Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 May 2021, 14:57   #51
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik hoop dan toch dat je Boni als voorbeeld voor jezelf gebruikt in hoe het niet moet, want volgens mij heb jij zo ongemerkt meer van Boni weg dan jij misschien voor jezelf weet of wilt weten Bassie.
De doelstelling van dit forum is het doen van onderzoek en dat hier bespreken. Hoe het niet moet, dat geeft Boni aan. Het is ook een wijze van onderzoeken.

Citaat:
Mocht je voor een ander ene Boni als voorbeeld gebruiken over hoe het niet moet, wat natuurlijk ook zou kunnen, zou ik willen meegeven...Denk jij dan niet dat mensen die op dit forum lezen danwel schrijven niet in staat zijn dat voor zichzelf uit te maken en zou het in dat geval mogelijk je houding een ietwat betuttelend genoemd kunnen worden of zo iets?

Welk van de twee mogelijkheden het is is aan jou in alle gevallen zit een mogelijkheid tot zelfonderzoek mbt jezelf.
Ik zie hier users die nog in zelf verkeren. Zij kunnen mee lezen over het gepruts van Boni. Zij hoeven:

-Geen ziener te raadplegen.
-Geen goeroe waar ook ter wereld te raadplegen.
-Niet in het verleden te blijven hangen.
-Geen psychedelica te gebruiken.
-Niet met copy paste te reageren op dit forum.

Enz.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 28 May 2021, 15:13   #52
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
De doelstelling van dit forum is het doen van onderzoek en dat hier bespreken. Hoe het niet moet, dat geeft Boni aan. Het is ook een wijze van onderzoeken.
Oké dat is dan helder. En dan nu naar de mogelijkheid dat ene Bassie mogelijkerwijs, misschien wel, een heel klein beetje, ietiepietie weg zou kunnen hebben van ene Boni, of is die gedachte alleen al te beangstigend voor je Bas? Ik weet het niet hoor, ik doe ook maar een gooi...



Citaat:
Ik zie hier users die nog in zelf verkeren. Zij kunnen mee lezen over het gepruts van Boni. Zij hoeven:

-Geen ziener te raadplegen.
-Geen goeroe waar ook ter wereld te raadplegen.
-Niet in het verleden te blijven hangen.
-Geen psychedelica te gebruiken.
-Niet met copy paste te reageren op dit forum.

Enz.
Betutteling dus. Ik ga jou zeggen dat dat iets is wat aan die users zelf is om te bepalen welke weg zij al dan niet gaan. Al gaan ze exact dat zelfde doen als ene Boni, en vallen ze honderduizend keer in de zelfde kuil, dan is het nog niet aan jou om daar iets over te zeggen, het enige wat van jou wordt gevraagd is hen zonder oordeel - of trachten te sturen in hun weg te ondersteunen en wanneer je daar moeite mee hebt is er voor jou werk aan de winkel Bassie.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 28 May 2021, 17:42   #53
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oké dat is dan helder. En dan nu naar de mogelijkheid dat ene Bassie mogelijkerwijs, misschien wel, een heel klein beetje, ietiepietie weg zou kunnen hebben van ene Boni, of is die gedachte alleen al te beangstigend voor je Bas? Ik weet het niet hoor, ik doe ook maar een gooi...


Als ik een zelf zou hebben dan zou die beledigd zijn met de vergelijking met Boni.
Een niet-zelf haalt de schouders op.

Ik denk dat er wat schort aan je inschattingsvermogen, Marijke.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 28 May 2021, 18:10   #54
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Als ik een zelf zou hebben dan zou die beledigd zijn met de vergelijking met Boni.
Een niet-zelf haalt de schouders op.

Ik denk dat er wat schort aan je inschattingsvermogen, Marijke.....
Jij een niet-zelf??? Het zelf druipt ervan af...
marie is offline  
Oud 28 May 2021, 19:54   #55
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik weet niet of het bij jou dolle pret is Laurie, ik ben geen helderziende, mocht je dat per ongeluk denken
Dat is zeker zo. Wat echter wel relevant is Laurie, is de subtiele wijze waarop jij mij duidelijk wilt maken dat ik volgens jou uit mijn nek aan het lullen ben wanneer ik zeg dat hier nogal wat mensen een beetje al te hoog op hun troon zitten, maar erger nog....vooral op die troon willen blijven zitten.

Ten overvloede misschien, van mij mag iedereen.... want ik heb het al vaker gezegd:" mijn tijd zal het wel duren WiNk," en dat is nog niet veranderd.

KiSs
Misschien moet ik zeggen 'was hier een dolle pret' nu de hoofdclown het laat afweten. Al is dat het geval na herhaaldelijk verzoek. Wat mij betreft moet ik zeggen dat ik niet zo van die alhier vertoonde humor hou. Het valt me op dat het geen glimlach op mijn gelaat teweeg brengt. Er zijn zelfs geen binnenpretjes.

Hiervoor stelde ik vragen die je voor je eigen onderzoek kon gebruiken vanwege dat je pretendeerde te weten of er iemand al dan niet gerealiseerd was. Dat kunnen beoordelen verondersteld een kenner, iemand die zelf dus gerealiseerd is. Deze subtiliteit bracht je zelf aan. Feitelijk plaats je je, door deze kennis ten toon te spreiden, boven degenen die dat volgens jou niet zijn. Denk niet dat ik het boeiend vind want het heeft nog steeds niet met gedegen zelfonderzoek te maken. Ik heb wel een indicatie waarom ik weet dat jij daar evenmin kunt zijn gezien je strijd met Mihaela.
 
Oud 28 May 2021, 19:56   #56
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Jij een niet-zelf??? Het zelf druipt ervan af...
Zelven kunnen dat niet beoordelen.
 
Oud 28 May 2021, 20:44   #57
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Misschien moet ik zeggen 'was hier een dolle pret' nu de hoofdclown het laat afweten. Al is dat het geval na herhaaldelijk verzoek. Wat mij betreft moet ik zeggen dat ik niet zo van die alhier vertoonde humor hou. Het valt me op dat het geen glimlach op mijn gelaat teweeg brengt. Er zijn zelfs geen binnenpretjes.

Hiervoor stelde ik vragen die je voor je eigen onderzoek kon gebruiken vanwege dat je pretendeerde te weten of er iemand al dan niet gerealiseerd was. Dat kunnen beoordelen verondersteld een kenner, iemand die zelf dus gerealiseerd is. Deze subtiliteit bracht je zelf aan. Feitelijk plaats je je, door deze kennis ten toon te spreiden, boven degenen die dat volgens jou niet zijn. Denk niet dat ik het boeiend vind want het heeft nog steeds niet met gedegen zelfonderzoek te maken. Ik heb wel een indicatie waarom ik weet dat jij daar evenmin kunt zijn gezien je strijd met Mihaela.
...... waar mensen strijden is er enkel verdeeldheid....
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 28 May 2021, 21:21   #58
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
....

Tja dat laat ik dan aan jou en links en rechts Sam, ik ervaar die behoefde in elk geval niet zoals gezegd.



Laat ik het dan zo zeggen: toen je Mihaela en boni ervoer als tegenstanders, vocht je voor jezelf tegen hen... nu ze tijdelijk niet reageren vecht je ook, maar voor hen, of iig voor boni.... dat bedoelde ik met de contramine....

Loslaten van 'zelf' is een opgave....
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 28 May 2021, 22:33   #59
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
.....Jou spiegel is niet schoon net als de spiegel van elk ander op dit forum niet schoon is....
Het gaat overigens niet over een schone of vieze (bevlekte) spiegel....

Citaat:
Zoals gezegd ik ben hier niet om te roddelen over ene Boni. Boni gaat, net als ieder ander, de weg die hij gaat als gevolg van de keuzes die hij maakt en/of gemaakt heeft ...
Is dat waar?
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 28 May 2021, 23:22   #60
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Hiervoor stelde ik vragen die je voor je eigen onderzoek kon gebruiken vanwege dat je pretendeerde te weten of er iemand al dan niet gerealiseerd was. Dat kunnen beoordelen verondersteld een kenner, iemand die zelf dus gerealiseerd is. Deze subtiliteit bracht je zelf aan. Feitelijk plaats je je, door deze kennis ten toon te spreiden, boven degenen die dat volgens jou niet zijn. Denk niet dat ik het boeiend vind want het heeft nog steeds niet met gedegen zelfonderzoek te maken. Ik heb wel een indicatie waarom ik weet dat jij daar evenmin kunt zijn gezien je strijd met Mihaela.
Je zet me nu wel on the spot Laurie. Het enige wat ik er over wil zeggen is dat ik mezelf het minst van alles boven anderen zet, ik heb geen enkele reden om me daar aan over te geven alleen al niet omdat ik gezegend ben met lessen en leraren die mij daar ten alle tijden voor zullen behoeden, zoals iedereen die op dit forum bekend is ook kan weten gezien dat mijn worstelingen altijd zeer openbaar geweest zijn....Vanuit welk niveau mijn worstelingen voortkwamen is echter voor niemand, voor zo ver ik dat heb kunnen waarnemen, behalve voor mijn innerlijke leraren/geliefden, bekend geweest en doet er principe ook niet toe want of de lessen nu van niveau 1 zijn of van zeg de hoogste niveau, ze te leren kost op alle niveaus even veel moeite en/of energie tot het spel is uitgespeeld.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.