Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Niet verlicht
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 October 2012, 17:00   #51
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Het spreken van dezelfde taal leidt niet automatisch tot meer begrip. Ik heb er ook geen probleem mee als je vraagt om verduidelijking. Wel met de door jou toegepaste censuur.
Ga het allemaal nog maar eens een keer goed nalezen dan weet je dat het geen censuur is maar een forumbeheer actie en door de sanctie aan de persoon die zich daar veelvuldig aan schuldig maakt en bij herhaling gewaarschuwd een aansporing om begrijpelijk Nederlands te schrijven.

Straffen is een lapmiddel maar als je niet wilt horen moet je maar voelen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 17:12   #52
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Wat Looro betreft schrijft die voor mij eveneens koeterwaals.
En als hij het poogt te verduidelijken is het nog steeds koeterwaals.
Volledig mee eens. Ik lees Heer Looro ook nooit, niet doorheen te komen. Wanneer hij op mij reageert wordt ik vooral geconfronteerd met zijn geweldige helderziende gaven en in navolging daarvan zijn zedenpraat. Ik ben zwaar onder de indruk van de overweldigende wijsheid die dhr tentoonspreid maar toch een stuk minder onder de indruk dan ik van ons Arresleetje kan raken bij tijd en wijle, hahahaha.

Ooooooooh oeps ik ben weg, voor Arresleetje denkt in mij een medestander ontdekt te hebben waar die niet is.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 17:20   #53
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ga het allemaal nog maar eens een keer goed nalezen dan weet je dat het geen censuur is maar een forumbeheer actie en door de sanctie aan de persoon die zich daar veelvuldig aan schuldig maakt en bij herhaling gewaarschuwd een aansporing om begrijpelijk Nederlands te schrijven.

Straffen is een lapmiddel maar als je niet wilt horen moet je maar voelen.

Het maakt niet uit welke naam je het beestje geeft.
Waarom zou je moeten voelen, als niemand er last van heeft behalve de forumregels en jij? Jij bent toch geen verroeste ambtenaar of politicus?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 17:30   #54
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Ik ontkom niet aan vaagheid en het sluipt altijd weer in mijn taalgebruik binnen.
Als ik de zin 'de gepaste afstand van herkenning is warmte' opschrijf, dan kan ik alle woordenboeken daarnaast leggen om dit duidelijk te maken, voor iemand die geen weet heeft van de gepaste afstand blijft dit vaag.
Voor iemand die met een normen- en waardenstelsel het leven intrekt, zal een dergelijke uitspraak al minder vaag zijn omdat nabijheid (gepaste afstand) en herkenning een warmte aanmoedigt bij contact.
Voor iemand die aan zelfonderzoek doet en met name zoekt op welke wijze het ik kan verdwijnen 'ziet' de gepaste afstand bij herkenning als warmte.
Voor die laatste(n) is er geen vaagheid.
Ik heb in het verleden, en nog wel, veel moeite moeten doen om te begrijpen wat je zegt, ik lees je zoals ik Italiaans lees, de woorden zeggen me weinig maar de lading komt door. Je benaderd iets wat ik volkomen begrijp vanuit een totaal onverwachte hoek en het is leuk om te zien als de stukjes die je eerst uit elkaar haalt even later weer in elkaar passen.

Ik heb bij jou nog niet meegemaakt dat je niet welwillend was om iets wat ik niet begreep te verhelderen. Ik vraag het vriendelijk maar die welwillendheid hoort er te zijn. Zo niet bij Segnaar, allesbehalve bij Keen, ik ga er niet nog eens op in want het staat in mijn antwoord aan Blikje.

Als niet aan de voorwaarden tot een gepaste afstand bij zelfonderzoek op een wijze dat het ik kan verdwijnen wordt voldaan kan ook die ervaring van warmte niet worden gedaan. Is er vaagheid.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 17:36   #55
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Helder verhaal Looro. Ik kan niet anders dan het volledig met je eens zijn in deze. Ik refereerde aan illusie als zijnde een term die hiervoor vaak gebezigd wordt.
Het wordt illusie wanneer de term verankering zou vervangen worden door 'mind' (verstand). Vanuit het verstand is 'zien' onmogelijk omdat het dicteert wat te zien (een persoon in de wereld die redelijk handelt).
Om het geheel te zien moet 'iemand' aan de wortel zijn, de verankering.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 18:05   #56
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het maakt niet uit welke naam je het beestje geeft.
Waarom zou je moeten voelen, als niemand er last van heeft behalve de forumregels en jij? Jij bent toch geen verroeste ambtenaar of politicus?
Ik heb geen idee wat je me wilt zeggen.
Als een kind niet wil luisteren krijg het een tik, ik straf iemand die niet begrijpelijk wil schrijven door een quote verwijderen. Wat is de relatie tussen straffen en een ambtenaar of politicus, al dan niet verroest ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 18:21   #57
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik heb in het verleden, en nog wel, veel moeite moeten doen om te begrijpen wat je zegt, ik lees je zoals ik Italiaans lees, de woorden zeggen me weinig maar de lading komt door. Je benaderd iets wat ik volkomen begrijp vanuit een totaal onverwachte hoek en het is leuk om te zien als de stukjes die je eerst uit elkaar haalt even later weer in elkaar passen.

Ik heb bij jou nog niet meegemaakt dat je niet welwillend was om iets wat ik niet begreep te verhelderen. Ik vraag het vriendelijk maar die welwillendheid hoort er te zijn. Zo niet bij Segnaar, allesbehalve bij Keen, ik ga er niet nog eens op in want het staat in mijn antwoord aan Blikje.

Als niet aan de voorwaarden tot een gepaste afstand bij zelfonderzoek op een wijze dat het ik kan verdwijnen wordt voldaan kan ook die ervaring van warmte niet worden gedaan. Is er vaagheid.
Nu doe je toch teveel moeite om 'koeterwaals' te spreken. Ik erken het probleem van die vaagheid en ik moet bekennen dat ik het vage gebruik. Eersten omdat ik poog uit te drukken wat ik zie en vervolgens om aspecten van een geheel waar 'overzien' wordt, toch in de dialoog te houden.
Ik kan het ook zo zeggen: mijn vaagheid is geen probleem, het is een feit.

Wat je over welwillendheid zegt is ook mijn visie, maar mag je daar voorwaarden of verwachtingen aan koppelen?
Alle deelnemers aan dit forum hebben een weg afgelegd en bij niemand zijn tekenen van vermoeidheid vast te stellen. Iedereen wil ermee doorgaan.
Zelfonderzoek strekt zich uit over de gewone werkelijkheid van hoe ik in de wereld ben. Het buitengewone kan aankloppen terwijl iemand tanden poetst alswel wanneer iemand dertig jaar zentraining volgt.
Onbeschoftheid komt voor in het gewone leven, dus ook in zelfonderzoek.

Mogen wij opheldering verwachten van anderen, bij gestelde vragen?
Het zelfonderzoek speelt zich uitsluitend af bij de persoon die deelneemt. Vragen kunnen die grenzen overschrijden en opheldering kan dat nog meer.
Van zoiets glijdt het zelfonderzoek af naar een aanklacht, in dit geval een persoonlijke aanklacht.
Zoals ik het zie is Segnaar op jacht. Ik probeer zijn jachtgebruiken te kennen en zoek een antwoord op zijn routine. Daarbij ga ik niet in de eerste plaats uit van rechtvaardigheid en welwillendheid maar van de jacht zelf en het opgejaagd worden. Jager en prooi is een spelletje die hier vaak gespeeld wordt.
Geduld en nog eens geduld. Misschien krijg je nog eerder jezelf in het vizier dan Segnaar?
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 18:39   #58
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Nu doe je toch teveel moeite om 'koeterwaals' te spreken.

Mogen wij opheldering verwachten van anderen, bij gestelde vragen?
Het zelfonderzoek speelt zich uitsluitend af bij de persoon die deelneemt. Vragen kunnen die grenzen overschrijden en opheldering kan dat nog meer.
Van zoiets glijdt het zelfonderzoek af naar een aanklacht, in dit geval een persoonlijke aanklacht.
Zoals ik het zie is Segnaar op jacht. Ik probeer zijn jachtgebruiken te kennen en zoek een antwoord op zijn routine. Daarbij ga ik niet in de eerste plaats uit van rechtvaardigheid en welwillendheid maar van de jacht zelf en het opgejaagd worden. Jager en prooi is een spelletje die hier vaak gespeeld wordt.
Geduld en nog eens geduld. Misschien krijg je nog eerder jezelf in het vizier dan Segnaar?
Ik moet wel, al geef ik toe mij teveel in bochten te zijn gaan wringen. Jij bent hier in de discussie die is gaan draaien om vaagheid gaan deelnemen. Je bent vaag en ik kan uit hoofde van forumbeheer niet met twee maten meten, dus doe ik alle moeite om mijn beslissing voor de goegemeente een rechtvaardiging te geven.

Ik zie als deelnemer haarfijn welk spel er gespeeld wordt maar dat mag ik in mij handelen als forumbeheerder niet laten meewegen. Ik heb mijn persoonlijke noot dan ook terug gehouden maar toch in mijn laatste bericht aan Blikje nog opgenomen.

Ik heb absoluut op geen enkele wijze interesse in het spelen van spelletjes daarom is het niet uit te sluiten dat ik door het doorzien feller dan gebruikelijk reageer, dit tevens als motivatie waarom ik bij de een wel en bij een ander bij vaagheid niet optreed.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 18:50   #59
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik moet wel, je bent hier in de discussie die is gaan draaien om vaagheid gaan deelnemen. Je bent vaag en ik kan uit hoofde van forumbeheer niet met twee maten meten, dus doe ik alle moeite om mijn beslissing voor de goegemeente een rechtvaardiging te geven.

Ik zie als deelnemer haarfijn welk spel er gespeeld wordt maar dat mag ik in mij handelen als forumbeheerder niet laten meewegen. Ik heb mijn persoonlijke noot dan ook terug gehouden maar toch in mijn laatste bericht aan Blikje nog opgenomen.

Ik heb absoluut op geen enkele wijze interesse in het spelen van spelletjes daarom is het niet uit te sluiten dat ik door het doorzien feller dan gebruikelijk reageer, dit tevens als motivatie waarom ik ten opzichte van de een wel en bij de ander niet bij vaagheid optreed.
Renoir, ik snap het allemaal en het is ook prima. Het is jouw forum tenslotte. En al weet je honderd keer "wat" je bent, dan nog blijft het interessant om te onderzoeken, waarom jij (als enige) hier steeds tegenaan blijft lopen. Als je de bereidheid zou hebben om dit daadwerkelijk te onderzoeken, zou "het probleem" zich als vanzelf oplossen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 19:06   #60
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Renoir, ik snap het allemaal en het is ook prima. Het is jouw forum tenslotte. En al weet je honderd keer "wat" je bent, dan nog blijft het interessant om te onderzoeken, waarom jij (als enige) hier steeds tegenaan blijft lopen. Als je de bereidheid zou hebben om dit daadwerkelijk te onderzoeken, zou "het probleem" zich als vanzelf oplossen.
Nee het is niet mijn forum, het forum behoort aan iedereen die hier deelneemt, en ik wil mijn gedrag ter discussie stellen.

Ik bevind me alleen op verscheidene terreinen in een lastige positie. Ik ben beheerder en doe niet meer mee aan diepgaand onderzoek omdat ik dat afgerond heb.

Mijn gedrag en eigen aardigheden onderzoeken blijft leuk, maar kom niet aanzetten met bereidheid iets niet te willen doen wat ik al tot in den treure gedaan heb.

Ik zeg niet voor niks ik weet 'wat' ik ben, bewustzijn dezerzijds kenmerkt zich door helderheid alles te kunnen doorschouwen. Dat hoef je niet te geloven en of dat zo is dat is jouw zaak ook niet.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.