Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 May 2013, 12:26   #51
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
toch even een aanvulling: ik ga er in het bovenstaande stukje uit van wil van mensen productief te zijn mbt de eigen zelfkennis. Ik ga daar binnen dit kader vanuit omdat het hier een forum is dat zelfkennis beoogd.

Wanneer het forum dus verdwijnt verdwijnt daarmee niet de bovenstaande wil.
Nee, de wil verdwijnt niet, maar wél een mooie mogelijkheid tot oefenen. Als je van tennissen houdt, ga je bij een tennisclub. Natuurlijk kun je balletjes slaan in je eigen straat, tegen een blinde muur. Maar écht goed word je pas wanneer je de mogelijkheid krijgt competitie te spelen. Met/tegen mensen die hetzelfde voor ogen hebben, nl. goed worden in tennis.

(Haha, en ik houd helemaal niet van tennis, mocht iemand dat inmiddels zijn gaan denken!)
Pionne is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 12:31   #52
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik zie dat anders. Het sluiten van het/een forum is een neutraal gegeven en een kans tot zelf-onderzoek wanneer het iets bij je triggert.
Voor mij persoonlijk zie ik het ook anders. Het sluiten van het forum ligt niet bij mij. Ik leef in het nu-moment en nu is hij nog open. Is hij ooit niet meer open, dan zal er automatisch wat anders voor in de plaats komen.

Er is wat mij betreft geen probleem. Het enige wat me triggert is dat ik zie dat Glans ontdaan is door de mededeling. En vast ook wel anderen. Uit Liefde voor hen zou ik als eigenaar proberen het forum open te houden. Maar ik ben de eigenaar niet, dus ook niet de probleemeigenaar.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 12:36   #53
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Reden te meer om het te sluiten of het te verlaten. Of je zou het fijn moeten vinden om gespeend te zijn. Of idd echt nodig hebben. Esje en Vagebond benoemen het (voor mij) ook treffend.
Hier ben ik het niet mee eens, Ulla. Waarom zou iemand geen troost mogen vinden op een site als deze? Anderen kunnen steun geven en richting duidden.

Verder is het niet aan mij om er een oordeel over te geven als anderen de site als waardevol beoordelen.

Maar goed?de bezoeker wikt, de eigenaar beschikt.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 12:42   #54
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Wie zegt dat dit forum ons werkelijk dient? Dat we gebaat zijn bij die troost?

Een daad van Liefde is niet altijd iets wat de mens bewust zal willen. Je kunt in belang van een persoon ook iets doen wat die persoon vervelend gaat vinden en waar die persoon je op aan gaat kijken, maar wat toch in het beste belang van die persoon is.

Het genoemde contraproductieve, kun je zuiver interpreteren vanuit het vermeende ego van Renoir, maar contraproductief kun je ook zien als dat wij er niet bij gebaat zouden zijn. Vanuit die gedachte, kan het sluiten van het forum ook in ons belang zijn. Het is maar vanuit welke hoek je wilt kijken.
De wereld zit al vol met mensen die menen te moeten handelen uit andermans belang. Ene Jezus is ooit goed begonnen en het eindigde met inquisitie, kruistochten en pedopriesters. Wie is Renoir dat hij kan en mag beslissen over anderen? Dat hij er persoonlijk geen zin meer in heeft is te billijken. Maar dan kan je het nog wel overdragen.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 12:46   #55
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
toch even een aanvulling: ik ga er in het bovenstaande stukje uit van wil van mensen productief te zijn mbt de eigen zelfkennis. Ik ga daar binnen dit kader vanuit omdat het hier een forum is dat zelfkennis beoogd.

Wanneer het forum dus verdwijnt verdwijnt daarmee niet de bovenstaande wil.

Mbt de beweegreden van Renoir die zijn in zoverre van belang dat die alleen van belang zijn voor Renoir. Dus als hij contraproductief ziet is dat zijn pakkie an....en ga ik me niet verder mee bemoeien
Euhhh?we zitten met zn allen ons er al dagen mee te bemoeien. Theoretisch kunnen we zo jarenlang redekavelen over het al dan niet sluiten van het forum.

Ik moet zeggen: het houdt ons wel van de straat.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 13:04   #56
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Nee, de wil verdwijnt niet, maar wél een mooie mogelijkheid tot oefenen. Als je van tennissen houdt, ga je bij een tennisclub. Natuurlijk kun je balletjes slaan in je eigen straat, tegen een blinde muur. Maar écht goed word je pas wanneer je de mogelijkheid krijgt competitie te spelen. Met/tegen mensen die hetzelfde voor ogen hebben, nl. goed worden in tennis.

(Haha, en ik houd helemaal niet van tennis, mocht iemand dat inmiddels zijn gaan denken!)
Mijn aandacht blijft hangen blij de woorden oefenen, competitie en goed wordt je pas.....

Waar wil je goed of beter in worden dan?

En al wat je wilt kun je toch bewerkstelligen bij een ander tennisclub wanneer de een of de andere club wordt opgeheven. Wat is het dan dat juist die ene tennisclub belangrijk voor je is of in potentie kan worden?
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 13:18   #57
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Voor mij persoonlijk zie ik het ook anders. Het sluiten van het forum ligt niet bij mij. Ik leef in het nu-moment en nu is hij nog open. Is hij ooit niet meer open, dan zal er automatisch wat anders voor in de plaats komen.
Zo is dat.

Citaat:
Er is wat mij betreft geen probleem. Het enige wat me triggert is dat ik zie dat Glans ontdaan is door de mededeling. En vast ook wel anderen. Uit Liefde voor hen zou ik als eigenaar proberen het forum open te houden. Maar ik ben de eigenaar niet, dus ook niet de probleemeigenaar.
Nee dat Glans ontdaan is raak mij op generlei wijze. Het zou en/of voor Glans een kans kunnen zijn te ontsnappen aan dat wat haar gevangen houdt, maar goed dat is verder aan haar.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 13:20   #58
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ik kan mij ook prima indenken hoe het sluiten van het forum ook gezien kan worden als een daad van Liefde.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 13:22   #59
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Mijn aandacht blijft hangen blij de woorden oefenen, competitie en goed wordt je pas.....

Waar wil je goed of beter in worden dan?

En al wat je wilt kun je toch bewerkstelligen bij een ander tennisclub wanneer de een of de andere club wordt opgeheven. Wat is het dan dat juist die ene tennisclub belangrijk voor je is of in potentie kan worden?
Ik wil mijzelf beter leren kennen. Dat is hier de doelstelling, toch, of begrijp ik het helemaal verkeerd? Als we er al waren, bleef dit forum leeg.

Je hebt gelijk Vagebond, als de ene tennisclub wordt opgeheven, kun je naar een andere. Voor zover ik weet zijn er echter niet zo heel veel 'zelfkennis-clubs'?

En jaja, zelfkennis kun je over?l op doen (dat in tegenstelling tot tennisvaardigheden, denk ik dan maar), zo is er altijd wel een kantje aan een beeldspraak dat rammelt. Maar ik zie dit forum wel als een bijzondere mogelijkheid. Voor mij kan het een functie vervullen nu, zo voelt dat!
Pionne is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 13:26   #60
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

lees goed wat er staat hé Renoir...
esradha schrijft: INDENKEN!
het is dus gewoon een mindtruc
of beter: mindfuck!

lekker makkelijk lullen hoor, nu het forum gewoon open is.
jezus wat een autisten zitten hier zeg.

ik hoop echt dat alle doven hier nog eens een keertje het licht gaan zien.

sem...kweetniet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
glans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17
Wat is een normaal mens? Nathan Jiddu Krishnamurti 13 4 September 2011 10:33


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.