Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 June 2013, 12:16   #51
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Lia, begrijp ik het goed dat jij een innerlijke grens hebt die niet getreden mag worden?

Waarom die grens?

Wat gebeurd er als die grens overtreden wordt?

Wat is er toch zo belangrijk binnen die grens?

Wat is er nou zo PRIVE?

Waarom maakt de mens ergens PRIVE van?

Klets er nou niet zo mooi omheen aub.

Alle narigheid in de mensenwereld ontstaat enkel door dat bedachte PRIVE, dat onnodige beeld van zichzelf wat gedacht wordt beschermd te moeten worden toch?

Ik hou er over op het wordt me allemaal veel te PRIVE.

Ik ga de goudvissen eens voeren.
Ha, ha, ha, ik zag die vraag al van verre aankomen. Komt waarschijnlijk omdat mijn deurtje open staat! Laat ik het zo zeggen: ik sta volledig open, maar kan de deur ook dicht doen als ik dat nodig vind. Moet ik op dit forum allerlei geleuter binnenlaten, mij daarmee identificeren zodat ik later mijn huisje weer moet schoonpoetsen, of houd ik dan deurtje dicht. Nou, ik kies dan even voor deurtje dicht. 't Is dus geen kwestie van bescherming.
Lia is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 12:45   #52
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Ha, ha, ha, ik zag die vraag al van verre aankomen. Komt waarschijnlijk omdat mijn deurtje open staat! Laat ik het zo zeggen: ik sta volledig open, maar kan de deur ook dicht doen als ik dat nodig vind. Moet ik op dit forum allerlei geleuter binnenlaten, mij daarmee identificeren zodat ik later mijn huisje weer moet schoonpoetsen, of houd ik dan deurtje dicht. Nou, ik kies dan even voor deurtje dicht. 't Is dus geen kwestie van bescherming.
Lia, welke deur doe jij dan dicht en waarom?

Welk huisje schoonpoetsen?

Je bedenkt eerst een huisje en dan ook nog schoonpoetsen, wonderlijk toch?

Waarom kan er niet altijd die volledige openheid zijn?

Waarom en waardoor ontstaat het gevoel te moeten sluiten?

Blub.

Je moest de groeten hebben.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 12:45   #53
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Toen ik jaren geleden door een inbreker wakker gemaakt werd, was dat voor mij een ongewenst binnen dringen van privé ruimte. Maar nu snap ik het, privé heb ik zelf verzonnen, ik had hem gewoon een kopje koffie met wat lekkers moeten aanbieden.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 12:53   #54
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Toen ik jaren geleden door een inbreker wakker gemaakt werd, was dat voor mij een ongewenst binnen dringen van privé ruimte. Maar nu snap ik het, privé heb ik zelf verzonnen, ik had hem gewoon een kopje koffie met wat lekkers moeten aanbieden.
Ha, ha, ha! Zeker ook nog even onder zijn kinnetje kietelen?
Lia is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 13:00   #55
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Toen ik jaren geleden door een inbreker wakker gemaakt werd, was dat voor mij een ongewenst binnen dringen van privé ruimte. Maar nu snap ik het, privé heb ik zelf verzonnen, ik had hem gewoon een kopje koffie met wat lekkers moeten aanbieden.
Wie weet wat er gebeurd zou zijn wanneer je dat gedaan had Esradha.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 14:28   #56
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Toen ik jaren geleden door een inbreker wakker gemaakt werd, was dat voor mij een ongewenst binnen dringen van privé ruimte. Maar nu snap ik het, privé heb ik zelf verzonnen, ik had hem gewoon een kopje koffie met wat lekkers moeten aanbieden.
... ?n misschien ook je ganse inboedel, je auto, je kredietkaarten (m?t pincode natuurlijk) vanuit jouw innige wens om tegemoet te komen aan de behoeften van de inbreker WiNk
(Ik ga ervan uit dat het dát is wat Aart zou gedaan hebben; hij heeft immers niets met priv?...)
Tine is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 14:30   #57
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Toen ik jaren geleden door een inbreker wakker gemaakt werd, was dat voor mij een ongewenst binnen dringen van privé ruimte. Maar nu snap ik het, privé heb ik zelf verzonnen, ik had hem gewoon een kopje koffie met wat lekkers moeten aanbieden.
Wat is je adres? Dan kom ik wat 'bijverdienen' vannacht! Mischien kan je alvast aangeven waar de kluis is en de juwelen.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 14:32   #58
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Toen ik jaren geleden door een inbreker wakker gemaakt werd, was dat voor mij een ongewenst binnen dringen van privé ruimte. Maar nu snap ik het, privé heb ik zelf verzonnen, ik had hem gewoon een kopje koffie met wat lekkers moeten aanbieden.
Dit voorbeeld (en vele anderen hierboven, waaronder een van mijzelf) maakt duidelijk waarom het praktisch gezien handig en verstandig is e.e.a. van jezelf te beschermen.

Aan de andere kant denk ik wel dat ik begrijp wat jij probeert te zeggen, Aart. Bedankt voor dat stukje stof tot nadenken.

Maar goed, ook als je er zgn. 'bent' met je zelfonderzoek, zul je gewoon doorgaan met de praktische kant van het leven (zie o.a. wederom het voorbeeld van Esradha hierboven). Ik neem aan dat jij net als de meeste mensen je voordeur en je fiets op slot doet, Aart. En dat je de experimenten die Tineke opperde niet dagelijks in de praktijk brengt?
Pionne is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 14:37   #59
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Dit voorbeeld (en vele anderen hierboven, waaronder een van mijzelf) maakt duidelijk waarom het praktisch gezien handig en verstandig is e.e.a. van jezelf te beschermen.

Aan de andere kant denk ik wel dat ik begrijp wat jij probeert te zeggen, Aart. Bedankt voor dat stukje stof tot nadenken.

Maar goed, ook als je er zgn. 'bent' met je zelfonderzoek, zul je gewoon doorgaan met de praktische kant van het leven (zie o.a. wederom het voorbeeld van Esradha hierboven). Ik neem aan dat jij net als de meeste mensen je voordeur en je fiets op slot doet, Aart. En dat je de experimenten die Tineke opperde niet dagelijks in de praktijk brengt?
Vertrouw op God, maar zet je fiets op slot. Zoiets bedoel je?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 14:40   #60
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Lia, welke deur doe jij dan dicht en waarom?

Welk huisje schoonpoetsen?

Je bedenkt eerst een huisje en dan ook nog schoonpoetsen, wonderlijk toch?

Waarom kan er niet altijd die volledige openheid zijn?

Waarom en waardoor ontstaat het gevoel te moeten sluiten?

Blub.

Je moest de groeten hebben.
Toegegeven, ik vind het moeilijk om mijn eigen ervaringen onder woorden te brengen. In feite zijn daar geen woorden voor. Sprak dus beetje in symbolen, aannemende dat je die zou verstaan.
Ik zal het als volgt proberen uit te leggen.
Wanneer ik totaal, onbegrensd bewustzijn God noem, kan ik mij slechts met een deeltje identificeren. Ik kan deze God nooit als Geheel zijn. Daar ligt voor mij een begrenzing, hoewel ik in eigen Zijn onbegrensd ben.
Het bewustzijns-deeltje noem ik mijn huis, liever thuis-Zijn. Door dit toeziend bewustzijn openbaren zich aspecten van de mens, die voorheen verborgen waren. Bijv. mens als verzameling krachten en energieën,
mechanisme der krachtcentra (ik noem ze deurtjes), astrale ondervinding, en er ontstaat andere zintuigen: innerlijke horen, en zien, aanvoelend vermogen, etc. De innerlijke "mens" bestuurt de energieën, laat ze al dan niet in het huis toe.
Lia is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Moeten prive berichten prive blijven ? Rennie Forum; regels, vragen, idee 107 15 April 2013 22:58


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.