Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Niet verlicht
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 July 2012, 02:06   #51
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

als er in een groep iemand wordt doodgezwegen, (be)treft het ook de hele groep.
geen verschil dus!
het kan zijn dat het je nog nooit is opgevallen.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 02:25   #52
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Ach schatje ik heb er evaring mee en ook met een ban waar je niet wordt doodgezwegen maar wel kapot wordt gepraat.

Dus ik kan je het verschil wel vertellen als je daar interesse voor hebt maar ik betwijfel of je het ook wilt weten.

Een ding kan ik je in elk geval al wel vertellen en dat is dat je er niet aan dood gaat en dat het heel leerzaam is wanneer je tenminste bereid bent naar jezelf te kijken in deze zaken.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 02:52   #53
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

jij hoeft mij helemaal niets te vertellen!!!
jij weet niet (en niemand niet)welke ervaring(en) ik heb.
en die ga ik je niet vertellen ik niet ook niet.
en ja..ik leef ook nog...dat wel...

iemand anders bannen/negeren/doodzwijgen is voor mij altijd een brevet van onvermogen voor mezelf/onszelf.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 03:54   #54
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
iemand anders bannen/negeren/doodzwijgen is voor mij altijd een brevet van onvermogen voor mezelf/onszelf.
en soms...
soms kan ik ook niet anders...
en vind ik/is het terecht...in mijn ogen...
dan maak ik gebruik van de negeeroptie in de forumsoftware...
kweetniet waarom.
ik wil een ander deze pijn niet doen die ik (te) goed ken.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 06:49   #55
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wasbeertje Bekijk bericht
Namens Anja het volgende,
Ik heb geen behoefte aan een herhaling van zetten,
maar omdat ik er in genoemd wordt wil wel graag melden
dat de weergave van de meeste zaken in het bericht
simpelweg feitelijk onjuist is.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 06:54   #56
wasbeertje
Asprirant lid
 
wasbeertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 July 2012
Berichten: 0
Standaard

Had het niet goed begrepen, ze kan wel meelezen. Anja was hier voor een kort intermezzo, omdat ze werd geroepen, zegt ze. Ze zou zelf zijn vertrokken na haar antwoorden aan Mihaela en niet meer zijn teruggekeerd. Ze komt niet meer terug, niet onder een andere naam en ook niet als de ban zou worden opgeheven.Swiebertje.
wasbeertje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 08:58   #57
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik heb dit topic helemaal gemist vandaag en had onderstaande berichtje achter gelaten in he topic waar Mihaela met Jadi in gesprek was.

Nu ik zet het dan nog maar even hier neer dus bij deze

@Hoi Mihaela, ik heb van Jadi een mailtje gehad met het verzoek je op de hoogte te brengen dat zij een ban heeft en daarom jou vragen niet meer kan beantwoorden. Ze laat weten ze gelezen te hebben en je graag te willen antwoorden. Ik heb van haar toestemming je haar email adres te geven mocht je met haar willen doorpraten. Laat me even weten wil je dan zal ik je via PM haar mail-adres even doorgeven. Laat me ook even weten wanneer je geen interesse hebt dan kan ik dat in dat geval aan haar doorgeven zodat zij niet in het ongewisse blijft hierover.

Bedankt en groetjes Vagebond.

Ga nu even de rest lezen want ik was nog niet verder gekomen dan de eerste twee berichten.
Dank je Vagebond.
Ik ervoer het gesprek met Jadi als een pril contact dat heel interessant werd. Ik begrijp nu dat Jadi Anja is, en ik begreep ook dat ze een forum heeft. Uiteraard had ik dat vermoede dat het zo was, zoals ieder ander dat ook had, maar het is voor mij fijn dat het vanuit haar dat komt, en niet vanuit het gegis (gissen).
Ik vond het gesprek in deze setting ontspannen, als ik nu direct via mailen het contact aan ga is het voor mij heel abrupt. Vaak heb ik de behoefte om eerst een contact op te bouwen, en als de behoefte groeit via PB dichter in het contact komen. Om vervolgens zo snel te mailen heeft het voor mij wat meer tijd nodig.
Als ik nu direct via mail contact zou nemen, zou ik voor mezelf een beetje forceren, en me eigenlijk een beetje voor het blok gezet voelen door de omstandigheden.
Gezien het feit dat ik heel erg benieuwd naar haar antwoord was, betreffende mijn vraag: ''hoe wek ik uit mijn dagdroomen'', wil je aan Jadi aub doorgeven dat ik binnenkort haar forum opzoek.

Voor mij is het heel interessant hoe dit allemaal gaat op dit moment, wat het met me doet, en hoe ik hier in sta.
Ik laat het nu heel even rusten, want ik vind het nog steeds heel onprettig, en voelt voor mij nog steeds als onrecht wat mij, als lezer van dit forum en als deelnemer, aangedaan wordt.

Dat wat Renoir aangedaan werd door Ramon, wordt nu weer aan Jadi (A) gedaan volgens mij.
Door haar een ban te geven word ik ook geraakt.
Men kan een mooie uitleg aan geven, en allerlei details bij pakken, maar in de kern is het onrecht en macht misbruik volgens mij, en met twee maten meten.

Even voelen wat het met mij doet, en wat dit over mij te zeggen heeft. Ik neem nu even de tijd in stilte voor.

Liefs,
Mihaela
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 09:09   #58
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wasbeertje Bekijk bericht
Had het niet goed begrepen, ze kan wel meelezen. Anja was hier voor een kort intermezzo, omdat ze werd geroepen, zegt ze. Ze zou zelf zijn vertrokken na haar antwoorden aan Mihaela en niet meer zijn teruggekeerd. Ze komt niet meer terug, niet onder een andere naam en ook niet als de ban zou worden opgeheven.Swiebertje.
Zelfs niet onder de naam 'wasbeertje'..

Behalve als ze geroepen wordt natuurlijk.
Behalve Anja is er niemand die geroepen wordt.



Om te overleven, heeft het ego heel veel aandacht nodig.
Het is verslaafd aan macht, erkenning en conflict
en het is voortdurend bezig zichzelf met andere ego's te vergelijken.

Het ziet zichzelf als gescheiden van de ander en de wereld.
Het denkt in termen van 'beter dan', 'minder dan', 'hoger dan'
en leeft bij de gratie van aanval en verdediging.


Eckhart Tolle

Wijziging aangebracht door Ogenblik-sem op 11 July 2012 om 09:42.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 09:29   #59
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht

Kennelijk worden mensen nog steeds geband op diverse fora, waarbij het mij overkomt dat het alleen maar bestaat uit "vergeldingsacties". Jij hebt mij pijn gedaan, dus nu moet jij ook maar eens voelen hoe het voelt.
Op een zelfkennisforum zou ik verwachten dat mensen daar eens over na gaan denken.
Je zou mogen verwachten dat mensen zich kunnen bedenken dat wanneer je op een forum een ban hebt, maar jij je toch wederrechtelijk toegang tot dat forum verschaft, dat de kans dan aanwezig is dat je weer verwijderd wordt van dat forum. Volgens mij kan iedereen dat nog wel bedenken. Tenzij je denken een afwijking heeft. WiNk (Sorry, kon het even niet laten).
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 09:46   #60
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Voor degenen die het niet met deze gang van zaken, betreffende het bannen van Anja, eens zijn, zou ik graag het volgende opmerken.

De enige feitelijke reden om iemand te bannen is het niet in acht nemen van terughoudendheid ten aanzien van privacy gevoelige informatie.

Dat het middel van privacyschending door Anja is gebruikt als pressiemiddel uit onvrede over publicaties omtrent haar boek heeft het geheel indertijd in een rancuneuze sfeer gebracht, feit blijft dat het prijs geven van privacygevoelige informatie de feitelijk en enige reden was en is tot het geven van een IPban.

Vanwege geruchten van partijdigheid, het wegwerken van onwelgevallige leden heb ik dit machtsmiddel uit handen gegeven aan het moderatieteam en bemoei me dan ook niet met hun beslissingen.

Natuurlijk heb ik, net als ieder ander een mening en vond ik dat Jadi zich aan privacy schending als pressiemiddel, schuldig maakte. Anders dan zij opteren wij er voor hier naamloos deel te nemen. Als je uit bent op naamsbekendheid moet je dit forum niet verkiezen. Afgezien daarvan vind ik het niet bezwaarlijk dat iemand zich via een achterdeur weer aanmeld om vervolgens weer anoniem deel te nemen. Zoals gezegd is de beslissing in deze aan het moderatieteam.

Er heeft een keer iemand geklaagd over mijn taalgebruik en toen heb ook ik van het moderatieteam een berisping gehad. Ik ben daar niet van uitgezonderd.

Verder heb ik het enorm gewaardeerd dat er mensen waren die het op het Remon forum voor mij opnamen toen ik een ban kreeg. Ik was daar een rebel en ben dat nog steeds en ben om redenen van bannen zelf een forum gestart.

Dat geeft aan dat ik met het type mens zoals ik zelf ook ben alleen maar kan sympathiseren, het kan met mij ook flink knallen. Anja is echter het toelaatbare, volgens mijn tolerantie boekje, ver te buiten gegaan. Ik blijf altijd voor een hernieuwde kans en zou haar, zelfs onder nieuwe naam, gewoon hebben laten deelnemen maar wel in de peiling gehouden.

Echter heb ik de leiding aangaande 'hoe te handelen' in handen gegeven van de moderatie en nogmaals, ook ik conformeer mij daaraan.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.