Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 June 2013, 21:10   #51
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik heb het niet alleen uit dat betreffende stukje Virgo, hoewel die me aardig maatgevend lijkt. Het maakt me ook niet uit, ik zie adoratie van het ego, jij ziet er wat anders in, klaar. Natuurlijk weet ik niet ZEKER of het klopt maar dat is ook niet belangrijk.
Laat adoratie er af en je houdt 'ingenomenheid met het ego' over. Is voor mij goed genoeg om er mee te zeggen wat ik wilde.

Op je wijsheid ga ik summier in, je weet namelijk niet 'wat' je bent en dus is dit allemaal maar hypothese. Oordelen kun je van zelf zodra je het denken gebruikt en je kunt (hier) niet deelnemen zonder denken.
Wat je bent heeft geen kenmerken dus kun je niet stellen dat het oordeelloos is.



Ja dat is wat ik bij Niets zie in dat stukje wat jij namens hem voorlegt.
Ik zie allerhande egokenmerken, ik zie dat want ik weet wat ik ben en dus wat er van mij is en in een oogopslag als het dat niet is. Ik heb gedegen zelfonderzoek gedaan en daarbij ego niet buiten beschouwing gelaten.




Vanuit een ander perspectief dan het mijne kan dat zeker het geval zijn, maar het is het perspectief vanuit weten. Als je daar bent zul ook jij dit inzien.



Verwarring is in zoverre nuttig als dat tot het besef leidt dat alles wat je denkt op aannames berust. Er kan niet staan dat IK verwarring ervaar want dat is niet het geval. Je kunt de verwarring wellicht het beste plastisch voorstellen als richtingaanwijzer Niets en richtingaanwijzer Renoir die in tegenovergestelde richtingen wijzen waar het langs gaat.
Het is verwarrend voor de lezers hier om te lezen dat het kennelijk alle kanten op kan.
Ach Rennie toch... Met het spelletje "ik zie, ik zie wat jij niet ziet" heb ik gezien dat er nogal wat gemist wordt bij je... Dus jouw richting is vanuit mijn perceptie bezien nogal contraproductief, maar ik gun een ieder zijn/haar weg, omdat ik weet dat ieder mens beschikt over de eigen innerlijke bronnen en dat wij allen verbonden zijn in AL wat IS.

Ik weet dus ook WAT ik BEN. Ik BEN de Waarheid en het AL. Ik ben de essentie van tijd, en dus ben ik oneindig. Ik ben de essentie van ruimte, en dus ben ik onbegrensd, allesdoordringend. In andere woorden, ik ben bestaan-bewustzijn-onbegrensdheid.

Ik ben Alles ..... en ook Niets :)
Deze laatste opmerking is er gelijk een van huishoudelijke aard. Nadat hij op onterechte en onzinnige wijze een time-out heeft gekregen, heb ik hem verwelkomd op mijn account en heeft hij zijn eigen account al de virtuele hemel ingeschoten. Noem het maar virtuele Suïcide na karaktermoord.

Ik ben dus niet de boodschappenjongen van Niets, ik deel mijn account met hem.
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 June 2013, 21:19   #52
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Ach Rennie toch... Met het spelletje "ik zie, ik zie wat jij niet ziet" heb ik gezien dat er nogal wat gemist wordt bij je... Dus jouw richting is vanuit mijn perceptie bezien nogal contraproductief, maar ik gun een ieder zijn/haar weg, omdat ik weet dat ieder mens beschikt over de eigen innerlijke bronnen en dat wij allen verbonden zijn in AL wat IS.

Ik weet dus ook WAT ik BEN. Ik BEN de Waarheid en het AL. Ik ben de essentie van tijd, en dus ben ik oneindig. Ik ben de essentie van ruimte, en dus ben ik onbegrensd, allesdoordringend. In andere woorden, ik ben bestaan-bewustzijn-onbegrensdheid.

Ik ben Alles ..... en ook Niets :)
Deze laatste opmerking is er gelijk een van huishoudelijke aard. Nadat hij op onterechte en onzinnige wijze een time-out heeft gekregen, heb ik hem verwelkomd op mijn account en heeft hij zijn eigen account al de virtuele hemel ingeschoten. Noem het maar virtuele Suïcide na karaktermoord.

Ik ben dus niet de boodschappenjongen van Niets, ik deel mijn account met hem.
Jij zou niet eens een boodschappenjongen kunnen zijn?ik wel?lol
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 June 2013, 21:19   #53
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Btw, mooie avatar. Ik had het niet beter kunnen uitzoeken.
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 June 2013, 21:20   #54
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Ach Rennie toch... Met het spelletje "ik zie, ik zie wat jij niet ziet" heb ik gezien dat er nogal wat gemist wordt bij je... Dus jouw richting is vanuit mijn perceptie bezien nogal contraproductief, maar ik gun een ieder zijn/haar weg, omdat ik weet dat ieder mens beschikt over de eigen innerlijke bronnen en dat wij allen verbonden zijn in AL wat IS.

Ik weet dus ook WAT ik BEN. Ik BEN de Waarheid en het AL. Ik ben de essentie van tijd, en dus ben ik oneindig. Ik ben de essentie van ruimte, en dus ben ik onbegrensd, allesdoordringend. In andere woorden, ik ben bestaan-bewustzijn-onbegrensdheid.

Ik ben Alles ..... en ook Niets :)
Deze laatste opmerking is er gelijk een van huishoudelijke aard. Nadat hij op onterechte en onzinnige wijze een time-out heeft gekregen, heb ik hem verwelkomd op mijn account en heeft hij zijn eigen account al de virtuele hemel ingeschoten. Noem het maar virtuele Suïcide na karaktermoord.

Ik ben dus niet de boodschappenjongen van Niets, ik deel mijn account met hem.
Ben jij alles Virgo en Niets niets?
Waarom noemde Niets zich eigenlijk niets als niets ook alles is?
Lily is offline   Met citaat reageren
Oud 6 June 2013, 21:24   #55
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Ben jij alles Virgo en Niets niets?
Waarom noemde Niets zich eigenlijk niets als niets ook alles is?
Niets is tegelijkertijd Alles. Er is in essentie alleen een-heid. Vanaf nu mag je wat voorheen Virgo en Niets waren als 1 persoon beschouwen. Ik ben verantwoordelijk voor wat voorheen-Virgo schrijft en zij voor wat voorheen-Niets schrijft.
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 June 2013, 21:25   #56
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Jij zou niet eens een boodschappenjongen kunnen zijn?ik wel?lol

Zal niet de eerste keer zijn dat je dingen (vooral)voor een ander doet,....
Zou er ooit iemand zijn "account"(lees ruimte) geven aan jou?

Ik hoop van niet,....want dan blijf je stil staan.


Ben wel benieuwd of er nu ook bezwaren komen als iemand onder een andere naam schrijft dan de zijne,.....voor je het weet kies je partij voor de grote boze Renoir!
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 6 June 2013, 21:27   #57
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Zal niet de eerste keer zijn dat je dingen (vooral)voor een ander doet,....
Zou er ooit iemand zijn "account"(lees ruimte) geven aan jou?

Ik hoop van niet,....want dan blijf je stil staan.
Er is geen ander Hans...
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 June 2013, 21:29   #58
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Er is geen ander Hans...
Sterkte daarmee!
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 6 June 2013, 21:30   #59
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Niets is tegelijkertijd Alles. Er is in essentie alleen een-heid. Vanaf nu mag je wat voorheen Virgo en Niets waren als 1 persoon beschouwen. Ik ben verantwoordelijk voor wat voorheen-Virgo schrijft en zij voor wat voorheen-Niets schrijft.
Er mag hier veel maar een account delen is niet toegestaan.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 6 June 2013, 21:31   #60
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Btw, mooie avatar. Ik had het niet beter kunnen uitzoeken.
Inderdaad wel een heel mooie avatar.
Wat betekent net dat symbool en waarom heb je dat gekozen?
Lily is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voor mensen die verlicht willen worden. Rennie Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 50 1 March 2013 22:28
Verlichting voor luie mensen. Aart Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 2 17 February 2013 19:50


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.