Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 July 2012, 11:19   #51
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Glans ............
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 11:24   #52
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
En als ik haar gedrag niet kan vergeven, vergeef ik mezelf niet.
Zo zie ik dat.
Als je maar gelukkig bent!
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 11:47   #53
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@ Mihaela,
Even een andere invalshoek. Zou het ook nog kunnen zijn dat de discussie over al of niet opheffen van Anja's ban hier, een manier is om aan je angst, om het gesprek met Anja aan te gaan op haar forum, te ontsnappen?
Mijn angst om naar het forum van Anja te gaan is meer terughoudendheid om ergens te gaan waar mijn interesse niet volledig naar toe gaat.
Het is geen impuls hebben om iets te doen, wat ik al voorbaat weet dat het niet bij me past.
Ik heb geen enkel behoefte op dit moment in een ander forum, ik zie mijn eigen geraaktheid en angsten onder ogen, en ik bespreek ze hier.
Het voelt heel helder en duidelijk wat dat voor mij inhoudt, ik kan het niet zo duidelijk uitleggen, maar ik zie heel duidelijk een lijn in hoe ik deze situatie aangegaan ben vanaf het moment dat Jadi een ban kreeg.

Het gebeurt HIER dus waarom ergens anders naartoe gaan?

Ik geloof niet dat bij bewustwording op dit niveau een ban constructief is, dus daardoor bezoek ik geen gelegenheden meer die een ban als heel passend vinden.
Ik had in het verleden een interessante forum gezocht, ik las wat links en rechts, en zag dat op het forum met gemak een ban gegeven werd en vervolgens was dat niet te bespreken onderling.
Ik heb het forum daarna niet meer bezocht, het voegt mij niets toe.
Harde confrontaties zijn voor mij niet meer nodig, ik kies voor zachtheid en mijn grenzen respecteren.
Alsnog ga ik dat wat zich voordoet onder ogen zien, ga ik mijn geraaktheden serieus nemen, en volg ik de lijn die naar angst leidt. Dat in zachtheid.

Ik heb gevoeligheden en geraaktheden, maar ik heb nooit de nut er van ingezien om in therapie te gaan bijvoorbeeld, voor mij is van essentieel belang dat in een gesprek gelijkwaardigheid is.
Ik ben zelf redzaam, en ik geloof in mijn eigen kracht en wijsheid.
Ik laat me inspireren, maar dat ook tot een zekere hoogte, het past niet bij mij om in een contact de ongelijkwaardigheid te zoeken maar juist het tegenovergestelde geeft mij een gevoel van smelting en stroming.
Als er gelijkwaardigheid is, dan is er voor mij eenheid.


Je zou het ook kunnen omdraaien Nadje: Is het niet dat jij nu de aandacht op een ander punt richt om niet naar jezelf te hoeven kijken?
Volgens mij ben je zo gewend om altijd maar bij de ander te wroeten, dat jij jezelf ontziet.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 11:52   #54
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Als je gelijkwaardigheid wenst, ben je naar mijn idee bij Anja niet aan het juiste adres.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 11:54   #55
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Als je gelijkwaardigheid wenst, ben je naar mijn idee bij Anja niet aan het juiste adres.
En bij Jadi ook niet.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 12:06   #56
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je zou het ook kunnen omdraaien Nadje: Is het niet dat jij nu de aandacht op een ander punt richt om niet naar jezelf te hoeven kijken?
Volgens mij ben je zo gewend om altijd maar bij de ander te wroeten, dat jij jezelf ontziet.
Wat betreft Anja, het is niet mijn (persoonlijke) behoefte dat ze hier schrijft. Tegelijkertijd heb ik er ook niks op tegen als ze hier wel schrijft en kan ik me daarnaast ook nog voorstellen dat anderen wel moeite met haar eventuele terugkeer zouden hebben. Zoals gezegd is jouw vraag dus niet met een simpel ja of nee te beantwoorden. Het leven is niet zwart-wit.
Ik kan mezelf niet los zien van de ander. De pijn en de strijd van die ander is de herkenning van mijn eigen pijn en strijd die ik voer dan wel reeds gevoerd heb.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 12:35   #57
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik zou het omdraaien.
Als ik niet van mezelf kan houden, dan kan ik van niemand houden.
Als ik mezelf niet kan vergeven, dan kan ik niemand vergeven.
Is dat uiteindelijk niet hetzelfde?
Kan Mihaela wel volgen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 12:39   #58
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
De een kan moeilijk nee zeggen en de ander wil geen nee horen ...
Daar zeg je wat. Ik vind het zelf soms moeilijk nee te zeggen, de andere keer helemaal niet en kost het mij geen enkele moeite.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 12:45   #59
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht

Het gebeurt HIER dus waarom ergens anders naartoe gaan?

[/I].
Omdat het hier niet meer gebeurt, in dit geval Jadi weg is en je blijkbaar graag het gesprek met haar zou willen voortzetten. Dan is het gewoon de bezwaren/angst om naar haar forum te gaan afwegen tegen je behoefte het gesprek voort te zetten. Op haar forum krijg je de onverdeelde aandacht.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 12:56   #60
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Als je gelijkwaardigheid wenst, ben je naar mijn idee bij Anja niet aan het juiste adres.
Het komt op mij over alsof jij ieder keer de clou mist.

Het gaat mij in wezen niet om Anja, maar om wat het gebeuren met mij doet.
Ik zoek haar niet op in mijn acties, maar mezelf.

Ik vraag me echt af of jij open staat voor mijn beleving.
Blijkbaar sta ik ook niet echt open voor de beleving van degene die haar hier echt niet willen hebben, voor jou beleving dus.

Men noemt mijn keuze, om haar niet op te zoeken, lafheid of angst. Ik noem het terughoudendheid en voorzichtigheid.
Ik met mijn letters attendeer vervolgens jullie op, op dat wat in mijn ogen als angst en onbewustheid overkomt bij julliezelf. Jullie zouden het zelfbescherming kunnen noemen.

De waarheid zou ergens in het midden liggen.

Ik wens een ieder succes in het voor zichzelf vinden waarover het echt gaat.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.