Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 December 2021, 12:29   #51
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik zeg nogmaals:' hoe naïef kun je zijn, wanneer je zelf niet in de gaten hebt hoe er openlijk, zonder schaamte, met je ballen wordt gespeeld', tis geen probleem voor mij. Dus ik zeg nogmaals:' een gewaarschuwd mens telt voor twee'.
Ik ben ook mijn ballen niet. Hetgeen net als je waarschuwing overigens en het niet zijn van een probleem ook weer een gedachte is. Hoe moeilijk kan het zijn te realiseren dat gedachten je in de ban houden en noodzaken tot het doen van onderzoek naar het waarheidsgehalte er van. Verschijnselen verdienen niet de volledige aandacht die ze alsmaar krijgen.
  Met citaat reageren
Oud 17 December 2021, 12:35   #52
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Lieverd, ik gun je je verhaaltje, no problemo.
Het is niet de bedoeling mij mijn verhaaltjes te gunnen. Ik ben veel beter af zonder verhaaltjes. Maar goed, jij geeft aan degene te zijn die ze maakt en ik maak op mijn beurt verhaaltjes om jou ermee van dienst te zijn. Ik heb strikt voor mijzelf genomen geen behoefte aan verhaaltjes.
  Met citaat reageren
Oud 17 December 2021, 12:40   #53
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik ben ook mijn ballen niet.
Precies, en dat is dan ook gelijk de reden dat er openlijk mee wordt gespeeld, elke verbinding, voeling met je ballen is verloren gegaan waardoor dus niet voelt dat er mee wordt gespeeld.

Citaat:
Hetgeen net als je waarschuwing overigens weer een gedachte is. Hoe moeilijk kan het zijn te realiseren dat gedachten je in de ban houden en noodzaken tot het doen van onderzoek naar het waarheidsgehalte er van.
Hoe moeilijk kan het zijn je te realiseren dat het voor ontwaken ploegen op het veld is en na ontwaken ploegen op het veld. Maar goed daar weet u niks van want u zit op een stoeltje naast het veld commentaar te leverende op hen die zich niet te min voelen om na ontwaken terug aardappelen te gaan rooien in de modder. Zoals gezegd: de beste stuurlui staan aan wal, en jij bent in dit geval een beste stuurman aan de wal, Laurie. WiNk KiSs
__________________
Ontwaken is een proces...

Wijziging aangebracht door Vagebond op 17 December 2021 om 13:00.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 17 December 2021, 12:56   #54
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het is niet de bedoeling mij mijn verhaaltjes te gunnen. Ik ben veel beter af zonder verhaaltjes. Maar goed, jij geeft aan degene te zijn die ze maakt en ik maak op mijn beurt verhaaltjes om jou ermee van dienst te zijn. Ik heb strikt voor mijzelf genomen geen behoefte aan verhaaltjes.
Het kan zijn dat je strikt genomen geen behoefde hebt aan verhaaltjes, feit is echter dat ze er zijn. Het hele ding is volgens mij de zuiverheid van de verhaaltjes. Jou verhaaltjes zijn helaas doorspekt met eigen verzinsels over anderen, en aan de hand daarvan doe je wat je doet, neem je beslissingen die je neemt. Wat de ander aangeeft mbt waar ie zit heeft geen enkele invloed, zo overtuigd ben jij van je eigen verhaaltjes.
Ik denk dat jij één van de mensen bent op dit forum die het meest vast in zijn eigen gedachten geloofd en daarom zeg ik:'ik gun jou je verhaaltje want het heeft geen enkele zin mijn werkelijkheid daar tegenover te zetten, sterker nog het zal je alleen nog maar meer doen vastbijten in je geloof over waar de ander staat.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 17 December 2021, 13:24   #55
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Het kan zijn dat je strikt genomen geen behoefde hebt aan verhaaltjes, feit is echter dat ze er zijn. Het hele ding is volgens mij de zuiverheid van de verhaaltjes. Jou verhaaltjes zijn helaas doorspekt met eigen verzinsels over anderen, en aan de hand daarvan doe je wat je doet, neem je beslissingen die je neemt.
Natuurlijk moet ik om je te bereiken een rol gaan spelen in je verhaaltje. Ik heb geen verhaaltjes maar kan ze natuurlijk wel voor je verzinnen of proberen mee te gaan in jouw verhaal. Voor mij is geen enkel verhaal waar. Ik ken vervolgens niet jouw gehele verhaal dat je in stand wenst te houden, noch weet ik waar je in je verhaal heen wilt. Dus ja soms is dat wat gissen of sla ik de plank mis. Ter correctie nog even voor mij zijn er geen anderen, ik voer een dialoog met een niet bestaand zelf.

Citaat:
Wat de ander aangeeft mbt waar ie zit heeft geen enkele invloed, zo overtuigd ben jij van je eigen verhaaltjes.
Ik denk dat jij één van de mensen bent op dit forum die het meest vast in zijn eigen gedachten geloofd en daarom zeg ik:'ik gun jou je verhaaltje want het heeft geen enkele zin mijn werkelijkheid daar tegenover te zetten, sterker nog het zal je alleen nog maar meer doen vastbijten in je geloof over waar de ander staat.
Zodra ik het forum achter me laat ben ik je alweer vergeten. Het boeit me eigenlijk niet zo hoe je je verhaal wilt vorm geven. Het is voor mij maar een verhaal zoals zo velen hun eigen verhaal maken en leven. Dus wat betreft jouw werkelijkheid kan ik alleen maar zeggen dat het jouw verhaal is.
  Met citaat reageren
Oud 17 December 2021, 13:59   #56
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Natuurlijk moet ik om je te bereiken een rol gaan spelen in je verhaaltje. Ik heb geen verhaaltjes maar kan ze natuurlijk wel voor je verzinnen of proberen mee te gaan in jouw verhaal. Voor mij is geen enkel verhaal waar. Ik ken vervolgens niet jouw gehele verhaal dat je in stand wenst te houden, noch weet ik waar je in je verhaal heen wilt. Dus ja soms is dat wat gissen of sla ik de plank mis. Ter correctie nog even voor mij zijn er geen anderen, ik voer een dialoog met een niet bestaand zelf.
Zoals gezegd Laurie, ik gun je je verhaaltje want ook dit is weer een verhaaltje. Een zuiver ziener hoeft niet te gissen die weet exact wat er speelt en welke lessen er te leren zijn en acteert vanuit zijn zuiverheid daar ook als dusdanig op.

Waar je verhaaltje wel klopt overigens is dat je communiceert met een naar buiten geprojecteerd zelf waar in anderen de rol projectiescherm hebben, dat wil dus zeggen dat jij via anderen ziet wat in jou leeft. En omdat dat voor mij helder is zeg ik steeds wanneer jij je verhaaltje afsteekt dat ik jou je verhaaltje gun.

Citaat:
Zodra ik het forum achter me laat ben ik je alweer vergeten. Het boeit me eigenlijk niet zo hoe je je verhaal wilt vorm geven. Het is voor mij maar een verhaal zoals zo velen hun eigen verhaal maken en leven. Dus wat betreft jouw werkelijkheid kan ik alleen maar zeggen dat het jouw verhaal is.
Lieve schat, ik heb totaal geen belangstelling hoe het voor jou is wanneer je niet op dit forum aanwezig bent, al ga je zitten duimen draaien omdat je vergeten bent hoe je ook weer boodschappen doet, who cares?. Het gaat mij om wat je doet en zegt wanneer je wel op dit forum aanwezig bent, en daar laat zien hoe vast je in je verhaaltjes over de leden van dit forum zit en daar op acteert.veel meer dan dat is het niet.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 17 December 2021, 14:35   #57
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Lieve schat, ik heb totaal geen belangstelling hoe het voor jou is wanneer je niet op dit forum aanwezig bent, al ga je zitten duimen draaien omdat je vergeten bent hoe je ook weer boodschappen doet, who cares?. Het gaat mij om wat je doet en zegt wanneer je wel op dit forum aanwezig bent, en daar laat zien hoe vast je in je verhaaltjes over de leden van dit forum zit en daar op acteert, veel meer dan dat is het niet.
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 17 December 2021, 18:45   #58
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Allesbehalve, precies, datgene wat ik tot uitdrukking trachtte te brengen. Je wilde er op attenderen dat ons op slinkse wijze een rad voor de ogen wordt gedraaid en suggereert dat ik of anderen dat niet in de gaten zouden hebben. Ik betrekt het voor de zekerheid maar even niet alleen op mij.

Je bent aan het sleutelen aan de kant waar je geen feeling hebt, nl aan de kant waar ik of anderen staan. Je weet niet hoe dat dezer- of anderzijds in zijn werk gaat dus sla je er maar een slag na of put uit je eigen perceptie zoals het zich aan jou voordoet alsof het dan mij betreft.

Voor mij zijn het maar jouw gedachten die je ventileert en de onderzoekkant van jouw gedachten zitten niet aan mijn maar aan jouw kant. Ik kan kijken of het geventileerde waarheid voor mij bevat maar kan al wel zeggen dat dat niet het geval is. Ik laat mij geen rad voor ogen draaien.

Citaat:
Hoe moeilijk kan het zijn je te realiseren dat het voor ontwaken ploegen op het veld is en na ontwaken ploegen op het veld. Maar goed daar weet u niks van want u zit op een stoeltje naast het veld commentaar te leverende op hen die zich niet te min voelen om na ontwaken terug aardappelen te gaan rooien in de modder. Zoals gezegd: de beste stuurlui staan aan wal, en jij bent in dit geval een beste stuurman aan de wal, Laurie. WiNk KiSs
Dit 'hout halen voor en na realisatie' heeft een geheel andere betekenis. Het zegt dat het gewone dagelijkse gebeuren weer een aanvang neemt maar het zegt niks over het intrinsiek 'weten' dat er vanaf dan in jou opgetreden is. Ik weet nu dat mijn gedachten niet waar zijn en zie dat jij in de jouwe geloofd. Dat niet alleen, maar ook dat je mij jouw gedachten aan het opdringen bent.
  Met citaat reageren
Oud 17 December 2021, 18:51   #59
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Dit ervaar ik als misselijkmakend (ego)gedrag.
Geen dienstbaarheid.
  Met citaat reageren
Oud 17 December 2021, 19:01   #60
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zoals gezegd Laurie, ik gun je je verhaaltje want ook dit is weer een verhaaltje. Een zuiver ziener hoeft niet te gissen die weet exact wat er speelt en welke lessen er te leren zijn en acteert vanuit zijn zuiverheid daar ook als dusdanig op.
Zoals gezegd er zijn dezerzijds geen verhaaltjes, je dringt ze mij op. Nogmaals een ziener met psychisch ongemak in de kelder stuurt berichten de wereld in die daarmee zijn vervlochten. De projectie is daardoor onzuiver. Met ballast ben je anderen eerder tot last dan behulpzaam.

Citaat:
Waar je verhaaltje wel klopt overigens is dat je communiceert met een naar buiten geprojecteerd zelf waar in anderen de rol projectiescherm hebben, dat wil dus zeggen dat jij via anderen ziet wat in jou leeft. En omdat dat voor mij helder is zeg ik steeds wanneer jij je verhaaltje afsteekt dat ik jou je verhaaltje gun.
Wat anderen met jou doen is alleen jouw zaak en wat jij hier doet is anderen met jouw zaak belasten. Je projecteert iets dat anderen niet aangaat, die niet hetzelfde ervaren hebben als jij. Egotrippers zoals hier ene Guido gaan je bevestigen. Dat is wat ego doorgaans zoekt, van mij krijg ego die niet.

Citaat:
Lieve schat, ik heb totaal geen belangstelling hoe het voor jou is wanneer je niet op dit forum aanwezig bent, al ga je zitten duimen draaien omdat je vergeten bent hoe je ook weer boodschappen doet, who cares?. Het gaat mij om wat je doet en zegt wanneer je wel op dit forum aanwezig bent, en daar laat zien hoe vast je in je verhaaltjes over de leden van dit forum zit en daar op acteert, veel meer dan dat is het niet.
Dit 'vergeten hoe boodschappen te doen' is natuurlijk een uitermate lage steek onder water en schrijf ik toe aan ego dat de strijd niet kan winnen. Ik gaf alleen maar aan dat ik niet meer met jouw verhaaltjes bezig ben buiten dit forum. Dat is is ter geruststelling mocht je dat nodig hebben. Eigenlijk ben ik nooit lang met verhaaltjes bezig. Wat ik maar wil zeggen is, ik sta in je dienst je te helpen je verhaaltjes te ontzenuwen zolang ik hier op dit forum aanwezig ben.
  Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.