Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 July 2012, 15:59   #51
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ga toch fietsen, Vagebond. Je hebt het berichten lang over je eigen geraaktheid
en dan zal het nu ineens gaan over je enorme compassie met Keen en Sem. Verder heb ik er geen enkele behoefte aan om kennis te nemen van jouw beschouwingen over Sem of wie dan ook en wat je daarbij allemaal denkt te moeten invullen. Als je iemand uit compassie iets te melden hebt, doe dat dan direct aan degene die het betreft en kies daar een manier bij die de situatie recht doet. Bah, dit stinkt!
Ja dat dacht al Rob. Ik heb natuurlijk niet voor niks die laatste alinea geschreven. Het staat voor hoe je tot nu toe altijd naar mij gekeken hebt niet waar. Altijd negatief, nooit eens kijken of er ergens misschien wel een straaltje licht door de duisternis heen schijnt.

Je reaktie was van te voren verwacht en al bekend. Het ga je goed Rob en ik wens je veel sucses met je verder loopbaan. En blijven oppassen voor je hart hoor. Want ik heb even mogen voelen hoe jij jezelf van binnen op blijft vreten onder die zgn kalmte van je.

Doei en alle liefs toegewenst. Ik ga je verder overlaten aan jezelf. Ik ben klaar met je.
Vagebond is offline  
Oud 10 July 2012, 16:23   #52
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ga toch fietsen, Vagebond. Je hebt het berichten lang over je eigen geraaktheid
en dan zal het nu ineens gaan over je enorme compassie met Keen en Sem. Verder heb ik er geen enkele behoefte aan om kennis te nemen van jouw beschouwingen over Sem of wie dan ook en wat je daarbij allemaal denkt te moeten invullen. Als je iemand uit compassie iets te melden hebt, doe dat dan direct aan degene die het betreft en kies daar een manier bij die de situatie recht doet. Bah, dit stinkt!
Ach ik kan het verdomme ook niet laten. Rob kijk verdorie nu eens goed wil. Ik ben dit onderzoek begonnen vanuit mijn geraaktheid idd. Ik kan ook niet anders dan daar vanuit gaan. Ik kan ook niet anders dan zien waar bij mij die geraaktheid in zit en van daaruit in elk geval pogen Ogenblik-sems vraag aan mij te beantwoorden, en dat heb ik gedaan.

Je kan het leuk vinden of niet Rob er was en is die compassie. Ik ben nu niet meer boos op Ogenblik-sem. Ik ben ook niet meer boos op Keen. Ik heb heel doodgewoon zelfonderzoek gedaan en van daaruit kwam mijn antwoord op de vraag die Ogenblik-sem mij heeft gesteld en mijn compassie richting Keen.

En mag daar aljeblieft iets uit komen van compassie uitkomen zelfs met mezelf Rob? Of zie jij liever dat ik jou volg en mezelf op mijn kop timmer over in jou ogen mijn zgn ongehoordheid want daar begint het langzamerhand wel op te lijken h
Vagebond is offline  
Oud 10 July 2012, 16:53   #53
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Luister Rob...

Ik maak ook fouten. Ik heb idee dat ik je nu, door beroep te doen op je commence sense, jou de ruimte ontzeg jou geraaktheid helemaal tot bloei te laten komen alsof die er niet zou mogen zijn.

In die zin heb je denk ik wel gelijk dat het dan altijd over mijn geraaktheid gaat en dat ik daarin tot nu nog niet geen rekening met anderen heb gehouden, bladiebla.

Wanneer het dat is wat je bedoelt zeggen, dan is dat idd een leerpuntje voor me. Ondertussen kan ik alleen maar mijn spijt uitspreken dat ik jou en/of anderen daar niet in gehoord heb tot nu toe en waarschijnlijk nog wel eens de fout in zal gaan of zo iets, wat me dan hopelijk vergeven mag worden.

Groetjes
Vagebond is offline  
Oud 10 July 2012, 16:55   #54
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Ik zie al je schattigheid, je goed-bedoeldheid en je compassie ook, Vagebond.
En ik zie je gigantisch uit de bocht vliegen in je geraaktheid en als een olifant door een porseleinkast heen denderen. En ik zie je dat allemaal weer recht proberen te praten en in een prachtig jasje gieten. En ik zie je hele verhalen ophangen tegen mij over anderen, en daar heb ik helemaal geen behoefte aan.

En dat is allemaal mijn priv?-mening.
Doe er mee wat je wilt.
Rob is offline  
Oud 10 July 2012, 16:57   #55
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Weetje Ulla ik ga er verder ook niet bij stil staan. Zullen vast bij tijd en raad wellicht in andere vorm weer naar buiten komen.

Niets om te onthouden wat niet nodig is dus

Groetjes V.
Ook goed hoor! We zien wel als we weer in gesprek komen.
Ulla is offline  
Oud 10 July 2012, 17:01   #56
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Na de dag van gisteren, ik loop de reakties nog even na om te zien wat er tussendoor geschoten is. Voor ik mezelf terug breng naar waar dit allemaal begon om te zien of er nog wijzigingen cq onduidelijkheden zijn waarvan ik de behoefde voel er nog nader op in te gaan of niet.

Nadje, ik begrijp dat je zat te wachten op een smeuige verhaal. Dit is een smeuig verhaal. Niet alle verhalen over kruisjes zijn aangenaam. Ik bedoelde dat lol beleven dan ook niet in de zin zoals jij dat voor jezelf vertaald hebt. Ik bedoelde het cynisch binnen dit verband.

De verhaaltjes die schrijf mogen voor sommigen misschien leuk zijn om te lezen en prettige herinneringen aan timult naar boven halen en meer van die bladiebla. Voor mij is dat echter anders hé Nadje. Ik denk niet dat jij ook maar 1 minuut wakker hebt gelegen omdat er ene Marijke kapot aan het gaan was vanwege de shit die ze over zich heen kreeg bij tijd en wijle. Nee ik denk eerder dat jij tevreden en zelfvoldaan naar je bedje kroop omdat je weer eens heerlijk aan het trappen was geweest, want ja daar kon je mij natuurlijk uitstekend voor gebruiken niet. Nou Nadje, ik begrijp dat soort van zaken niet om heel eerlijk te zijn. Ik zal dan misschien niet helemaal normaal zijn, maar ik voel mijn trappen als een trappen naar mezelf, soms terecht, soms vanuit frustratie, angst, woede en noem de hele reutemeteut maar op van wat je er verder nog bij kan invullen.

Ik stapte niet tevreden en zelfvoldaan mijn bedje in. Ik voelde na, wat doet dit met mij, zit er een zuivere intentie of doe ik het puur en alleen om kwaad te doen en waarom wil ik dat dan? Ik kan voor mezelf zeggen dat ik nooit iets doe puur en alleen om kwaad te doen en dus kan ik voor een ander het zelfde zeggen. Wie ben ik om met de vinger naar een ander te wijzen als ik niet ook naar mezelf wijs tgt?

Ja Nadje ik heb dat nooit van je begrepen hoe jij tevreden en zelfvoldaan je nestje in kon duiken nadat je iemand totaal onterecht in mijn ogen, zonder dat er een aanwijsbare reden voor was voor mijn dagelijkes dag-persoon genadeloos in elkaar getrapt had. Ik zag die reden natuurlijk wel maar die had zelden met mijn persoon te maken. Iets in wat ik schreef raakte altijd iets in jou waardoor jij getriggert werd en vervolgens als een idioot naar me ging trappen als om mij het zwijgen op te leggen.

Waarom deed je Nadje? Heb je er wat van geleerd? Of bleef het alleen bij een tevreden en zelfvoldaan gevoel in het moment om daarna in het volgende ritje gewoon weer het zelfde te doen?

Geef daar eens openheid over, daar zou je me een plezier mee doen.

Thanks
Ik zal een poging doen. Het is nooit mijn intentie (geweest) om een ander de grond in te trappen. Wel vind ik dat er grenzen zijn in het uiten van gevoelens mbt uitlatingen jegens anderen. Het uiten van gevoelens is prima, maar geen vrijbrief om je emotionele derrie maar te pas en te onpas over iedereen uit te storten. Dat is m.i. voor niemand goed inclusief degene die de gevoelens uit. Ik kan dus mee gaan in je beleving van het zwijgen opgelegd krijgen, niet in die van het (na)trappen.

Dat wat je schrijft over die zuivere intentie klinkt natuurlijk mooi en nobel, maar zoals je zelf terecht schrijft betreft dat NAvoelen. En dan ben je dus te laat! Je kunt met gevoelens meerdere kanten op. Je kunt ze inhouden, uiten of ernaar kijken. Dat laatste verdient veelal de voorkeur. En dan op het moment dat ze zich voordoen. Niet nadien. Dat zou m.i. het meest zuiver zijn (geweest).

Er zal ongetwijfeld op sommige momenten voor mij ook irritatie en ergernis bij gezeten hebben. En ook ik zal vast minder goed geslapen hebben. Heftige discussies/situaties hier op het forum laten mij ook niet altijd onberoerd. Veel opener dan dit kan ik het niet maken, vrees ik.
Nadje is offline  
Oud 10 July 2012, 17:07   #57
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Rob ik snap dat je daar geen behoefde aan hebt, maar vertel mij eens waarom ik in mijn eigen draadje niet mijn gedachtengangen zou mogen opschrijven?

Je hoeft het proces waar ik doorheen en waar ik uiteindelijk bij uitkom niet te lezen. En toch lees je steeds weer wat ik schrijf en maak je je er steeds weer enorm druk over. Wat is dat toch Rob? Wat wordt er in jou geraakt wanneer ik mijn dingetjes deel met het grote publiek en mezelf daar ook nog eens credits voor geef?
Vagebond is offline  
Oud 10 July 2012, 17:10   #58
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik zie al je schattigheid, je goed-bedoeldheid en je compassie ook, Vagebond.
En ik zie je gigantisch uit de bocht vliegen in je geraaktheid en als een olifant door een porseleinkast heen denderen. En ik zie je dat allemaal weer recht proberen te praten en in een prachtig jasje gieten. En ik zie je hele verhalen ophangen tegen mij over anderen, en daar heb ik helemaal geen behoefte aan.

En dat is allemaal mijn priv?-mening.
Doe er mee wat je wilt.
Sem zou misschien zeggen, ja dat gebeurt dan gewoon en je kunt er niets aan doen. En tot een bepaalde hoogte klopt dat ook wel. Als je je dusdanig geraakt voelt dat je als een olifant in de porseleinen kast reageert dan kan het je gebeuren dat je (nog) niet anders kunt op zo een moment, dan moet dat eruit anders stik je zowat in je frustratie.

Ik weet natuurlijk niet of dat voor Vagebond hetzelfde werkt maar ik herken dat wel, toen het bij mij nog wel zo werkte. Iemand die dit zelf nooit gekend heeft of niet kent kan zich daar waarschijnlijk niets of weinig bij voorstellen en reageert zelf alleen maar aangebrand of vol onbegrip. En dat is wat ik wel eens mis, het begrip voor dingen die mogelijk jou voorstellingsvermogen te boven gaan.

Waarmee ik weer niet bedoel dat er daarom niets te kijken valt bij jezelf.
Zeker weten. We moeten allemaal gewoon bij onszelf zijn.
Ulla is offline  
Oud 10 July 2012, 17:17   #59
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Al wil ze nog wel eens flink uit de bocht knallen ik ben dol op Marijke.
Rennie is offline  
Oud 10 July 2012, 17:17   #60
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Rob ik snap dat je daar geen behoefde aan hebt, maar vertel mij eens waarom ik in mijn eigen draadje niet mijn gedachtengangen zou mogen opschrijven?

Je hoeft het proces waar ik doorheen en waar ik uiteindelijk bij uitkom niet te lezen. En toch lees je steeds weer wat ik schrijf en maak je je er steeds weer enorm druk over. Wat is dat toch Rob? Wat wordt er in jou geraakt wanneer ik mijn dingetjes deel met het grote publiek en mezelf daar ook nog eens credits voor geef?
Dat vind ik nou nog 's een heel goede vraag.....
Nadje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.