Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 April 2011, 23:19   #51
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Wat heeft een krankzinnige wereld nodig? Heling. Genezing. Name it. Krankzinnigheid de rug toekeren, lost krankzinnigheid niet op.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mijn eigen aandeel, ergo wanneer ik weet wat ik ben neemt Bewustzijn het over en dat weerhoud mij er vervolgens van nog langer bereid te zijn kwaad aan de wereld te doen. Wanneer iemand ziek wordt van de wereld geeft het losmaken van de wereld nog enige kans op genezing.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2011, 23:25   #52
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Ik zou het niet zozeer verhevenheid willen noemen, als wel het willen aanbrengen van onderscheid, namelijk tussen een vermeend zelf en een zelf. Om maar's iets te noemen.........
Het gevoelen van verhevenheid van de ene persoon ten opzichte van de ander maakt het legitiem een ander geweld aan te doen.

Ik kan hier geen vrolijkheid in ontdekken.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2011, 23:30   #53
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Is dat zo? Dat lijkt me een aanname. Niks mis mee, maar we kunnen, voor hetzelfde geld, aannemen dat Alles, en zeker als het betrekking heeft op het thema liefde, afkomstig is van de ziel. Om maar even bij die term te blijven.
De liefde in de vraag 'hoe wil je liefde leren kennen ?' geeft dus volgens jou geen aanleiding daar je gedachten over te laten gaan op welke wijze je deze het liefst zou willen ondervinden ?
Dit is onomstotelijk een persoonlijke voorkeur ten aanzien van liefde, wat de ziel zou kunnen zijn is eveneens iets behorende tot die specifieke persoon.

Dus ik blijf bij de kleinmenselijke liefde die van het voorstelllingsvermogen, het resultaat van het denken. Liefde met een hoofdletter is daar niet mee bezig.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2011, 23:37   #54
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Dat is buitengewoon lief van je. Het laat zien dat je oprecht geïnteresserd bent in datgene wat mij bezighoudt.
Dat gegeven kun je afdoen als ego strelerij , of je kunt het balsem voor de ziel noemen. Alleen al omdat dat laatste me veel mooier in de oren klinkt, opteer ik daarvoor. KiSs
Nee ik heb nog steeds de innige wens om je te bereiken en daarvoor is niets mij teveel, maar het vervuld zijn van je romantische gedachten blijkt alsmaar een onneembare vesting.

KiSs
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 April 2011, 16:34   #55
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wanneer je logischerwijze ziek wordt van de uitbuiting van de ene mens over de ander is het dan gerechtvaardigd de gezonde (en dus hiervan ziek wordende mens) met deze krankzinnigheid, de maatschappij, in overeenstemming te brengen ?
Als je het hebt over romantische gedachtes en kleinmenselijke liefde, dan past het begrip rechtvaardigheid daar prachtig in.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 April 2011, 16:47   #56
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wanneer iemand ziek wordt van de wereld geeft het losmaken van de wereld nog enige kans op genezing.
Oneens. Het klinkt mij althans als een vlucht in de oren. Ik zie ziekte als een signaal en dan ga je op zoek naar de oorzaak. Daar is m.i. de enige, ware genezing te vinden.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 April 2011, 16:58   #57
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
De liefde in de vraag 'hoe wil je liefde leren kennen ?' geeft dus volgens jou geen aanleiding daar je gedachten over te laten gaan op welke wijze je deze het liefst zou willen ondervinden ?
Het gaat niet om het woord liefde in de vraag, maar om het woord hoe. Hoe heeft inderdaad betrekking op de vorm, maar is het niet mooi te beseffen dat liefde in elke gewenste vorm gegoten kan worden?
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 April 2011, 17:53   #58
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Rechtvaardigheid ?

Het woord gerechtvaardigd is alsdan verkeerd gebruikt, in dat geval moet het zijn: is het te rechtvaardigen om de gezonde mens ziek te maken door aanpassing aan een zieke maatschappij.

Voor het overige kan ik echter niet lyrisch worden, noch in een romantische stemming komen door de hole retoriek van prachtig klinkende maar nietszeggende volzinnen.

Kleinmenselijk blijft voor mij betekenen dat je je licht onder de korenmaat stelt. Ook een liefde die alle vormen kan aannemen, de andere kennende, kan mij niet langer bekoren.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2011, 09:43   #59
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Kleinmenselijk blijft voor mij betekenen dat je je licht onder de korenmaat stelt. Ook een liefde die alle vormen kan aannemen, de andere kennende, kan mij niet langer bekoren.
Tsja en zo zijn we met het hebben van onze voor-of afkeuren, weer terug bij de kleinmenselijkheid. Liefde met een hoofdletter houdt zich daar niet mee bezig.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2011, 09:50   #60
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Tsja en zo zijn we met het hebben van onze voor-of afkeuren, weer terug bij de kleinmenselijkheid. Liefde met een hoofdletter houdt zich daar niet mee bezig.
En daartussenin hebben zich wat verlichtende denkbeelden voorgedaan die met de eindconclussie, door deze te typeren als onze voor- en afkeuren, niet meer de moeite van het overwegen waard zijn. Het kringetje is weer rond.

Hoi hoi... ik ben al 10 minuten in het bezit van een nieuwe watermeter.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.