jaloers omdat ik wanneer ik in mijn natuurlijke staat ben, ik de pikken bijna niet van me af kan slaan vanwege mijn totaal onbegrijpelijke aantrekkelijkheid voor mij. Nee ik heb geen behoefde om te paren, ik hoef geen pik in mijn reet, ga jezelf lekker aftrekken. Nee ik neb er ook geen trek in als slaaf in je keuken te staan omdat je niet geleerd hebt voor jezelf te zorgen. Ik hoef echt niet in woorden te roepen:" hé kijk mij, ik heb zo'n lekker kontje, hé pak me in mijn reet bladiebla ect."

Armoe ten top, all over the world, m.i.

En die armoe zegt dan tegen mij dat ik niet weet wat ik mis. Ik weet wat ik mis, ik kan er geen traan om laten eerlijk gezegd.

Een nuchtere in de wereld van verslaafden is altijd de zgn grijze muis die niet lollig meedoet met de waanzin. Nou laat mij die grijze muis dan maar zijn die niet staat te juichen waar m.i. niks te juichen valt.
Zo is dat.

Vrouwlijke Duidelijkheid' .
Ik begin een beetje te snappen waarom Aart jou een lekker wijf vind, ..ik houd het op puur natuur.

Maar Bloem, alles is bespreekbaar ...toch ?
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 9 November 2012, 16:05   #552
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
er is idd niks vreugdevols te beleven in een wereld die draait op derderangsheid en uiterlijkheden.

Kleding is functioneel omdat ik helaas geen voldoende dicht vachtje van mezelf heb om het zonder te kunnen. Haar, een natuurlijk gegeven wordt afgeschoren omdat onethisch zou zijn. In plaats daarvan besproeien wij ons met kunstmatigheid om nare luchtjes camoufleren, zegge en schrijve natuurlijke luchtjes.

Kijk effen naar die avatar van onze Nadje! Ik hoef er maar even naar te kijken om spontaan mijn tenen, die er niet voor gemaakt zijn mijn hele gewicht te dragen, te breken. Iets dergelijks kan toch onmogelijk seksie zijn. De mensen (mannen en vrouwen) die dat wel vinden zijn in mijn ogen totaal geschift

Ik leef in een wereld met volstrekt geschiften die mij raar/vies aankijken omdat ik het haar onder mijn oksels- of dat van mijn benen niet afscheer, me niet opschilder, seksie lingerie, en/of ander opsmuk draag om te behagen zo men zegt. Ik ervaar niet de behoefde stompzinnig met mijn kontje draaien cq ongevraagd met een geile kut neer te ploffen op elke pik die zich aandient en of in navolging daarvan het rijzen van de pik bij het zien van volstrekte kunstmatigheid te belonen.

En nee ik ben niet jaloers omdat ik wanneer ik in mijn natuurlijke staat ben, ik de pikken bijna niet van me af kan slaan vanwege mijn totaal onbegrijpelijke aantrekkelijkheid voor mij. Nee ik heb geen behoefde om te paren, ik hoef geen pik in mijn reet, ga jezelf lekker aftrekken. Nee ik neb er ook geen trek in als slaaf in je keuken te staan omdat je niet geleerd hebt voor jezelf te zorgen. Ik hoef echt niet in woorden te roepen:" hé kijk mij, ik heb zo'n lekker kontje, hé pak me in mijn reet bladiebla ect."

Armoe ten top, all over the world, m.i.

En die armoe zegt dan tegen mij dat ik niet weet wat ik mis. Ik weet wat ik mis, ik kan er geen traan om laten eerlijk gezegd.

Een nuchtere in de wereld van verslaafden is altijd de zgn grijze muis die niet lollig meedoet met de waanzin. Nou laat mij die grijze muis dan maar zijn die niet staat te juichen waar m.i. niks te juichen valt.
Even om het plaatje compleet te krijgen .... tanden poetsen, haren wassen, nagels knippen, je billen afvegen en je snor scheren, dat doe je toch wel?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 November 2012, 16:25   #553
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

En die armoe zegt dan tegen mij dat ik niet weet wat ik mis. Ik weet wat ik mis, ik kan er geen traan om laten eerlijk gezegd.
Lieve schat het is een manier van kijken, het kost mij geen enkele moeite om hetzelfde te zien als jij, ik kan me moeiteloos in je verplaatsen. Jou verhaal lezende is er niks dat bij machte is je tegen te spreken. Het is zoals het is, een trieste bedoening van slaafse onderworpenheid aan lage door de natuur aan ons opgedrongen driften.

Ik wil je visie nog steeds niet van je afnemen, ik zou alleen graag willen dat je ook eens even met mij meekijkt hoe de mijne er uit ziet. Je beperkt je visie anders zo strikt tot het saaie gedoe waartoe het kennelijk bedoeld is, de biologie van het voortplanten.

Ik weet dat ik zo intens verliefd was dat ik het liefst in mijn geliefde zou willen oplossen en wat is die geslachtsdaad (wat een kutwoord) anders dan een volledig in elkaar opgaan, een in elkaar oplossen ? Het lijkt dan eerder op een schitterend natuurlijk vervolg van een romance in plaats van het lagere dierlijk gedrag dat de stier de koe bespringt.

Dus, als het zo'n trieste bedoening is, waarom zouden we dat troosteloze gepomp niet wat opleuken en niet ook eens even stilstaan bij het wonder dat zich aan mijn penis voltrekt, om het steeds maar bekende zich aandienende niet als zo vanzelfsprekend te zien.

Of stilstaan bij wat dat verlangen tot voortplanting zoal nog aan leuke verfrissende bijkomstigheden weet op te roepen zoals dat het haar opwindt als hij met veren in z'n kont rondkruipt (als voorbeeld hé mij kan dat niet bekoren) en hem als zij op hoge hakken staat of lingerie draagt ?

Het is hetzelfde scheppende, bijna goddelijke, vermogen dat ons is gegeven om de wereld te scheppen zoals die ons het meest behaagt en natuurlijk zijn er ook hier weer die er een puinhoop van maken. Maar niet allemaal.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 November 2012, 17:37   #554
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Lieve schat het is een manier van kijken, het kost mij geen enkele moeite om hetzelfde te zien als jij, ik kan me moeiteloos in je verplaatsen. Jou verhaal lezende is er niks dat bij machte is je tegen te spreken. Het is zoals het is, een trieste bedoening van slaafse onderworpenheid aan lage door de natuur aan ons opgedrongen driften.

Ik wil je visie nog steeds niet van je afnemen, ik zou alleen graag willen dat je ook eens even met mij meekijkt hoe de mijne er uit ziet. Je beperkt je visie anders zo strikt tot het saaie gedoe waartoe het kennelijk bedoeld is, de biologie van het voortplanten.

Ik weet dat ik zo intens verliefd was dat ik het liefst in mijn geliefde zou willen oplossen en wat is die geslachtsdaad (wat een kutwoord) anders dan een volledig in elkaar opgaan, een in elkaar oplossen ? Het lijkt dan eerder op een schitterend natuurlijk vervolg van een romance in plaats van het lagere dierlijk gedrag dat de stier de koe bespringt.

Dus, als het zo'n trieste bedoening is, waarom zouden we dat troosteloze gepomp niet wat opleuken en niet ook eens even stilstaan bij het wonder dat zich aan mijn penis voltrekt, om het steeds maar bekende zich aandienende niet als zo vanzelfsprekend te zien.

Of stilstaan bij wat dat verlangen tot voortplanting zoal nog aan leuke verfrissende bijkomstigheden weet op te roepen zoals dat het haar opwindt als hij met veren in z'n kont rondkruipt (als voorbeeld hé mij kan dat niet bekoren) en hem als zij op hoge hakken staat of lingerie draagt ?

Het is hetzelfde scheppende, bijna goddelijke, vermogen dat ons is gegeven om de wereld te scheppen zoals die ons het meest behaagt en natuurlijk zijn er ook hier weer die er een puinhoop van maken. Maar niet allemaal.

Sex.....:-)

Prima bezigheid...waneer het zich voordoet.
Ik word meestal meegenomen door het aanvoelen', en dan zijn alle plaatjes en verbeelding overbodig.....Nature takes over.

Een mens is gewoon een zoogdier, maar een stuk verfijnder wat gevoels bijkomstigheid betreft dan de rest van de bestaans' soorten alwaar het de drift aangaat.

Volgens mij zit de mogelijkheid er weer aan te komen.
:-)
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 9 November 2012, 17:56   #555
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
er is idd niks vreugdevols te beleven in een wereld die draait op derderangsheid en uiterlijkheden.
Ik zou me opknopen als ik jou was. Wie wil er nou in een vreugdeloze wereld leven?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik leef in een wereld met volstrekt geschiften...
Bingo. Daarop ben jij geen uitzondering.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
En nee ik ben niet jaloers omdat ik wanneer ik in mijn natuurlijke staat ben, ik de pikken bijna niet van me af kan slaan vanwege mijn totaal onbegrijpelijke aantrekkelijkheid voor mij. Nee ik heb geen behoefde om te paren, ik hoef geen pik in mijn reet, ga jezelf lekker aftrekken. Nee ik neb er ook geen trek in als slaaf in je keuken te staan omdat je niet geleerd hebt voor jezelf te zorgen.
Voor mij is het heel natuurlijk om een ander(en) te plezieren. En je hoeft je ook niet in de kont te laten neuken als je dat niet belieft? Er zijn hele volksstammen die zich tot de voorkant beperken, bij mijn weten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Een nuchtere in de wereld van verslaafden is altijd de zgn grijze muis die niet lollig meedoet met de waanzin. Nou laat mij die grijze muis dan maar zijn die niet staat te juichen waar m.i. niks te juichen valt.
Op elk potje past een deksel. Waar er ruimte is voor één grijze muis, dar kunnen er ook twee zijn, toch? De tarzan is er in vele varianten, zullen we maar zeggen..........hij die zich graag een weg door het oerwoud baant, met lendendoek, al slingerend aan een liaan....heel natuurlijk....en hij die op het nachtkastje ligt.....voor elk wat wils, noem dat maar niet vreugdevol.....
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 November 2012, 04:01   #556
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Lieve schat het is een manier van kijken, het kost mij geen enkele moeite om hetzelfde te zien als jij, ik kan me moeiteloos in je verplaatsen. Jou verhaal lezende is er niks dat bij machte is je tegen te spreken. Het is zoals het is, een trieste bedoening van slaafse onderworpenheid aan lage door de natuur aan ons opgedrongen driften.

Ik wil je visie nog steeds niet van je afnemen, ik zou alleen graag willen dat je ook eens even met mij meekijkt hoe de mijne er uit ziet. Je beperkt je visie anders zo strikt tot het saaie gedoe waartoe het kennelijk bedoeld is, de biologie van het voortplanten.

Ik weet dat ik zo intens verliefd was dat ik het liefst in mijn geliefde zou willen oplossen en wat is die geslachtsdaad (wat een kutwoord) anders dan een volledig in elkaar opgaan, een in elkaar oplossen ? Het lijkt dan eerder op een schitterend natuurlijk vervolg van een romance in plaats van het lagere dierlijk gedrag dat de stier de koe bespringt.

Dus, als het zo'n trieste bedoening is, waarom zouden we dat troosteloze gepomp niet wat opleuken en niet ook eens even stilstaan bij het wonder dat zich aan mijn penis voltrekt, om het steeds maar bekende zich aandienende niet als zo vanzelfsprekend te zien.

Of stilstaan bij wat dat verlangen tot voortplanting zoal nog aan leuke verfrissende bijkomstigheden weet op te roepen zoals dat het haar opwindt als hij met veren in z'n kont rondkruipt (als voorbeeld hé mij kan dat niet bekoren) en hem als zij op hoge hakken staat of lingerie draagt ?

Het is hetzelfde scheppende, bijna goddelijke, vermogen dat ons is gegeven om de wereld te scheppen zoals die ons het meest behaagt en natuurlijk zijn er ook hier weer die er een puinhoop van maken. Maar niet allemaal.
Renoir is het genoeg wanneer ik zeg:" been there, done that, niets van wat je schrijft is mij op wat voor een manier ook vreemd. Ik heb zo'n beetje alles wel uit geleefd wat er uit te leven valt het kan mij niet langer bekoren.

Voor nu zeg als het de bedoeling was geweest dat ik op mijn tenen had gelopen had god mij wel behept met hoeven of hij had een vogel van me gemaakt mbt die veren, veel meer valt er niet over te zeggen.

Bovenstaande is overigens nog afgezien van wat andere woorden in je quote die aan alle kanten rammelen wat mij betreft. Zoals de geslachtsdaad in samenhang met in elkaar oplossen, waarvan dat laatste naast het eerste ook nog eens op zichzelf rammelt.

Voor nu laat ik het hier echter bij, wellicht komt het later nog eens terug, wie weet.

Klikklak klikklak, twiet twiet, toedeloe, veel plezier met je geliefde
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 10 November 2012, 04:26   #557
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Zo is dat.

Vrouwlijke Duidelijkheid' .
Ik begin een beetje te snappen waarom Aart jou een lekker wijf vind, ..ik houd het op puur natuur.

Maar Bloem, alles is bespreekbaar ...toch ?
Je moet een bloempje niet met worteltjes uit de grond willen rukken Sagnaar. Daar laat ik het voor nu even bij.

Groetjes
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 10 November 2012, 07:55   #558
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Renoir is het genoeg wanneer ik zeg:" been there, done that, niets van wat je schrijft is mij op wat voor een manier ook vreemd. Ik heb zo'n beetje alles wel uit geleefd wat er uit te leven valt het kan mij niet langer bekoren.
Weet je het zeker? Of overdrijf je nu een klein beetje?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2012, 11:08   #559
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Hier b.v. nog 'n ander verhaal:
http://www.spiritualiteit-centrum.nl/zelfrealisatie-2
Ik ben gefascineerd door het fenomeen van het verdwijnen van het Ik.

Het glashelder zien dat het niet bestaat.
Dat 't 'n 'programma' (mentale conditionering) is

Zoals ik al meerdere keren heb vermeld; heel 't leven overkomt je.
Dat te zien zet alles zowiezo in 'n totaal ander perspectief.
Of het Ik nu is verdwenen of niet.

Zo te voelen wordt, door het intellectualistisch te begrijpen, het IK iig 'in de week' gezet.
Dank voor de link, zo lees ik ook eens hoe het bij een ander gaat.

De conclusie dat het ik een mentale conditionering is, een gevoel of intellectueel begrijpen, is zeker geen glashelder zien.

Bewustzijn doet zich voor in verschillende en wisselende gelegenheden waarbij het ik (als persoonlijkheid) al of niet aanwezig is en in het uitzonderlijke geval zelfs de persoon (het ego) niet aanwezig stelt.
Het is in deze uitzonderlijke positie dat ik begrijp dat je zegt 'heel het leven overkomt je'. Jij gebruikt nog het woordje je maar dat is er teveel aan. Het leven overkomt zichzelf, is in zichzelf het leven.
Voor mij is tussen deze gelegenheden 'instemming' vinden, bestaan. Het leven geeft instemming doorheen bewustzijn. Als ontvanger en drager van leven ben ik een ik maar ben dat niet onder dwang maar door verbond. Ik kan zo met instemming van leven opgaan in die eenheid, die dans en zang van leven.

Zeggen dat er niemand is nodigt niet uit tot zang en dans. Zeggen dat het je overkomt, valy als een zware steen op alles wat liefde is en blijmoedigheid.
Dat is voor mij de zaken omdraaien en verdraaien.
In het iemand zijn kan een kalmte ontstaan waarbij het ik niet langer aanwezig is, een kalmte die zich uitstrekt naar volkomenheid en alles als leven omvat. Daarmee één zijn is een gelegenheid van bewustzijn, net zoals het uitstrooien van hagelslag op een boterham.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2012, 11:15   #560
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Zeggen dat er niemand is nodigt niet uit tot zang en dans. Zeggen dat het je overkomt, valy als een zware steen op alles wat liefde is en blijmoedigheid.
Dat is voor mij de zaken omdraaien en verdraaien.
Dat is prima.
Kun je er ook mee leven dat dit voor 'een ander' niet zo is?
En kun je dat met rust laten?
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.