Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 July 2014, 23:21   #51
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja mag ik misschien, ik heb het hele traject zelf al doorlopen, vervolgens allerhande fora afgelopen hoe dat gedegen zelfonderzoek is op te zetten en dat is beproefd en te begeleiden. Ik ben dan wel zo stom als het achterend van het varken wat betreft andere zaken maar hier weet ik waar ik het over heb.

En dan kom je weer met zo'n kreet 'Waarheid gaat nu juist voorbij aan al het kenbare en onkenbare'. Waar haal je dat vandaan welk boek heb je gelezen? Wat is daar jou 'eigen' aan hoe heb je dat ontdekt en wat is er de betekenis van? Gedegen zelfonderzoek bediend zich daar (kreten en vastgeroeste ideeën) niet van, het onderzoekt en verwerpt.

Er is geen behoefte aan typeren, daar is het ook niet om te doen, maar dat snap je niet. Je bent slechts en alleen door dom genoemd te worden nog tot enige actie bereid voor de rest ben je al volledig afgestompt door het hanteren van je clich?'s.

Waar ik het vandaag met Ulla over heb gehad is dat ik niet tot je via jouw ego wens te spreken maar daaraan probeer voorbij te komen en dat ik geen goede gastheer ben is intentioneel. Ik wil de god, waarheid, liefde kunnen zijn en in jou herkennen maar je ego gooit zich daar steeds tussen en inderdaad voor ego ben ik een abominabele gastheer.
Waarom doe je zo? Ik heb alles op de helling gezet. Maar wat weet jij daarvan? En waarom zou je daarvan moeten weten? Het is enkel en alleen van belang voor mij.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 July 2014, 23:24   #52
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Waarom doe je zo? Ik heb alles op de helling gezet. Maar wat weet jij daarvan? En waarom zou je daarvan moeten weten? Het is enkel en alleen van belang voor mij.
En juist voor dat 'ik 'heb je alles op de helling gezet en dat 'mij' heb je boven alles laten prevaleren en 'ik' en 'mij' zelf heb je niet onderzocht.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 July 2014, 23:24   #53
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja mag ik misschien, ik heb het hele traject zelf al doorlopen, vervolgens allerhande fora afgelopen hoe dat gedegen zelfonderzoek is op te zetten en dat is beproefd en te begeleiden. Ik ben dan wel zo stom als het achterend van het varken wat betreft andere zaken maar hier weet ik waar ik het over heb.

En dan kom je weer met zo'n kreet 'Waarheid gaat nu juist voorbij aan al het kenbare en onkenbare'. Waar haal je dat vandaan welk boek heb je gelezen? Wat is daar jou 'eigen' aan hoe heb je dat ontdekt en wat is er de betekenis van? Gedegen zelfonderzoek bediend zich daar (kreten en vastgeroeste ideeën) niet van, het onderzoekt en verwerpt.

Er is geen behoefte aan typeren, daar is het ook niet om te doen, maar dat snap je niet. Je bent slechts en alleen door dom genoemd te worden nog tot enige actie bereid voor de rest ben je al volledig afgestompt door het hanteren van je clich?'s.

Waar ik het vandaag met Ulla over heb gehad is dat ik niet tot je via jouw ego wens te spreken maar daaraan probeer voorbij te komen en dat ik geen goede gastheer ben is intentioneel. Ik wil de god, waarheid, liefde kunnen zijn en in jou herkennen maar je ego gooit zich daar steeds tussen en inderdaad voor ego ben ik een abominabele gastheer.
Dan dient zich de m.i. alleszins redelijke vraag aan: wat maakt dat jij het e.e.a. niet als zodanig kunt herkennen? Zegt dat dan iets over mij of over jou? Of over ons allebei?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 July 2014, 23:25   #54
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
En juist voor dat 'ik 'heb je alles op de helling gezet en dat 'mij' heb je boven alles laten prevaleren en 'ik' en 'mij' zelf heb je niet onderzocht.
Hoe kom je daar nou in godsnaam bij?

Niet als verdediging, maar ik begrijp echt niet hoe je daar bij komt. Ik heb mezelf terdege onderzocht. Mogelijk heb ik iets over het hoofd gezien, dat hoor ik dan graag, maar volgens mij ben ik all the way gegaan.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 July 2014, 23:27   #55
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Hoe kom je daar nou in godsnaam bij?
Ja om dat te kunnen zien heb je dus een afgerond gedegen zelfonderzoek nodig.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 July 2014, 23:28   #56
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dan dient zich de m.i. alleszins redelijke vraag aan: wat maakt dat jij het e.e.a. niet als zodanig kunt herkennen? Zegt dat dan iets over mij of over jou? Of over ons allebei?
Wat kan ik niet herkennen?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 July 2014, 23:32   #57
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja om dat te kunnen zien heb je dus een afgerond gedegen zelfonderzoek nodig.
Heerlijk zulke dooddoeners. Daarmee lever je echt een bjdrage aan het onvolprezen zelfonderzoek,.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 July 2014, 23:35   #58
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Heerlijk zulke dooddoeners. Daarmee lever je echt een bjdrage aan het onvolprezen zelfonderzoek,.
Ja het is de waarheid, ik kan het niet mooier maken. Daarover heb ik het ook al veelvuldig gehad, ik zou het als stimulans herkennen om aan zelfonderzoek te doen, het kunstje is niet aan mij voorbehouden hoor. Hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 July 2014, 23:59   #59
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja het is de waarheid, ik kan het niet mooier maken. Daarover heb ik het ook al veelvuldig gehad, ik zou het als stimulans herkennen om aan zelfonderzoek te doen, het kunstje is niet aan mij voorbehouden hoor. Hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Die vlieger gaat alleen niet op als je mensen afwijst of afweert (in de ban doet) .......blijkbaar dienen die zielen dan wel aan een bepaald beeld (vorm) te voldoen. Zoals jij het je erover gevormd hebt. Maar dat blijft zicjh beperken tot de vorm. Waarheid gaat toch voorbij aan elke vorm?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 July 2014, 00:00   #60
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wat kan ik niet herkennen?
Mijn zelfonderzoek.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.