Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 November 2021, 11:55   #51
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Zie je Laurens, doordat ik dit topic openende reageerde jij op mij, dan marie op jou en kon jij haar weer wat aan het verstand proberen te peuteren.
Dat je poging niets heeft opgeleverd was niet te voorspellen, anders had je bij voorbaat niet gereageerd. Maar je moet je toch weer gedienstig hebben gevoeld als getuige en instrument van 'Waarheid'.
Dat je daar geen belang bij hebt staat als een paal boven water.
Ik heb geen enkele illusie dat de deelnemers hier ooit zullen 'zien'. Een deel van het forum met relevantie is weer opengesteld voor lezers die geen lid zijn en daar nu weer kennis van kunnen nemen. Het gekrakeel dat iedere keer weer ontstaat haal ik gewoon weg.
 
Oud 29 November 2021, 12:22   #52
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Om als fenix te kunnen verrijzen moet alles eerst tot as worden. Alles moet herleid worden tot niks en wat ik jou zie doen is vasthouden waardoor het opbranden niet kan plaatsvinden.
Ik geloof niet dat willekeurig brandjes stoken al ooit iets opgelost heeft... Want uit het zo ontstane as bouwt men dezelfde onnozele wereld terug op.
Maar alles steeds meer en meer ontdoen van de sluiers errond, laat die sluiers vanzelf vallen en leidt ons steeds dieper en dieper naar de kern van het ware, het zijn...
Want of je het wil of niet alles verwijst, in laatste instantie, naar 'wat is' want zonder dat 'wat is' zou er niets zijn...
En het is niet omdat jij alles ongenadig en zonder nadenken verbrandt dat jij in het zo onstane 'niets', 'wat is' zou gaan vinden... In tegendeel, jijzelf staat er dan nog altijd als een torenhoge kerker rond jezelf opgebouwd...
marie is offline  
Oud 29 November 2021, 12:26   #53
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dan was het toch duidelijker geweest indien je had toegevoegd (met kleine b). Zolang Bewustzijn op een hoop gegooid wordt met bewustzijn is het noodzaak te blijven onderscheiden.

Dan was het geen gelukkige woordkeuze van Bassie.
Laurens, in het uiteindelijke 'niets' wat blijft er nog te onderscheiden???
Zit je nog immer vast in de duale wereld? Heb je nog niet alle schepen in jouw zelf verbrand???
marie is offline  
Oud 29 November 2021, 12:36   #54
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik geloof niet dat willekeurig brandjes stoken al ooit iets opgelost heeft... Want uit het zo ontstane as bouwt men dezelfde onnozele wereld terug op.
Maar alles steeds meer en meer ontdoen van de sluiers errond, laat die sluiers vanzelf vallen en leidt ons steeds dieper en dieper naar de kern van het ware, het zijn...
Want of je het wil of niet alles verwijst, in laatste instantie, naar 'wat is' want zonder dat 'wat is' zou er niets zijn...
En het is niet omdat jij alles ongenadig en zonder nadenken verbrandt dat jij in het zo onstane 'niets', 'wat is' zou gaan vinden... In tegendeel, jijzelf staat er dan nog altijd als een torenhoge kerker rond jezelf opgebouwd...
Het gaat niet om willekeurige brandjes het gaat om het opbranden van ieder individueel. Of dat in het grote geheel iets uitmaakt is niet iets wat tot je competentie behoort. Niet volledig opgebrand wordt er op de restanten verder gebouwd die hun invloed weer doen laten gelden. Dus dat werkt niet.
 
Oud 29 November 2021, 12:38   #55
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Laurens, in het uiteindelijke 'niets' wat blijft er nog te onderscheiden???
Zit je nog immer vast in de duale wereld? Heb je nog niet alle schepen in jouw zelf verbrand???
Je wilt maar niet begrijpen dat je eerst volledig moet verdwijnen alvorens je als een fenix uit de as kunt herrijzen. Alsmaar heb je mitsen en maren om weer vast te kunnen blijven houden aan datgene wat je niet kwijt wilt (vooral niet het kind met het badwater weggooien en dergelijken).
Dat gaat zo gewoon nooit iets worden.

Uiteraard keert ook fenix na uit de as te zijn herrezen terug in de wereld (en de dualiteit).
 
Oud 29 November 2021, 12:39   #56
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het gaat niet om willekeurige brandjes het gaat om het opbranden van ieder individueel. Of dat in het grote geheel iets uitmaakt is niet iets wat tot je competentie behoort. Niet volledig opgebrand wordt er op de restanten verder gebouwd die hun invloed weer doen laten gelden. Dus dat werkt niet.
Laurens, ik bouw niets op, in tegendeel, ik bouw af...
Eigenlijk niet juist gezegd want ik doe niets, ik observeer enkel en schrijf af en toe op wat ik observeer...
En juist dat, denk ik, kan anderen helpen op hun eigen weg... Niet als richtinggeving maar als mogelijke herkenning van een gebeuren in henzelf...
marie is offline  
Oud 29 November 2021, 12:42   #57
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Laurens, ik bouw niets op, in tegendeel, ik bouw af...
Eigenlijk niet juist gezegd want ik doe niets, ik observeer enkel en schrijf af en toe op wat ik observeer...
En juist dat, denk ik, kan anderen helpen op hun eigen weg... Niet als richtinggeving maar als mogelijke herkenning van een gebeuren in henzelf...
Je bouwt af wat je kwijt wilt, de rest hou je in stand.
 
Oud 29 November 2021, 12:42   #58
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je wilt maar niet begrijpen dat je eerst volledig moet verdwijnen alvorens je als een fenix uit de as kunt herrijzen. Alsmaar heb je mitsen en maren om weer vast te kunnen blijven houden aan datgene wat je niet kwijt wilt (vooral niet het kind met het badwater weggooien en dergelijken).
Dat gaat zo gewoon nooit iets worden.

Uiteraard keert ook fenix na uit de as te zijn herrezen terug in de wereld (en de dualiteit).
En jij hebt nog altijd niet door dat het niet meer een 'ik' is dat doet, maar enkel een 'ik' dat observeert...
marie is offline  
Oud 29 November 2021, 12:45   #59
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je bouwt af wat je kwijt wilt, de rest hou je in stand.
Ik hou niets in stand, Laurens... Dat laatste ben jij die dat doet met je dogma's van hoe het zou moeten zijn...
Jij noch ik weten het hoe, noch het waarom, noch 'wat is'...
marie is offline  
Oud 29 November 2021, 12:46   #60
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
En jij hebt nog altijd niet door dat het niet meer een 'ik' is dat doet, maar enkel een 'ik' dat observeert...
Het is alleen maar 'ik' dat wat kan doen, daarna is het verdwenen.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.