Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Soefisme
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Soefisme God die zich uitdrukt in het hele universum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 April 2013, 19:26   #51
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Achter verdriet liggen de grootste schatten verborgen. Het vergt alleen veel moeite om die te vinden. Maar in Aart zijn denken gaat men maar beter niet eens zoeken. Dan rest er weinig meer dan om het leven maar een beetje uit te zingen.
Zo lees ik Aart niet. Aart roept juist altijd op om naar de oorzaak, kindmechanismen, op zoek te gaan.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2013, 20:39   #52
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Is het niet merkwaardig dat nu ik in een opperbeste stemming ben dat je zegt 'geniet er lekker van' en als ik in een kutbui zou zijn, dat we dan misschien zouden gaan analyseren welke oorzaken daaraan te grondslag zouden kunnen liggen om ze zo snel mogelijk weg te nemen?
Ik ging een film kijken, en ik zei tegen mijn vriend: Ik geef eigenlijk om Rob, ik merkte dat ik je van harte gunde. Hij vroeg ook, waar is Naadje eigenlijk?
Mijn vriend volgt mijn forum verhalen ...
Toen ik je woorden las, toen je zei dat je blij voor me was dat ik Krishnamurti zo waardeer, voelde voor mij ook als oprecht.
Iemand iets gunnen...
Als dat merkwaardig is, dan is het zo...


Wat brengt mensen dichterbij?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2013, 20:48   #53
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Lieverd, dat is een beetje mijn humor. Misschien moet je daar nog aan wennen. Ik geniet er gewoon van om jou een beetje te plagen. Jij hapt altijd zo graag en wij deden dat vroeger thuis ook altijd. Plagen was in onze familie een teken van liefde. Daarmee lieten we zien hoeveel we om elkaar gaven. Ik bedoel het echt niet kwaad. Dat moet je maar van me aan nemen. Peace?
Zullen wij dan zo afspreken? Dat je iets minder van me houdt, en dus daardoor mij iets minder plaagt?

Het gesprek voelde voor mij goed. Het valt uiteraard niets te vergeven, het gaat erom om wat tijdens het gesprek, wij allebei, aangegaan zijn, en dat weet een ieder voor zichzelf.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2013, 22:11   #54
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Zo lees ik Aart niet. Aart roept juist altijd op om naar de oorzaak, kindmechanismen, op zoek te gaan.
Maar als dat, en nog wat kleinigheidjes, overwonnen zijn ben je klaar om op je lauweren te gaan rusten, oftewel in de kist te gaan liggen toch ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2013, 22:14   #55
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ging een film kijken, en ik zei tegen mijn vriend: Ik geef eigenlijk om Rob, ik merkte dat ik je van harte gunde. Hij vroeg ook, waar is Naadje eigenlijk?
Natuurlijk met Naadje vormt Rob verder ook geen directe bedreiging meer voor jouw vriend en dat heet dan gunnen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2013, 22:14   #56
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Maar als dat, en nog wat kleinigheidjes, overwonnen zijn ben je klaar om op je lauweren te gaan rusten, oftewel in de kist te gaan liggen toch ?
iig voel je daar ook niks meer.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2013, 22:16   #57
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
iig voel je daar ook niks meer.
Inderdaad zoals het er nu naar uitziet zijn bij Aad z'n zinnen en emoties bij leven en welzijn al volledig uitgeblust. Niks kan hem de pis meer lauw maken, daar is nu wel makkelijk en dus verlicht mee om te gaan.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2013, 22:18   #58
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zullen wij dan zo afspreken? Dat je iets minder van me houdt, en dus daardoor mij iets minder plaagt?

Het gesprek voelde voor mij goed. Het valt uiteraard niets te vergeven, het gaat erom om wat tijdens het gesprek, wij allebei, aangegaan zijn, en dat weet een ieder voor zichzelf.
Mihaela, je vraagt het onmogelijke van mij. Hoe kan ik nou minder van je houden? Ik voel me bij jou altijd goed. Zelfs als je boos bent. Gewoon omdat je altijd onvervalst jezelf bent. Je bent een ster in dingen buiten jezelf leggen, maar je komt altijd op enig moment weer tot inkeer en dan ben je ook altijd bereid om ergens op terug te komen en je eigen aandeel in de situatie te erkennen. Dat is een mooie eigenschap. Dat neemt niet weg dat wanneer je in de eigenwijze modus staat, je een enorme pain in the ass, kunt zijn. Door jou, realiseer ik me met terugwerkende kracht, wat een vreselijke pain in the ass, ik zelf moet zijn geweest, voor mijn omgeving. Ik ben daar niet fier op, dat zeg ik eerlijk. En wat dat plagen betreft, dat zit in de genen. Dat krijg je er met geen 100 stokken uitgeslagen.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2013, 22:21   #59
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Mihaela, je vraagt het onmogelijke van mij. Hoe kan ik nou minder van je houden? Ik voel me bij jou altijd goed. Zelfs als je boos bent.
Heb je wel een vaste vriendin of vrouw ? Anders kan de vriend van Mihaela haar jou niet gunnen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2013, 22:21   #60
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Maar als dat, en nog wat kleinigheidjes, overwonnen zijn ben je klaar om op je lauweren te gaan rusten, oftewel in de kist te gaan liggen toch ?
Dat klinkt welhaast of er iets mis zou zijn met op je lauweren rusten, dan wel in de kist te (gaan) liggen. Of vergis ik mij?
Guy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
gedicht, Hazrat Inayat Khan, Soefisme, ziel


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.