Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 October 2012, 23:36   #51
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Nou ja, wilde ik jullie net allemaal uitnodigen voor een groot feest op m'n landgoed in Italie.
Jij dus niet Sem?!
Van dat etentje in Des indes is ook nooit wat terecht gekomen !
Waarom zou dat feesie in Italie wel doorgaan ?
Wedden dat jij niet eens een voortuintje hebt ! Blaaskaak.
:-)))))
sagnaar is offline  
Oud 27 October 2012, 23:42   #52
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Nou ja, wilde ik jullie net allemaal uitnodigen voor een groot feest op m?n landgoed in Italie.
Jij dus niet Sem?!

H.
Ik ben van de partij, ik hou van landgoederen vooral als ze ommuurd zijn.
Rennie is offline  
Oud 28 October 2012, 00:48   #53
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Van dat etentje in Des indes is ook nooit wat terecht gekomen !
Nee, dan die uitnodiging voor dat zeiltripje van jou,
dat was een doorslaand succes ...

Rob is offline  
Oud 28 October 2012, 00:52   #54
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Als ik die indruk zou hebben zou ik het niet hebben gezegd.

Dit is dus zo'n ondersteuning om niet datgene te doen wat ik voorstel te doen. Ik zie Ulla dat voorstel zelf wel aan de laars lappen, maar dat jij het nodig vind er nog een schepje bovenop te doen is wel de limit.

Als dat ondermijnen zelfonderzoek te doen zo doorgaat heeft het voor mij geen zin. Dan ga ik een ander zinloos tijdverdrijf, zoals bijvoorbeeld televisie kijken of de krant lezen, uitzoeken.

Niet echt natuurlijk want dan raak ik helemaal in m'n isoloment.
Je hebt serieus nu geen idee waar je het over hebt. Ook al denk je dat.
Ik laat het hierbij, dit is onzin van de bovenste plank, die je misslaat.
Al zou het zomaar kunnen dat dit een tactiek is bedoeld als uitnodiging om verder te kijken.

Dat geeft verder ook niets, voor mij alleen maar meer aanleiding bij mezelf te blijven kijken en te onderzoeken. Alleen dat al is het waard, want uiteindelijk gaat het om mijn eigen reactie daarin te ontrafelen. En te scheiden van wat er wel toe doet.
Ulla is offline  
Oud 28 October 2012, 00:56   #55
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat is nagenoeg het enige wat ik hier zie dus dan is het over een kam scheren niet zo moeilijk. Ik heb het ZELFonderzoek gedaan, veel gelezen en jarenlang gecorrespondeerd, ik denk wel te weten waar ik het over heb wanneer ik iemand een advies geef.

Met het ietwat gechargeerd benoemen van wat ik zie probeer ik wel eens te frustreren om het egootje in beeld te krijgen en het prototype van iemand die gefrustreerd zijnde hapt, jawel ben jij.

Nou kun je de aard van ego onderzoeken maar dat vind jij niet nodig, je wilt je gram halen voor het misbegrepen voelen, hetgeen kenmerkend is voor ego. Wat je wilt, dan gaat deze mogelijkheid aan jou voorbij en krijg je mijn excuses, maar laat anderen svp dan die mogelijk wil je KiSs.
Denken te weten is nog geen weten. Je slaat de plank bij voortduring mis, ook met bovenstaande weer. Ik maak een opmerking over wat ik zie gebeuren in jouw communicatie met anderen en jij maakt ervan dat ik gefrustreerd ben en mijn gram wil halen terwijl de frustratie jezelf betreft, naar eigen zeggen, vanwege dwarsbomen van het doen van zelfonderzoek. Ik dwarsboom geen enkel zelfonderzoek, it's all in your mind. Gegroet.
Nadje is offline  
Oud 28 October 2012, 01:12   #56
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat is nagenoeg het enige wat ik hier zie dus dan is het over één kam scheren niet zo moeilijk. Ik heb het ZELFonderzoek gedaan, veel gelezen en jarenlang gecorrespondeerd, ik denk wel te weten waar ik het over heb wanneer ik iemand een advies geef.
Als je dat serieus denkt en deze opmerking niet als frustratie is bedoelt ( er even maar van uitgaande) is dat juist het probleem.
Ulla is offline  
Oud 28 October 2012, 01:18   #57
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Als ik die indruk zou hebben zou ik het niet hebben gezegd.

Dit is dus zo'n ondersteuning om niet datgene te doen wat ik voorstel te doen. Ik zie Ulla dat voorstel zelf wel aan de laars lappen, maar dat jij het nodig vind er nog een schepje bovenop te doen is wel de limit.
En wat ik de limit vind is dat jij iemand een voorstel doet tot zelfonderzoek (ervan uitgaande dat ze dat dus niet doet of heeft gedaan), die verrekte goed weet waar ze het over heeft. Ulla heeft genoeg mee gemaakt, en ze zou niet zo in het leven staan als ze niet op enigerlei wijze aan het door jou zo volprezen zelfonderzoek had gedaan en nog doet. Dat jij dat uit haar reacties niet kunt opmaken, zegt niks over haar, maar alles over jouw en je eigen blindheid! Zo, ik heb gezegd. Over sukkels gesproken. Foei!
Nadje is offline  
Oud 28 October 2012, 09:02   #58
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Nee, dan die uitnodiging voor dat zeiltripje van jou,
dat was een doorslaand succes ...

Ja ja..
Het is goed met je.
Ruim van tevoren had ik het aangegeven, voor arie, Renoir , Nathan en jij om ergens op te stappen voor een aantal dagen of een daggie.
Een week voor dat we weg gingen had ik het nog naar voren gebracht, maar er was er geeneen die er nog op reageerde.....tja, dan houd het op he.
Wij zijn toen in 3 weken tijd het rondje Ijsselmeer gaan doen, daggies liggen in haventjes, dorpie pakken e.n.z, met als afsluiting een stukkie wadden .(bij Harderwijk of Kampen had je kunnen opstappen)

Maar in die tijd zaten julie zelf in Griekenland...zover ik het nog weet.
Dus....het had gekund, maar het kwam er niet van ,....voor julie.
sagnaar is offline  
Oud 28 October 2012, 09:34   #59
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Denken te weten is nog geen weten.
Denken te zien is nog geen zien, denken aan de waarheid is nog geen juist handelen, denken te doen is nog geen doen, denken vrij te zijn is nog geen bevrijding.

Mooie schoenen die jij draagt, Nadje :-)
Looro is offline  
Oud 28 October 2012, 09:39   #60
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Mensen mensen, wat een gesteggel toch weer. Als buitenstaander lezende, doet een ieder zich voor als kennende de waarheid en de weg. Van daaruit de ander beoordelend op diens weg. Zien jullie het allemaal net even iets anders. Wat, voor mij in ieder geval, ieders verhaal relatief maakt.

Ik vind het jammer dat Nadje's topic over zelfonderzoek niet meer op gang kwam. De uitnodiging vooral elkaar vragen te stellen. In plaats van elkaar te adviseren en te vertellen wat wij vinden. Dat laatste maakt het andermansonderzoek. Dat eerste biedt een ieder de helpende hand voor zelfonderzoek.

De mens leert meer van wat deze zelf ontdekt dan van wat hem verteld wordt. Door vragen te stellen, kun je met iemand meelopen en iemand bewust maken van mogelijk te lopen paden. Misschien ontdek je ook wel weer nieuwe dingen, omdat iemand een ander pad of tussenweggetje kiest dan jij zelf zou doen. Zonder de fixatie welke weg nu wel of niet juist is, kun je volgens mij veel meer open staan voor het pad dat je/iemand aan het lopen bent/is en je verwonderen over iedere gelopen stap.
Esradha is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.