Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 January 2014, 23:43   #51
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
.Ook via lichaamswerk e.d. zijn er vele ingangen om tot het ontkleden van de "ik" te komen....
Nee dat kan niet zo.
Rennie is offline  
Oud 16 January 2014, 23:44   #52
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Ja Renoir, het gaat om jouw bevrijding en we zijn er allen klaar voor om je op te vangen als je die strohalm 'niets' loslaat. Wees welkom tot het licht dat je al was maar je ook verblind heeft. Dit komt wel goed.
Ach je hebt een team gevormd om mij te redden, hoe roerend.

Wat mij betreft morgen weer want ik ga slapen, truste all.
Rennie is offline  
Oud 16 January 2014, 23:45   #53
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nee dat kan niet zo.
Alleen in een kop koffie kan je verlichting vinden, zo zei Jed Mckenna nog, niet anders.
tandem is offline  
Oud 16 January 2014, 23:46   #54
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Overgave is goed. Vanavond voor het eerst van mijn leven wezen floaten in een floating tank. Dan moet je je wel overgeven. Mooi fenomeen. En ook een ingang. Net zoals meditatie en tal van andere wegen. Poos zitten te kletsen met de beheerder/eigenaar van 't Cocon in Deventer. Een Osho adept. Sannyasin. Alexander Smit bewonderaar. Bewonderaar is even mijn invulling. Maar een interessant iemand. Is ook met dat floaten begonnen vanuit overtuiging en heeft dat als één van de eersten vanuit Amerika naar Europa gebracht. Kijk....dat zijn nou nog eens leuke dingen voor de mensen.....Ook via lichaamswerk e.d. zijn er vele ingangen om tot het ontkleden van de "ik" te komen....
Oh ik zie zojuist dat mijn tedere wederhelft een apart item heeft gemaakt van het floaten. Het is goed en leuk om dat floaten onder de aandacht te brengen. Maar de essentie is voor mij toch, degene die het brengt. Als het enkel bij dat floaten was gebleven en we niet vooraf en nadien zo uitgebreid en gezellig gekletst hadden met de eigenaar, was het effect van een toaal andere orde geweest. En dat geldt voor mij even zo goed voor welk schilderij of gedicht of wat dan ook. Het gaat juist om het (persoonlijke) verhaal erachter. De gedrevenheid, de passie, de betrokkenheid, bevlogenheid. Zonder het (persoonlijke) verhaal en de persoon die het vertelt is het van nul en generlei waarde. Dan zijn het klodders verf op een doek, of woorden in een bepaalde volgorde....Nietszeggend. Geef mij maar Veelzeggend. En daarvan kan alleen een IEMAND getuigen. Deze even voor Sem. Waar is ze gebleven???
Nadje is offline  
Oud 16 January 2014, 23:52   #55
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik had een bedoeling met dit forum, gedegen zelfonderzoek bevorderen en alles wat hier gebeurt staat daar 180 graden tegenover. Ik wilde ook helemaal buiten schot blijven want mijn persoon doet er voor dat doen van zelfonderzoek helemaal niet toe. Inmiddels ben ik verzeild geraakt in web van allerhande kleinzieligheden, gevoelige teentjes en ik dacht kom laat ik dat eens gaan voeden, misschien worden ze wijs en ontdekken wat het ego vermag te doen met de mens. Maar noppes domheid viert hier hoogtij.
Lieve schat, wanneer je werkelijk zou zijn die je beweerd te zijn zou je nooit verzeild geraakt zijn in dat web van kleinzieligheden en aanverwanten, dat ten eerste.

Ten tweede zie ik jou, als gevolg van je over het algemeen laat zien in je teksten en gedrag naar mensen toe, niet in staat zijn tot het kunnen beoordelen of wat hier gebeurd nu wel of niet 180 graden tegenover je doelstelling staat of niet. En eerlijk gezegd meen ik zelfs dat jij als, beheerder van dit forum, zelf nog het verst weg staat van je eigen doelstelling.

Je kunt jezelf niet buiten schot houden wanneer je zelf nog niet klaar bent, dat is werkelijk van de zotte, en dat jij nog niet klaar bent Renoir, dat is voor de meesten van ons zo klaar als een klontje. Vooralsnog nog ben jij volgens mij degene die zichzelf hier het meest voor de gek houdt en als gevolg daarvan projecteer jij jezelf als de ziekte op anderen. Die anderen accepteren iets dergelijks niet Renoir dus die gaan je dat dan vervolgens weer keurig netjes terug geven met de mededeling ga jij je eigen werk maar doen, dan doe ik het mijne. Ik dank u.
Vagebond is offline  
Oud 16 January 2014, 23:52   #56
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ach je hebt een team gevormd om mij te redden, hoe roerend.
Precies. Je bent geroerd. Dat er zoveel mensen hier op dit zelfkennisforum jou slechts verzoeken het door jouw veelgeprezene zelfonderzoek voor de variatie eens een keer zelf te doen, ipv te roepen dat het klaar is en het werk gedaan. It ain't over, till it's over. And it ain't over jet. Of je moet morgen niet (gezond) meer opstaan. Slaap zacht.

Aan allen. Wie Rennie liefheeft stuurt hem een hartje. Dat haat ie. En dus houdt ie ervan. Let LOVE rule....

Goh, wat een positieve effecten al van dat floaten......met dank aan Michiel.
Nadje is offline  
Oud 16 January 2014, 23:55   #57
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Lieve schat, wanneer je werkelijk zou zijn die je beweerd te zijn zou je nooit verzeild geraakt zijn in dat web van kleinzieligheden en aanverwanten, dat ten eerste.

Ten tweede zie ik jou, als gevolg van je over het algemeen laat zien in je teksten en gedrag naar mensen toe, niet in staat zijn tot het kunnen beoordelen of wat hier gebeurd nu wel of niet 180 graden tegenover je doelstelling staat of niet. En eerlijk gezegd meen ik zelfs dat jij als, beheerder van dit forum, zelf nog het verst weg staat van je eigen doelstelling.

Je kunt jezelf niet buiten schot houden wanneer je zelf nog niet klaar bent, dat is werkelijk van de zotte, en dat jij nog niet klaar bent Renoir, dat is voor de meesten van ons zo klaar als een klontje. Vooralsnog nog ben jij volgens mij degene die zichzelf hier het meest voor de gek houdt en als gevolg daarvan projecteer jij jezelf als de ziekte op anderen. Die anderen accepteren iets dergelijks niet Renoir dus die gaan je dat dan vervolgens weer keurig netjes terug geven met de mededeling ga jij je eigen werk maar doen, dan doe ik het mijne. Ik dank u.
Wat zijn we het weer eens Marijke.....
Nadje is offline  
Oud 16 January 2014, 23:56   #58
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Wat zijn we het weer EENS Marijke.....
Dat is wel EENS anders geweest. Ha, ha....
Nadje is offline  
Oud 17 January 2014, 00:19   #59
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard Een oase van Niets

De titel van deze thread kwam 'zomaar' in me op. Pas later ging ik er over nadenken. Het Niets is idd een oase. Een oase in een dorre woestijn welke we 'dualiteit' noemen. Ik vind het prachtig hoe symboliek als 'vanzelf' opkomt.

Ik herken de symboliek vwb kennis van het Niets ook in gedichten, schilderijen, muziek. Mensen hebben die kennis zonder te weten. Iedereen staat in verbinding met het Niets, het behoeft slechts gevoedt te worden. De vonk, het kleine zaadje gaat nooit verloren. Al heet je Dutroux, dan nog is die kiem besloten in je Zelf.

Wat moet je met de woestijn? Jezus zwierf er meen ik 40 dagen? rond. Hij werd er zelfs door de duivel bezocht. Maar ja?hij meende dat hij er beter aan deed om zijn ego te kruisigen en weder op te staan. En dan had hij nog geluk dat Judas hem hielp, anders had hij nog steeds aan zijn mens-zijn vast gezeten.

Zo bezien is Judas eigenlijk best wel een toffe gast.
Freerider is offline  
Oud 17 January 2014, 00:20   #60
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Verwijderd

Wijziging aangebracht door Vagebond op 17 January 2014 om 02:02.
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Valt er nou wel iets, of niets te doen ? Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 46 1 August 2011 09:53


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.