Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 November 2020, 01:28   #51
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik heb echt mijn tijd verspeeld zie Ik.
Oh e.e.a. niet naar je zin Mihaela, en daarom tijdverspilling? Tja, kan verkeren...

Als jij dit schrijven tijdsverspilling vind dan heb ik ook mijn tijd verspild. Nu ik denk er anders over ik heb er tijd in gestoken wanneer dat niet gewaardeerd wordt so be it...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2020, 02:42   #52
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat eigenlijk het belangrijkste is, en waar de aandacht op moet gaan liggen, en niet dat jij steeds andere dingen bij verzint, zoals waarom ik niet wil dat jij over mij hebt als je kabu spreekt.
Daarom niet.
Dat is iets waar jij niks over te zeggen hebt. Hoort bij een normale menselijk communicatie dat mensen over elkaar praten, jij bent daar niet van buiten gesteld even als ik niet, simpel zat.

Citaat:
Snap je het nu? Wij zijn geen vriendinnen, en als je dollig over mij doet als je meent spontaan te kletsen, stel ik dat niet op prijs.
Ja, Mihaela, ik stel ook wel eens dingen niet op prijs en die gebeuren dan toch, heb ik gewoon mee te dealen, is voor iedereen zo en dus voor jou niet anders.

Citaat:
Je hebt met iemand iets uit te werken, en die iemand ben ik niet. Dus voorlopen betrek mij niet meer bij je zogegezde spontane momenten..
Voor de zoveelste keer Mihaela je hebt jezelf betrokken door te melden dat die die mails gelezen had om de intentie waarmee je dat gedaan had nog maar even te vergeten. En in dit geval was en is de intentie jou verantwoordelijkheid, niets meer en niets minder, maar goed ik ben niet van plan dat padje verder op te gaan want ik wil dit zo snel mogelijk achter de rug hebben. Heb geen idee over welke spontane momenten je het hebt maar als ik wat te melden heb Mihaela dan meld ik me gewoon, heb je maar gewoon te accepteren, anders moet je niet op een forum als dit gaan schrijven.

Citaat:
Is hoe jij jezelf neer zet. Als een verwaarde vrouw van 60, die zich als een 4 jarige profiteert. Denk ik dat daarover gaat.
Ah ja dat snap ik wel. Voor mij heel normaal hoe één en ander in elkaar zit maar snap dat het voor een buitenstaander allemaal heel raar klinkt. Is ook een beetje een probleem met schrijven want ik zou een boek kunnen vullen met het wonderlijke leven van Vagebond. Mijn advies: als je iets niet snapt vraag het dan, dan zal ik proberen het zo goed mogelijk uit te leggen...

Ik ben een zestig jarige vrouw qua fysiek, mentaal ben ik niet ouder dan een jaar of 16 denk ik en een 4 jarig kind, ja en dat allemaal in een lichaam tis een drukte van belang. Het 4 jarige kind vertegenwoordigt de onschuld in mij die kan gek zijn op iedereen zo'n beetje voelt als verliefdheid maar dan zonder seksuele gevoelens die de puber wel heeft. Dan is er de puber in mij die kan ook heel verliefd zijn maar die is nogal van het verlegene en heeft het niet op bepaalde mensen zal ik maar zeggen. En dan mijn volwassen zelf die ergens rond de 50 is blijven hangen die het nu dus moelijk heeft met het lijf en dan ben ik er nog die wel eens voor de spiegel staat en denkt, acht een beetje overgewicht 26 kg nog te veel, een paar tanden kwijt wat ik het ergste vind eigenlijk, en baardgroei ben elke avond met een pincet in de weer, ja tis niet anders, maar verder dan dat mag ik er best nog wel zijn. Daarom wacht ik op een die dat allemaal niet zo belangrijk vind want ik ga de kant op dat ook totaal niet meer belangrijk te vinden. Ben bang dat het beeld er niet beter op geworden is Mihaela, maar verder ben ik heel normaal...Trouwens, heb vandaag voor het eerst in meer dan 10 jaar weer eens spontaan door het huis gedanst. Nu zul je denken:'nou en? Lekker belangrijk." Maar voor mij een kleine mijlpaal want ik begin eindelijk uit die lethargie te ontwaken. Ach wat maakt het uit ik heb het maar weer verteld voor de goegemeente...

Citaat:
Als jij je niet zo krankzinnig had gedragen, door steeds over mij te hebben, en steeds mijn naam te schrijven, dan was ik niet eens in Vagebond stekkie. Want ook al waren er momenten dat jij in je stekkie mij niet noemde, ging jij in Dorjes draadje over mijn schrijven. Dat mag je ook gerust herkennen, en niet weer zo interessant doen hier dat ik eruit had gemoeten.
Nee, jij was degene die daar steeds om vroeg Vagebond. Dus begin met daar mee op te houden!
Ho, ho, je wilt wel steeds de bal in mijn hoek houden maar jij was ook in het spel aanwezig dus je kunt niet net doen alsof jij er part nog deel aan had. Ik vond het verhaal in Dorje's draadje leuk gevonden en dat vind ik nog steeds, ik mocht het ook schrijven na al dat gescheld en de rest maar niet te vergeten dus boontje kwam in mijn idee gewoon om zijn loontje. Kun je dan wel over mauwen maar dan vergeet je toch echt je eigen rol in het geheel en die vlieger gaat voor mij dus niet op. Dus waar er twee vechten hebben er ook twee schuld anders was er geen gevecht geweest....

Citaat:
Vagebond, het ligt echt aan jou, omdat jij geraakt wordt, maar niet durft degene te confronteren die jou werkelijk raakte.
Is geen kwestie van niet durven, ik ben gewoon nog te pissig, dus heb helemaal nog geen zin in praten met diegene waar we het nu over hebben. Tis gewoon een lulhannis in mijn ogen...Laat hij maar naar mij te komen dan zal ik hem eens goed de mantel uitvegen, ik heb de bezem al achter de virtuele deur staan, hahahaha...

Citaat:
De rest moet jij maar zelf doen. Heb hier genoeg tijd aan besteed. Verzin geen nieuwe dingen.. genoeg aandacht van mij gehad..
Een beetje te veel als je het mij vraagt Mihaela. Afin zand er over idd, is genoeg geweest nu.

Citaat:
Trouwens, ik heb de indruk dat jij nu anders bent, alsof jij vergeten bent hoe jij je gedragen hebt. Heb je meervoudige persoonlijkheden Vagebond?
Bedoel je vandaag? Als dat zo is, er kwam een innerlijke liefde naar me toe vandaag en die heeft me eens goed de mantel uit geveegd dat het wel eens tijd werd dat dingetje uit het verleden op te lossen, want ook dat heeft lang genoeg geduurd, jij hebt het een paar keer geprobeerd maar ik was daar nog niet aan toe. Want weet je wat het is Mihaela we hoeven het niet met mekaar eens te zijn maar voor mij het wel belangrijk dat die dingen die voor mij belangrijk zijn in ieder geval met respect worden behandeld en ik had niet dat gevoel dus ik had zo iets van zak dan ook maar in de stront. We hebben elkaar pijn gedaan en nu is er misschien een klein beetje ruimte ontstaan waar we elkaar weer kunnen ontmoeten, maar zoals gezegd wij zijn alle twee behoorlijk gekwetst geweest en dus heeft het wel tijd nodig om de wonden ook te helen dus ik ben ook voorzichtig, net als jij zoals je zult begrijpen.

Meervoudige persoonlijkheid wow, dat is nog zachtjes gezegd Mihaela, ik draag een hele wereld in me mee...

Weet je Mihaela ik ben een beetje raar maar dat is tgt ook het leuke aan mij, tenminste dat vind ik, en dat ik leuk ben wil ik nog wel eens graag verbergen voor de wereld. Maar pas geleden, je heb er geen reet aan dit te weten maar het kwam spontaan, gebeurde het me zomaar weer dat op straat lopend er steeds maar naar me geglimlacht werd en ik dacht:" mij mojo is aan het terug komen," het zijn de kleine dingen die het nu voor me doen waar ik dan al zo gelukkig mee ben, want alles wat ik had opgebouwd in 20 jaar was weg na die 2eBDE het was afschuwelijk, werkelijk afschuwelijk zo machteloos te zijn, niet mijn werk meer kunnen doen zoals ik het altijd had gedaan. Ik was goed in mijn werk, maar na die 2e BDE was ik nog maar de verplk die ik geweest was, nog steeds goed maar niet meer wat het was, de ziel was eruit....Echt ik wens niemand toe waar ik gezeten heb, niemand....
Ja ik ben zo blij met al die kleine mijlpaaltjes die voor anderen niets zijn, zoals die van vandaag, dansen in de huiskamer, man wat een geluk...

Nou ja maar weer even verteld

Wijziging aangebracht door Vagebond op 8 November 2020 om 03:08.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2020, 02:53   #53
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Vagebond, je hebt de hele tijd geschreven op het forum als een getormenteerde vrouw, als een kind van 4 die steeds op schoot wilt kruipen. Vervolgens heb jij je afgewezen gevoeld. De hele tijd hang je aan mijn been, en jengelt om de mail. Een vraag die jij niet aan mij moet stellen.. hopelijk dit kleinbeetje snap je het nu wel.

Nu doe jij jezelf als een dienstbare zuster, die behulpzaam is.
Voor mij ben jij echt lachwekkend.
Je laat niet je proces zien van Waarheidsvinding, maar je kreunt en steunt en brabbelt, en dat heeft niets met verwerken te maken, maar in blijven modderen, al 10 jaar zonder vooruitgang. Ik ben de enige die jou de waarheid heeft verteld..
Ik vind nu echt jammer dat ik mijn tijd aan jou besteed heb, want je snapt het echt niet.
Mihaela zie vorige mail onderste gedeelte. Als je iets niet snapt vraag het dan ik wil met alle liefde proberen het uit te leggen. Verder laat ik deze post links liggen met u welnemen.

Ik wil nog wel een ding zeggen over wat jij de waarheid verteld noemt. Je hebt mij jou waarheid verteld en jou waarheid is niet mijn waarheid zoals duidelijk mag zijn.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2020, 09:29   #54
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Mihaela zie vorige mail onderste gedeelte. Als je iets niet snapt vraag het dan ik wil met alle liefde proberen het uit te leggen. Verder laat ik deze post links liggen met u welnemen.
Ik heb je post gelezen Vagebond.


Ik geloof niet in opnieuw beginnen alsof er niets zich voorgedaan heeft, wel in na te gaan wat zich voorgedaan heeft, naar mijn eigen stukken kijken, en vervolgens weer aangaan.
Ik laat het een paar dagen liever rusten.
Het is heel roemoerig geweest, en nu wil ik me eerst los maken van wat niet van mij is, aanschouwen wat van mij is, en lekker wandelen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2020, 13:10   #55
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik geloof niet in opnieuw beginnen alsof er niets zich voorgedaan heeft,...
Dat zijn we dan met elkaar eens. Dus zomaar overnieuw beginnen zo als je elders voorstelde kun jij dus ook zien als een onzinnig voorstel en dus begrijpen dat ik nee dank je wel zei?

Citaat:
wel in na te gaan wat zich voorgedaan heeft, naar mijn eigen stukken kijken, en vervolgens weer aangaan.
Lijkt me een goede zaak

Citaat:
Ik laat het een paar dagen liever rusten.
Eens, voor mij het zelfde

Citaat:
Het is heel roemoerig geweest, en nu wil ik me eerst los maken van wat niet van mij is, aanschouwen wat van mij is, en lekker wandelen.
Jaloers wat betreft dat wandelen, wilde dat ik de energie had dat ook te kunnen, maar ben zo uitgeput dat het ff niet lukt, in bed liggen wel, tis niet anders ff nu

Miheala wil wel dat je één ding weet en dat is dat het nooit in mijn bedoeling heeft gelegen je te kwetsen. Heb echt mijn best gedaan je proberen uit te leggen hoe ik bezig ben met bewustwording, dat het niet gelukt is ligt meer in de trant van waarom kabu niet uit kan leggen hoe is dat ervaren moet worden ervaart is, sjonge lekker duidelijke zin, maar je voelt het denk/hoop ik wel. Ik heb al die tijd je vraag wel in mijn achterhoofd gehouden tot in je kon laten zien hoe ik er mee bezig ben en die gelegenheid kwam met kabu blabla ect, ik ga niet in herhaling vallen maar als je mijn proces leest vanaf het moment dat ik de mailwisseling tussen jou en kabu, in dit topic, gelezen had krijg je toch een aardig beeld (samenvatting) van hoe het bij mij werkt, mocht je nog belangstelling hebben, want die kan natuurlijk bij jou al wel vervaagd zijn. In dat geval kun e.e.a. gewoon laten, maar heb ik in elk geval wel je vraag beantwoord want dat was voor mij wel degelijk belangrijk.

Ps: Wat er over jou staat is onderdeel van mijn proces en zegt niks over jou.

Hoe dan ook....tot later of misschien wel niet

Wijziging aangebracht door Vagebond op 8 November 2020 om 13:42.
Reden: overbodig zin weggehaald.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 17 November 2020, 10:53   #56
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Ps: Wat er over jou staat is onderdeel van mijn proces en zegt niks over jou.

Het leek alsof je dat begreep, maar nu op een ander draadje ga jij weer wat anders beweren..
Hmhm..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 November 2020, 11:00   #57
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
, nog maar weer eens mogen ervaren. Wat ik zie is dat hier personages aanwezig zijn die niet in de bedoeling hebben liggen hun eigen gevoeligheden te onderzoeken op waarheid maar die liever botvieren op iemand die daar überhaupt niks mee van doen heeft behalve dat die die gevoeligheden kennelijk getriggerd heeft.

Tja en dan kun je vriendelijk vragen en meer van die blabla, maar dat heeft geen enkele zin als iemand voor zichzelf dat onderzoek niet wil doen maar liever net zo lang blijft meppen tot iets buiten hem/haar hem/haar gehoord heeft dan zal die personage dat gewoon blijven doen tot die in de gaten heeft dat de oplossing enkel en alleen in hem/haar zelf ligt en dat het naar buiten meppen niets anders dan een substituut is. Het probleem is, en dat is ook zo op dit forum, dat men niet verder durft te kijken dan de neus lang is en zijn/haar pijn naar hartenlust naar buiten projecteert en dan tegen zichzelf zegt dat het de schuld van de ander is en zo komen we dus vervolgens nergens en zitten we met een kabu die thuis met de vingers zit te draaien

.
Je hebt hier over jezelf Vagebond..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Ps: Wat er over jou staat is onderdeel van mijn proces en zegt niks over jou.

Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 November 2020, 11:55   #58
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je hebt hier over jezelf Vagebond..
Voel jij je aangevallen Mihaela?
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 17 November 2020, 11:58   #59
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Voel jij je aangevallen Mihaela?
Daar heeft ze geen tijd voor!
Fer is offline   Met citaat reageren
Oud 17 November 2020, 11:59   #60
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Daar heeft ze geen tijd voor!
Ik heb ook wel eens ergens geen tijd voor maar dan voel ik het toch...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.