Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 February 2012, 11:02   #51
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Mara heeft helemaal gelijk dat dit een inbreuk op zijn privacy is, ook al is het dan grappig bedoeld. Dat recht op privacy is voor Mara belangrijker dan Renoir blijkbaar ingeschat had. Ik geloof dat die boodschap hem inmiddels ook wel duidelijk is.
Vraag aan Renoir!

Renoir, vind jij het ook dat jij iets gedaan hebt, wat tegen de regels is?

Hebben wij volgens jou het recht op privacy op het forum?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 February 2012, 11:07   #52
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik wil alsnog benadrukken dat ik de dynamiek wat nu plaats vindt vanzelfsprekend vind, en te verwachten was.
Het is ook goed dat de situatie uit de hand loopt. Mara was continue ontevreden, en vervolgens komen er de gevolgen op zijn bord terug in een ander vorm.
In mijn optiek zoekt Renoir iedere keer grenzen van mensen op om iets met zijn bewustzijn te kunnen doen. Vervolgens geven mensen hun grens aan.

Het gebeurt precies dat wat nodig is dat mensen zich bewust van hun gedrag worden.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 February 2012, 11:18   #53
Von
Asprirant lid
 
Von's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik wil alsnog benadrukken dat ik de dynamiek wat nu plaats vindt vanzelfsprekend vind, en te verwachten was.
Het is ook goed dat de situatie uit de hand loopt. Mara was continue ontevreden, en vervolgens komen er de gevolgen op zijn bord terug in een ander vorm.
In mijn optiek zoekt Renoir iedere keer grenzen van mensen op om iets met zijn bewustzijn te kunnen doen. Vervolgens geven mensen hun grens aan.

Het gebeurt precies dat wat nodig is dat mensen zich bewust van hun gedrag worden.
Von is offline   Met citaat reageren
Oud 8 February 2012, 11:29   #54
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Mijn mening geven is niet altijd Liefde merk ik.
Ik vind, vanuit mijn point of view, alle interactie liefde, ook al kan ik het bijvoorbeeld in het geval zoals hierboven van Vagebond stoken noemen.

In menselijk opzicht hangt het van jouw intentie af of het als behulpzaam bedoeld is. Maar voor die vraag is iemand nodig die het beoordeeld en het is maar de vraag of die in staat is dat te kunnen.

Zonder de identificatie met de kwetsbare 'iemand' in jou kan er gewoon van alles gezegd en gedaan worden. Het gaat niet om die 'zegger' en die 'doener' het gaat om de kwetsbare iemand die geraakt kan worden.

Daarom reageer ik, en ik zie jij (met een mooie reactie), op Glans want die is hier de gekwetste persoon en we helpen, in mijn ogen, haar met de onze te kijken zodat er licht kan toetreden in deze duisternis.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 February 2012, 11:40   #55
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Mank zijn alle vergelijkingen.
De vraag is welke intentie zit achter 'n handeling.

De vraag is nog steeds (heb ik al vaker gesteld) is 'jouw' (niet jij persoonlijk Es) er nog steeds wanneer de pijlen op jou gericht worden?

Mijn ervaring bij mensen is; niet/nergens.
Mildheid verandert in no time wanneer men zelf de schietschijf wordt.
Ik kan een grapje wel waarderen, maar ik zou niet waarderen dat iemand in mijn profiel 'inbreekt' voor dat grapje. Ik zou er echter niet voor opstappen, maar gewoon duidelijk maken dat ik het niet op prijs stel.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 8 February 2012, 11:44   #56
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
voorlopig zie ik jou Renoir nog niet tot de orde roepen Ulla.
ik zie/lees vergoeilijkende/sussende woorden richting Renoir.
volgens mij had je niet eens door wat er speelde.
verder raad ik je aan om vooral zorgvuldig de berichten te lezen die ik geplaatst heb, dan had je kunnen lezen dat ik de kant van het verhaal van Renoir begrijp en wat ik schreef over goede bedoelingen.
alle invullingen die gedaan worden over het (aan)deel van mara vind ik ongepast nu hij hier niet reageert.
Ja, ik weet dat je zijn kant begrijpt en heb de berichten die hier geplaatst zijn zorgvuldig gelezen. Ik voel dit gewoon zo en vind het niet ongepast dat ik dat hier schrijf en volgens mij heb ik verder niets ingevuld voor Mara, maar alleen gezegd wat er mogelijk is en dat hij dit natuurlijk vervelend mag vinden. Er zat geen mening aan verbonden, wat hij hiermee moet doen. Als je al sussende woorden leest, gelden die voor beide.

En ik ben het eens met Es, van iemands persoonlijk account moet je in principe afblijven en van mij krijg je een draai om je oren, als je ongevraagd ergens in rommelt, maar ik maak er verder geen punt van, als het niet kwaad bedoeld is.

Zo beter?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 8 February 2012, 11:48   #57
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Vraag aan Renoir!

Renoir, vind jij het ook dat jij iets gedaan hebt, wat tegen de regels is?

Hebben wij volgens jou het recht op privacy op het forum?
Bedankt voor het bieden van de gelegenheid. Ik heb iets gedaan, omdat ik dat als forumbeheerder kan, en misbruik gemaakt van mijn mogelijkheid om bij wijze van 'grap' iemands plaatje te veranderen.
Ik heb een inschattingsfout gemaakt dat de grap wel gewaardeerd kon worden.

Hier zijn geen regels voor want een avatar verwisselen kan alleen de beheerder en andere avatars geven is iets wat een forumbeheerder, denk ik tenminste, niet geacht wordt te doen.

Ik ben regelmatig achter de schermen van het forum bezig met de layout en heb bij Ulla eens een link gemaakt naar een draadje zonder dat ze dat wist. Toen maakte Madelief nog een toestand omdat ze meende dat ik in de tekst geknoeid had en berichten verwijderd.

Op de man af gevraagd vind ik dat het doen van zulke dingen, die de leden afkeuren, het vertrouwen van het beheer schaad. De moderatie kan me daarvoor straffen, omdat hun positie daarbij mede in het geding is, en nergens anders voor.

Ik ben, desgevraagd, van mening dat iedereen hier het grootste recht op privacy dient te hebben als maar mogelijk is. Ik zal altijd de privacy beschermen, maar ik vind deze zaak helemaal niets met privacy uitstaande hebben.

Wat is er privacy aan het wisselen van een plaatje dat overal op internet is te vinden voor een andere die op internet is te vinden ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 February 2012, 11:53   #58
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Bedankt voor het bieden van de gelegenheid. Ik heb iets gedaan, omdat ik dat als forumbeheerder kan, en misbruik gemaakt van mijn mogelijkheid om bij wijze van 'grap' iemands plaatje te veranderen.
Ik heb een inschattingsfout gemaakt dat de grap wel gewaardeerd kon worden.

Hier zijn geen regels voor want een avatar verwisselen kan alleen de beheerder en andere avatars geven is iets wat een forumbeheerder, denk ik tenminste, niet geacht wordt te doen.

Ik ben regelmatig achter de schermen van het forum bezig met de layout en heb bij Ulla eens een link gemaakt naar een draadje zonder dat ze dat wist. Toen maakte Madelief nog een toestand omdat ze meende dat ik in de tekst geknoeid had en vele van haar berichten verwijderd.

Op de man af gevraagd vind ik dat het doen van zulke dingen, die de leden afkeuren, het vertrouwen van het beheer schaad. De moderatie kan me daarvoor straffen, omdat hun positie daarbij mede in het geding is, en nergens anders voor.

Ik ben, desgevraagd, van mening dat iedereen hier het grootste recht op privacy dient te hebben als maar mogelijk is. Ik zal altijd de privacy beschermen, maar ik vind deze zaak helemaal niets met privacy uitstaande hebben.

Wat is er privacy aan het wisselen van een plaatje dat overal op internet is te vinden voor een andere die op internet is te vinden ?
Een persoonlijk account is een persoonlijke uitdrukking van hoe je je wel of niet hier wilt neerzetten en daar hoort ook wel of niet een plaatje bij. En daarin rommelen kun je dus als inbreuk op je privacy zien. En volgens mij weet ik wel dat je toen een link geplaatst heb, of je moet het vaker gedaan hebben. Ik heb die toen zelf een keer weggehaald.

ps er zijn ook overal Naaktfoto's te vinden ( bij wijze van spreken), en jou kennende zou je dat nu ook nog voor de grap doen bij mij. Maar snap je wat ik bedoel?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 8 February 2012, 11:53   #59
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ik kan een grapje wel waarderen, maar ik zou niet waarderen dat iemand in mijn profiel 'inbreekt' voor dat grapje. Ik zou er echter niet voor opstappen, maar gewoon duidelijk maken dat ik het niet op prijs stel.
Een hele verstandige opmerking als ik dat even mag opmerken. Hoewel je er beter niet al veel over zou moeten zeggen m.i. want voor je het weet wordt er hier op dit forum moord en brand geschreeuwd om een ban vanwege de kritiek die je hebt op het beheer dat in/met accounts rommelt want daar kan het beheer niet zo goed tegen...hahahaha.

Even voor mezelf: Ik vind het overigens verrassend dat Glans hier op de achterste benen staat ik kan me nog een tijd herinneren dat ze gerommel in accounts om de één of andere reden prima vond kunnen als ik me dat goed herinner.....
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 8 February 2012, 11:59   #60
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Maar hoe sta je dan tegenover zijn mening, wat ik hier eerder heb aangekaart, dat 'men er maar moet tegen kunnen,' tegen zijn verbaal geweld?

Mag dat dan wel allemaal gewoon zo maar kunnen?

Van Renoir was het z?ker niet verkeerd bedoeld.
En vind je dat van Mara's verbaal geweld ook?
Dan ga je vergelijken en het balletje terugspelen,
het een staat los van het ander. Of het wel of niet moet kunnen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen water, geen maan. Rennie Osho 4 22 December 2014 19:28
Forumbeheer is alleen voor mededelingen Renoir Mededelingen forumbeheer 0 11 February 2012 13:47


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.