Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 December 2013, 13:29   #51
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik wil niks,.
Als je niks wilt, waarom verdedig je je zo driftig.
Ik sprak Rob aan, en jij bent als een bezetene nu aan het typen. Zielig typje ben je Nadje, zo je ego verdedigen op een forum, en voor Rob opkomen alsof hij een baby is, en dan jezelf nooit onder ogen zien.
Als je in je kracht staat, hoef je je niet zo op een forum te verdedigen, maar blijkbaar is voor jou belangrijk wat hier op dit draadje getypt wordt.

Pff. het wordt wat als mensen straks hun mening geven in jullie winkeltje, ga je ze de deur wijzen dan?

Egotripper
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 26 December 2013, 13:31   #52
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Hier gaat het over satsang.
Als je goed leest, ben ik op een stuk uit zijn tekst ingegaan.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 26 December 2013, 13:38   #53
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als je niks wilt, waarom verdedig je je zo driftig.
Ik sprak Rob aan, en jij bent als een bezetene nu aan het typen. Zielig typje ben je Nadje, zo je ego verdedigen op een forum, en voor Rob opkomen alsof hij een baby is, en dan jezelf nooit onder ogen zien.
Als je in je kracht staat, hoef je je niet zo op een forum te verdedigen, maar blijkbaar is voor jou belangrijk wat hier op dit draadje getypt wordt.

Pff. het wordt wat als mensen straks hun mening geven in jullie winkeltje, ga je ze de deur wijzen dan?
Nee, ze erop wijzen dat het "slechts" een mening is.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 December 2013, 13:41   #54
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht

"Iedereen mag tijdens deze bijeenkomsten inbrengen wat hij/zij wil en elke vraag mag gesteld worden.

Je bent welkom!
Hopelijk dat Nadje dit ook begrijpt, want ze kan al op een forum geen 'mening dat afwijkt' accepteren, ze raakt in paniek als haar ego ontmaskert wordt, en ze verwijst gelijk naar een ander draadje.
Succes in REAL hiermee, er zullen niet veel mensen overblijven als kritiek niet toegestaan is!!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 26 December 2013, 13:46   #55
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hopelijk dat Nadje dit ook begrijpt, want ze kan op een forum al geen 'mening dat afwijkt' accepteren, ze raakt gelijk in paniek dat haar hier haar ego ontmaskert wordt en ze verwijst gelijk naar een ander draadje.
Succes in REAL hiermee!!
Als het erom gaat de ene mening tegenover de andere te zetten, dan ben je bij satsang inderdaad aan het verkeerde adres. Satsang gaat over dat wat REAL is, om in jouw terminologie te blijven. En dat predikaat is niet van toepassing op meningen. Je zou me ook dankbaar kunnen zijn dat ik je naar het juiste adres (draadje) verwijs.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 December 2013, 13:52   #56
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Als het erom gaat de ene mening tegenover de andere te zetten, dan ben je bij satsang inderdaad aan het verkeerde adres. Satsang gaat over dat wat REAL is, om in jouw terminologie te blijven. En dat predikaat is niet van toepassing op meningen. Je zou me ook dankbaar kunnen zijn dat ik je naar het juiste adres (draadje) verwijs.
Nadje, je gedraagt je schijnheilig, en gemeen, en je bent onbewust van je impulsen.
Toen Anja enthousiast over haar boek aan het praten was, was je heel driftig haar wijzen op haar ego.
Nu is jouw beurt om jezelf in het zonnetje te zetten, kijk hoe het voelt als men je op je ego wijst. Wat je geeft krijg je terug Nadje!! Dit is wat jij Anja gaf.. Succes ermee!!

Je draai nu allen kanten op meisje, maar je masker is van je gezicht afgerukt. Probeer ernaar te kijken, en leer een keer wat van.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 26 December 2013, 14:08   #57
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nadje, je gedraagt je schijnheilig, en gemeen, en je bent onbewust van je impulsen.
Toen Anja enthousiast over haar boek aan het praten was, was je heel driftig haar wijzen op haar ego.
Nu is jouw beurt om jezelf in het zonnetje te zetten, kijk hoe het voelt als men je op je ego wijst. Wat je geeft krijg je terug Nadje!! Dit is wat jij Anja gaf.. Succes ermee!!

Je draai nu allen kanten op meisje, maar je masker is van je gezicht afgerukt. Probeer ernaar te kijken, en leer een keer wat van.
Dag Mihaela. Vooral koesteren die gedachten. Maar niet hier.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 December 2013, 21:26   #58
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik zwaai de eer maar even door naar Jan.
Oke. Toch bedankt. Ik kan mij erin vinden maar het raakt ook iets anders bij mij wat ik nog niet had genoemd. Maar ook naar jouw correctie komt het op hetzelfde neer. Ik weet haar letterlijke uitspraak daarover niet meer maar als we dan toch bij Anja uitkomen: spreuken of citaten van anderen gebruiken is vaak toch ook een vorm van jezelf verschuilen. Die uitspraak van haar heb ik onderzocht en het klopt gewoon. Maar zelfs al heb je het voor jezelf ondervonden kan het gebruiken ervan nog je geraaktheid verdoezelen. Het is een vorm van bekrachtiging ondersteuning om je eigen gelijk te steunen of je geraaktheid te verdoezelen. In situaties dat ik mij ernstig tekort gedaan voelde had ik de neiging nog weleens. Laatste keer is nog niet zo lang geleden.

Elke keer als ik die neiging op voel komen dan ga ik bij mezelf te rade en kom ik bij een eigen geraaktheid uit. Terwijl ik het eerst afschuif en niet toe wil geven of mij er niet helemaal van bewust ben. Zo kun je ook je je eigen tekst bekijken, of die nu van jezelf is of van Jan. Het is immers ook niet zo vreemd dat je je geraakt voelt als een dierbare oftewel je opkom gevoel voor anderen wordt aangesproken. Voor mij heel herkenbaar.

Wijziging aangebracht door Ulla op 26 December 2013 om 23:17.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 26 December 2013, 23:30   #59
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
De emotie laten zijn zonder oordelen is in die zin lastig dat de emotie vaak volledig uit oordelen bestaat. Oordelen over jezelf of over de ander. Zonder deze oordelen blijft er misschien al niet veel emotie meer over. Daarom zoek ik een beetje hoe je je reactie bedoelt. Het verhaal laten vertellen zonder oordelen, maar is het verhaal vaak zelf niet een vaatje van oordelen?
Ja mooi. Zelfs al ben je al zo ver dat je de "ander" met rust kunt laten ben je alsnog niet klaar. Dan wrikt het nog steeds omdat er nog een
oordeel/gedachte over jezelf rond dwarrelt. Maar wat als een gedachte niet wrikt maar gewoon een leuk gevoel geeft? Is er toch nog ergens een gedachte die die leuke emotie geeft. En moeten we daar iets mee of mag dat er gewoon zijn?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 27 December 2013, 06:46   #60
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
ik herinner me hoe veel weerstand geboden werd aan Anja O, toen ze haar boek promoten.
Ik ken de details van toen niet zo goed meer, maar ik weet nog dat Nadje driftig bezig was om Anja bewust te maken dat ze uit egotripperij haar boek promoten, en ze vond nergens voor nodig om zo veel reclame voor te maken. Vooral toen Anja weer reclame voor maakte dat haar boek ook in het Engels vertaald was, herinner ik me dat Nadje bijna ondersteboven viel.
Ik vroeg me toen af wat in Nadje bewogen werd. Ik vraag me af of Nadje nu ook zo zou gaan reageren bij je enthousiaste trotse 'reclame' maken Rob. (?)

Is dit anders dan toen? Was er daar sprake van ego en hier niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Weer een vorm van jezelf veilig te stellen. Nu ben je weer aan een kant opgesteld waarin je niets meer aan jezelf hoeft te doen.
De bezoekers zullen onder de loep genomen worden, de moedige mensen die zich dat wensen kunnen wat aan zichzelf doen.
Robje hoort bij de Organisatie, en dat geeft hem direct een 'Carte Blanche'.

Ik wens je succes in het doorzien van je onbewustheid, je zorgt onbewust voor dat jij bijna niet meer naar jezelf kan kijken.
Steeds meer muren om je ego heen bouwen, wat vervolgens onmogelijk maakt bij jezelf om dat te doorzien.

Ben je daar bewust van?
We gaan de winkel gebruiken om ook satsang te organiseren en dan ligt het voor de hand om daar ruchtbaarheid aan te geven zodat iedereen die dat wil kan komen.

De rest van wat je er van maakt laat ik graag bij jou. Dat wat je je kunt herinneren en dat wat je er in meent te zien deel ik niet.
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gelijk maar... Natan Jiddu Krishnamurti 1 23 March 2015 11:21


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.