Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 April 2013, 22:36   #51
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
De reactie van Mihaela doet niets af aan mijn intentie.
Ok dan, vertel wat jouw intentie was?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 22:36   #52
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Je hebt het door.
En die onkwetsbaarheid heb je "verkregen" door je gekwetstheden te onderzoeken hoe je er zelf in zat dan?
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 22:39   #53
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ok dan, vertel wat jouw intentie was?
Mijn intentie was om jou er opmerkzaam op te maken dat het afkorten van een naam een blijk van genegenheid is. Ik had de indruk dat dat je ontging.

De namen van Hans en mijzelf lenen zich niet om af te korten, anders zou je het terug kunnen doen. Zo bouw je een relatie met iemand op.

Maar als jij steeds in de "ik word aangevallen-modus" sta wordt er niets opgebouwd.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 22:42   #54
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
En die onkwetsbaarheid heb je "verkregen" door je gekwetstheden te onderzoeken hoe je er zelf in zat dan?
Ja. Hoewel ik bezwaar maak tegen het woord "onkwetsbaar". Ik weet er alleen geen beter woord voor. (als ik het me goed herinner heb ik het zelf gebruikt, maar ik ben te lui om terug te zoeken.)
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 22:42   #55
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Mijn intentie was om jou er opmerkzaam op te maken dat het afkorten van een naam een blijk van genegenheid is. Ik had de indruk dat dat je ontging.

De namen van Hans en mijzelf lenen zich niet om af te korten, anders zou je het terug kunnen doen. Zo bouw je een relatie met iemand op.

Maar als jij steeds in de "ik word aangevallen-modus" sta wordt er niets opgebouwd.
Niets, je ging ervan uit dat ik uit aangevallen-modus de vraag stelde. Ik vond ieder keer eigenlijk heel lief klinken als Hans mijn naam zo afkortte. Ik stelde de vraag omdat ik soms iets door midden van een vraag mezelf voor blok wil zetten, om niet iets aan te nemen maar zeker te weten.
Ik doe dat juist omdat ik iets te veel op mijn intuïtie af ga, en zo maak ik gebruik van mijn ratio...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 22:46   #56
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Niets, je ging ervan uit dat ik uit aangevallen-modus de vraag stelde. Ik vond ieder keer eigenlijk heel lief klinken als Hans mijn naam zo afkortte. Ik stelde de vraag omdat ik soms iets door midden van een vraag mezelf voor blok wil zetten, om niet iets aan te nemen maar zeker te weten.
Ik doe dat juist omdat ik iets te veel op mijn intuïtie af ga, en zo maak ik gebruik van mijn ratio...
Ok, ook weer opgelost!
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 22:56   #57
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Voor mijzelf ben ik redelijk onkwetsbaar om bovengenoemde redenen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
En die onkwetsbaarheid heb je "verkregen" door je gekwetstheden te onderzoeken hoe je er zelf in zat dan?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ja.

Dus dankzij je gekwetstheden te onderzoeken ipv ze alleen als aanval te zien, ben je tot inzicht gekomen over je eigen rol er in.

Zo gek nog niet,...dat kwetsen.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 23:01   #58
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Dus dankzij je gekwetstheden te onderzoeken ipv ze alleen als aanval te zien, ben je tot inzicht gekomen over je eigen rol er in.

Zo gek nog niet,...dat kwetsen.
Nee, dat is niet waar. Het is niet mijn of jouw taak om iemand bewust te kwetsen zodat de gekwetste inzicht krijgt. Zo plaats je de zaak in een verkeerd perspectief.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 23:03   #59
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Nee, dat is niet waar. Het is niet mijn of jouw taak om iemand bewust te kwetsen zodat de gekwetste inzicht krijgt. Zo plaats je de zaak in een verkeerd perspectief.

Dat zeg ik toch niet,...maar als je je dan toch gekwetst voelt en je kan daar lessen uithalen, maakt het toch niet uit of het nu kwetsend of niet bedoeld was?
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 23:06   #60
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Dat zeg ik toch niet,...maar als je je dan toch gekwetst voelt en je kan daar lessen uithalen, maakt het toch niet uit of het nu kwetsend of niet bedoeld was?
Het hele leven is 1 grote les. En voor hen die koppig weigeren om te leren zullen de lessen alleen maar pijnlijker worden.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.