Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 February 2014, 23:10   #551
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik bedoel het zoals Renoir het omschreef. Ik heb daar verder niks aan toe te voegen.

ik denk wel dat er iets van projectie aan de gang was in elk geval. Dus je gevoel zal wel geklopt hebben, het had alleen niks met mij te maken.
Is ook goed.

Citaat:
Lees de vraag van Mars aan mij maar even en vervolgens wat ik daar op terug zeg. Misschien dat dan e.e.a. iets duidelijker wordt. Veel meer kan ik er ook niet over zeggen. Mijn zwerver was niet zoals jou zwerver uit de krant.

Wat zie je dan nog meer?
De vraag van Mars en jouw antwoord zijn mij net zo duidelijk als "egotransverwarring"
..... never mind ;)

En bij het stukje uit de krant zie ik vriendschap, verslaving, wijsheid, pijn, respect, liefde, medemensen, dood en leven..... en als ik goed kijk en stil ben misschien nog wel meer.

Wijziging aangebracht door Sterre op 1 February 2014 om 23:46.
Reden: de, het, een, moeilijke taal dat Nederlands :p
Sterre is offline  
Oud 1 February 2014, 23:36   #552
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
En bij de het stukje uit de krant zie ik vriendschap, verslaving, wijsheid, pijn, respect, liefde, medemensen, dood en leven..... en als ik goed kijk en stil ben misschien nog wel meer.
Nou dat hoor ik dan nog wel een keer Sterre. Ik ben alvast benieuwd naar je bevindingen. WiNk
Vagebond is offline  
Oud 2 February 2014, 00:09   #553
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
De vraag van Mars en jouw antwoord zijn mij net zo duidelijk als "egotransverwarring"
..... never mind ;).
Tja dan zou ik maar gauw achterhalen wat Tandem met die egotransverwarring bedoelt.
Vagebond is offline  
Oud 2 February 2014, 00:13   #554
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Tja dan zou ik maar gauw achterhalen wat Tandem met die egotransverwarring bedoelt. Sucses
Soms geef ik het op, omdat het me teveel energie kost om te begrijpen, maar tnks voor je succes, dan gebruik ik het wel ergens anders voor :p

Ik ga een poosje slapen en wens je een mooi nacht Vagebond :)
Sterre is offline  
Oud 2 February 2014, 00:46   #555
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Tja dat kan Sterre.

Ik wens je welterusten voor de komende nacht en de nachten daarna.
Vagebond is offline  
Oud 4 February 2014, 00:09   #556
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Uit topic: Het Dunning-Kruger effect....

Het dunning-krugereffect is een psychisch verschijnsel. Het treedt op bij incompetente mensen die juist door hun incompetentie het metacognitieve vermogen missen om in te zien dat hun keuzes en conclusies soms verkeerd zijn. Incompetente mensen overschatten nogal eens hun eigen kunnen, en daardoor wanen ze zich bovengemiddeld competent. Mensen die werkelijk bovengemiddeld competent zijn, hebben daarentegen de neiging hun eigen kunnen te onderschatten. Minder competente mensen slaan zodoende hun eigen capaciteiten hoger aan dan zij die veel competenter zijn. Dat kan een verklaring zijn voor het gebrek aan intellectueel zelfvertrouwen waar sommige competente mensen mee kampen: zij gaan ervan uit dat anderen net zo capabel zijn als zijzelf. Incompetente mensen vergissen zich dus doordat ze zichzelf te hoog inschatten, terwijl competente mensen zich vergissen doordat ze anderen te hoog inschatten. Het verschijnsel is waargenomen door tal van filosofen, onder wie de Brit Bertrand Russell, die er het volgende over opmerkte: "In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn".

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffect

Wijziging aangebracht door Renoir op 4 February 2014 om 00:27.
Reden: Voorkom wel dat er hier een dubbele discussie over ontstaat Vagebond
Vagebond is offline  
Oud 4 February 2014, 00:11   #557
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Mijn reaktie

Geen idee eerlijk gezegd. Het stukje roept bij mij echter wel de vraag op, maar daar wil je het vast niet over hebben, of die zgn competente mensen die in zichzelf hun competentie niet herkennen cq te laag inschatten wel daadwerkelijk competent genoemd mogen worden? Ik denk van niet eerlijk gezegd. M.a.w. het hele stukje mbt het Dunning-Kruger effect gaat enkel en alleen over incompetente mensen m.i.

Competente mensen zijn voor mij mensen die realistisch zijn mbt zichzelf en de ander waarna ze dan vervolgens al dan niet gaan handelen. Het kan dus best zijn dat al die mensen waar het in het Dunning-Kruger effect over gaat uiteindelijk na een mogelijke reality check ineens competent worden mbt hun competenties/mogelijkheden.

Dan krijgen we vervolgens de vraag kunnen deze mensen dan ook intelligent omgaan met hun competenties? Dan komen we mogelijk bij de vraag in welke fase van ontwikkeling ze zijn mbt tot bewustzijn. Want je hebt natuurlijk competentie en competentie. Want je kan als putjeschepper die op school niet zo goed meekwam wel competenter zijn dan dat de hoogbegaafde die 3 studies naast elkaar deed en vervolgens zijn kennis gaat misbruiken om de wereld uit te kleden. Dus tja wat is competentie in deze?
Vagebond is offline  
Oud 4 February 2014, 00:12   #558
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Geen reaktie....

......
Vagebond is offline  
Oud 4 February 2014, 00:13   #559
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Heldere spiegel....

Kom ik straks op terug, eerst pauze met mijn collega's
Vagebond is offline  
Oud 4 February 2014, 00:29   #560
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Geen idee eerlijk gezegd. Het stukje roept bij mij echter wel de vraag op, maar daar wil je het vast niet over hebben, of die zgn competente mensen die in zichzelf hun competentie niet herkennen cq te laag inschatten wel daadwerkelijk competent genoemd mogen worden? Ik denk van niet eerlijk gezegd. M.a.w. het hele stukje mbt het Dunning-Kruger effect gaat enkel en alleen over incompetente mensen m.i.

Competente mensen zijn voor mij mensen die realistisch zijn mbt zichzelf en de ander waarna ze dan vervolgens al dan niet gaan handelen. Het kan dus best zijn dat al die mensen waar het in het Dunning-Kruger effect over gaat uiteindelijk na een mogelijke reality check ineens competent worden mbt hun competenties/mogelijkheden.

Dan krijgen we vervolgens de vraag kunnen deze mensen dan ook intelligent omgaan met hun competenties? Dan komen we mogelijk bij de vraag in welke fase van ontwikkeling ze zijn mbt tot bewustzijn. Want je hebt natuurlijk competentie en competentie. Want je kan als putjeschepper die op school niet zo goed meekwam wel competenter zijn dan dat de hoogbegaafde die 3 studies naast elkaar deed en vervolgens zijn kennis gaat misbruiken om de wereld uit te kleden. Dus tja wat is competentie in deze?
Ik vind het mooie vragen en een interessant onderzoeksproject maar waarom voer je het niet daar op de plek waar het vandaan komt ?
Renoir is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.