Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 September 2022, 11:45   #51
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Maakt het verstand van Laurens hem wijs...
en daar hij zijn 'ik' zo goed als uitgeschakeld heeft, is er bij Laurens niemand meer thuis om de waarheid te achterhalen...
Gelukkig weet het verstand de weg naar huis te vinden.
 
Oud 18 September 2022, 11:51   #52
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Gelukkig weet het verstand de weg naar huis te vinden.
En Laurens volgt braaf..., braaf hondje...
marie is offline  
Oud 18 September 2022, 12:29   #53
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Waar we hier, zijnde in de vermeende wereld met geloof in ons bestaan, aan het uitselecteren zijn wat er relatief waar of onwaar is hebben we even achter ons gelaten dat alles verzonnen wordt door een in zichzelf gelovend subject. Om dezelfde reden dat ook een vermeend jij met zijn verzonnen tekst als bestaand genomen wordt om ten behoeve van een uitwisseling serieus te worden genomen.
Uiteraard.
Wat relatief waar of onwaar is, is alreeds een subjectief standpunt, wat het 'geloof' in de verzinsels van woord betekenissen voorop stelt. Het is dus een serieus bezig zijn met verzinsels van betekenis. Die betekenissen zijn 'concrete' handvaten binnen het dromen van een ogenschijnlijke werkelijkheid. Neem bv gedachten, die krijgen alleen een werkelijkheid binnen verbeelding, (Is herhaling) waar reflecties een status van verificatie is gegeven door een individueel subject, of binnen een algemene passiviteit m.b.t.. betekenissen. Dus, aangaande de forum doelstelling kan elke aanzet tot verhaal, direct gesmoord worden in de subjectieve vraagstelling.. 'Wat kan de werkelijkheid zijn van mijn gedachten, waar zoiets als gedachten alreeds een verzinsel is?
Guido is offline  
Oud 18 September 2022, 12:33   #54
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Inderdaad de eeuwigheid begint nu... enfin in de optie van 'niet pas na de dood'... want de eeuwigheid kent begin nog einde...
..............
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 18 September 2022, 12:35   #55
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ook hier weer een omgekeerde bewijslast...
De chronologie is, het verstand maakt je wijs dat je ont'dekt niet te bestaan en jij die je verstand gelooft bazelt dat je niet bestaat...
....................
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 18 September 2022, 12:36   #56
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het verstand, nogmaals, is een domme knecht die uitvoert wat de drager wenst. Houdt het verstand een wortel voor en hij gaat er achteraan. Dat wil zeggen het verstand gaat zelfstandig een weg verzinnen om voor het baasje de wortel te bemachtigen. Ergo de mens is heer en meester over het verstand.
Dat werkt mss bij jouw 'verstand' zo. In werkelijkheid heb je niet eens door dat God een intellect is.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 18 September 2022, 13:15   #57
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Uiteraard.
Wat relatief waar of onwaar is, is alreeds een subjectief standpunt, wat het 'geloof' in de verzinsels van woord betekenissen voorop stelt.
Dat zag ik Dorje ook alsmaar doen, ik noemde het, vanwege het tot op het allerlaatst ontkrachten van alles wat er te zeggen valt tot er niks meer overblijft, uitgummen. Ik heb het wel eens visueel gebracht met een plaatje van een boom waarop een man op een tak zit, die hij aan de vallende kant bezig is door te zagen (moet hem er even weer bij zoeken).



Citaat:
Het is dus een serieus bezig zijn met verzinsels van betekenis. Die betekenissen zijn 'concrete' handvaten binnen het dromen van een ogenschijnlijke werkelijkheid. Neem bv gedachten, die krijgen alleen een werkelijkheid binnen verbeelding, (Is herhaling) waar reflecties een status van verificatie is gegeven door een individueel subject, of binnen een algemene passiviteit m.b.t.. betekenissen.
Alsof het zou kunnen hier iets werkzaam te laten zijn zonder ook maar iets te zeggen.

Citaat:
Dus, aangaande de forum doelstelling kan elke aanzet tot verhaal, direct gesmoord worden in de subjectieve vraagstelling.. 'Wat kan de werkelijkheid zijn van mijn gedachten, waar zoiets als gedachten alreeds een verzinsel is?
Dan bestaat de gerede kans dat het weer binnen het denken wordt opgelost.
Voor het effect zal het motto moeten blijven ontdek zelf, doe gedegen zelfonderzoek.
 
Oud 18 September 2022, 13:17   #58
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ja en die aanpassing die er is wordt evolutie genoemd. Een verzonnen woord (geen wortel want er is niks aantrekkelijks aan) om te gebruiken wanneer we daarover kennis uitwisselen. Wanneer je ieder gebruik van woorden afschiet omdat het maar verzonnen is waarom bedien je je daar dan nog van?
Omdat het zodanig functioneert..
Er is geen enkele intentie om het een halt toe te roepen.
Guido is offline  
Oud 18 September 2022, 13:24   #59
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Omdat het zodanig functioneert..
Er is geen enkele intentie om het een halt toe te roepen.
Maar waarom dat alsmaar te blijven proclameren (het zogenaamde Droste effect) waar het woord 'vermeend' en 'geloven' als centraal gegeven om al het niet bestaande in een keer mee af te dekken.
 
Oud 18 September 2022, 13:26   #60
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Dat werkt mss bij jouw 'verstand' zo. In werkelijkheid heb je niet eens door dat God een intellect is.....
Ook al zou dat zo zijn doet dit afbreuk aan wat ik Marie voorhoud?
Ik heb niet de intentie de betweter uit te hangen ik breng haar idee over verstand aan het wankelen. Althans is dat de bedoeling.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.