Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 May 2013, 20:46   #51
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ok,.....dan snap ik dat je weerzin is gebaseerd op eigen ervaringen in het weg geduwd te worden.
Misschien daar naar kijken dan?
Oh wees maar zeker dat ik weer in de herbeleving zit. De honden lusten er geen brood van.

Wat dacht je van een langzame dood middels versterving? Niet eten houden een mens nog wel een poosje vol, maar niet drinken dat hou je vaak niet langer dan een paar dagen vol, dan is net wel kassie wijlen. Zo was het bij mij Hans, ik gu de mezelf niks niet meer, geen eten en geen drinken, want ik was net leven niet langer waard getuige de vreugdevolle reakties van de ratten. Was er niet die innerlijke stem geweest binnen die me sommeerde de deur uit te gaan en iets 'leuks' voor mezelf te doen binnen die paar dagen respijt dan had ik hier niet meer gezeten. Ik ben met angst en beven de deur uitgegaan, angstig dat ik in elkaar geslagen zou worden omdat ik het waagde naar buiten te gaan om iets 'leuks' te gaan doen of erger iets eten en/of drinken...

Ik gun niemand dat ooit mee te maken en ik wordt er idd kotsmisselijk van wanneer iemand dan waagt, zonder verder ook maar ergens over na te denken, te zeggen dat ie blij is dat iemand de deur uit is gezet omdat die zgn onbeschoft is geweest.

Dat hele trauma komt weer helemaal naar boven ja, kan ik ook niks aan doen.

En nee ik hoef het verder niet over te hebben want ik heb geen enkele behoefde aan de ongevoelige maar vooral onbeschofte reakties van ene Renoir of weet ik veel wie. Ik los dit verder wel in mijn eentje op.

Het ga jullie allemaal verder goed met waar jullie mee bezig zijn.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 20:48   #52
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Benieuwd naar waar Maria voor staat bij jou,....
volgens mij voor iets heel liefdevols.

ach nou mis ik de verbande niets.

zo`n liefdevolle man, wat zeg ik; onvoorwaardelijke liefdevolle man.

hoe kan die nou toch in zo`n vreselijke ruzie beland zijn, zo onrechtvaardig.

ik zie hem zijn handen nog wassen in onschuld.

maar ja jezus is ook aan het kruis beland.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 20:54   #53
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
hans, doe nou niet zo gek.

we kijken hier enkel naar de ander hoor.

Doek toch?
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 20:56   #54
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ach leugenbeest, schreef jij gisterenavond niet dat je blij was met de time-out van Niets? Weet toch zeker dat ik die woorden van je gelezen hoor Maria. Ik wil ze nog wel even voor je opzoeken en naar hier verplaatsen.
Reageer jij nou uit volledige ontspanning en rust Vagebond?

Ja of nee, voordat je verder leest aub.

Ik heb ook de woorden van Maria gelezen en ze kwamen op mij over als een soort opluchting dat Niets, niet mogelijke schade zou kunnen aanrichten (woorden bezigd, waarvoor een forum niet het juiste instrument is).

Ik weet ook dat Maria uit iets anders reageren kan (althans dat heb ik DENK ik ooit wel eens zien gebeuren) maar dat zag ik gisteren niet gebeuren.

Ik voel me net Dokter Phill (of zoiets).

Aart waar ben je mee bezig denk aan je HArt.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 20:59   #55
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dat hele trauma komt weer helemaal naar boven ja, kan ik ook niks aan doen.
Wordt mij jouw reactie ook wel een stuk helderder. Bedankt.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 20:59   #56
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

De een is nog drukker dan de ander met de ander te vertellen wat er aan de hand is.
Weet je, ik herken in alle reacties zinvolle dingen.
Het is niet of jouw zien of mijn zien, het is alles bij elkaar wat van noten muziek maakt.
Voor iedereen die wijst, wijzen jullie ook naar jezelf?
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 21:02   #57
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Vagebond, over wie zegt dit nu iets?

Over jou of over Maria?
Wat kan mij dat schelen Aart, ik zit midden in de herbeleving en probeer te overleven. Ik hou me echt niet bezig hoor met het gevoelige zieltje van ene Maria, en of andere zieltjes, ze hebben zich ook nooit beziggehouden met met mijn gevoelige zieltjes dat al die negatieve trillingen die zij uitzonden zonder enige vorm van zelfbescherming door zich heen voelde gaan.

Voor mij hadden de ratten gelijk....jammer voor hen dat er die stem sommerende stem was, anders hadden ze echt door de dolle heen kunnen zijn.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 21:02   #58
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Ik gun niemand dat ooit mee te maken en ik wordt er idd kotsmisselijk van wanneer iemand dan waagt, zonder verder ook maar ergens over na te denken, te zeggen dat ie blij is dat iemand de deur uit is gezet omdat die zgn onbeschoft is geweest.

Maar is het dan niet boos op je zelf zijn?
Je besloot toch zelf om niet te eten en te drinken, je schoof jezelf toch opzij?

Ik kan me niet voorstellen dat je echt kotsmisselijk word van iemand die het eens is dat iemand, die sowieso al zegt niet geraakt te kunnen worden, een paar dagen op moet krassen.

Ik denk dan dat het kotsmisselijk is van je gedachten over jouzelf.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 21:06   #59
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
De een is nog drukker dan de ander met de ander te vertellen wat er aan de hand is.
Weet je, ik herken in alle reacties zinvolle dingen.
Het is niet of jouw zien of mijn zien, het is alles bij elkaar wat van noten muziek maakt.
Voor iedereen die wijst, wijzen jullie ook naar jezelf?
Ik heb voor mezelf goed over nagedacht. En mijn conclusie is telkens weer, het gaat mij om de ander en mezelf, ik voel soms niet eens meer de scheiding. Ook al zijn de ervaringen niet altijd hetzelfde of net zo ingrijpend, ik zie de herkenning. Ik vind het fijn als het goed gaat met de ander voor mezelf en de ander. Volgens mij bestaat er niet zoiets dan goed willen doen alleen maar voor de ander, je bent er ( normaliter) altijd zelf bij betrokken.

Andersom vind ik het lastiger, als ik echt alleen maar aan mezelf denk denk ik dan ook altijd mee aan de ander? Ook al is dat het gevolg, dat je pas goed voor een ander kunt zorgen als je ook goed voor jezelf zorgt. Voor zover het geen extreme vormen aanneemt natuurlijk en het idd alleen nog maar om je eigen behoeften gaat.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 21:09   #60
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oh wees maar zeker dat ik weer in de herbeleving zit. De honden lusten er geen brood van.

Wat dacht je van een langzame dood middels versterving? Niet eten houden een mens nog wel een poosje vol, maar niet drinken dat hou je vaak niet langer dan een paar dagen vol, dan is net wel kassie wijlen. Zo was het bij mij Hans, ik gu de mezelf niks niet meer, geen eten en geen drinken, want ik was net leven niet langer waard getuige de vreugdevolle reakties van de ratten. Was er niet die innerlijke stem geweest binnen die me sommeerde de deur uit te gaan en iets 'leuks' voor mezelf te doen binnen die paar dagen respijt dan had ik hier niet meer gezeten. Ik ben met angst en beven de deur uitgegaan, angstig dat ik in elkaar geslagen zou worden omdat ik het waagde naar buiten te gaan om iets 'leuks' te gaan doen of erger iets eten en/of drinken...

Ik gun niemand dat ooit mee te maken en ik wordt er idd kotsmisselijk van wanneer iemand dan waagt, zonder verder ook maar ergens over na te denken, te zeggen dat ie blij is dat iemand de deur uit is gezet omdat die zgn onbeschoft is geweest.

Dat hele trauma komt weer helemaal naar boven ja, kan ik ook niks aan doen.

En nee ik hoef het verder niet over te hebben want ik heb geen enkele behoefde aan de ongevoelige maar vooral onbeschofte reakties van ene Renoir of weet ik veel wie. Ik los dit verder wel in mijn eentje op.

Het ga jullie allemaal verder goed met waar jullie mee bezig zijn.
Vagebond er is dus enkel 'oud zeer' bij je naar boven gekomen.

Die doet haar zegje en rechtvaardigd zichzelf, ze gaat het zelfs over ene renoir hebben, etc.

Maar dat is niet wat zich daadwerkelijk afspeelt.

Er komt enkel 'oud zeer' bij je naar boven en die heeft niets met de realiteit van nu van doen. Daar bedoel ik mee; het gaat niet over Niets of Renoir of Maria of Pietje Puk.

Het 'oud zeer' zit in de ervaring van TOEN en projecreert die in het heden.

Voel het oud zeer en laat het daarbij en laat het er zijn en kijk er naar, het moet eruit.

Renoir, Maria, Niets zijn enkel een truckje vanuit het oud zeer om niet te voelen/aanwezig durven te zijn/om op te durven lossen omdat die ervaring van letterlijk TOEN te pijnlijk/levensbedeigend/ondragelijk was.

Maar TOEN IS TOEN, de beleving van een afhankelijk hulpeloos onschuldig wezentje en NU zit jij waarschijnlijk op je bibs met de energie van TOEN.

Laat TOEN er zijn maar projecteer TOEN niet op het heden.

Sprak Dokter Phill.

Ik ga pissen.
Aart is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.