Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 May 2015, 23:27   #51
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Waarom niet? Je kunt het wel zeggen, maar je kunt een ander de vrijheid niet geven. En je moet niks, behalve gaan inzien dat je ander niks kunt geven en ook nergens toe kunt dwingen. Er ligt geen vrijheid in zeggen dat iemand mag vinden wat ie vindt. Vrijheid heeft jouw toestemming niet nodig. Waarom geef je geen gehoor aan je roep? Alles in jouw roept ergens om. Maar jij kiest ervoor die roep te negeren, te onderdrukken. Noem je dat vrijheid ?
"Vrijheid heeft jouw toestemming niet nodig."

Dat bedoel ik dus ook. Ik ga niet door met de discussie om zijn goedkeuring te verkrijgen en als hij de mijne niet nodig heeft is het ook onnodig voor hem om door te gaan.

De roep van het ego is een dwingende roep tot oorlog en zelf rechtvaardiging en brengt geen vrijheid maar eeuwige strijd. Er is vrijheid als je de kracht ontdekt dat je al rechtvaardig ben, wat andere ook van je denken te vinden.
Alliswell is offline  
Oud 30 May 2015, 23:38   #52
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
"Vrijheid heeft jouw toestemming niet nodig."

Dat bedoel ik dus ook. Ik ga niet door met de discussie om zijn goedkeuring te verkrijgen en als hij de mijne niet nodig heeft is het ook onnodig voor hem om door te gaan.
Wil je eens met me mee kijken naar wat je hier nu eigenlijk zegt? Je zegt, ik ga niet door met de discussie om zijn goedkeuring te verkrijgen. Daar kom je hier toch ook niet voor? Op een zelfkennisforum? Jij stelt nu iets ter discussie, waarvan ik vind, dat dat op een zelfkennisforum, niet (meer) ter discussie zou moeten staan. Dat zou een gepasseerd station moeten zijn, in mijn optiek.

Wat Laurens al of niet nodig heeft, daar ga jij niet over. Ik ook niet. Dus dat klinkt nogal aanmatigend. Kijk er gewoon eens naar, of je er iets in herkend. Je hoeft ook niet meteen te reageren. Probeer eens te kijken hoe ik kijk.
Nadje is offline  
Oud 30 May 2015, 23:40   #53
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
"Vrijheid heeft jouw toestemming niet nodig."

Dat bedoel ik dus ook. Ik ga niet door met de discussie om zijn goedkeuring te verkrijgen en als hij de mijne niet nodig heeft is het ook onnodig voor hem om door te gaan.

De roep van het ego is een dwingende roep tot oorlog en zelf rechtvaardiging en brengt geen vrijheid maar eeuwige strijd. Er is vrijheid als je de kracht ontdekt dat je al rechtvaardig ben, wat andere ook van je denken te vinden.
Wat een ander van je denkt zou niet belangrijk voor je moeten zijn.
Wat je zelf denkt is nauwelijks belangrijk te noemen.
Theo is offline  
Oud 30 May 2015, 23:42   #54
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Wat een ander van je denkt zou niet belangrijk voor je moeten zijn.
Wat je zelf denkt is nauwelijks belangrijk te noemen.
Yes.
Alliswell is offline  
Oud 31 May 2015, 14:36   #55
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Wat een ander van je denkt zou niet belangrijk voor je moeten zijn.
Wat je zelf denkt is nauwelijks belangrijk te noemen.
Dat kun je zo niet stellen want dat is een actie van het ego.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Yes.

Ik wil hier even op reageren want het raakt de essentie van 'wat' iemand is of wat die niet is.

Ik heb datgene wat je niet bent bewust gefrustreerd om je daar bewust van te laten worden en daarvoor zou je de confrontatie moeten hebben aangegaan. Dat je dat niet doet leek namelijk verdacht veel op onderdrukking om de harmonie te bewaren. Daarover gaat hetgeen waarover ik het heb namelijk dat 'wat' wij werkelijk zijn onaantastbaar is. Het is geen desinteresse noch een omkeren in wrok, het biedt het aangebodene simpelweg geen enkel houvast om te kunnen beklijven, oftewel het ziet door de verschijnselen heen en openbaart zelfs in woorden van hartgrondige afkeer de Liefde.

Ik denk ook dat de cursus in wonderen je dat wil laten inzien maar ik zie in je de woorden over de cursus in wonderen een eigen interpretatie die, dat 'wat het is' in aanmerking nemende, wel verkeerd moet zijn en van welk idee je blijk geeft niet meer te willen afwijken. En juist dat blinde vertrouwen in de juistheid van het verkeerd geïnterpreteerde woord is nog wel het ergste. Je bent niet of nog niet in staat door de verschijnselen heen te kijken. Je hebt met je blind vertrouwen, volharding en onwil verder te kijken nog geluk met een intermediair zoals Nadje, die blijkt jouw deur nog op een kier te kunnen houden.
 
Oud 31 May 2015, 19:19   #56
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat kun je zo niet stellen want dat is een actie van het ego.




Ik wil hier even op reageren want het raakt de essentie van 'wat' iemand is of wat die niet is.

Ik heb datgene wat je niet bent bewust gefrustreerd om je daar bewust van te laten worden en daarvoor zou je de confrontatie moeten hebben aangegaan. Dat je dat niet doet leek namelijk verdacht veel op onderdrukking om de harmonie te bewaren. Daarover gaat hetgeen waarover ik het heb namelijk dat 'wat' wij werkelijk zijn onaantastbaar is. Het is geen desinteresse noch een omkeren in wrok, het biedt het aangebodene simpelweg geen enkel houvast om te kunnen beklijven, oftewel het ziet door de verschijnselen heen en openbaart zelfs in woorden van hartgrondige afkeer de Liefde.

Ik denk ook dat de cursus in wonderen je dat wil laten inzien maar ik zie in je de woorden over de cursus in wonderen een eigen interpretatie die, dat 'wat het is' in aanmerking nemende, wel verkeerd moet zijn en van welk idee je blijk geeft niet meer te willen afwijken. En juist dat blinde vertrouwen in de juistheid van het verkeerd geïnterpreteerde woord is nog wel het ergste. Je bent niet of nog niet in staat door de verschijnselen heen te kijken. Je hebt met je blind vertrouwen, volharding en onwil verder te kijken nog geluk met een intermediair zoals Nadje, die blijkt jouw deur nog op een kier te kunnen houden.
Ja, en gelukkig maar. Want jij knalt de deur altijd onmiddellijk dicht. Wat ik persoonlijk erg jammer vind, want je hebt best een hoop zinnigs te melden. Voor wat het waard is, ik kan je bijdrages momenteel wel waarderen. Gewoon gratis tip van Flip: ik zou toevoegingen als: is nog wel het ergste, of : jij bent niet of nog niet in staat, achterwege laten. Ze hebben geen toegevoegde waarde mbt de boodschap die je wilt brengen, met als gevolg dat mensen uit de discussie stappen en afhaken. Gemiste kans, m.i. want je weet precies de vinger op de zere plek te leggen. Maar dat kan ook middels een andere verpakking. Nou, laat ik het anders zeggen: dat lijkt mij een kwaliteit die je wat beter zou kunnen ontwikkelen, waardoor je boodschap ongetwijfeld meer effect zal sorteren en je wellicht uiteindelijk ook wat meer aan de , jouw voorgestane, doelstelling van dit forum zult (kunnen) toekomen. Give it a try. Wat heb je te verliezen?
Nadje is offline  
Oud 31 May 2015, 21:04   #57
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ja, en gelukkig maar. Want jij knalt de deur altijd onmiddellijk dicht. Wat ik persoonlijk erg jammer vind, want je hebt best een hoop zinnigs te melden. Voor wat het waard is, ik kan je bijdrages momenteel wel waarderen. Gewoon gratis tip van Flip: ik zou toevoegingen als: is nog wel het ergste, of : jij bent niet of nog niet in staat, achterwege laten. Ze hebben geen toegevoegde waarde mbt de boodschap die je wilt brengen, met als gevolg dat mensen uit de discussie stappen en afhaken. Gemiste kans, m.i. want je weet precies de vinger op de zere plek te leggen. Maar dat kan ook middels een andere verpakking. Nou, laat ik het anders zeggen: dat lijkt mij een kwaliteit die je wat beter zou kunnen ontwikkelen, waardoor je boodschap ongetwijfeld meer effect zal sorteren en je wellicht uiteindelijk ook wat meer aan de , jouw voorgestane, doelstelling van dit forum zult (kunnen) toekomen. Give it a try. Wat heb je te verliezen?
Dat kan me in het kader dat het de boodschap is dat je het verschijnsel niet bent namelijk helemaal niks schelen. Ik heb al vaker gezegd dat ik geen rekening kan houden met egoverlangens om erkend te worden in zijn bestaan. Afgezien daarvan zou het ook mijn integriteit aanstasten te doen alsof ik je erken als iets waarvan ik weet dat je dat niet bent. Ik kan dus ook niet met entiteit erkennende woorden proberen iemand trachten te bereiken waar ik weet dat die entiteit alleen maar geloof heeft in zijn werkelijkheidswaarde. Ik kan slechts afdalen in zijn geloofswereld om die van binnenuit aan het wankelen te brengen. Het is dus allesbehalve een compliment dat jij dat wel doet, of kunt doen, maar voor de hardnekkige geloofswereld van Alliswell ben jij mogelijk zijn enige redding.
 
Oud 31 May 2015, 23:47   #58
InX
Jubilaris
 
Geregistreerd: 11 December 2014
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ja zo gaat dat in de vermeende wereld Inx, daar heb je allerhande maniertjes om aan het beroep dat er op je gedaan wordt te ontsnappen.
Laurens, er bestaat een 'vermeende' wereld bij jouw (of zo het je uitkomt, bij mijn) gratie.... Maar ik heb het vermoeden, als ik je zo nu en dan druk zie maken in je teksten over hyena's die met lijken slepen, oorlogen en hun slachtoffers, dat ook jij je dondersgoed realiseert dat die zogenaamd vermeende wereld af en toe en hier en daar gewoon kut is. En dat jij je, net als ik, realiseert dat je er gewoon geen kut aan kunt veranderen, om de doodsimpele reden dat de 'vermeende' wereld de realiteit is van het moment. Het moment zoals jij het op DAT moment ervaart. En ondertussen zitten mensen soms nog dieper in de shit, dan jij of ik ons bewustzijn, ook al "denken we" heel sociaal en 'goed' bezig te Zijn.

Citaat:
De reactie, als door een wesp gestoken, is dan ook een roep om hulp de helpende hand te bieden en dat doet deze Alliswell (alles is goed) niet. Hij verklaart je de liefde met het eciw boek in zijn hand maar als je in de stront zit komt ie met zijn rechten je te mogen negeren terwijl ik nota bene uit puur altruïstische liefde alle tijd heb genomen om hem wel behulpzaam te zijn. Nou kan die egocentrische zak zelf zien wat er terecht komt van zijn zo fameuze harmoniemodel. Mijnheertje 'ik draai me niet om in aangebrande wrok'. Dat is echt niet om mij ter wille te zijn hoor. Dat niet omdraaien in wrok is om strijdloos weg te komen want anders komt zijn harmoniemodel onder druk.
Fraai heerschap, die Alliswell (alles is goed, maar zeker alleen maar in zijn eigen onderbroek).
Hang ff niet het slachtoffer uit..... Het is een rol die je niet past....
InX is offline  
Oud 1 June 2015, 09:11   #59
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
Laurens, er bestaat een 'vermeende' wereld bij jouw (of zo het je uitkomt, bij mijn) gratie.... Maar ik heb het vermoeden, als ik je zo nu en dan druk zie maken in je teksten over hyena's die met lijken slepen, oorlogen en hun slachtoffers, dat ook jij je dondersgoed realiseert dat die zogenaamd vermeende wereld af en toe en hier en daar gewoon kut is. En dat jij je, net als ik, realiseert dat je er gewoon geen kut aan kunt veranderen, om de doodsimpele reden dat de 'vermeende' wereld de realiteit is van het moment. Het moment zoals jij het op DAT moment ervaart. En ondertussen zitten mensen soms nog dieper in de shit, dan jij of ik ons bewustzijn, ook al "denken we" heel sociaal en 'goed' bezig te Zijn.
Je quote wekt de indruk dat je het beter weet Inx maar je weten is gebrekkig omdat je het gedegen zelfonderzoek niet gedaan hebt. Ik wil het wel uitleggen vanuit mijn point of view maar je zult toch tegen je vermeende werkelijkheid blijven aankijken omdat je de mogelijkheid niet hebt van doorzien. We leven in een vermeende wereld, niet in mijn of jouw vermeende wereld d? vermeende wereld. Er is er maar een die je kent en die wij collectief gestalte mogen geven omdat we daar de vrije hand in hebben gekregen die te scheppen naar ons eigen beeld en gelijkenis. Wat je dus aan ellende ziet is ons beeld en gelijkenis, je ziet wat je bent oftewel we zijn die ellende, en die wordt veroorzaakt doordat we denken iets te zijn wat we niet zijn. We hebben ons ontwikkeld tot nietsontziende egogecentreerde moordmachines terwijl we er iets moois van hadden kunnen maken. Dat kon anders met een andere ontwikkeling en dat is niet gebeurd. Er staat met opzet 'kon' en wel omdat ik er niet meer in geloof dat het tij nog kan keren we zijn al te ver van onze oorsprong afgedwaald. Er is wel nog onderzoek te doen naar 'wat' we in feite werkelijk zijn want dan keert de goddelijke vonk in ons terug onafgescheiden van elkaar te zijn. Alle mooie new age verhalen, een aquarius samenzwering, astrologische gunstige gesternten en voorspellingen ten spijt de wereld is ten dode opgeschreven en laat ik daarover duidelijk zijn dat ik daar niet rauwig om ben, want er is te veel mis met deze wereld ten gevolge waarin de meer sensibele jeugdige mens zich doodongelukkig voelt te moeten leven. Ook een curus in wonderen gaat niet de doorbraak betekenen, flower power heeft dat al bewezen.
 
Oud 1 June 2015, 10:48   #60
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat kan me in het kader dat het de boodschap is dat je het verschijnsel niet bent namelijk helemaal niks schelen. Ik heb al vaker gezegd dat ik geen rekening kan houden met egoverlangens om erkend te worden in zijn bestaan. Afgezien daarvan zou het ook mijn integriteit aanstasten te doen alsof ik je erken als iets waarvan ik weet dat je dat niet bent. Ik kan dus ook niet met entiteit erkennende woorden proberen iemand trachten te bereiken waar ik weet dat die entiteit alleen maar geloof heeft in zijn werkelijkheidswaarde. Ik kan slechts afdalen in zijn geloofswereld om die van binnenuit aan het wankelen te brengen. Het is dus allesbehalve een compliment dat jij dat wel doet, of kunt doen, maar voor de hardnekkige geloofswereld van Alliswell ben jij mogelijk zijn enige redding.
Je standpunt in deze is me bekend. Ik zie dan ook niet hoe jouw integriteit aangetast zou worden door te doen alsof. Mijn punt was inderdaad dat je een entiteit die alleen maar geloof heeft in zijn werkelijkheidswaarde, dus ook alleen maar met entiteit erkennende woorden kunt bereiken. Of je bereikt hem niet en dat vind ik dan weer jammer. Maar goed, dat is jouw keus.
Nadje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.