Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 April 2013, 11:45   #51
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Omdat ik weet dat het niet waar is, maar het wel geloof en zo voel. Het is zo irre?el als de pest, maar als die pijn wakker is, voelt het waar. Als ik hoop op bevestiging, maar hij komt niet, neem ik mezelf weer weg. Momenteel hik ik ook erg aan tegen de middag werken, die ik voor de boeg heb. Ik krijg het benauwd, maak mezelf klein en voel mijn verdriet groeien. Ik weet ook dat het idioot is, wat kan me helemaal gebeuren? Wat kunnen ze me maken? Welk mens ooit kan bepalen of ik mag zijn? Niemand toch? De ene keer brengt dat een gaatje in de pijn, de andere keer blijft het vast zitten. Dan ga ik maar zingen of dansen, om toch mezelf te prikkelen aanwezig te mogen zijn.
De vraag zou kunnen zijn of je jezelf moet pijnigen door (opnieuw vast te houden aan een valse overtuiging) toe te geven aan je gevoel van "verplicht" zijn, om de laatste 2 weken uit te dienen. Als er sprake is van verdriet en pijn, en er niet kunnen zijn voor jezelf, hoe kun je er dan zijn voor een ander(en)? Doe je die daar ook niet mee tekort? Plichtsbesef is een slechte graadmeter. Een andere optie zou kunnen zijn, de boel lekker op stelten zetten vanmiddag, zodanig dat ze je vanzelf naar huis sturen en je niet meer terug hoeft te komen. maar dat is vanzelfsprekend lekker makkelijk praten als je langs de zijlijn staat. Ik wens je wijsheid in deze, maar je kunt op ieder moment echt voor jezelf kiezen. Daarmee kom je in je kracht. Je zult je daarna herboren voelen. Good luck.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 11:54   #52
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Bij werkweigering en wangedrag word je gekort op je uitkering. Ik waak er wel voor te willen dienen en pleasen, mijn 'plicht' ligt in niet meer dan gewoon het werk te doen en that's it.

De keuze voor mezelf, daar gaat het inderdaad om. Ik ben veel aan het observeren en veel in gesprek met mijn gevoel. De ene keer duik ik weg, de andere keer gaat er een lichtje branden. En de keren dat ik nog moet werken (gelukkig nog maar vijf halve dagen in die twee weken) ga ik mezelf oefenen in aanwezig blijven. Ruimte voelen en vullen. Niet ontwijken, maar opzoeken en voelen of ik in hun aanwezigheid bij mezelf kan blijven. Proberen daar maar een beetje mee te spelen.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 14:54   #53
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Bij werkweigering en wangedrag word je gekort op je uitkering. Ik waak er wel voor te willen dienen en pleasen, mijn 'plicht' ligt in niet meer dan gewoon het werk te doen en that's it.

De keuze voor mezelf, daar gaat het inderdaad om. Ik ben veel aan het observeren en veel in gesprek met mijn gevoel. De ene keer duik ik weg, de andere keer gaat er een lichtje branden. En de keren dat ik nog moet werken (gelukkig nog maar vijf halve dagen in die twee weken) ga ik mezelf oefenen in aanwezig blijven. Ruimte voelen en vullen. Niet ontwijken, maar opzoeken en voelen of ik in hun aanwezigheid bij mezelf kan blijven. Proberen daar maar een beetje mee te spelen.
Sterkte Esje! Ik zal aan je denken!
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 13 April 2013, 19:26   #54
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
En erg goed geworden in anderen buiten de deur houden.

En dat doe je door een spel te spelen,......WiNk
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 13 April 2013, 22:07   #55
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
En dat doe je door een spel te spelen,......WiNk
jij misschien wel.
ik niet.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 13 April 2013, 23:05   #56
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Bij werkweigering en wangedrag word je gekort op je uitkering. Ik waak er wel voor te willen dienen en pleasen, mijn 'plicht' ligt in niet meer dan gewoon het werk te doen en that's it.

De keuze voor mezelf, daar gaat het inderdaad om. Ik ben veel aan het observeren en veel in gesprek met mijn gevoel. De ene keer duik ik weg, de andere keer gaat er een lichtje branden. En de keren dat ik nog moet werken (gelukkig nog maar vijf halve dagen in die twee weken) ga ik mezelf oefenen in aanwezig blijven. Ruimte voelen en vullen. Niet ontwijken, maar opzoeken en voelen of ik in hun aanwezigheid bij mezelf kan blijven. Proberen daar maar een beetje mee te spelen.
Troost je met de gedachte dat je nooit echt weg kunt/bent bij jezelf. Zelfs al geloof jij dat het wel zo is.
Guy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.