Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 March 2013, 19:24   #51
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Volgens mij ben je met iets aan de haal gegaan, wat je niet eens begreep. Dus vervolgens ga je naar een virtuele broertje met vragen die je niet eens begrijpt. Nee, jouw manier van ergens op in gaan kan ik inderdaad niet echt serieus nemen Ulla.
Dat bedoelde ik er (ook) mee te zeggen. Dat ik het niet begreep en toch reageerde. En dat was mijn eigen verleiding. Achteraf wel blij dat ik dit wel gedaan heb en wel om hele andere redenen. Maar ook dat jij je er druk om maakt, terwijl ik het zelf wel door heb en er juist ook nog blij om kan zijn. Dat ik het doorheb, bedoel ik. Twee goede redenen om er blij mee te zijn.

Het neemt dus allemaal niet weg dat jij je eigen ego/illusie voedt met andermans zaken/stuff en er blijkbaar ook nog graag gebruik van maakt. Voor mijn gevoel haal je je daarmee zelf continue omlaag terwijl dat nu juist de illusie is, waar je van geniet. Waarom heb jij dat nodig?

Wordt het niet eens tijd om eens bij jezelf naar binnen te gaan en de stuff van anderen te laten voor wat het is? Wat levert dat nou op om er continue mee door te blijven gaan?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 March 2013, 19:52   #52
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat bedoelde ik er (ook) mee te zeggen. Dat ik het niet begreep en toch reageerde. En dat was mijn eigen verleiding. Achteraf wel blij dat ik dit wel gedaan heb en wel om hele andere redenen. Maar ook dat jij je er druk om maakt, terwijl ik het zelf wel door heb en er juist ook nog blij om kan zijn. Dat ik het doorheb, bedoel ik. Twee goede redenen om er blij mee te zijn.

Het neemt dus allemaal niet weg dat jij je eigen ego/illusie voedt met andermans zaken/stuff en er blijkbaar ook nog graag gebruik van maakt. Voor mijn gevoel haal je je daarmee zelf continue omlaag terwijl dat nu juist de illusie is, waar je van geniet. Waarom heb jij dat nodig?

Wordt het niet eens tijd om eens bij jezelf naar binnen te gaan en de stuff van anderen te laten voor wat het is? Wat levert dat nou op om er continue mee door te blijven gaan?
Hieruit kan ik alleen concluderen dat jij getikt bent Ulla. Je geeft zelf toe dat je niet echt wist waar jij mee bezig was, je ging zomaar wat naar me toe schrijven, maar daarna, als ik je daar attent op maak zeg je dat je blij mee bent. Ben je aan de drugs of zo? Echt gezond kom je me niet over, want als jij een mistap maakt, en vervolgens mij een advies geeft, om naar alles en nog wat te kijken kan ik alleen maar denken dat bij jou iets fout zit. Ga gewoon spelen met Hans, want die wacht gretig op een woordje van me om zelf ook maar iets te kunnen typen. Ga elkaar aanmoedigen, en ga gerust mij adviseren, ook al weten jullie dat jullie woord voor mij niet eens een cent waard is. Ga verder flirten met Guy, en moedig hem aan in zijn grof getyp. Hij is tenslotte een man die je gelijke is zeg je.. om hem een beetje te paaien...
Ik haal mezelf niet naar beneden zoals jij continue doet, om maar vriendjes te zijn met iedereen.

NOmast
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 March 2013, 19:54   #53
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nee, jouw manier van ergens op in gaan kan ik inderdaad niet echt serieus nemen Ulla.

Nog een vraag die je kunt stellen aan jezelf waarom je dit zo belangrijk vind.

Iemand opperde eerder al bij een soortgelijke opmerking dat het hier ook niet
om gaat. Wij nemen onszelf veel te serieus, willen altijd maar gelijk hebben.
Al dat gelijk kun je ook niet meenemen in je kist, blijft niks van over.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 March 2013, 19:55   #54
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Heerlijk he? al die aandacht!!!!

Ik geef het graag hoor!!!!!!
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 18 March 2013, 20:34   #55
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hieruit kan ik alleen concluderen dat jij getikt bent Ulla. Je geeft zelf toe dat je niet echt wist waar jij mee bezig was, je ging zomaar wat naar me toe schrijven, maar daarna, als ik je daar attent op maak zeg je dat je blij mee bent. Ben je aan de drugs of zo? Echt gezond kom je me niet over, want als jij een mistap maakt, en vervolgens mij een advies geeft, om naar alles en nog wat te kijken kan ik alleen maar denken dat bij jou iets fout zit. Ga gewoon spelen met Hans, want die wacht gretig op een woordje van me om zelf ook maar iets te kunnen typen. Ga elkaar aanmoedigen, en ga gerust mij adviseren, ook al weten jullie dat jullie woord voor mij niet eens een cent waard is. Ga verder flirten met Guy, en moedig hem aan in zijn grof getyp. Hij is tenslotte een man die je gelijke is zeg je.. om hem een beetje te paaien...
Ik haal mezelf niet naar beneden zoals jij continue doet, om maar vriendjes te zijn met iedereen.

NOmast?

Ik ben er zeker gewoon oprecht blij mee dat ik mijn eigen stuff steeds meer door begin te krijgen. Mede door toedoen van dit forum, dat heeft mij behoorlijk op mezelf terug geworpen. Voor mij werpt dat steeds meer vruchten af. En blijkbaar valt mijn uitleg daarover niet in goede aarde en zoek je de oorzaken elders.

En begrijp je mij ook verkeerd en/of het is raak. Zaak voor jou om te kijken, ik bemoei mij daar verder niet mee, behalve het op te merken. Zo te zien heeft het op moment ook weinig zin om uit te leggen, wat ik dan wel bedoelde. Inzichten vallen overigens nooit af te dwingen. Daar weet ik zelf alles van.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 March 2013, 20:43   #56
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Heerlijk he? al die aandacht!!!!

Ik geef het graag hoor!!!!!!

De vraag is toch vooral waarom nemen en geven wij aandacht?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 March 2013, 22:39   #57
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
De vraag is toch vooral waarom nemen en geven wij aandacht?
Dat lijkt me de verkeerde vraag.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 March 2013, 22:45   #58
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Dat lijkt me de verkeerde vraag.
Vrees dat ik het niet snap. Voor de zoveelste keer. Het is wat.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 March 2013, 22:48   #59
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Vrees dat ik het niet snap. Voor de zoveelste keer. Het is wat.
Tja...dom geboren en nooit wat bijgeleerd, zei mijn vader altijd. Ik zal het je nog wel eens uitleggen Ulla, maar nu niet meer. Mijn wekkertje gaat om 5 uur, dus het is mooi geweest voor vandaag. Slaap met engelen. KiSs
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 March 2013, 22:52   #60
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Tja...dom geboren en nooit wat bijgeleerd, zei mijn vader altijd. Ik zal het je nog wel eens uitleggen Ulla, maar nu niet meer. Mijn wekkertje gaat om 5 uur, dus het is mooi geweest voor vandaag. Slaap met engelen. KiSs
Welterusten ! KiSs
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het is mij overkomen. sagnaar Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 574 28 August 2023 22:55


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 06:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.